Äitiyspakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Durina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä laitoin hakemuksen eteenpäin heti kun sain paperit neuvolasta. Sain pakkauksen viimeviikolla. Mä oon ainakin tosi tyytyväinen tähän -09 pakkaukseen! Hurjan paljon vaatteita ja muuta kamaa ja värit oli tosi jees! [:)] Erityisen paljon tykkäsin siitä makuupussista (beige sydänkuvioinen), vaatteetkin oli tosi kivoja, tulevat varmasti käyttöön meillä!

Mun mielestä noilla väreillä ym. ei niin oo merkitystä, onhan tuo pakkaus itsestään jo aivan mahtava etuus meille kaikille!

Kuinka nopeasti saitte äitiyspakkauksen hakemusten laittamisesta eteenpäin? Itse odottelen vielä, mutta laitoin hakemuksen 18.3. postiin, kun olin saanut todistuksen neuvolasta raskauden kestosta. Olisi jo kiva saada jotain hipelöitävää... [:D]

tosi nopeesti tuli ainakin mulle, päätös oli kelasta annettu 26.6 ja postista sain paketin hakea 1.4[:)]

ALKUPERÄINEN: päivänkakkara

tosi nopeesti tuli ainakin mulle, päätös oli kelasta annettu 26.3 ja postista sain paketin hakea 1.4[:)]

meni vähän säätämiseks..tuo kuukausi siis..

Mullekki tuli tosi nopeesti. Jo pari viikkoa hakemuksen jättämisestä! Ihana oli päästä hipelöimään niitä vaatteita, ihan pienet onnenitkut piti tirauttaa kun ajatteli että pian saa käärön jolle sitte pukee niitä vaatteita [:)]

taitaapi täällä turun alueella taas vähän kestää tai sitten aloittivat vasta ompelemaan niitä vauvanvaatteita sitä pakkausta varten [:'(] [:D]

noh, jos ei parin viikon sisään ala mitään laskelmia / pakkauksia kuulumaan niin soittelen perään..[:)]

Pumpuli82, kirjaudu KELAn sivuille omilla pankkitunnuksilla ja kato joko ovat päätöksen äitiysavusta tehny, jos ovat niin pakkauspostitetaan kahden viikon kuluessa[:)]

Kiitos päivänkakkara kirjautumisvinkistä. Huomasin että mulle on myönnetty äitiysavustus 30.3, ja pakkaus on laitettu 1.4 postiin :D jeij. olipas kätevää :)

Mulla on näkyvissä vain tieto "Vanhempainpäiväraha" ja Hakemus vastaanotettu. Olen käynyt välillä pälyilemässä onko muuttunut tieto, muttei ollut ainakaan torstaina mitään muutoksia. Ehkäpä olen vain liian hätäinen tämän asian suhteen [;)]

Mie varauduin odottamaan pitkäänkin päätöstä Kelan kanssa kuukausittaisista sovitelluista tuista taistelleena. Olivat kerrankin olleet ripeinä ja tehneet päätöksen jo samana päivänä, kun jätin hakemuksen postilaatikkoon joka tyhjennetään klo 15?!?!Pikkusen pakkas hymyilyttään, että eiköhän nyt ole kiireellisyysjärjestys vähän väärä..[:)]

täällä ollaa nyt vähän kahden vaiheilla tuon pakkauksen kans.. tutulta saatais melkein kokonaisuudessa -08 pakkaus niin rupesin miettimään et onko järkevempi ottaa sitte rahana.. sillä 140€:llä sais ostettua vaik sen turvakaukalon mutta toisaalta, esikoinen tulossa niin ehkä kuitenki haluan sen pakkauksen.. [:)] kumman te ottaisitte?

tiger - saahan nuita pakkauksen tavaroita kirppareilta ostettua ja halvalla, jos enemmänkin on mahdollista kierrellä... Mutta onhan se oma fiiliksensä odottaa ja saada se pakkaus, hypistellä niitä tavaroita.. [;)] Mä olen kolmen lapsen kohdalla ottanut pakkauksen, mutta nyt ajattelin jättää ottamatta, kun viime pakkauksesta on siinä vaiheessa se vuosi. Ja jos lähellä asuu(Espoo), niin meiltä kyllä saa pakkauksen joitakin vaatteita, mitä ei ole käytetty, eikä käytetä. [:)]

Saadaan siskon tytön -09 pakkauksen vaatteet ja enemmänkin, joten päätimme ottaa avustuksen rahana. Pakkauksessa kun ei ole paljoa sellaista, mitä ei muualta saisi edullisesti. Ostetaan sitten sillä rahalla patja pinnasänkyyn, amme jne.  

