Äitiysvaatteet

Täällä on tähän mennessä pärjätty kaksilla kirppisfarkuilla ja parit omat vanhat housut oon modannu lisäpaloilla vähän isommiksi. Luulin, et kirppisfarkut oli isot, kun eivät pysyneet päällä. Mutta tänään bongasin ihania pienempiä housuja toiselta kirppikseltä! Vaan nepä oliki sit pieniä. Tai meni päälle, mut ahisti jo ihan seisoessa...
Kunhan ehtis kaivella jostain sopivia farkkuja, niin ei olis mitään hätää. Ees kaikissa henkkamaukka-lindexeillä ei oo mammavaatteita.
 
Ne mainitut housut ovat muuten myynnissä, eli jos joku kaipaa H&M:n suoria harmaita housuja ja LIndexin mustia koossa 34/S, sopii kysellä yksärillä :)
 
Mie tilasin just viikonloppuna kolmet uudet liivit - yhdet normaalit, sit sellai kaarituettomat pehmeet liivit sekä vielä sellait toppimallisen kaarituettoman, jossa vois sitten nukkua et sais liivinsuojukset yöksi päälle, maitoa kun meinaa tosiaan valutella öisin. Kaikkia tosin otin yhtä kuppikokoa ja mittää suurempana, kun alkaa nuo käyttörintsikat käymään kupeiltaan pieniksi sekä myös puristamaan ja kiristämään..Et saa nähdä miten istuuvat nyt sit päälle :) Muuten äitiysvaatteita tuskin enää tulee varmaan hankittua kesäkuumia kohti, paitsi sit ne imetysliivit kun lapsi syntyy - joku neuvo ettei kannata välttis ostaa vielä, kun voi olla et rinnat sit vielä paisuu joskus paljonkin raskausajasta. Mut ne tosiaan olis hankinnassa vielä. Kesällä nyt ei tartte muuta kun viskaa jonkun lakanan päälle :smiley-bounce022
 
Kesää odotellessa.
Mua vähän epäilyttää liivien tilaaminen netistä, kun ei koosta tiedä. Ja joo, kokokin saattaa vielä muuttua. Ainakin hoikalle systerille tuli aikanaan Valtavat Hinkit. Tai sen mä lähinnä muistan kastajaisista... :smiley-ashamed005
Mut noi koot on pehmeiden osalta aikas sinne päin -mitoituksella.vois kokeilla. Ekat uudet piti ostaa jo ennen joulua, kun vanhat kävi pieniks. o_O
 
Ei kellään sattuis olee antaa vinkkiä mistä voisi löytyä jotain häihin sopivaa vaatetta...? Häät on vasta heinäkuun alussa, mut nyt jo olen onnistunut kiskomaan stressin et mitä päälle... Ja ongelmahan on se, että olen isokokoinen muutenkin ja maha tulee olee jo heinäkuun alussa valtava!! En viitsisi millään jätesäkissä lähteä... :P
 
Vihdoinkin alkaa omien vanhojen – ei kun siis joulukuussa rintojen kasvun takia hankittujen – rintsikoiden ympärys ahistaa. Jatkopalaa väsäämään siis... :wink
 
mä kävin hakee jotai pitkii toppeja yhtä kokoo isompii . Viimesee asti yritän ettei tarttis ostaa kalliita mammapaitoja yms... :D yhet shortsit on vielki tuloilla hm:ltä.. ollu jo kuukauden tulossa... Pitäs vissii jo soitella sinne asiakaspalveluu.. Mut huomenna ostoksille vähä ni sit hommaan kesäks vähä shortseja yms. paketit lähtee palautuksee jos ne joskus ilmestyy...
 
Mullakin vähän houkuttais jotkut uikkarit tai bikinit, mut jos tosta vatsasta tulee kamalan näkönen, niin pitäis olla se toppimallinen bikini... :queen On mulla ongelmat.
 
Siis mä mietin tota uimapukua, mutta päädyin biksuihin. Totesin että eipä sille sitten kuitenkaan ole käyttöä kuin max 3kk, niin turha laittaa rahaa sellaiseen. Vauvamaha on hieno, ei sitä tarvitse peittää, ainoa että ruskettuu kuulemma sitten aikalailla paremmin kuin iho muuten, joten syksyllä sitten on mustamahaista porukkaa :wink
 
Käydäänpä täällä ajankohtaista keskustelua :D Just miehelle sanoin eilen, että tahon uudet bikinit ja kuulemma kannattaa vasta ens kesäks ostaa ;D Hintaahan biksuille tulee se muutama euro, mut säästö kai se on pienikin säästö :D Ei vaan, oon ainakin toistaiseksi onnekas koska oon ostanu tasan yhdet mammafarkut (jotka on niin kivat päällä, etten tiedä haluunko luopua niistä raskauden jälkeenkään) ja yhden mammapaidan. Paino kun on noussut maltilliset nelisen kiloa, vaikka etureppu paisuu kovaa vauhtia. Töitä on enää kaksi viikkoo, joten sen jälkeen varmaan vietän aikani niissä vanhoissa bikineissä elokuulle asti :)

