Äitiysvaatteet

Mulla on muutaman merkkisiä äitiysfarkkuja ja eivät kyllä ole valuneet mihinkään. Varsinkin ihan h&m:n pillifarkkuihin olen ollut tosi tyytyväinen! Muuten rupeaa kyllä olemaan hankaluuksia muun pukeutumisen kanssa kun hirveästi ei raaskisi uusia vaatteita nyt enää muutamaksi kuukaudeksi ostaa. Paitoja löytyy, mutta takit rupeaa jäämään pieniksi ja myös ulkoiluhousut ei mene enää kiinni. Vähän kun ilmat lämpenisi, esim.bleisereitä voisi sitten käyttää ihan aukinaisina, mutta ei vielä. Kesää odotellessa...
 
Mulla ei oo yksiäkään äitiysvaatteita..pitäs vissiin ostaa..ainakin ne liivit.Citymarketist yritin ettii vauvalle niit harsoja/harsopaketteja mut niitä en löytäny.luulis et niitä ois ollu.
 
IceCream, niitä harsoja taitaa saada jostain mystisestä harsolandiasta, johon myönnetään pääsy vain harvoille ja valituille. Esikoisen aikaan asiaa tuli tuskailtua, lopulta saimme kuitenkin kaikki tarvitsemamme harsot käytettyinä lähipiiristä. Minäkin olin ajatellut että ne nyt olis niin peruskamaa että jokaisesta kaupasta löytyis vauvaosastolta, vaan ei! :think005
 
Ikeasta saa ainakin harsoja, ihan kivan näkösiä; mm. valkosia vihreällä kuvioinnilla.

Yhdessä verkkokaupassa oli sellasia iloisen yksivärisiä, mutta mitenköhän ne kestää pesua? Olis kyl kiva jos olis muitakin kuin valkosia ja hailakoita.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
nii no ikea tietenkii!!miks en heti älynnyt?tosin lähimpää ikeaa matkaa jotain 150km niin pitäs kyllä sit jo ostaa muutakin kun niit harsoja.nettikaupan ystävä taas en ole.onkohan ne harsot niin välttämättömiä??
 
Name It myy myös tai ainakin möi vielä esikoisen ollessa pieni sellaisia harsopakkauksia, joissa oli erilaisia harsoja. Meillä esim. sellainen mintunvihreä/ruskea/valkoinen satsi, jonka kaveri oli ostanut esikoiselle ennen syntymää. Ihan kiva, kun on välillä muunkin värisiä kuin valkoisia. Äitiyspakkauksessahan tuli sitten toki jokunen valkoinen harso. Kyllä ne siinä syöttämistilanteessa ainakin oli meillä kovasti käytössä. Usein piti toisen tissin eteen pistää harso, ettei se suihkuttanut maitoa ympäriinsä. :D Aina kun eivät siis liivit olleet päällä. Ja tietysti, kun nosti vauvan olalle röyhtäytettävksi, niin harso alle, jos olisi tullut puklua. Eli kyllä ne ihan käteviä ainakin on. :wink Voihan siinä tarkoituksessa toki käyttää vaikka pyyhkeitä, mutta harsot meni ainakin meillä kivasti vaippapyykin mukana (kestovaippailtiin päivisin).

Mutta takaisin aiheeseen. Minulla on kahdet H&M:n kapealahkeiset farkut ja esikoisenkin odotusaikana oli yhdet. Pitäisi olla ihan sopivankokoiset, mutta kun valuvat. Ja niitä ulkoiluhousuja alkaa kyllä kaivata, kun kuitenkin koiran kanssa pitäisi lenkkeillä, ja kun tuota kuraa ja märkää vähän on, niin kivempi olisi, jos olisi ulkoiluun ihan omat housut. Kai se pitäisi jaksaa niihin investoida. Voi olla, että sen jonkun takinkin joutuu vielä hankkimaan, kun ei välttämättä nuo kotoa jo löytyvät enää kauaa mene päälle. Anorakilla voi jonkin aikaa pärjätä, mutta jos yhtään tulee vettä, niin siitä tulee kyllä heti läpi, joten ulkoiluun ei välttämättä sekään aina sovi. Noh, saahan ne myytyä sitten varmasti eteenpäin, jos ei tarvetta enää tule. Ja varmasti käyttöä kuitenkin vielä on, kyllä sitä synnytettyäänkin saattaa vielä jonkin aikaa käyttää äitiysvaatteita, kun ei välttämättä ihan heti palaudu takaisin omiin mittoihin. :wink
 
Minäkin järkeilin, että luultavasti joutuu vielä ensi syksynä pitämään isompia vaatteita, joten tilasin vähän isompikokoisen softshell-takin juuri ulkoilua varten. Muutenkin tulee välillä pieniä ahdistus-kohtauksia siitä miten keho muuttuu nyt nopeaan tahtiin ja ei ole vaatteita mitä laittaa päälle. Kerran olen jo itkukohtauksen kera jättänyt kauppareissun tekemättä, kun oli niin kurjaa kun ei ollut mitään päälle pantavaa. Pistin sitten hommaten ja laitoin kunnon satsin uusia vaatteita tulemaan :smiley-ashamed005
 
Mä jatkan vielä harsoaiheesta :) meillä ne oli ainakin kovassa käytössä juuri puklautuksiin, pyyhkimiseen, muovisen vaippa-alustan päällä yms. Ja edelleen niitä käytän 2-vuotiaan lapsen kanssa vaipanvaihdossa. Niillä on myös hyvä kuivata vaippaiho esim. kostealla puhdistusliinalla pyyhkimisen jälkeen.

