Äitiysvaatteet

RockQueen netistä ja joistain normi kaupoista voi ja saa edullisemmin noita imetysliivejä. Ainut vaan että ne markettiliivit eivät välttämättä pysy kauaa kovin hyvänä. Mielummin ostaa yhdet tai kahdet ns paremmat ja sit pari edulliset niin ei välttämättä tarvitse muutaman kk välein ostaa uusia.

Alkkareista kannattaa suosia ns mummo mallia tai sit hipstereitä. Viime raskaudessa osti yhdet normi sukkahousut ja vedin vaan rohkeasti sen vyötärön mahan yli. Noh painohan se vähän mahaa sit kun alkoi rullautumaan, mut pärjäsi sillä hetken.
 
Meillä on tulossa kesällä neljät häät ja olen yrittänyt sinne etsiä jo mekkoa. Toiveissa olisi, että yhdellä juhlamekolla pärjäisi, mutta saattaa olla, että viimeisiin häihin pitää ostaa mekko vielä erikseen jos maha alkaa olemaan mahdottoman kokoinen. :grin Kahdet häistä siis on heinäkuussa ja yhdet elo- ja yhdet syyskuussa. Ihanteellisinta olisi löytää mekko, joka joustaa hyvin, koska silloin mahalla olisi tilaa kasvaa, mutta toisaalta taas kunnolla joustavat mekot tuntuvat olevan liian arkisia. Kaapista löytyisi kyllä valmiiksi jo mekko, jossa on leikkaus juuri rintojen alla ja vatsallekin jonkin verran tilaa, eli sitä voisi varmasti heinäkuussa vielä käyttää. Mutta ongelma on, että mekko on valkopohjainen, vaikka toki onkin kuviollinen. Etiketin mukaan kai vain kokonaan valkoinen on varattu morsiamelle, mutta silti jotenkin vierastuttaa ajatus valkopohjaisesta mekosta häissä. :rolleyes: Mutta on kyllä hankalaa löytää kunnon juhlamekkoa mallia mamma. :bored: Saa nähdä saako korkkaritkin unohtaa tämän kesän häistä. Syyskuussa tuskin ainakaan on toivoakaan lyllertää enää mihinkään korkkarit jalassa. :hilarious:
 
Meidän kummipojalla on rippijuhlat viikon päästä ja sinne vetäisen saman mekon kuin viime vuonna yksille ylppäreille. Marketin trikoomekko, mutta kaunis vyötäröltä rypytetty leikkaus ja näyttävä kuosi. Ja trikoo materiaalina on mahtavan mukava.
 
Mä käytin viimeksi kaksissa häissä (rv18 ja rv32) ei-äitiysmekkoa (ja korkokenkiä :wink), pitkä aika leveähelmainen mekko, aluskangas joustavaa ja päällä sellaista ohutta "vekkikangasta". Leikkaus rintojen alla. Tänä kesänä sama mekko juhannuksen alla oleviin häihin :)
 
Oon tosiaan katsonut myös noita tavallisia mekkoja, joissa on leikkaus rinnan alla, mutta saisi olla pituudeltaankin sitten sellainen, ettei maha nosta helmaa vesirajaan! :grin Viime raskaudessa tosin maha oli sen verran pieni, että sen kanssa olisi varmasti monellakin tavallisella mekolla pärjännyt. Viime raskaudessa olisin myös hyvin voinut kuvitella korkokengätkin lähes loppuun asti jalkoihin. Turvotusta ei ollut missään vaiheessa ja synnytysaamunakin loikin vielä ketterästi kuin gaselli! Jostain syystä vain tuntuu, että tässä raskaudessa en pääse ihan yhtä helpolla, vaikkei vaivoja vielä olekkaan. Yllätytään sitten mieluummin positiivisesti! :grin Mutta tulikin vekkimekosta mieleen, että viime kesänä häissä oli mekko, jossa oli leikkaus muistaakseni rinnan alla ja vekkialaosa. En tosin muista yhtään millainen alushame siinä oli, mutta sitä voisikin testata, josko se menisi myös mahan kanssa! :)
 
