Mä en näe mitään syytä, miks jotkut värit olis tyttöjen värejä ja jotkut poikien värejä. Mä haluan ensisijaisesti tukea lastani olemaan oma itsensä, enkä näe että miksi lapsen sukupuolta pitäisi jotenkin erityisesti korostaa, kun biologisesti tytö ja pojat eivät ennen teini-ikää juuri muuten eroa toisistaan, kuin että toisella on pippeli ja toisella pimppi. En missään nimessä halua, että lapseni alkaa ajattella että hänen pitää olla tietynlainen tai toimia tietyllä tavalla tai että se edes olis jotenkin suotavampaa, vain siksi, että ne vehkeet jalkovälissä on eri kuin jollain toisella. Ja mua ei kyllä harmita, jos joku vahingossa luulee mun lapsen edustavan toista sukupuolta. Se on sen toisen moka, jos ei ymmärrä, että ei esim. pukeutuminen tai hiustyyli meidän sukupuolta määritä. Todennäköisesti toteaisin vain, että " se, kyllä se on tyttö/poika" ja piste. Ja siinä vaiheessa kun lapsi alkaa itse osata kommentoida, niin toivon, että lapsen itsetunto on sillä tasolla, että hän reippaasti saattaa itsekin todeta, että "eikun mä oon tyttö/poika" ja that's it.