Äitiysvaatteet

Mulla sattui olemaan lököhousuja mustianjoissa semmoinen käännettävä korkea vyötärö niin kolmet ennestään. Niitä oon käyttänyt. Sit löysin huutonetistä äitiysvaatepakkauksen ja niitä oon myös käyttänyt. Yks musta hamemekko joustavaa kangasta mulla oli myös joka on sopinut. H&M:ltä ostin kaks äitiystoppia ja niistä oon kyllä tykänny. Saattaa olla että pärjään ilman muita hankintoja ja käy osa normivaatteista mitkä on joustavia. Mulla oli säästynyt myös yks uimapuku tai semmonen uima"mekko" tai toppi paremminkin mikä leveä ja sen kans bikinihousut. En muista milloin oon sen ostanu mutta ihan käyttämätön on.
 
Onhan noita mammavaatteita jo kertynyt vaikka ajattelin että hommaan mahdollisimman vähän. Alaosia ei ole montaa, yhdet farkut, leggarit, farkkuhame ja olohousut, mut paitoja on kertynyt enemmän kun ei nyt viiti koko ajan samoissa kulkea. Ja esim. t-paidat menee ihan hyvin raskauden jälkeenkin vaikka kotipaitana. Noi mammavaatteet vaan on niin mukavia päällä et mieluummin käytän niihin vähän rahaa kun tuskailen tavan vaatteiden kanssa, pelkkä isompi koko näyttää ihan teltalta päällä!
 
Mä oon just kaikki äitiys teepaidat käyttänyt aina ihan puhki ja loppuun sit raskauden jälkeen kotipaitoina. Ei oo olleet hukkaostoksia.
 
Äippäpaidat on mustakin supermukavia. Ja varmasti toimivat hyvin myös imetyspaitoina synnytyksen jälkeen. Ovat mukavan pitkiä, hyvälaatuisia ja miellettävästi vähän tukevampaa kangasta kuin monet normipaidat. Ainoa miinus pienestä valikoimasta. Meillä päin oon löytänyt äippävaatteita vain henkkamaukasta - ja Lindexin alusvaateosastolta löysin äitiysliivejä. Nyt mun ihan lemppariliivit on ihanan pehmoiset Lindexin sporttihenkiset äippäliivit, jotka on päällä kuin toinen iho.

Äippähousuja mulla on muutamat: yhet farkut, yhet kangaspillihousut, yhet kalsarikuosiset kevyet kesälökärit, yhet kollegetyyppiset sekä kahdet pitkät ja yhet kaprimittaiset mammaleggarit. Kaikissa on se mahapussi.

Lisäks mulla on yhdet mammafarkut, joissa ei ole kengurupussia vaan vyötäröllä joustavat levikkeet, mutta ne on niin epämukavat, mahas painavat ja jalasta tippuvat, etten ole käyttänyt kertaakaan.

Nessu 22+4
 
Valikoimaa on kyllä kaupoissa todella vähän, minäkin olen henkkamaukalta suurimman osan ostanut, joko liikkeestä tai nettikaupasta, myös Ellokselta oon jotain tilannut. Viikonloppuna kävin yhdessä lastentarvikeliikkeessä missä oli myös äitiysvaatteita mut jäi sovittamatta kun vilkaisi hintalappua.
Jotkut liivit pitäisi kohta ostaa kun jaksaisi vaan lähteä sovittelemaan...
 
Mie olin kanssa ajatellut, että ihan muutamalla vaatekappaleella mennään, kun suurimman osan tästä ison mahan ajasta olen kesälomalla, niin voi kulkea joku mekko päällä koko ajan. Mutta nyt kävikin niin, että mulla on enemmän äippäfarkkuja kuin on koskaan ollut tavallisia farkkuja. Mulla on moni kaveri ollut viime vuosina raskaana ja nyt mulle onkin ilmestynyt pinoittain vaatteita heiltä ja muutamia olen ostanut kirpparilta. Yhtään mammavaatetta en ole uutena ostanut. Osa vaatteista palvelee varmaan vielä sitten synnytyksen jälkeenkin. Esikon jälkeen muistan aika kauan käyttäneeni mammapöksyjä, kun ei mahaa saanut vielä rutattua tavallisiin pöksyihin.

