Äitiysvaatteet

Löysin UFFista kesäksi vähän kevyemmät äitiyshousut. Hintakaan ei päätä huimannut, kun nyt on taas noi muutaman euron päivät. Ei ne ulkonäkönsä puolesta ihan mitkään unelmapöksyt ole, mutta kolmen euron arvoiset todellakin! Lastenvaatteetkin oli muuten vaan euron. Mut siel oli vähän isompia kokoja ainoastaan, ja aika selkeesti joko tytön tai pojan vaatteita että niitä en viitsinyt vielä hamstrata.
 
Mä lähden tänään katselemaan ulkoiluhousuja töihin, jos sattuis alennuksesta löytymään. Ihan normimallistosta ajattelin vain isomman koon ottaa, koska äippäurkkavaatteet tuntuvat olevan hinnoissaan. Tietenkään ei löydy, kun lähtee etsimällä etsimään...
 
Tsemppiä etsintöihin, Nittah! Mä edelleen kiitän miestäni, jonka ulkoiluhousut oon ominut. Joo, kyllä ne vähän lököttää, mut just menee pötsin kohdalta kiinni. Ja henkkamaukasta ostin yhet pitkät ja yhet lyhyet äitiysleggarit, joilla oon korvannut tekniset pyöräily- ja juoksuhousut. Oli ainakin halpa ratkaisu. :D

Nessu 18+1
 
Mä käytän vielä omia ulkohousuja. Vetoketju menee vielä puoliksi kiinni ja napinlävessä on pompula. :grin Syksyllä sama systeemi tosin tuskin enää toimii ja kesästä toivon sen verran lämmintä, ettei pitkille housuille ole tarvetta. Nytkin lähinnä sateisilla säillä tulee käytettyä ulkohousuja, muuten sitten leggarit. :)
 
Joo, mulla oli toppahousuissa tuo pompulaviritys kun odotin tuota nuorimmaista. Ja sitten lopussa kaks pompulaa kun yks ei riittänyt :D Ihan toimi kun oli vähän reilun kokoiset toppikset ja korkealla vyötäröllä. Nyt en oo ulkohousuja kaivannut, oon sen verran lämminverinen.
 
Mä en oo vielä keksinyt, millä muilla housuilla hiekkalaatikon reunalla olisi kiva kykkiä. Leggarit menee nyt toki näillä ilmoilla, mutta jos on vähänkään märempää, niin niistä menee heti läpi. Samoin farkut ei kauaa vettä pidättele, joten pakko on jotkut ulkoiluhousut olla. Toki toivon, että kesästä tulee myös lämpimän lisäksi vähäsateinen, niin ei tarvitse niitä housuja viritellä päälleen. :grin
 
Ei löytynyt housuja.. Kesähän menee helpommin ilman kunnon ulkkareita, mut syksyllä varmaan tarvis.. Ajattelin kesän mennä leggareilla ja isoilla jumppahousuilla.
 
On ihmeellistä, miten huonosti äitiysvaatteita, varsinkaan aktiivisille ja liikkuville odottajille on tarjolla! Ei kai kukaan ennestään liikunnallinen tuleva äippä halua hautautua odotusajaks johonkin muodottomiin säkkeihin ja neljän seinän sisään. Tai en mä ainakaan. Ja olis kuitenkin kiva, että vaatteet, joissa on, näyttäis ja tuntuis hyvältä :)
 
Tänään meni kuppi nurin ja lähdin ("lievän" hormonimyrskyn kourissa) paikalliselle Hennesille. Noin kaksikymmentä minuuttia myöhemmin poistuin sieltä mukanani farkut, pari toppia, yksi pitkähihainen, leggarit ja mekko. Olen tähän asti mennyt normaaleilla vaatteillani, mikä on tarkoittanut tunika- ja mekkopainotteista pukeutumista. Nyt saan sitten taas osan normiyläosista käyttöön, kun on sopivat farkut. Ainakin noin ensisovittamalla farkut eivät olleet yhtään niin kamalat kuin pelkäsin. Ostin yhtä kokoa isommat kuin normaalisti, koska ajattelin kasvunvaran olevan hyväksi :joyful:
 
Mäkin ostin viime viikolla vihdoin farkut, pitkän sinnittelyn jälkeen. Ihanaa kun on mukavat housut jalassa, eikä tunnu enää että vauvalta loppuu happi eikä veri kierrä, kun viikosta toiseen vetää hampaat irvessä väkisin normaalit housut jalkaan :grin:

Varmaan jotain hellemekkoakin täytyy kohta ostaa. Tilasin jo keväällä H&M:n alesta alle kympillä yhdet pellavacaprit, jotka vaikutti tosi hyviltä, mutta kulahtikin käytössä ihan muodottomiksi lökäpöksyiksi. Harmi, koska ne olis ollut täydelliset kesäpöksyt. Just jotain vilpoisia capreja ja t-paitoja olisi kiva kesällä käyttää.
 
