Äitiyspakkaus

Meillä on vaatteita jo yllättävänkin paljon. Oon tehnyt hankintoja kirppikseltä ja muutaman myös ihan kaupan alesta. Lisäksi kaverilta on saatu läjä poikavauvan vanhoja vaatteita. Värimaailma on kyllä enemmän "poikien värinen", mutta kun se poikaolo on niin vahva... Voin ja aion toki pukea pojalle myös keltaista, punaista, oranssia jne, mutta tosi monissa tyttöjen vaatteissa on sitten jotain pitsiä tai perhosia, mistä en tytölläkään niin välittäisi. Jos tulokas onkin tyttö, nuo vaatteet menevät kyllä hänellekin oikein hyvin. Kunhan sukupuoli selviää, voi ehkä vielä vähän rennommin tehdä vaatehankintoja. Luulen, että silti vaaleanpunaiset/vaaleansiniset vaatteet jäävät kauppaan. Ällöjä värejä kumpikin.
 
Meillä ratkaisi ru sen, että ei pakkausta tarvita. Tämä pikkukakkonen on siis samaa sukupuolta kuin esikoinen ja esikoiselta ollaan säästetty kaikki vaatteet, joten niitä on ihan järjetön määrä ja makuupussejakin on kolme (esikoisen äp-pussi, saatu äp-pussi ja Brion shine-pussi). Joten niitäkin on. Eli ainoat hankittavat on tuplarattaat, sitteri/koliikkikeinu ja myöhemmin sitten pinnis bebelle (alkuun ei sitäkään tartte kun nukkuu mun viereassä perhepedissä about ekat 4kk).
 
Täällä ehdottomasti otetaan äippäpakkaus. Musta ne kuosit ovat aivan ihanat (tykkään hirveesti pöllöistä) ja kun ru:ssa selvisi että poika on tulossa niin väritkin sopivat kuin nappi silmään. :) Ja oltaisiin otettu vaikka tulokas olisi ollut tyttö. Esikoista odotetaan joten mitääm ei ole vielä hankittu. Pieni ahdistus ehkä iskee! :nailbiting:
 
Vuanne näin mäkin ajattelen, ettei se tulvaisuus pilalla ole jos tytöllä on yönsininen paita :happy:.
Ja myynnissä näkyy tosi paljon sellaisia vaatteita, jotka minun mielestä sopisi molemmille. Voihan niistä tehdä tyttö/poikamaisemman lisäämällä jonkun tietyn värisen paidan, bodyn yms. Ja vauvat on vauvoja minkä tahansa värisissä kuteissa :)

Eizu86 meillekin pakkaus tulee tarpeeseen tuon takia, että esikoinen (ja paniikki tavaroiden kanssa :wink) tulee.
 
Mä hain eilen meiän äitiyspakkauksen kotiin :) Aivan ihania vaatteita ja kaikkea muutakin. Yllätyin kun koot on todella isoja/reilunnäkösiä, ei montaa vaatekappaletta vielä tammikuussa pääse kokeilemaan. Samoin ne vaatteet on tosi ohkasia, villahaalarikin. Mut kaipa se silti lämmittää ku on merinovillaa 80% ja loput tais olla polyamidia tai muuta keinokuitua. Vanupuvussa on suljettavat hihansuut ja lahkeet, tai siis käännettävät eli saa halutessaa umpinaiseks ne ja se on must kiva juttu :)
 
Bettie, itsekin ihmettelin noita reiluja kokoja viikonloppuna, mutta toisaalta kestävät pidemmälle. Ainoa mikä tuottaa ongelmia on nuo haalarit. Isot haalarit tuskin ovat vaunuissa ongelma, mutta hukkuuko se vauva niihin esim. kaukalossa? Mieskin tokaisi haalarin nähtyää, että nuohan otetaan vasta vuoden päästä käyttöön :D.Täytynee yrittää bongailla pienempiä haalareita jostain kirpputorilta.

Meillä lähtee pakkauksessa ollut kuolalappu palautukseen, koska siitä puuttui nappi. Kyseinen tuote on niiden keltaisten housujen lisäksi ainoa, joka ei miellytä silmää, mutta periaatteesta haluan ehjän tilalle. Muuten tykkäsin kovasti kaikista rytkyistä. Ihania.
 
