Äitiyspakkaus

Ensin tarvii neuvolasta saada se todistus ennen kuin sen voi hakea. Se tarvitaan nimittäin liitteeksi hakemukseen. Eli mulla ainakin muistaakseni ultran jälkeisellä viikolla varattuna aika neuvolaan mistä saan sit sen todistuksen.

Tässä vielä linkki kelan sivuille: http://www.kela.fi/aitiysavustus

Otan ehdottomasti pakkauksen, kaikkea tarpeellista sälää, hyviä haalareita, ja niitä vaatteita tuli käytettyä esikoisella niin kauan ku mahtuivat. Nyt laatikossa säilössä pieneks jääneet vaatteet :)

Mirri, mulla menee se raja rikki 2.8., ja neuvola on 11.8. Aion kyl heti hakea sitä pakkausta, kunhan on lappu kourassa :) Muutenkin kiva, ettei joudu yksin täyttelee/tappelee kelan papereitten kanssa. Tosin, täällä on niin ihania ihmisiä kelassa töissä, ettei haittais, vaik joutuis menee ihan toimistolle täyttelee :)

Me ei tod.näk oteta, kun esikoiselta säästetty jo makuupussi ja toppahaalari ja kynsisakset ja kylpylämmittari ja mitä näitä nyt on Vaatteet valitsen mielummin itse, kun saan kauhean kasan äitiyspakkauksesta, mistä osa jää lopulta kuitenkin käyttämättä sopimattomuuden vuoksi.. Esim esikoiselle ei sopinu yhdetkään äp housut, kun ne oli niin väljää mallia Sitten niistä ei pääse oikein eroonkaan ja lopulta kiikuttaa uffiin niitä, kun ei ole kuitenkaan tilaa säilyttää kaikkia.. Ainut, minkä haluaisin on se laatikko esikoisellekin oon sinne äp laatikkoon säästäny kaikkia ihania muistoja yms, niin kyllähän toisellekin täytyy

Mä olin niin varma, että halusin laatikon, mutta nyt vähän niinku päätettiinkin että ei... Meillä on kahden vuoden takaisesta pakkauksesta kaikki säilössä ja vaikka esim tän vuoden makuupussi on aivan ihana, niin ehkä jo ekologisista syistä (tulisi liikaa käyttämättömiä vaatteita ja tarvikkeita) otetaan rahat ja ostetaan niillä jotain täsmäiskuja. Sen laatikon todellakin haluaisin, mutta ehkä löydän toisen paikan kerätä muistoja vaikkapa molemmille....

Meille tulossa esikoinen niin otetaan ilman muuta. Hyvä kyllä että luin tän ketjun, en tullut ajatelleeksikaan että tietysti ne vaatteet on alkuun liian isoja, ei oikein aiempia kokemuksia vauvoista ole. :joyful: Täytyy sitten shoppailla niitä ensivaatteita erikseen. Me ei niin välitetä miltä näyttää, eihän se vauva sitä itse tajua ja toisaalta kasvaa niistä niin nopeasti ulos ettei viitsitä hirveästi muutenkaan tyylikkäiden vauvanvaatteiden metsästämiseen panostaa aikaa tai rahaa. Eiköhän se tulokas ole söpö vaikka sen pukisi säkkiin (ei tietenkään toki pueta! :grin)

Voi piru.. Minä ajatuksissani luotin et siel on minivaatteitakin vastasyntyneelle, mut pitää näemmä käydä kirpparilla ostamassa jonkinsorttinen setti minimiehelle. Nyt meil on vaan kahet siniset potkuhousut ja yks vaaleenpunainen body vastasyntyneelle :P pitää sitä nyt jotain hassua päällepantavaa olla kun vieraat käy kylässä ja räpsimässä kuvia.
Me puetaan penska hauskoihin vaatteisiin, monen hankinnan kohalla ollaan naurettu kippurassa :D