Lokakuu16, mulla on varmaan samat H&M:n pellavacaprit kun sulla. Tai mulle ne kyllä on nilkkoihin asti, mutta pari kertaa käännettynä just kivan pituiset. Makso alessa muistaakseni 9€. Mulla kyllä on vielä ainakin pitänyt muotonsa hyvin, vaikka on jopa kokoa isommat kuin kaikki H&M:n mammafarkut. Se vatsan yli tuleva pussi on kyllä selvästi löystynyt, mutta se voi olla loppukesästä jo ihan hyvä juttu. :grin Oon kyllä tykännyt niistä kun on vilpoisat päällä! Harmi jos omanikin venähtää vielä muodottomiksi. :sad001

Mekoissa on se hyvä, että tavallisia trikoomekkoja pystyy onneksi pitämään melko pitkään. Mulla ainakin on joitain oikein kunnolla venyviä ja vanuvia maksimekkoja ym, mihin kyllä uskon menevän mahan koko kesän. Yhden äitiysmekonkin olen jo tosin ostanut kun halusin vapuksi päälle jotain uutta kivaa ja ajattelin, että tuleehan sille sitten käyttöä koko kesän. :)
 
PP: Juu, just ne nilkkapituiset, joista käännettynä tulee caprit. Mun mielestä se pituus "lahkeet auki" on jotenkin hassu. Mulla ne löystyi takapuolesta ja reisistä jo yhden päivän käytössä ihan pilalle. Tyhjä pussi roikkuu takapuolen kohdalla. Olis varmaan pitänyt ottaa kokoa pienemmät, vaikka nää oli ihan sopivat alunperin. Kotona oon niitä sitten käyttänyt, kun ei ne päällä kehtaa enää ulos lähteä. Pesussa varmaan palautuu muotoonsa taas yhdeksi päiväksi :wink

Mulla on nyt päällä yksi tosi joustava trikoomekko, missä on vielä pötsille hyvin tilaa. En tiedä uskallanko tätä käyttää kuitenkaan enää jättimahan kanssa sitten kun sellainen on, koska on yksi lempimekoistani ja pelkään että se venähtää pysyvästi ja menee pilalle.
 
Mulla on pari sellaista polvipituista trikoomekkoa, mut ne näyttää nyt jo ihan hölmöltä kun ne ei oo mitään kovin tiukkoja vaan sellaisia "pahimmoisia"/a-linjaisia, niin ylämahan kohdalta ovat jo tiukahkoja, mutta alamahalta jäävät löysiksi ja sit se etuhelma näyttää lyhemmältä kuin takahelma :/ Oon miettinyt, että miten niitä muokkaisin, että istuisivat mahan kanssa paremmin... Pitääkö vaan ottaa takaosan pituudesta pois ja rypyttää etuosa mahan kohdalta tms? Sit olisivat enemmän tunikoita kyllä pituudeltaan.
 
Lidlissä oli viime viikolla ja ehkä vielä tälläkin viikolla trikoo maximekkoja tarjouksessa 7,95. Laitoin kaverin asialle ostamaan mulle sellaisen. Saapa nähdä kuinka paljon joutuu lyhentää kun itsellä pituutta vajaa 160cm.:rolleyes:

Sitten löysin veromodan raitaisen lyhythihaisen t-paita trikoomekon Tuurista 10e ja on kyllä tosi kiva päällä. :happy:

H&m:ltä on pari pitempää mama t-paitaa ja toppi 7,95e kpl mitkä sopii hyvin legginssien kanssa, sellaisten capri-mittaisten. Legginssit on ihan halpa-hallista normimallistoa 4,95e, mutta menee ainakin vielä ihan hyvin mahan kanssa.
Ja tänään kävin kurkkaamassa mitä h&m verkkokaupassa on alepuolella tarjolla niin ostoskoriin päätyi äitiysfarkut 19,95e. Ei pahan hintaiset ollenkaan, joten toivon tosiaan että olisi hyvät.:happy:
 
Mun piti ostaa juhlamekko. Apua :hilarious:
Normaalisti käytän kokoa 32-34.
Nyt mikään alle 40 tai XL ei mennyt edes kiinni. Mutta sitten, kun sain vatsan sopimaan mukaan, niin eihän ne 10 numeroa liian isot istuneet mistään muualta. Huoh.
 
Mä näin jossain verkkokaupassa ihan hiljattain ihania äitiysjuhlamekkoja (melkein harmittaa kun ei oo itellä mitään juhlia tiedossa)! Ettei olis ollut bebes... Joku aika yleinen verkkokauppa se oli kun se tuli ihan ekalle sivulle kun googletti "äitiysvaatteet".
 
Löytyykö keltää mammauikkareita? Tai tietääkö joku mistä vois löytyä suht edullisesti?
Hennesil näytti olevan vaa yks malli ja se väri ei miellyttänyt.
Kauheesti en viittis maksaa ku jää aika vähäiselle käytölle.
 
H&m:ltä on pari pitempää mama t-paitaa ja toppi 7,95e kpl mitkä sopii hyvin legginssien kanssa, sellaisten capri-mittaisten. Legginssit on ihan halpa-hallista normimallistoa 4,95e, mutta menee ainakin vielä ihan hyvin mahan kanssa.
Ja tänään kävin kurkkaamassa mitä h&m verkkokaupassa on alepuolella tarjolla niin ostoskoriin päätyi äitiysfarkut 19,95e. Ei pahan hintaiset ollenkaan, joten toivon tosiaan että olisi hyvät.:happy:

Noi farkut mulle just tuli viime viikolla. Paketissa oli myös useammat muut farkut, mutta noi alehintaiset olikin niistä parhaat! Kerrankin kävi hyvä tuuri :)
 
Takaisin
Top