Äitiyspakkaus

Sain loppuviikosta raahattua paketin kotiin – ja kirjaimellisesti raahattua, koska en millään malttanut, että mies sen sieltä Siwasta seuraavana päivänä olisi hakenut. Olipa painava laatikko! Nyt on kaikki vaatteet ja tarvikkeet jo lajiteltu kaappiin, jonka tyhjensin käsityötarvikkeistani tulokasta varten. :Heartred
 
Tänään hain paketin heti kun sain viestin sen saapumisesta ja voi tätä onnea! Hakemuksen laitosta tähän päivään on kulunut siis vähän reilu 6 viikkoa ja siksi olin kerennyt jo niin täpinöihin tuon kanssa, että oli kuin jouluna lapsena laatikkoa penkoessa :happy::happy:
 
Tänään haettu pakkaus. N. Kuukausi meni hakemuksen jättöpäivästä tähän päivään. Miinusta antaisin Matkahuollolta siitä, että paketti ehti kai seistä postissa viikon ennen kuin tuli mitään ilmoitusta sen saapumisesta! Perjantaina tuli tekstari, jossa puhuttiin viestin olevan "2.ilmoitus paketistanne, jota säilytetään 30.9 asti". Eli ens perjantaihin asti. Kai matkahuoltokin noita paketteja säilöö kaks viikkoa niinkuin posti. Mitään ensimmäistä ilmoitusta ei kyllä ole kirjeenä eikä tekstarina sieltä tullut aiemmin. Oisin tietysti hakenut paketin jo viikko sitten, jos oisin tiennyt sen jo saapuneen niin ois tuo anoppi päässyt vierailullaan paketti tutkailemaan. Onneks tuli ees tuo tekstari nyt, kun vähän pelkäsin että jos se saapumisilmoitus vaikka häviäis postissa ja paketti palautuis kelalle tai kävis joku muu yhtä kiva kömmähdys.

Hirmu isoilta vaikutti kyl koot, mitä vertasin noihin aiemmin hommattuihin vaatteisiin. En tiedä onko noi kirppiksiltä ostetut vaatteet kutistunut pesussa hirveästi vai kutistuuko noi äippäpakkaukset vaatteet vielä pesussa paljon, että vastaus sit ns. samoja kokoja niiden kanssa. Tykkäsin kyl kaikista värillisistä vaatteista. Ulkohaalari oli kivemman näköinen luonnossa kuin kelan kuvissa. Luulin kelan kuvien perusteella sen olevan yksivärinen, mut se onkin turkoosi-valkea raidallinen. Vähän raikkaamman värinen kuin kuvissa. Valkeat vaatteet ja tarvikkeet on vähän tylsiä ja siks ne lakanat, pyyhkeet jne, ei ihan oo mieluisimpia. Aluslakanan materiaali tuntu aika kovalta ja ihan ikean halpalaadulta. Lämpömittarin muotoilu ei oo kyl myöskään ihan onnistunut. Paljon parempi oli se, minkä itse aikanaan oon vauvana saanut :)
 
Mullakin meni kauan pakkausta ootellessa. 2.9 tein hakemuksen ja se oli hyväksytty 28.9 ja siitä melkein 2 vkoa ennen ku saapu Siwaan..

Mä kyllä tykkään tuosta pakkauksesta kaikinpuolin. Varmasti tulee käyttöä :) äippäpakkauslaatikkoon pyysin anopilta verhoilun niin saa laatikonkin käyttöön sitten aluksi. Saa laittaa pinnikseen tuon laatikon :)

Isoja kokojahan nuo on, mutta ei haittaa ollenkaan. Eikä kyllä kaikissa vaatteissa oikein kokolapun koko täsmää muiden merkkisiin vaatteisiin jotka kokolapun mukaan olis samaa kokoa. Tyyliin äippäpakkauksen 62cm vaate vastasi joissain määrin kaupasta ostettuja 74cm vaatteita. Mutta eipä tuokaan haittaa kun hoksaa vaan lajitella vaatteet silmämääräisesti eikä kokolapun mukaan.
 
Juu ja toi silmämääräinen lajittelu kannattaa kyllä ihan aina, koska lastenvaatteissa on tosi isoja kokovaihteluja merkin ja valmistusmaan ym mukaan.
 
08a062deb035384c6888fd9578c594bd


kun oli äpakkauksen vaatteista puhe niin tässä vertailua, päällimmäisenä h&m:n 62cm, sitten äp:n 62/68, sit miikkarin 62/68 ja tutan 62 body, isot on erot
 
minä laitoin hakemuksen 17.9 ja sain äippäpaketin saapumisilmoituksen 23.10 eli viitisen viikkoa sai täälläkin odotella pakkausta.:grin
 
Mulla taas meni tasan viikko. Ihan älyttömät erot noissa pakkauksen myöntämis- ja saapumisajoissa!
 
Takaisin
Top