Äitiyspakkaus

Kiitos kuvista! Mä otan tuon vanhan, sain just tällä vkolla todistuksen. Tai otan ja otan, mutta laitan sen hakemuksen nyt sit nopeeta. Vaaleet värit oli kivemmat kun tulee kesävauva. Ja pojallehan noi tosiaan käy molemmat! :)

Iik, miten ihania! Toki aika poikamaiset värit, mutta monia ihania niin kuin se kevyt toppapuku <3

Nyt kun noita katseli tarkemmin ja zoomaili kuvia isommaksi niin onhan siellä paljon sellaisia ns. neutraaleja. Ja osan mielestä varmaan kaikki käy tytöllekin. Mä oon varmaan vähän rajoittunut kun mielestäni siellä on kyllä jokunen niin selkeä poikavaate. Mies katsoi pakkausta tänä aamuna ja sanoi: "ai onko ne tehnyt nyt erikseen poikien ja tyttöjen pakkaukset" :grin Että ollaan vähän rajoittuneita molemmat. Mutta siis kivoja kuoseja. Villamyssy puuttuu ja periskooppilähetyksessä sanoivat ettei Kela saanut sellaisesta tarjouksia, siksi puuttuu. Muutama vaate on sellainen että tiedän ettei varmaan tule meillä koskaan käyttöön, sen vuoksi etten koe käytännölliseksi. Mitä pienempi vauva, sen käytännöllisempiä vaatteita tykkään hänellä käyttää.

Ilmoitelkaahan kumman pakkauksen saatte, te jotka lahiaikoina teette hakemuksen:) Itsella viela "KELA-neuvolakertaan" hieman aikaa, mutta olisi kiva kuulla miten pakkaukset muuttuu - ja muuten, tiedatteko jaetaanko ne jostakin keskusvarastosta, vai saattaako olla niin, etta jossain osassa Suomea vanhoja pakkauksia saisi pitempaan kuin toisaalla?

Jossain noista artikkeleista sanottiin, että 2015 pakettia riittää vielä muutamaksi viikoksi. Yleensä on kerrottu Kelan sivuilla, kun uutta aletaan jakamaan.

Huh.. eipähän tarvii miettii enää, otanko pakkauksen vai en. En tykänny yhtään uuden pakkauksen kuvioista ja väreistä (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta), joten otan mielelläni äitiysavustuksen rahana. Esikoisesta siis otettiin ja kaikki siitä pakkauksesta on vielä tallella, joten todellista tarvettakaan ei juuri ole.

Mulla kela-nauvola 17.3. Tiukille menee kumpi tulee :) Sinäänsä ihan sama, onhan toi pirun hieno juttu yleensä olla olemassa. Viime vuoden pakkauksen ottaisin mielummin kun tyttö tulossa..

Uudessa on minun makuuni kivemmat kuosit haalareissa ja makuupussissa, muuten melko samanlaiset. Mutta huomasin että uudessä on enemmän 50-56 kokoisia, kun aiemmassa enemmän 68-74 kokoisia, eikä mielestäni ole kiva juttu, kun esikoiselle ei noita pienimpiä ehditty ollenkaan käyttämään.... Lisäksi purulelu/helistin olisi kivempi kuin unilelu (päiväkoti-iässä voi hieman olla erottamisvaikeuksia :D). Mutta ehkä odotan sen uuden kuitenkin, lappu olisi jo. Meille tulee tyttö, ja mielestäni paketti molemmille täysin sopiva.

No mut toi olikin hyvä pointti.... :) Olen pähkäillyt tässä tovin et kumpaa havittelis, mut en huomannut tota kokoasiaa lainkaan! Meillä on pojat ollu syntyessään 55-57cm joten meillä ei oo lainkaan käytetty alle 62cm vaatteita! :) Joten jos uudessa on enempi pieniä niin sitten taitaa kallistua vanhaan.... Vaikkakin haalari- ja pussikuosit ihastuttaa uudessa! :)

Ihania vaatteita oot ostanu Tiinav. Ja ei haittaa yhtään jos lähtee lapasesta, mä oon vaa kateellinen tosta määrästä :D

Kiitos :) en olis ite kehdannut noin paljoa hankkia jos ei olis ollut mukana muita innostuneita. Kirpparilta löytynyt kanssa vaikka mitä, hyväkuntoisiakin :)

Varmaan tyhmä kysymys, mut voiko Kelan äitiysrahaa ja äitiysavustusta (eli äitiyspakkaus/raha) hakea erikseen? Vai pitääkö hakea samalla aikaa..? Jotenkin haluaisin hoitaa alta pois tuon tukijutun, mutta hakea pakkausta vasta toukokuussa, jotta varmasti saisi uuden version :)

Mie hain vain äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa sekä lapsilisää, mut sit vasta lähempänä sitä äitiysavustusta.

Onnistuu siis :)

Juu onnistuu :) jos esim täytät hakemuksen paperiversiona niin jätät vaan äitiysavustus-kohtaa ruksimatta.

Mä tykkäsin enemmän viimevuotisesta, mies tämän vuotisesta niin tehdään kompromissi ja haetaan hakuajan puolessa välissä eli pääsiäisenä:) katsotaan kumpi tulee...

Me ei vielä tiedetty aiemmin otettaisko tästä tokasta rahat (vahva vaihtoehto) vai pakkaus, mutta kun tää uus julkastiin ni miehen kaa molemmat tykättiin kyllä sen sisällöstä ja kuoseista yms joten toivotaan että saadaan sit tämä uusi pakkaus kun haetaan :) pitänee lykätä lähemmäs toukokuuta varmuuden vuoksi..

On muuten höpöhöpö puhetta Kelasta ettei ne tiedä pakkauksien määrää. Satuin törmään yhteen artikkeliin vuodelta 2015, jossa pakkauksia toimittava firma kertoi montako pakkausta vuodessa tekevät ja montako lähtee viikossa. Ja tasan varmasti kela saa tehtyä tilastoja montako pakkausta on mennyt ja montako keskimäärin menee kuukaudessa.
Se firma sanoi lähettävänsä n. 750 pakkausta viikossa.

Takaisin