Liivejä tarttis nyt hommata uusia. Mulla on vaan kahdet nyt ihan sopivat. Muut alkaa olla pieniä. Nämä kahdet oli jääneet esikon ajoilta. Sitten imetyksen loputtua ja laihtumisen myötä tissitkin kutistui taas omaan kokoonsa takaisin. Nyt ne taas kasvaa, joten isommille liiveille olisi tarvetta. Ja imetysliivejä täytyy hankkia myös. Ainakin ne ekat lörppäliivit jo laitokselle, joissa on sitten varaa paisua tarpeen mukaan. Viimeksi kun maito nousi, tissit tuplasi kokonsa. Siitä ne sitten vähän laskeutui kun tuotanto tasaantui, mutta pitää varautua. Ilman liivejä ei kärsi olla, kun rinnat oli niin herkillä sen paisumisen myötä.
 
Mullakin alkaa olla aika kasa mammavaatteita kun on vielä kaikki säilössä viime raskaudesta. Tosin silloin olin raskaimmillani syksyllä ja talvella, joten nyt on pitänyt ostaa vähän kevyempiä housuja, shortseja, mekkoja sekä kesäisemmän värisiä toppeja. Tosin naureskelin, että nyt on helppo lähteä reissuun tai mökille kun pakkaa vain kassiin kaikki mammavaatteet. Ei niitä vielä niin paljoa ole, ettei isoon kassiin mahtuisi. :grin Viime raskaudessa mulla oli loppuun asti kohtuu pieni maha ja tässä vaiheessa aloin vasta ostamaan ensimmäisiä äitiysvaatteita, nyt en edes muista milloin vaihdoin jo äitiyshousuihin, joten tällä kertaa käyttöaikakin tuntuu olevan huomattavasti pidempi!

Raskauden jälkeen tuskin enää koskenkaan äitiysvaatteisiin ellei ole pakko. :p Viimeeksi otin synnärille mukaan mammaleggarit, mutta ne oli jo kotiin lähtiessä niin löysät, että masupussi vain roikkui. Eikä muitakaan äitiysvaatteita tehnyt enää mieli pukea. Mutta säästyipähän ne sitten tähän toiseen raskauteen! :)
 
Mulla on varsinaisia äitiysvaatteita hankittuna 4 farkut, 2 shortsit kun alesta sai 5 € / kpl, yksi paita ja yksi mekko. Paitoja pitäisi hommata varmaan pari lisää, mutta onneksi saan ilmeisesti kaverilta jotain lainaan. :) Pitäisi myös käydä vaatekaappi läpi ja katsoa, mitä aarteita sieltä voisi hyödyntää loppuraskaudesta.

Rintsikkaostoksille olisi suunnattava, mutta kun ei vain innosta yhtään. :| Ärsyttävää touhua, vaikka muuten shoppailusta yleensä pidänkin. Hirveä homma alkaa sovittelemaan ja etsimään, etenkin jos en saa miestä tai kaveria matkaan. Vielä vähemmän innostaa, kun tiedän että parin kuukauden päästä täytyisi lähteä ostamaan imetysrintsikoita. No, täytynee tsempata, koska alkaa nuo normaalit käymään melko ahtaiksi.
 
Mun rinnat turpos jo alussa kaks kuppikokoa, kävin melkein heti ostamassa Changelta kahdet sopivat. Väärän kokoiset liivit ja arat rinnat on kyllä melko ahdistava yhdistelmä. Elämä kyllä parani uusien liivien myötä huomattavasti! Enkä sovittanut kuin yhdet liivit, oli tosi hyvä myyjä joka osasi heti katsoa hyvän mallin.
 
Mistä te ootte löytäneet mammasortseja? Ja siis onko teillä muunlaisia kuin ns. vesirajasortseja? Oon yrittänyt etsiä mammakapreja, mammalökösortseja jne. mutta missään ei ole. Ainoat vaihtoehdot on olleet sellaiset äitiysfarkkusortsit henkkamaukassa, missä takapuoli vilkkuu (ei kiitos) tai saman puljun mammaleggarit (ostin, kun ei ollut muuta tarjolla).
 
äitiyscapreja on kyllä tosi huonosti tarjolla, tilasin tori.fi:stä sitten kun kyllästyin etsimään. Mun pötikkäjalat ei ole lyhyiden shortsien ystävät ja hameita käytän tosi vähän, capreilla meen normisti koko kesän. Just tuli pari tuntia sitten ilmoitus postista, että ne olis noudettavissakin.
 
Mie ajattelin uhrata yhdet farkut ja saksia niistä lyhyet. Olen saanut niin monet farkut nyt kavereilta, että niistä jotkut joutaa shortseiksi. Olen mysö harrastanut sitä, että käärin housun lahkeet caprimittaiseksi. Mulla on sen verran muhkeat muodot reisissä, etten kyllä voi pukeutua mihinkään vesirajapöksyihin...
 