Mulla on syyskuussa, rv34, vanhemman tyttären rippijuhlat ja sinne pitäis keksiä jotain päälle pantavaa... Eikä riitä et pitäis keksiä sitä päälle pantavaa vaan pitäis sitten vielä jaksaa JÄRJESTÄÄ ne juhlat ja leipoa jne koko se viikonloppu! Onneks tytär ite on innokas ja taitava leipuri niin leipoo kyllä paljon ite mutta voileipäkakut taitaa jäädä mun tehtäväksi.
 
PikkuPapunen, itse aion ratkaista tämän juhlamekko ongelman juhlamaksimekolla :) tilasin kahdesta eri nettikaupasta (nelly.com ja bubbleroom) useampia malleja sovitettavaksi, sitten vaan teippaan jonkun tyynyn vatsaan ja katson miten istuisi vielä viimeisissäkin häissä :D Nuo mallit olivat tyköistuvia vain rinnoista, muutoin semmoista liehukangasta jonka alla voi pötsi rauhassa kasvaa ja tilaa pitäisi olla. Nyt vain odottelen niitä saapuviksi, niin näen miltä ne sitten mahdollisesti näyttäisivät vielä 2kk päästä, ja valitsen yhden tai kaksi mekkoa, loput palautan takaisin...
 
Viikinki, maksimekkoja olen myös itse katsonut, mutta mulla on pituutta vain huimat 156 cm, joten ainakin tähän asti kaikki sovittamani maksimekot on laahanneet kunnolla maata. Toki mahahan nostaisi sitä mukavasti edestä, mutta takaosa laahaisi edelleen maassa. :grin Voisi kyllä muutaman maksimekonkin tilata kuitenkin samalla sovitukseen kun tilaa ison kasan muitakin mekkoja! :)
 
Mulla oli eilen häissä tavallinen a-linjainen mekko. Jos ei ihan valtavan kokoinen ole, niin sellaisistakin saattaa löytyä sopiva.

Ostin H&M:sta äitiyssukkahousut ja ne oli tosi hyvät! En tiedä mille viikoille asti ne venyy mahan päälle mutta nyt ne oli kyllä ihan supermukavat. Eikä ole kalliit, 7 euroa / 2 kpl.
 
Mulla on töissä lukuvuoden päättäjäiset muutaman viikon päästä ja hyvin todennäköisesti olen esillä koulunsa päättävien ja heidän vanhempiensa edessä. Olen kokeillut kaikki omistamani juhla-asut, mutta niistä jokainen näyttää aika hirveältä, vaikka päälle mahtuukin. Tuli mieleeni, että tilasin Papun Kanto-mekon lyhythihaisen version ennakkomyynnistä, ja ne pitäisi toimittaa viimeistään toukokuun lopussa. Mahtaisikohan tuo mekko olla riittävän juhlava, jos sen asustaisi juhlallisesti? Korkkarit eivät ainakaan toistaiseksi ole tuottaneet ongelmia raskauden aikana. Vai pitäisikö suosiolla yrittää etsiä vielä jotain muuta?
 
appletaste, Luulen, että Kanto-mekko päättäjäisissä oikeilla asusteilla voisi toimia hyvinkin! Vähän aikaa sitten näin kun joku pohti sen laittamista häihin, mutta sinne se on omaan makuuni liian arkinen. Toki siis jos se vaan ehtii tulemaan, kun eikös niiden toimituksessa ollut jotain viivettä? Toivotaan kuitenkin, että ehtii! :) Ei olekaan tullut juttua siskon kanssa, että joko hän on saanut omansa. Itse pohdin myös pitkään sen tilaamista, mutta kun viime kesältä löytyy jo se Kanto-hame (vai olikohan se saman niminen...) ja se saa takapuoleni triplaantumaan, niin en uskaltanut ottaa riskiä! :grin Mutta ihanalta se on kyllä muiden sovituskuvissa näyttänyt! :)
 