Mä muistan stoccalla joskus nähneeni ja varmaan aika monista lastentarvikeliikkeistä löytyy. Joku kyseli että miten värikkäät harsot säilyttävät värinsä. Mä en muista mistä omat värikkääni ostin, mutta eivät kyllä tässä parissa vuodessa ole haalistuneet juurikaan.
 
^Laitoin tuonne hankinnat puolellekin tästä, mutta yksi unohtui, kun tuo mukelo on räkäinen niin harsolla saa jojot oikeasti niin hienosti pyyhittyä! Meidän kun ei ainakaan vielä osaa niistää, niin harso on tosi hyvä. Nuhaan ja tukkoisuuteen muutenkin, niin nyt itselle raskausaikana kuin vauvalle, toimii tosi hyvin se suolavesisumute, siis ei ne tipat vaan sumutepulloon pakattu tavara. En edes osaa kuvitella miten hankalaa olisi ollut laittaa tippoja pieneen nenään. Niistäjä meillä oli, kerran vissiin kokeiltiin ja sen jälkeen on käytetty vaan tuota sumutetta, ja pyyhitty räkä harsolla pois. Fridaa en ole hankkinut kun ei olla tarvittu, ja minusta tuntuu että saisin vedellä sitten pitkääsylkeä itse imppastuani, vaikka eihän se räkä omaan suuhun tule..... Toiset vannoo tuon fridan nimeen, en itse siis tiedä.
 
Harsot oli hyviä. Eilen kaivoin kaapista tukivyön - ah, mikä helpotus! Kävely alkoi olla jo tosi kivuliasta, kun vatsa työntyy niin isona eteen ja tuntuu repeilevän joka paikasta.
 
mullaki on hmn sellaset värilliset mamma housut ni nr putp
oo kokoajan vaikka onki iha oikeen kokoset. ni tulee enemmä käytettyy legginsejä ja pitkii paitoja just sen takia ku on mukavammat päällä. onneks on kesä kohta ja tarkenee toiv. mekossa :)
 
Harso keskusteluun viitaten, meidän lähi Prismassa on ainakin tosi hyvät valikoimat kuviollisia harsoja ja muutenkin vauvatarvikkeita imetystyynystä lähtien! Mut ne ei ole samalla osastolla kuin vaipat yms. vaan lähellä vauvojen leluosastoa..
 
Täytyypi käydä sitten sieltä prisman puolelta katsomassa jos sieltä vaikka löytyiskin.
 
Nää vinkit on kyllä kullanarvoisia :happy119 Ihan niinkuin silloin aikanaan että missä ruokakaupassa on raskaustestit? :smiley-bounce022 Miten nää kauppiaat aina jemmaavat myyntiartikkelinsa? :BangHead Vai onko vika shoppailijassa?
 
Ostin netistä käytettynä kahdet tosi siistit äitiyshousut, 34, jotka olivatkin liian isot. Harmittaa vietävästi, kun ei tiedä, pääseekö niistä eroon. Ja nyt ei edelleenkään ole housuja: vaihtoehtona on verkkarit tai hame.
 
Kävi hyvä tuuri :) Kävin ostamassa FB kirppiksen kautta leluja lapselle ja tuli siinä sitten juttua vauvautumisesta. Heillä oli 1½ vuotias poika joka oli syntynyt siis elokuussa, ja sitenpä tämä äippä kysyi haluaisinko katsoa äitiysvaatteita. No sieltä tarttui sitten matkaan neljä paitaa/tunikaa ja shortsit, ja hän sanoi että katsoo missä housut ovat niin ilmoittelee sitten. Eli nyt on tulossa sovitukseen vielä muutamat housut. Ihan kiva!
 
Itse tuskailen äitiysvaatteiden kanssa varsinkin housujen. Olen kokoa 48-50 ja mikään suomalainen pulju esim. H&M ei valmista äitiysfarkkuja tässä koossaa. Kaikissa farkuissa koko loppuu 46:een. *huoh*
Olisiko kenelläkään vinkkejä?!?!?!
Olisi 25.5 juhlat tulossa joihin hakusessa siistit housut. Hametta en päälleni suostu laittamaan, sillä suonikohjut ovat sen verran pahat jo ettei niitä ilkeä kaikelle kansalle esitellä.
Varsinaisia äitiyspaitoja en ole vielä ostanut, koska Gina Trigotin pitkät tank-topit ja trikoopaidat yltävät paremmin kuin hyvin mahan yli. :)
 
Tällainen kotimainen tarjoaa isojakin kokoja. Housuista ei ole kokemusta, mutta hame ja pari puseroa on tullut hommattua viimeraskauden loppumetreillä. Mielestäni ihan hyvä laatuisia ovat olleet.
http://www.missymom.fi/
 
Takaisin
Top