Äitiyspakkaus

Se toppapuku on kyllä todellaki iso. Vaunuissa se ei varmaan haittaakaan mutta kopassa voi olla hankala. Et saa tukevasti sidottua vyöt kiinni, ja ettei huku sinne sisään täysin. Suosittelen kyllä hommaamaan pienemmän. Kesällä varmaan vauvat on sen kokosia et ois sopiva..:D

Meillä ei tullut käytettyä haalaria senkään takia että oli vaunuissa ja kaukalossa lämpöpussit ja lokakuussa syntyneen kanssa käytettiin äpakkauksen haalaria pariin kertaan pääsiäisen tienoilla eli 6kk vanhana ja silloin se oli suht sopiva, ehkä vähän väljä.

Me päätimme ettei oteta pakkausta. Kävin katsomassa miltä näytti... Eihän se tytölle ees sovi. Ainoa mikä sieltä vois olla kiva on makuupussi mut eiköhän niitä löydy muualta. Ostan rahalla sitten toppavaatteet ja villahaalain ainakin...

Tuosta äitiyspakkauksen toppapuvusta, meillä oli helmikuussa syntyneelle se sopiva seuraavana talvena, eikä ollut mitenkään erityisen pienikokoinen lapsi. Eli hyvin voi joillekkin joulukuisille olla vuoden päästä sopiva, ainakin alkutalvesta.:)

Pitipä ihan käydä kurkkaamassa Kela:n sivuilta tuota äitiyspakkauksen tarjontaa. Nythän on vielä jaossa ilmeisesti vanha pakkaus? Itsellä laskettu aika tammikuun lopulla 2017, ehtiiköön vaihtuu uus?! Ja mun mielestä käy kyllä niin tytölle ku pojallekin tuo tällä hetkellä jaossa oleva pakkaus! Kuka on määrännyt ja kirkossa kuuluttanu, että esim.sininen ois vaan poikien väri?! Onko muka olemassa jotku tyttöjen ja poikien värit! Toki jokkainen tekee ja pukee lapsensa niinku parhaaksi näkee. Tää on vaan mun mielipide :p Ja niin, siis ehottomasti ollaan ottamassa tulokkaalle pakkaus! Esikoinen jo kohta 7v.:Heartpink

Mä tykkäisin jos äitiyspakkaus olis väreiltään vaikka valkoinen tai keltainen. Mun silmääni liian tummia ja rohkeita värejä. Mielestäni 06 ja 07 pakkaukset olivat paljon neutraalimmat :)

Mie just tykkään ku on niin voimakkaita värejä ja tollanen ihanan monipuolinen tuo pakkaus. Ihan sama kumpi tulee niin varmasti puetaan punaista, sinistä, keltaista, vihreää jne vaatetta kaikki ihanat värit käyttöön :)

^ vain mustaa ;) vauva vois näyttää hassulta mustassa ;)

Kaksi hyvää vertailukohdetta löytyy kotoa. Tyttö 9v pukee mielellään pinkkiin ja röyhelöön (ja musta, punainen, valkoinen, harmaa, oranssi) Saa valita kaupassa itse vaatteet ja asusteet. Poika 10v taas ei pinkkiä pue vaikka maksettais. Hänellä musta, vihreä, oranssi, harmaa, sininen maku ja itse valitsee kuteensa :)

Niin no mut eri asia. Ei se vauva valitse itse mitä haluaa pukea kun taas isompi lapsi valitsee ja pukee itse..

Aika hyvin vanhemmat ja lähipiiri saa kyllä ton värikoodauksen halutessaan ujutettua lapsille. Kehutaan tyttöä söpöksi, kun valitsee pinkkiä jne. Kaveri sanoi huomanneensa selkeän eron lapsissa, kun lapset siirtyi tarhaan. Sen jälkeen alkoi lapsilta tulla kommenttia "En pue tota, koska on ihan tyttöjen/poikien värinen". Sitä ennen lapsi oli tykännyt vaatteista koko väriskaalalla.

No mun mielestä tämä ei ole kyllä ongelma :) en ikinä toteuttaisi sukupuolineutraalia kasvatusta. Mulla enemmän kasvatus lapsen persoonan mukaan ja sellainen että sopeutuu perheeseen. Vaatteet on vain vaatteita ja niillä on kiva leikitellä. Myös poikani on kiinnostunut muodista, varsinkin hatut ja lippikset ovat tärkeitä. Tyttö halusi taas pienenä olla aina keiju tai prinsessa. Nyt on alkanut muoti kiinnostaa. Isoveljeni halusi olla rölli peikko ja kulki kylillä äitimme tekemässä rölli puvussa ;) ja tähän neutraaliin pukeutumiseen, en koskaan pukisi puvuntakkia ja housuja enkä usko mieheni pukevan kotelomekkoa ;)

Vaatteitahan ne vaan on ei sen vakavampaa :)

Mulla enemmän kasvatus lapsen persoonan mukaan.
Eikö se juuri ole sukupuolineutraalia kasvatusta ;)

Mä pukeudun töihin useinkin jakkuun, kauluspaitaan ja suoriin housuihin. Bisnespukeutumisen peruskoodi niin miehillä kuin naisilla.

Kyllä mää sanon et on olemassa neutraaleja vaatteita mutta sekä tyttöjen että poikien vaatteita. Jos joku pukee pojalle pinkin röyhelöpaidan tai tytölle sinisen traktoripaidan ni siitäkö pukee mut ite en kuuna päivänä! Vaikka kuin eletään vuotta 2016 niin edelleen, tyttö on tyttö ja poika on poika. Ei tarvi väkisillä koittaa sekottaa lasten päätä, sitte ollaan ihmeissään ko luokalla on matti mutta näyttää ihan tytöltä. Liika neutralointi on liikaa!!! Tietenki tyttärelläni on sinisiäki vaatteita mut tietyssä mielessä, jos sopii tytölle.

Takaisin