Mulla on H&M:n kangasshortsit. Sellaiset löysät, vähän yöhousuja muistuttavat, mitä nyt näkee paljon. Ajaa ihan hyvin asiansa, vaikken kyllä niitä juuri kodin tai mökin ulkopuolella käytäkkään. Olivat varmaan jotain vanhaa mallistoa kun olivat alessa muistaakseni 3€. Nyt tilasin lisäksi H&M:ltä farkkushortsit, mutten ole vielä ehtinyt hakemaan pakettia. Toivon ettei ole vesirajamallia, eivät ainakaan kuvassa siltä näyttäneet ja kunnon vatsaosa niistä ainakin löytyy. Jospa huomenna vaikka lähtisi välillä mökiltä kaupunkiin pesemään pyykkiä, niin voisi poiketa samalla Postissa. :)
 
Mä oon löytänyt UFFista kolmet mammacaprit. Ja sit kahdet pitkät housut oon ostanut henkkamaukalta uutena. Toivon että näillä pärjäisin tän kesän. Mut sit haluisin kyl jonku maksimekon hellepäiville. En vaan oo vielä löytäny mistään! :sad001
 
Mäkin kaipailisin jotain nättiä ja edullista äitiystrikoomekkoa tai tosi venyvää maksimekko kesäkuumille. Mutta oon ollut niin puhki, etten oo jaksanut lähteä etsimään. Varsinkin, kun normivaatekaupoista ei löydä mitään mahan kanssa toimivaa ostettavaa. Jos bongaatte jostain kivoja mammamekkoja tms., saa vinkata :wink
 
Mäkin kaipailisin jotain nättiä ja edullista äitiystrikoomekkoa tai tosi venyvää maksimekko kesäkuumille. Mutta oon ollut niin puhki, etten oo jaksanut lähteä etsimään. Varsinkin, kun normivaatekaupoista ei löydä mitään mahan kanssa toimivaa ostettavaa. Jos bongaatte jostain kivoja mammamekkoja tms., saa vinkata :wink
No mä en käytä mitään muuta kuin mekkoja joten niitä lähinnä on tullut ostettua :)

Tälläisiä mä oon ostanut.

H&M Mama, nettisivuilta ei löytynyt mut myymälästä ostin.
4140498c04a284f2cecd720549e7c06d.jpg


Ripe Maternity, harmi ettei mallilla oo mahaa mutta tää on tosi ihana ja siisti päällä.
281bd51a38e6d75ad0321d6e2985fa0b.jpg


Mamaliciousin puuvillainen mekko, harmi ettei netistä löytynyt tästä muuta kuvaa kuin jonkun myynti-ilmotuksesta.
0853463372.jpg


Tää on se maksimekko minkä ostin, Nansolta. Oikein nätti päällä. Olin tosi harmissani kun tämä lyheni ekassa pesussa, olis varmaan pitänyt venyttää märkänä.
nanso-naisten_pinta_-mekko-6413055678560_nimikekuva1_p.jpg
 
Mulla on myös toi sama H&M:n mekko kuin RockQueenillä. Se on ihana! Ostin varmaan muutama viikko sitten kaupasta, mutta netissäkin niitä kyllä näin. Lisäksi on H&M:ltä toinenkin mekko. Sellainen vähän löysempi, jossa on joustava leikkaus rinnan alla. Farkun näköistä kangasta, mutta kuitenkin ihanan kevyttä helteellä. Nyt pitäisi löytää mekko viikon päästä oleviin häihin. Mieluiten sellainen, jolla olisi toivoa mennä vielä syyskuussakin häissä. :grin
 
Oon kyllä huomannut että nää H&M:n halpismekot ei oo kovin kestäviä. Tota pallomekkoa en oo ehtinyt vielä käyttää mutta aiemmin joskus laitoin kuvan sellaisesta harmaasta pitkähihaisesta niin se on jo ihan pintanyppynukkaa täynnä. Kun olin yönylireissulla Helsingissä ja en ollut ottanut vaihtomekkoa mukaan ja helle iski niin piti käydä kiireessä ostamassa vain jotain. Gina Tricotille ehdin ja löysin sieltä yhden mekon joka miellytti sekä silmää että maha mahtui. Hintaa 15€ ja valehtelematta kaksi tuntia käyttöä niin oli jo nypyt kainaloissa ja laukun hankaamalla kohdalla. En normaalisti osta ns. halpisvaatteita mutta nyt mahan kanssa ei ole ihan niin paljon valinnanvaraa niin olen ostanut myös näitä halpiksia. Ei noista kyllä ole säästää seuraavaan raskauteen edes jos kulahtavat tätä tahtia.

Tässä se Ginan nyppymekko.
74174987001_m.jpg
 
Takaisin
Top