Mä kans mietin, et on kyl tosi iso se haalari. Ja ite ku suunnittelin alkuun vauvaa pääosin kantaa, niin pääsee tuo tuleva keskimmäinen vielä matkaamaa rattaissa, niin on pakko keksiä muuta sen toppahaalarin tilalle. Meil on myös yks toppapussi vai miksikä sitä sanotaan sellanen haalarintapanen kumminkin, joka on muistaakseni pienempi ku toi äp-haalari, joten se saa vaunu- ja kaukalokäytössä olla ainakin alkuun.
 
Mä sain eilen paperit kotiin ja tänään paketti Siwassa!
Tasan viikko sitten tein netissä hakemuksen. Tosi nopeaa toimintaa!
 
Mullekin tuli tänään viesti, että paketti on noudettavissa. Ei vaan millään jaksanut enää työpäivän jälkeen lähteä hakemaan, joten huomiseen menee. Sikäli hyvä, että mulla on huomenna "kotipäivä" eli ei ole opetustunteja lainkaan, joten ehdin tehdä miehelle isyyspakkauksen valmiiksi ja jättää sen tulevaa isiä odottamaan, kun lähden itse illaksi asioille. :)
 
Sain tiistaina äitiyspakkauksen. Viime viikolla tein hakemuksen...On se aika nopeaa toimintaa kelassa...
 
Mäkin nyt sit päädyin kuitenkin pakkaukseen. Onpahan sit jokaiselle lapselle omat makuupussit jne.
 
Minulle onkin kertynyt jo kolme makuupussia :D Tämänvuotinen joka tuli äitiyspakkauksessa, parin vuoden takainen siilipussi jonna sain kaverilta, ja omasta lapsuudesta ruskea nallepussi, jossa itse vetelin päiväunet vauvana. Kaikki ihania <3
 
Mä en ottanut pussia kun esikoisen jäljiltä on kaikki tallessa. Pesin kaiken vauvapyykin ja silittelin kaappiin. Harmitti huomata, että vaikka esikoisella en juuri käyttänyt pakkauksen vaatteita, oli niissä tosi monessa pieni reikä - eli eivät ole kovin laadukkaita kun pesussa tullut ns. Silmäpakoja kankaisiin. Lähinnä näitä oli potkareissa. Esikolla en osannut pakkauksen vaatteita käyttää kun oli niin poikaväriset. Tosin tämä tuleva on tyttö myös (ru:n mukaan) joten saattaapa ne taas jäädä kaapin pohjalle. Mut harmittaa anyway kun periaatteessa ihan uusia vaatteita ja kuitenkaan muille vaatteille ei oo kone tehnyt mitään, eli ei oo koneessa vika.
 
Marianne81 sälititkö missä vaatteet ja onko esikoisesi miten vanha jo. Joskus säilytys+säilytys ikä voi haurastaa kankaan ja se ei kestä enää pyykkikoneen käyttöä :(
 
Mulla kävi junnun paketi potkareiden kaa niin et sauma purkaantui ja tein reklamaation ja sain uudet tilalle.
 
Esikoinen on siis vuoden 2014 mallia ja täyttää vuoden muutaman viikon päästä. Vaatteet on ollut lämpöisessä
varastossa kassissa viikattuna, samoin kuin kaikki muutkin vaatteet. Ihme juttu, että vain ne äp:n vaatteet oli pesun jälkeen huonossa kunnossa. Vaikka suurimmaksi osaksi muut vaatteet ns. Halppismerkkejä kuten HM, lindexiä yms. Muut on kestäneet hyvin.
 
Riittääköhän tammivauvalle äitiyspakkauksessa ollut peitto? Vai pitäisköhän olla paksumpi :o
 
Riittää varmasti :) jos on viileä koti talvella niin sit vaan vauvalle pitkä "terällinen" yökkäri ja pipo päähän yöksi :)
 
Unipussi oli ja on edelleen pelastus meidän öissä. Peitto on kaapissa hätävarana, jos on kaikki unipussit yhtä aikaa pesussa. Ja silti lapsi ei sen alla osaa nukkua. Unipussin alla käytetään yökkäriä.
 
Takaisin
Top