Äitiyspakkaus

Juu mä kanssa hain tänään pakkauksen ja aika hyvin ne vastasi sitä kokoa mitä lappu sanoi. Koot vaan lappujenkin mukaan on melko isoja eli sääliksi käy lähinnä ne jotka uskovat pääsevänsä äitiyspakkauksella alkuun vauvan kanssa. Meilläkin noista suurin osa tulee olemaan vauvalle sopivia kesällä/syksyllä vasta todennäköisimmin. Mut kivoja vaatteita oli pääasiassa.
 
no ehkäpä ois juu voinu olla muutama 50-56cm vaate enemmän... toi toppapuku oli kiva kun siitä sai sen pussukan myös niin tulee käytettyä varmasti aiemminkin sitä jo =)
 
Sinnna täällä on myös odoteltu jo kolme viikkoa päätöstä äippäpakkauksesta. Kyllä ärsyttää. Laitoin viestiä Kelaan ja vastauksena sain, että äitiysavustusta pitää hakea ennen, kun sen voi saada :violent001 Joo olen laittanut hakemuksen ja liitteet jo kolme viikkoa sitten. Saako kysyä, että mitä v****...?? Edelleen lukee, että käsittelyaika 2-3 viikkoa ja se otettiin käsittelyyn vasta tällä viikolla!! Pitää soittaa sinne ensi viikolla.
 
Hakemus on täällä tehty mutta liitteet lähettämättä skannerin puutteen takia (ja hajamielisyyden, kun en ikinä muista töissä sitä skannausta tehdä). Tiedättekö kelpaako Kelalle kameralla otettu kuva skannauksen sijaan? En löytänyt sivuilta tietoa, mutta oon ennenkin ollut löytämättä sieltä sellaisia asioita mitkä jonkun polun takaa kuitenkin löytyy :)
 
Mä en siis vaan jaksanut hakemusta tehdessä kävellä alakertaan skannaamaan (olisihan se vaatinut ainakin 20 askelta :wink ) niin kokeilin onneani.
 
Olen nyt hakenut pakettia, mutta hakemusta ei ole vielä käsitelty. :sad001 Mielelläni jo alkaisin niitä tavaroita hypistelemään...
 
Ok, no hyvä tietää! ihan turhaan oon pitkittänyt hommaa skannauksen takia :D
 
Onko kukaan muu muuten hakenut äitiyslomaa varhennettuna? Se ei nähtävästi jostain syystä onnistu tuolla sähköisessä asiointipalvelussa. Mahdollisuus siihen kyllä on, mutta lomake tyssää siihen kun pitäisi määrittää vanhempainvapaan kauden alkamispäivä - koska sehän menee sitten myös varhennettuna? Vai? Lomakepohja antaa tulokseksi vain "Vanhempainvapaakausi ei voi alkaa ennen äitysvapaan päättymistä". Mutta kun äitiysvapaa päättyy aiemmin sen varhennuksen takia. Onko mun nyt pakko sitten tehdä tää hakemus etanapostilla?
 
Elikkäs perjantaina hain äitiysavustusta pakkauksena ja olivat saman päivän aikana tehneet päätöksen. Juuri kävin kelan sivulta lukemassa myönteisen päätöksen. Jes! Nyt alkaa pakkauksen odottelu :)
 
Mulle soitettiin tänään Kelasta, kun olin laittanut niille vihaisia viestejä. Kertoivat pahoittelut, kun on kestänyt jo kuukauden minun asioiden käsittely. Kuulema ruuhkaa. Noh nyt pitäisi olla kaikki asiat kunnossa ja pakkauksen pitäisi parin viikon päästä saapua :)

Carkin asia hieman nopeammin käsitelty, kun täällä päin!! :)
 
Nois näyttää olevan ihan hirveesti eroja, toiset saa päätöksen heti ja toiset joutuu odotteleen sen 3vkoa tai ylikin
 
Jep, 3 viikkoa odottelin päätöstä ja nyt odotellaan tietoa pakkauksen saapumisesta, joka voi siis kestää vielä 2 viikkoa tähän päälle. Että et oo ainut lannuli, kaipa nuo menee vähän miten sattuu ja en siitä Kelan kohdalla oo kovin yllättynyt. Oishan se kiva saada jo hypisteltäväksi :)
 
Hyväksyvä päätös on tullut myös minulle, joten innolla odottelen, koska saan pakkauksen saapumisilmoituksen. :) Se on taas yksi askel kohti lopullista "Tämä oikeasti tapahtuu!" -oivallusta – vaikka masu kasvaakin, kaikki tämä pinnasänkyjen ja vaunujen katselu ei vain tunnu täysin todelliselta.
 
Mä hain eilen äippäpakkauksen Siwasta..! :smiley-bounce012 Ite laitoin hakemuksen 29.9. sähkösesti.. Olisko ollu et 7.10. tuli postissa hyväksytty päätös ja tosiaa eile hain.. Eli semmoset 2 viikko meni.. Ei ny periaattees mikää kauhee pitkä aika, mut odottavan aika on pitkä :hilarious: Mut must ne vaatteet tuntu kans vähä isoilta.. Voi toki olla et en osaa hahmottaa sitä vauvan kokoa, ku vertailuna on veljeni keskostyttö, joka tällä hetkellä painaa sen vajaa neljä kiloa.. Syntyi siis elokuussa.. Noo.. Ompa sit vähä pidemmäks aikaa vaatteit.. Mut haalari on vähän siinä ja siinä, et pääseekö sitä ikinä käyttämään :confused:
 
Onko kukaan muu muuten hakenut äitiyslomaa varhennettuna? Se ei nähtävästi jostain syystä onnistu tuolla sähköisessä asiointipalvelussa. Mahdollisuus siihen kyllä on, mutta lomake tyssää siihen kun pitäisi määrittää vanhempainvapaan kauden alkamispäivä - koska sehän menee sitten myös varhennettuna? Vai? Lomakepohja antaa tulokseksi vain "Vanhempainvapaakausi ei voi alkaa ennen äitysvapaan päättymistä". Mutta kun äitiysvapaa päättyy aiemmin sen varhennuksen takia. Onko mun nyt pakko sitten tehdä tää hakemus etanapostilla?
No miä kyllä hai varhennettua äippälomaa..


Mitä etuutta tai etuuksia haet?- kohtaan ruksi "varhennettuna" ja sitten se pvämäärä millon alottas ja ruksi vanhempainrahaa- kohtaan ja koko kaudelta, sitten jatka- nappia ja se automaattisesti korjaa sen pvämäärän sitten.
Varmaan oot ehtiny jo hakemuksen tehä, mutta piti ihan käydä kokeilemassa, miten nuo meni :D
 
Mulla meni tasan kuukausi hakemuksista päätöksiin (8.9-8.10) ja tänään tuli äitiysavustus tilille, otin siis rahana.
Nyt pitäis käydä läpi kaikki mitä on, että osaa lähtä shoppailemaan :)
 
Hakemukset kelaan laitoin viime ke iltana ja pe oli päätös tuolla kelan sivulla tehtynä. Jospas ens viikolla paketti saapuisi postiin. Eikä ole edes pitkä matka hakea kun lähin siwa n. 5 min kävelymatkan päässä.
 
Takaisin
Top