Juhlavaatteet on tosiaan ongelma, suurin osa äitiysmekoista on aika kauheita ja hintavia. Joudun parin viikon päästä yleisön eteen juhlallisissa merkeissä... Onneksi löysin Vilasta valkoisen empiremallisen mekon, joka ainakin vielä kaksi viikkoa sitten huoli mahanikin sisäänsä ja en näyttänyt siinä ihan täysin muumimammalta :) Yhtä kokoo isompi tosin piti ottaa kuin normaalisti, mut jos kolttu jää raskauden jälkeen isoksi, niin se voi olla kuitenkin helpommin myytävissä eteenpäin kuin äitiysmekko.
 
Tosin äitiysmekoille näyttäis olevan kysyntää, jos sellasen raaskii ostaa?
Ite selvisin firman synttäripippaloista yhdellä viimetalven tuuriostoksella. En ees usko et kaikki tajus mun olevan raskaana. Paksulta kyllä näytin..
 
täällä kans tuskaillaa kun juhlavaatetta pitäis lähteä ostamaa,kaikenlisäksi molemmat pirskeet on tässä kuussa ja samoilla vaatteilla ei kehtais molempii juhlii mennä.eli ainakin kahet juhlavaatteet ois ostettava.
samoin kotosal kaikki t-paidat jäänyt helmasta lyhyeksi,kävin sitten kaupasta ostamassa isomman ja kappas vain,on kyllä niin pinkee et ois voinut olla sitte vielä kokoa isompi :sad015 mutta eipähän jää arvailujen varaan että onko raskaana vai ylensyöny.lisäksi ostin ensimmäiset äitiysliivit(kaarituettomat) ja voi luoja tätä nautintoa miten mukavat nää on!!! :)
 
Varsinkin esikoisten odottajien kannattaa jo mentaalisesti alkaa sitten sopeutua siihen ettei se kroppa ole enää samanlainen synnytyksen jälkeen kuin oli ennen raskautta. No mulla itsellä ei suurempia muutoksia tullut, mutta muutamat kaverit ovat sanoneet ettei todellakaan enää vanhat farkut istu, vaikka olisi samoilla kiloilla. Vyötäröt on löysiä ja lantiolta puristaa. Samoin rinnat saattaa muuttua suuntaan tai toiseen, toisille jää kunnon melonit muistoksi ja toisille sitten ne ketunnenät, kun ei voi tietää.... Että joo jos koon isompaa vaatetta nyt joutuu ostamaan, niin saattaa olla että se on edelleen ihan ok syystä tai toisesta synnytyksen jälkeenkin.
 
Juu, kroppa tosiaan muuttuu, vähän oudoistakin paikoista... Mä elättelin toivoa, että yksi vanhoista juhlamekoista olisi mahtunut päälle. Maha ois vielä menny, mut vetskari otti KYLKILUISTA vastaan. Siis jo rintojen alapuolelta (eikä rinnat ole kasvanu kuin max. yhden kuppikoon)! Jotenkin vois luulla että tollanen luustomuutos on pysyvämpi kuin kilot :D
 
pitäiskin ostaa yhtä kokoo isompaa mutkun menee jo 1-2 kokoo isompaa,riippuu siis tietenkii vaatteesta,mallista ja valmistajasta.Farkkuja ym muita kireitä vaatteita en ole tykännyt pitää ikinä joten mulle on aivan sama miltä mun kroppa raskauden jälkeen tulee näyttämään,eipä se häävi ollut ennen raskauttakaan :happy7
 
Mä vähän toivoisin lantioon lisää, kun on ollu aiemmin housut kokoa 36 ja yläosa 38-40. Toisaalta, jos rinnatkin vähän nyssähtäis, niin sthän ylöskin menis vähän pienempi koko. Saattais jopa joku kotelomekkokin istua!
 
Pikkukoo, kyllä se rintakehä suurinpiirtein palautuu entiseen tilavuuteensa, nyt se on laajentunut koska sisuskalut ovat työntyneet kohdun tieltä ylöspäin ja tämä laajentaa kylkiluita. Itselläni esikoisen imetyksen myötä pieneni valitettavasti myös ihan tuo rintavarustus, ennen niin kovin mukavista rinnoista jäi jäljelle vain tyhjät pussukat :eek: :laughing014
 
Vivi84: Sama ilmiö täällä...

Olen pidättäytynyt kaikista ostoksista - paitsi niitä kahta vikatikkihousua, jotka olivat liian isot, yhä siis kaupan kahdet äitiyshousut 34/S yhteensä kympillä, tarjota saa :)

Niinpä käypiä vaatteita on verkkarit ja tuulipuvun housut ja sitten salonkikelpoisina ainoastaan kesämekot. Äsken lähdin sellaisessa neuvolaan ja ai jestas kun oli palatessa kylmä tuolla vesisateessa, bussilta kun on meille liki 3 km.
 
Takaisin
Top