Pumpuli82: Hmmm.... mulla näkyy kyllä äitiysavustus ihan omana kohtanaan siellä Kelan asiointipalvelussa. Siis eri kuin vanhempainpäiväraha. Tänään siis kävin netissä täyttelemässä nuo kaikki hakemukset samalla kertaa: äitiysavustus, vanhempainpäiväraha ja lapsilisä. Nyt pitäisi vielä postittaa se neuvolan todistus. Mietin vaan vieläkin että pitäisikö vielä hetki sitä pantata, et saisi sen 2010 pakkauksen... ja toisaalta tykkään kyllä tosta 2009-pakkauksestakin, voihan se uudempi olla huonompikin. Vaikeeta!!!! [:D]

Mulle muuten sanottiin neuvolassa, että kannattaa tässä vaiheessa hakea itselle sitä vanhempainpäivärahaa koko ajalle, vaikka olisikin ihan varmaa että mies haluaa pitää ne viimeiset 2 viikkoa. Kuulemma tämä olisi Kelankin toive, eli jotenkin helpompi vaihtaa äidiltä isälle sitten myöhemmin, verrattuna siis siihen että nyt jo lyötäisiin lukkoon ne isäpäivät ja sitten isä ei voisikaan jostain syystä jäädä kotiin. Onko teille muille kerrottu vastaavaa? Ton mukaan nyt kuitenkin hain, eli kaikki itselle, vaikka tiedän että mies todellakin haluaa myös olla kotona lapsen kanssa kaiken sen ajan mitä vaan pystyy.

riikka33, muuten hyvä ja ihana ajatus mut kaukana ollaan, oulussa nimittäin.. [:)]

Tänään katsoin KELAn sivuilta ja nyt oli tullut lisää näitä asiointi-otsakkeita eli Vanhempainpäiväraha (mikä olikin jo aiemminkin) ja uutena Lapsilisä ja Äitiysavustus. Äitiysavustus päätös oli annettu 9.4. ja posti tuo paketin 2 vko kuluttua [:D][:D][:D][:D]

Vanhempainpäiväraha-hakemuksen osalta joudun vielä odottelemaan ehkä kesäkuun alkuun päätöstä, koska työnantajan pitää ilmoittaa tulot 28.5.2010 saakka, ja vaikka saankin kiinteän kk-palkan niin 1.5. tulee kuitenkin vielä yleiskorotus. Prosentuaalista korotusta ei ole kuitenkaan vielä tiedossa, joten joudun odottelemaan päätöksen saamista. Noh, pitää sitten hakea uusi verokortti kunhan saan vain ensin tietää suurinpiirteisen etuuden KELAsta.

Just tulin tänne katselemaan että onko muut jo saaneet pakkauksensa, luin neuvon Kelan sivuille kirjautumisesta (kiitos päivänkakkara, ei tullut jotenkin mieleenkään...[8|]) ja eilen on postitettu laatikko! Jes, josko kohta saapumisilmoitus kolahtais postissa![:)]

ALKUPERÄINEN: Muiia

ja eilen on postitettu laatikko! Jes, josko kohta saapumisilmoitus kolahtais postissa![:)]

saattaapi vaikka huomenissa tullakkin jo[:)] kyllä se vaan on jotenki semmonen kohokohta hakea se paketti[:)]
Mulla on semmonen rautanen kehikko jossa rullat jaloissa, vartavasten tehty tolle äippäpakkauslaatikolle[:D] ja pieni peti siihen pedattuna, tossa se on meän sängyn vieressä oottamassa..

Eilen oli tullu päätökset Kelan nettisivuille, ja pari viikkoa menis max. ja äippäpakkaus olis postissa :D

Ihmettelin kun kelan sivuille ei tullut mitään tietoa ja kysyin sitten työnantajalta ja totesi että oli unohtanut postittaa ne[&:] Meillä piti laittaa palkanlaskijan kautta ne kelaan

Takaisin