Äitiysvaatteet

Aattelin käyttää bikinejä lokakuuhun asti, en investoi äitiyskokouimapukuun. Zalandolla ja Henkkamaukan verkkokaupassa oli paljon ihan edullisiakin äitiysmekkoja. Itse en ostaisi juhliin normimalliston mekkoa, kun harvoin se istuu kuitenkaan.
 
Kiva kuulla Lokakuu, toivottavasti mullakin kävis hyvä tuuri noiden farkkujen suhteen!:)


Jos juhlamekkoja etsii niin kannattaa katsoa ratkiriemu.fi. siellä äitiysmekkoja hyvässä alennuksessa.
 
Mulla on ihan tavallinen kaksiosainen uikkari, alaosa ja toppi ja ajattelin sitä käyttää koko kesän jos en viitsi vatsaa rasvata aurinkorasvoilla. Eipä kai se haittaa jos loppukesästä alkaa vähän jo alta mahaakin vilkkumaan. :grin Muuten sitten varmaan pikaisissa pulahduksissa ihan tavalliset bikinit.
 
Kiitos noista juhlavaatevinkeistä :)
Mulla on tarve valkoiselle, ja sen verran pikaisella aikataululla, ettei ollut mahdollisuutta tilata netistä ja kokeilla.
Joten ostin normimalliston suuren koon, jonne vatsa mahtuu. Pituus oli hyvä. Hiukan otan ylhäältä saumasta sisään, niin sitten istuu.
Mutta kyllä piti sovittaa valtava määrä!
 
Vielä piti noista juhlamekoista sanoa että jos normimalliston mekkoja katselee niin Vilalla on monesti myynnissä kauniita pitsimekkoja joissa alla trikookangas ja päällä joustavaa pitsikangasta.

Mulla on yksi tälläinen ja ajattelin sen laittaa pariin juhliin kesäkuulla. Joustaa tosi hyvin eikä näytä huonolta mahan kanssa.:happy:
 
Mä kävin eilen sovittelemassa mekkoja - ihan tavallisia siis. Ei ne kyllä oikein istu, pakko kai se on äippäpuolelta etsiä. Olisin halunnut ihan tavallisen trikoisen maksimekon, ja löysinkin Cubukselta kivan, mutta joku leikkaus rinnan alla olisi pakko olla että istuisi nätisti.

Onko muuten joku bongannut jossain joustavia äitiysleggingsejä? Tilasin H&M:ltä yhdet, mutta en tykännyt, kun olivat niin tukevaa materiaalia. Varmaan ajatuksena se, että tukee paremmin kun ei ole joustavat, mutta mä nimenomaan haluaisin joustavat.
 
Ostin ekat äitiyssukkahousut H&M:ltä. Saumat mahan ja pepun päällä ovat aika paksut ja näkyvät ohuesta mekosta läpi. Ovat kuitenkin huomattavasti mukavammat kun normisukkikset. Vyötärö nous mulla navan yläpuolelle. Kahden parin pakkaus makso kympin eli ei yhtään kalliit.

Samalla kertaa ostin trikoomekon jonka kuva olikin jo mahakuvaketjussa. Niin mukava kun ei purista mistään!
 
Muokattu viimeksi:
On kyllä kumoutunut täysin se mun alkuperäinen ajatus, etten äitiysvaatteita osta. On ne ihan eri tavalla mukavia päällä :) Varmasti sitten kun alkaa olla kaikinpuolin tukala olo, niin mukavat vaatteet on tärkeät ja helpottaa ainakin vähän.

Mä kans tunsin itseni vähän tyhmäksi kun olin aiemmin pitänyt äitiysvaatteita vähän hömpötyksenä. Että kyllähän mä nyt tavallisilla pärjään. JUU EI. :D

Kävin tänään ostamassa H&M:ltä vielä toisen tuplapakkauksen sukkiksia ja otin yhdet läpikuultavat ihonväriset jos niitäkin tarvii. Käytän siis töissä aina peittäviä mustia ja niitä piti nyt siis hamstrata. Edullisia korkeita äitiysalkkareita kaipailisin kyl vielä, Kappahlilta ostin yhden tuplapakkauksen mut siin oli mustat ja valkoiset. Ne valkoiset näyttää mun silmään vähän aikuisten vaipoilta kun ne on niin jättimäiset :D mustat menee viel.

Myös rintojen alta levenevä maksimekko ois etsinnässä, miellyttävää kuosia en oo vaan vielä bongannut. Pitää alkaa katselemaan netistä. Yksi tuttu muuten vinkkasi että oli oman raskautensa aikaan ostanut paljon edullisia mammavaatteita Ellokselta. En oo aikoihin sieltä selannutkaan mut nyt vois.
 