Joo, häihin en itsekään lähtisi sitä pukemaan. Papun Fb-sivuilla oli ilmoitus, että mekon pitäisi olla toukokuun lopussa tilaajilla viimeistään. Tietysti siinäpä sitä sitten ollaankin ongelmissa, jos täytyy lopulta kauhealla kiireellä lähteä ostamaan _ihan mitä vaan_, kun mekko ei ehdikään ajoissa.

Mä kokeilin joulun alla Kannon pitkähihaista versiota kaupassa (tietystikään en kyllä silloin vielä ollut raskaana), ja se toimi mulle ihan kivasti. Hameversio olisi kyllä saattanut munkin perälle toimia huonommin :D
 
Täällä vaatetuskriisi... Viikonloppuna kastejuhla, eikä oikein mikään istu kauniisti...No onhan tässä vielä muutamia päiviä ihmetellä asiaa mitä päälleen laittaa =D
 
Ihan vaan välihuomautuksena, että älkää kiskoko niitä mahakaistaleellisia housuja siitä mahakaistaleesta jalkaan vaan pitäkää ihan siitä housuosasta kiinni... Mun nettikirppikseltä ostamissani oli yhdessä jo se mahakaistale rikki kyljen kohdalta ja sain sitten näköjään tänään hajotettua muutama viikko sitten ostamani housut, kun niitä joutuu näköjään aina seisomaan noustessa nostelemaan.
 
Connie, sama havaittu! Ostin jokunen viikko sitten henkkamaukasta uutena alesta useammat äippähousut. Jo ekan käytön jälkeen yksistä oli mahakaistale rei'illä siitä kohtaa, missä se yhdistyy housujen vyötäröön.

Sen jälkeen oon kiskonut pöksyjä ylös vain housuosasta ja hellemmin hilannut mahan päälle sitä valuvaa mahaosaa. Ihmeen heppoisiksi nuo on kyllä tehty.

Toisaalta, en kyllä odottanutkaan ostavani henkkamaukasta ns. kestäviä laatuvaatteita. Mutta jos nyt vaikka syksyyn asti edes pysyisivät läjässä.

Nessu 17+5
 
Heh :D Mulla on just henkkamaukoissa kestäneet resorit (nuokin kaikki mitä nyt on, on toista raskautta käytössä), mut jotkut jumalattoman kalliit housut, mitkä aikanaan ostin kakkosta odottaessa lastentarvikeliikkeestä, alkoi repeillä siitä resorin juuresta saman tien. En muista merkkiä kun korjailin ne sit ja myin pois, mutta muistan, et samalla reissulla ostin ne kun käytiin rakenneultrassa ja et kalliit ne oli.
 
Mulla on kans resorit revenny, ennen kuin opin, ettei niistä kannata kiskoa :)

Ei oo äitiysvaate, mutta voi että tuntuu hyvältä, kun käyttää tukivyötä! Tuntuu, että pysyy lantio kasassa :)
 
Blackpanther, joo siis varmasti maanantaikappaleitakin joka puljun vaatteissa eikä merkki tai kallis hinta automaattisesti takaa mitään. Mutta silti oon sitä mieltä, että suunnittelussa tai materiaaleissa on vikaa, jos housut ei kestä ehjänä yhtä käyttökertaa.

En siis ennen omien äippähousujeni resorin hajoamista kohdellut niitä erityisen brutaalisti kiskomalla vaan käytin kuin normaalihousuja. Mutta pitänee viedä housut äidille korjattavaksi. Äkkiäkös se surauttaa ompelukoneella pienen vahvikkeen reikäiseen kohtaan :)
 
Takaisin
Top