Äitiyspakkaus

Toivoisin niin saavani jo paketin! Palkanlaskija sanoi keskiviikkona laittavansa paperit eteenpäin, eli torstaina on varmaan paperit ollu kelalla. Mitenköhän kauan sitä saa sitten odotella yhteensä? Heinäkuun alusta olisi muutto ja mietin vain että eiköhän se ehdi vielä tähän osoitteeseen...odotan kyllä innolla [:)]
 
Kelan nettisivuilta löytyi päätökset äippärahoista ja paketti tulisi 2 viikon kuluessa...[:D]
Onneksi kerankin Kelasta sain hyvän päätöksen rahoitukseen...Eli mulla laskettiin koulutustuesta äitiyspäiväraha...
 
Minusta uus pakkaus oli aivan ihana!!! [:D] kun sain paketin kotiin aloin heti hiplaamaan niitä vaatteita ja pienimmät koot ja makuupussin pesinkin jo heti kättelyssä [:D] en malta oottaa et saan tiitin syliin ja pukea sille pikku vaatteita [:D]
 
Mina taalla kayn itseani kiusaamassa ja lukemassa teidan aitiyspakkausjuttuja... [X(]
Harmi kun sita ei saa ulkomailla asuvat, paitsi maksamalla...no thanks. Postikulut olis enemman mita ite paketti [:D]
 
Piti kayda googlettelemassa koko pakkaus, etta mita siella ees on... mahtaa olla vahan liian kuuma naihin olosuhteisiin tuo tammenterhopuku :D Ja siis muutenkin, aika moni vaate liian kuumia :) Ois vaan kiva saada jotain pakkausta... vaa ei mittaan! Ite pitaa kaikki ostaa.
 
tänään tuli tännekkin saapumisilmoitus. sitten vaan odotellaan mies töistä kotiin että pääsee hakemaan. miksi aika ei kulu nopeammin [:D]
 
MÄÄ SAIN SEN!! [:D] ja arvatkaas: se EI oo niin kamala, kuin luulin.. toki se kevyttoppapuku on livenä yhtä hirvee, mut mä esim. tykkäsin "siitä harmaasta".. [:)] [8D] Poikamaisia ne on, kaikki. Minusta. Mutta olkoot. Pääasia, että on käytännöllisiä jne. Siskollani on viime vuoden ja oli kovasti "kateellinen" kun sitä pemistettiin eilen illalla.. [:D] Monta parannusta, mut esim. kestovaipoista se EI AIO on huonompi. Mutta pääasia, että son nyt täällä ja on ihanaa tavaraa täynnä!! [:)]
 
Miu, et oo vika, ku mä vielä lappua odottelen[:D]
Tänään kävin postissa muissa asiois ni meinasin kysyä, et oliskohan mulle tullu pakettia, mut en sit siinä hetkessä muistanu...
 
Mäkin vielä lappua odottelen. Toivottavasti ei mee nyt vanhaan osoitteeseen tai sanon mur!
 
Miu: et ole viimeinen! Mun paperit ei ole vielä edes käsittelyssä tai mitään. Palkanlaskija kyllä viime viikolla sanoi laittavansa ne eteenpäin. Tuleeko muuten kelan sivuille näkymään sit vasta jotain kun päätös on tehty? Vai näkeekö kun paperit on otettu käsittelyyn tai jotain?
 