Mää en yhtään äippävaatetta ole ostanut enkä osta, varsinkaan jos tää jää viimeiseksi lapseksi. Mut tänään bongasin kirpparilta sellaset venykkeet joilla normi housuista/hameista tms saa odotusajan vatteita. En oo vielä testannut mut vaikka olisivat aivan paskat niin maksoivat vain 4e joten ei mee ihan harakoille.
 
Mulla meinaa nyt vähän lähteä mopo keulimaan näiden äitiysvaateostosten kanssa kun vauhtiin pääsin. Ostin eilen kalliin mutta tosi ihanan Ripen mekon Bebesistä, ja tänään shoppasin lisää paikallisen Name Itin Mamalicious-alesta. Sieltä tarttui mukaan kaksi mekkoa, toppi ja imetyspaita.

Eipä sillä et mun tarttis rahankäyttöäni kenellekään perusteella mutta kun tajusin kuinka rajattu mun vaatekaappi on nyt tän mahan kanssa niin haluan tuntea oloni itsekseni myös raskausaikana. Ja tuleehan niitä raskauksia toivottavasti vielä ainakin yksi myöhemmin.

Mul on nyt noiden juuri ostettujen lisäksi yksi H&M Mama-mekko ja yksi Boobin imetys/raskausmekko. Jonkun kynähameen haluaisin vielä mut ne on olleet kaikki kauhean pitkiä mitä oon löytänyt.
 
Suositelkaa hyvää ja edullista tukivyötä, missä ei ole mahan päälle tulevaa kaitaletta nimim: läkähtyy. Ja jos ois vielä sen verran ohut, että kävisi tiukempienkin vaatteiden kanssa...

Mulla on pari, toinen on sellainen tuubimallinen, missä on alamahalla vahvennettu neulos ja toinen sellainen, mikä on tarralla siitä alamahalta, mutta siinäkin on pussi myös mahalle. Molemmat toimii, mutta kuumahan siinä tulee kun on kolme kerrosta kangasta mahan päällä (tukivyö+housut+paita). Alkuun pidin vaan masutuubia kaksinkerroin alamahalla, mut nyt ku maha on kasvanut, niin se ei enää riitä ja lonkat + selkä kipeytyy jos kävelen pidemmästi ilman.
 
Mä kokeilin fyssarilla tukivyötä, jossa ei ollut mahakappaletta, mutta se oli tosiaan niin paksu, että näkyisi esim. hellemekosta läpi. Eli edelleen ilman tukivyötä mennään, kun en löydä sellaista mikä mulle kelpaisi :D
 
Niin hyvä mieli! Kaveri vinkkasi fb-kirpparilla mun kokoiset mammavaatteet ja sain alle kolmella kympillä housut, caprit, 2 shortsit, mekon, pari paitaa ja imetysyökkärin! :)

Muoks. Unohdin ihan: tohon hintaan ja settiin mahtui myös tukivyö!
 
Muokattu viimeksi:
Heh, älkää naiset tehkö niin kuin minä tein. Virittelin mielestäni kivasti töihin paidan yhden avonaisen trikoomekon päälle (kun alkoi samat vaatteet tökkimään) ja sidoin sen ainoalla mahan yli mahtuvalla vyöllä. Eikö sitten eräs valopää kysynyt toimistolla mitä joulukuusenkoristeita mulla roikkuu vyötäröllä... meni palkokasvi sieraimeen ja töiden jälkeen ostin v*ttuullekseen 100e mammamekon :D
 
Kolusin viime viikonloppuna kaikki Jumbon vaateliikkeet käpi enkä löytänyt yhtään äitiysvaateosastoa. Housuja etsisin.
En yleensä tilaa vaatteita netistä kun olisi kiva päästä sovittamaan varsinkin housuja kun ne harvoin mulle sopivat..
Tiedättekö Helsingin keskustan perus halpisvaateliikkeistä jos missään olisi osastoa äitiysvaatteille?

Varmaan sait jo vastauksenkin mutta mä kävin pari viikkoa sitten Jumbossa ja ainakin H&M:ltä löytyi kuin löytyikin pieni äitiysvaatenurkkaus sieltä vauvaosaston takaa. Ostin yhdet äitiyskangashousut sieltä, niillä aattelin pärjätä yksien viime raskaudesta säästettyjen H&M:n äitiysfarkkujen, lökähousujen (sanotaaks niitä vielä haaremihousuiksi?) ja verkkarien/sortsien/hameiden lisäksi, joissa on säädettävä iso vyötärö.
 
Takaisin
Top