Siellä on muistaakseni koot siitä 50 ylös päin ja vain tyyliin pari per koko tai jotain.. Eli kyllä niitä tarttee muitakin kuin ne pakkauksen vaatteet :)

Musta tuntui etten otakaan äitiyspakkausta! Tässä löytänyt niin hyvin torin kautta vähän käytettyjä mieleisiä vaatteita edullisesti, et kaikki alkaa kohta olla mitä äpakkauksessakin!! Myöskin se, että talvihaalari/villahaalari on jokseenkin sopiva tytölle varmaan vasta sitten kun alkaa olla kovimmat pakkaset ohitse. Ostettu sopivampi koko jo alkuun :) en myöskään kaikista kuoseista oikein pitänyt ja nyt vielä kun se sukupuoli on tiedossa. äitiyspakkauksen tuotteista voi myös olla hankala päästä eroon. Otan sen rahana ja täydennetään varustusta vielä mieleisillä jutuilla :)

Niitä perusvaatteita taisi tosiaan olla eri kokoja, mutta kun talvivauva tulossa, niin ainakin päällysvaatteet pitäisi mun käsittääkseni hommata kun esim. se toppahaalari on liian iso.

En millään malta odottaa että pääsen hypistelemään vauvanvaatteita. :) Ainakin yksi sellainen karvahaalari tulee missä on hupussa korvat. Tavallaan söpö ja tavallaan mauton, mutta liittyen mun eläinaiheiseen tyttönimeeni se on vaan jotenkin must. :Heartred

En yhtään tiedä mitä tekisin tän suhteen. Toisaalta ei varmaan kauheasti tarvita niitä haalareita, pusseja ym. Koska ne ei sovi talvivauvalle. Ja esikoisen jutut on tallessa lähes käyttämättöminä. Mutta! Se oli niin ihanaa saada se laatikko ja tutkia, siinä myös jotenkin konkretisoitui vauva ja hypistelin ja järjestelin ihan fiiliksissä niitä tavaroita. Ja mun mielestä on myös ihana perinne tämä laatikko. Täytyy vielä miettiä! :joyful:

Itsekin mietin että jos en ottaisi pakkausta tästä vauvasta ollenkaan.. Mutta miehen kanssa sisältöä katsoessa uudelleen mies oli sitä mieltä että jokainen vauva tarvii oman pakkauksen, etkä saa 140€ uutena tota sisältöä.. Itse oon sen verran vaate keskeinen että tytölle tytön vaatteet... Hirveesti siitä ei käyttämättä jää, esim makuupussi/talvihaalari ja jotku selkeesti pojan vaatteet jää meillä käyttämättä, koska esim jouluna haalari on aivan liian iso ja tuskin menee vielä vuoden vaihteen jälkeenkään.. Pistetään myyntiin loput... Kyllä mä sen kumminkin taidan ottaa, oli siinä paljon hyvääkin..

Olen vielä kahden vaiheilla, kun ei tartteittais pakkauksesta kuin se peitto, mutta oli niitä kiva hypistellä, pitääpä pohtia miehen kanssa yhdessä. On siis 2014 pakkauksesta käytännössä tallessa kaikki. Ei olla värirajoitteisia, joten käytettäs molemmille. Pinkkiä en saanu pojalle pukea, mies ei tykänny, mut muuten on ollut koko värikirjo käytössä-

Mä oon nyt täysin villiintynyt käymään kirppareilla! Kolme kassillista vauvelinvaatteita kannettu kotiin!
Jos se pakkauksen toppis on liian iso, ni pitää varmaan hommata joku pieni. Mut jos se oli jotain 70cm ja sinne ahtaa alle villapuvun, ni ei siinä kai hirveesti väljyyttä jää. Eihän nää vauvat pitkään oo alle 60cm. Ei kai se nyt haittaa jos vähän on väljiä, kun kuitenkin köllöttäävät vain vaunuissa tai kantokopassa.

Takaisin