Äitiyspakkaus

Durina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mitäpä luulette, keretäänkö me heinäkuiset saada kymppivuoden paketti?
 
vierailen kesäkuisista.. Sanoisin että kyllä te saatte sen uuden paketin, jos jätätte sen hakemuksen teon ihan viimetinkaan. Uus paketti on julkastu yleensä huhtikuussa ja jakoon se menee touko-kesäkuussa. Mulla se on vähän siinä ja siinä, LA 7.6
 
Kyllähän niissä sisältö vuosi vuodelta on muuttunut..kelan sivuilta löytyy vanhat paketit ja tuo 09 paketti..on ne ainakin päivittyneet jos ei muuta[:D]
 
Ei niissä oikeastaan mitään isoa eroa ole. Vaatteiden kuosit vaan muuttuu, pääasiassa. Käyppä tuolla tekemässä vähän vertailevaa tutkimusta.. [;)]

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/060509132644HL?OpenDocument
 
Itse tykkään kyllä -09 äitiyspakkauksesta tosi paljon mutta henk.koht. sitä vaaleenpunaista raidallista 70 cm oloasua en varmaan koskaan lapselleni pukisi, oli sitten tyttö tai poika :D
 
Mä jostain syystä toivon että saisin sen -10 pakkauksen.. vaikka en tiedäkkään vielä miltä se näyttää [:-]
Toivottavasti siihen sitte on mahdollisuudet ku LA on 15.7 [:D]
 
Kuten katusutariina fiksusti jo tiesi kertoa, niin paljonhan tuo riippuu siitä missä vaiheessa sitä Kelalta hakee. Tosiaan vanhat pakkaukset käytetään ensin loppuun. Kelan sivujen mukaan keskimääräinen käsittelyaika on n. kaks viikkoa ja muistaakseni pakkausta on haettava viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Mutta varmasti on tässäkin asiassa paikkakuntakohtaisia eroja käsittelyajoissa ja siinä koska pakkaukset vaihtuvat tämän vuoden malliin. Esim. voisi kuvitella että suuremmilla paikkakunnilla on menekkiä enemmän että saattaisi vaihtua nopeammin. Tai sitten juuri pienellä paikalla on jo alustavasti hankittu vähemmän niitä pakkauksia että loppuvat aikaisemmin. Vähän siis arpapeliäkin. [:)]
 
Onks kelan sivuilla kuvia tuosta uudesta 2010 pakkausesta, löysin vain 09-pakkauksen kuvat?
 
ALKUPERÄINEN: Yppy

Onks kelan sivuilla kuvia tuosta uudesta 2010 pakkausesta, löysin vain 09-pakkauksen kuvat?

Ei ole vielä kuvia uudesta pakkauksesta. Taitavat vasta sitten julkaista, kun paketit tulevat jakoon. Liekö tällä tavalla yrittävät estää sitä, että ihmiset valitsisivat kumman pakkauksen haluavat? Vanhempia pakkauksia sieltä sitten kyllä löytyy myös.
 
ALKUPERÄINEN: Elaisah

Itse tykkään kyllä -09 äitiyspakkauksesta tosi paljon mutta henk.koht. sitä vaaleenpunaista raidallista 70 cm oloasua en varmaan koskaan lapselleni pukisi, oli sitten tyttö tai poika :D



Ei se oikeesti ole noin vaaleanpunainen mitä tuo kuva antaa ymmärtää, enemmänkin ihon värinen / beige. Just viikko sitten yhellä käverilla näin sellaisen livenä. :)
 
Itselle on varmaan tulossa tuo -09 pakkaus, koska jouduin laittamaan hakemuksen erityisäitiysloman takia ajattelin samalla sit hakea kaikki muutkin, ettei tarvitse monesti alkaa niitä kelan lappuja täyttelemään. Muutenkaan en koskaan ole tykännyt asioida kelan kanssa [:D] Turhaan sitä alkaa pitkittää pelkän pakkauksen takia, aika vähän niitä varmasti tulee käytettyä jos on siis muuten jo ostellut vauvalle mieleisiään vaatteita. Näin siis minä ajattelen [:)]
 
Neuvolantäti sanoi minulle että luultavasti ovat jo jakaneet nuo 2009 -pakkaukset loppuun ja me saadaan jo 2010. Vähän hämmästyin että otti edes puheeksi, ei minulle ole väliä kumpi sieltä tulee kun ei tuo muoti ole ehtinyt muuttua vuodessa niin paljoa eikä tiedä että minkälainen se 2010 -pakkaus on.

Mutta kyllä minä silti tajuan tuon hingun saada se uusin pakkaus, en tiedä miksi:D Kai se on jotain tyttöjen juttuja...:p
 
Mie kävin tiistaina KELA:ssa ja muiden asioiden lomassa kysäisin myös siittä paketista, ja katsoi koneeltaan että ainakin vielä jaetaan -09 pakettia mutta hänkin neuvoi mua laittamaan paperit vasta toukokuun alussa vetään niin saan hyvinkin varmasti kymppivuoden paketin. Enpä oo muuten koskaan saanu KELA:lta niin hyvää palvelua kuin tiistaina! Mahtava virkailija [:)] En ees ymmärrä miksi itekki niin haluan sen -10 paketin, mulle se on oikeesti ihan sama [:D]
 
No juu olen kanssa ajatellut, että varmaan se uus pakkaus meille tulee.. mutta mitä jos se onkin joku aivan järkyttävä?? [:D] Sillä tuo -09 on ihan siedettävä tai nättikin jopa väreiltään... no kaupastahan sitä kuitenkin mieleisensä hommaa. [:)]
 
Itselle kelpaa kumpi vain..tai vauvalle [:D]

Saman sisältöisenähän ne pääsääntönä pysyy, joten en ainakaan hakemustani pihtaa pelkän pakkauksen takia. [:)] Tietty, jos Suomessakin on niin hyvin asiat, että voidaan jakaa -10 pakkauksia ennen -09 loppumista niin kannattaisi jakaa nämä -09 pakkaukset sitten kehitysmaihin... vai mitäköhän niillä muutoin tehtäisiin, jos ei jaettaisi ensin niitä pois?? Toivottavasti ei sitä samaa, mitä vaatekaupat tekevät myymättä jääneille vaatteille...pohdintaa tämä loppuosa siis... [;)][;)]
 
Me ei oteta kumpaakaan pakkausta. Saadaan vuoden 2008 pakkaus melkein kokonaisuudessaan mun äidiltä(ja iltatähtöseltä) niin ei sit turhaan enää toista viititä ottaa. Ne mitä pakkauksesta jää uupumaan hankitaa ite jos tarvii. Eli äitiysavustus otetaa rahana, mikä muuten on naurettavan pieni.
 
arvatkaas kuka saa tänään hakea äitiyspakkauksen postista[;)] jipii!
 
On totta, että öitiyspakkaus rahana on ihan onnettoman pieni summa.

Mullekin kelassa neuvottiin et laitan hakemuksen heti toukokuun alussa siis ennen 8.5 niin saatan saada 2010 pakkauksen.
 
heips!

Mulle(kin) on kyllä aivan sama kumpi paketti sieltä tulee.. -09 paketin sisällön kävin katsomassa kelan sivuilta ja ihan alkuun kelpaa kyl meille. Muistaakseni neuvolan täti sanoi jotain et kesä vauvoille jaetaan vähän erilainen kuin talvivauvoille.. mut muuten ei asiasta paljon keskusteltu.
 
Takaisin
Top