Mä keulin edelle.. [:)] Postin lappu tuli tänään ja paketti haettiin tänään.. [:D] Jes oli kyllä tosikiva tönkiä niitä vaatteita ja juttuja..[:)] Mä tykkäsin kyl niist vaatteist melkee kaikist. Se tammenterho paita ny on vähä vähemmä ihana ja ne oranssit leijona potkarit on ärsyttävän väriset. Mutta kun ilmatteeks saa niin ei parane kitistä..[:D]
 
Täällä kans odotellaan päätöksiä yms. Näkyy vaan että hakemus saapunut. Toki viime viikon ma kävin vasta viemässä.Vois vaikka huomenna käydä kurkkaamas Kelan sivuilla olisko sinne tullu mitään uutta infoa.
Hitsi mulla enää kaks tunnuslukua käytettävänä, ja sit pitää vaihtaa toiseen korttiin joka tullu jo aika päiviä sitten, mutta mulla ei harmainta aavistustakaan mihin mä oon sen laittanu[8D]
Hyvässä tallessa pitäisi ainaki olla,jossei muuta.
 
tänne saapui eilen postista lappu..ja tää mammahan rynnisti heti laatikkoa noutamaan[:D]
Maltoin sentään sen verran etten avannut laatikkoa,vasta kun illalla miehen kanssa yhdessä..oli jotenkin sellainen olo että se on meitin yhteinen "lahja" ja varsinkin miehelle ihan uus juttu, kun ensimmäistä odottelee syntyväksi <3
Siinä sitten yhdessä ihasteltiin pakkauksen sisältöä[:)]
 
Mulla luki kelan sivuilla että lähetetty tänään.. eli varmaa ens viikolla vasta tuleepi [&o] Haluun sen jo jotta saan loputki vaatteet pesuun ja kaappiin odottelemaan [:)]
 
Kiitos Miu!

Kävin taas tuhlaamassa tunnuksia ja huomasin, että "hakemus saapunut 1.6." kuinkahan kauan sitten täytyy lappusia odotella?

Tänään soittivat kelasta ja kysyivät lisätietoja hakemukseen liittyen. Täytyy myöntää, että en ihan tarkkaan tajunnut mitä ne niinku kysy. Kysyivät, että aionko olla töissä äitiysloman alkaessa vai virkavapaalla. Minä kun olen ymmärtänyt, että äitiysvapaalle jäädään aina viim. 30 arkipäivää ennen la:ta, niin hain toki äitiysvapaata työnantajalta. Olisin muutenkin lomalla tuossa n. 30pv ennen laskettua aikaa ja saan ensimmäiset 72 arkipäivää palkkaa äitiyslomasta, niin enköhän sitten saa samat rahat kuin jos olisin "töissä" (eli vuosilomalla). Tietääkö joku, olisiko mahdollista olla töissä äitiysvapaalla? En tiedä, nyt en ihan ymmärtänyt, pitää kysyä luottamusmieheltä vielä tuota asiaa, mutta sanoin kyllä anoneeni virkavapaata. Plääh! Mulla ei kyllä ole aivonystyröitä näihin lomakkeiden täyttöön ym.! [:D]

Lappu tulee mulle kun ollaan reissussa, pitää pyytää kavereita käymään tsekkaamassa posti muutaman päivän välein! Kuinka pian lapun saamisesta pakkaus pitäisi postista noutaa, tietääkö joku? Ja pitääks se hakea henk. koht./ tarviiko valtakirjan jos joku muu käy sen hakemassa?
 
Lidia, mun mielestä nois postin paketeis on 14 päivän noutoaika. Muistaakseni. Ehkä. Mahdollisesti. Olikohan tostakaan mitään hyötyä...
 
ihanaa että paketit on alkanu saapua monelle.. itsellä alkaa epätoivo iskeä, kun hr-osasto lähettää paperit kelaan vasta tämän kuun palkanlaskennan jälkeen eli viikolla 24 - tiukille jättävät kun laskettu aika on 25.8., mutta kyllä se ehtii... - kysyivät multa silloin että onko mulla kiire hakea äitiyspakkaus, ja tuntui ajatus niin kaukaiselta että ajattelin että kyllä sen ehtii ja nyt sitten potkin itseäni...

no ihan hyvä opetella kärsivällisyyttä...
 
Nii onhan ne aika arvokkaita rahassa noi äippäpakkauksen kamat.. Ei ihan se 140e vastaa todellisuutta [8|]
 
Takaisin
Top