Äitiyspakkaus

Joo meillä palelevainen marraskuinen nukkui terällisessä yöhaalarissa sisätumput käsissä ja pipo päässä, ohuessa unipussissa ja äp-peitto päällä :D Mutta ns normaalisti yövaate + peitto riittää hyvin jos on lämmintä sisällä se 21+.
 
Tein kelan hakemukset pe aamupäivällä ja iltapäivällä oli liite hyväksytty. Nyt kävin huvikseni katsomassa niin pe oli jo päätöskin tehty pakkauksesta. Tosi nopeasti meni siis minulla. Eli tekstiviestiä matkahuollosta odotellessa :)
 
Mä veikkaan et meil riittää pelkkä kärjellinen unihaalari öiks, ku vauva tulee nukkumaan mun vieressä :)
 
Minä sain paketin torstaina, mutta päätös saapui vasta perjantaina :) Hieman nauratti että päätöksessä todetaan "myönnetty hakemuksesi mukaisesti", ja silti siinä on mukana valitusohje. Byrokratia on välillä niin järjetöntä :D
 
Äitiyspakkaus on saapunut. Hakemus tehty pe ja kirjettä ei ole vielä kotiin tullut ellei sit tän päivän postissa ole :D
 
Itse en tuota pakkausta ottanut esikoiselle enkä myöskään nyt.. Saatiin sillon ekalla kerralla lähes kaikki lahjoituksena paitsi vaunut.. Mitään ei siis hävitetty tässä välissä.. Ja tuota vaatetta keräsin lisäksi kirppareilta, sieltä löytyi hyväkuntoista, lähes uuden veroista pilkkahintaan.. nyt vois käydä kans kiertelemässä jos vaikka jotain tytölle sopivaa löytyisi..
 
Nopeasti tuolta Kelalta tuli kuitenkin päätös tuosta äitiysavustuksesta sekä rahat tilille..
 
Sain vihdoin eilen raskaustodistuksen neuvolasta ja pääsen hakemaan äitiyspakkausta! :) Meillä ei oikeastaan edes mietitty rahaa vaihtoehtona, koska paketti vaikuttaa aika mukavalta setiltä. Varsinkin kun tulossa on meidän esikoinen, niin paketti tuntuu meille luontevalta valinnalta.
 
Mä on odotellut tietoa äitiyspakkauksesta jo kohta 3 viikkoa! :sad001
Laitoin vielä liitteet netissä, eli siellä näkyy se ja pvm hakemuksen lähetyksestä..
 
Sinnna, Kela ei siis vielä ole tehnyt päätöstä? Soita sinne heti kun tulee täyteen se kolme viikkoa kun taitaa olla se luvattu takaraja. Hassua kyllä kun osalla kestää tosi kauan ja mulla oli päätös tehty sinä päivänä kun jätin hakemuksen netissä.
 
Joo ei oo tehneet. Lukee vaan että "Käsittelyssä, kesto max. 2vk" ja näin..
Mä en oo millään yllättynyt, sillä tasan joka asia menee mun kohdalla vaikeamman kautta (tai oikeestaan koko perheen, vanhemmat ja veli). Ollaan ihan naureskeltukin, että on se uskomatonta. :grin Pahinta on jos ollaan sattumalta koko köörin kanssa liikkeellä jossain.
 
Sinna: mulla luki heti kun tein hakemukset että odottaa liitettä vaikka liite oli toimitettu koska vanhempainraha oli otettu käsittelyyn, soitin sitten kun oli päivää vaille 3 vkoa hakemuksien jättämisestä kulunu ja samana päivänä sitten tekivät päätöksen mulle.
 
Sinnna, Joo meillä kans yleensä odotellaan päätöksiä iäisyys. Tässä taannoin odoteltiin erityiskorvattavuutta lapsen korvikkeeseen (hinta ilman korvattavuutta noin 70e/vrk) ja soitin kelaan kysyäkseni päätöksen perään. Kertoivat sen odottavan käsittelyä ja kysyivät kiirehditäänkö. Aika äkäiseen sävyyn sanoin, että eikö tuollaisten pitäisi automaattisesti olla kiireellisiä kun kyse on lapsen ruoasta kuitenkin. No tuon puhelun jälkeen oli päätös tehty heti. Meillä siis tyttö eli käytännössä pelkästään tuolla korvikkeella vielä 3v iässä ja edelleen tarvii täydentämään ruokavaliota. Mutta Kelaan kannattaa siis soittaa kyllä.
 
Hii tään vuoden äp paketis oli muute hyvä se pissa suoja patjaan ku oli sellanen iso ku taas esikoisen aikaan oli sellanen tyynyliinan levynen mut ylti patjan yli just ja just.
 
Niitä ku sai olla 2-3 aina sängyssä ku esikiinen pyöri vaik miten nukkuu :/ nyt riittää yksi :)
 
Joo täytyy soitella perään Kelalle.
Ihme että eivät noinkin akuuttia asiaa saaneet käsiteltyä Aphrael. Tai no, ihme ja ihme; Kela on kumma paikka kuten puhuttu.

Ajattelin ostaa sitä muovitettua "pissakangasta" ja tehdä siitä kuminauhallisen patjanpäällisen vauvan sänkyyn, johon laittaa sit sen lakanan päälle. Mulla ei hermo kestä edes omassa sängyssä perinteisiä lakanoita ilman muotoonompelua ja kuminauhoja, sillä ne ois joka aamu aivan rusetilla meillä!
 
Sinnna, Niitä kosteussuojalakanoita saa kuminauhakulmilla ihan Ikeasta valmiina. Mä ostin lastensänkyyn mutta tietääkseni on myös pinnasänkyyn ja aikuisille ainakin. Eikä siis maksa paljoa edes ja mukavamman tuntuinen kun se kuminen versio.
 
Heh, kiitti Aphrael. Ei oo tullut katsottua pissalakanoita Ikeassa aikaisemmin :grin. Tein siis jo yhden lakanan rattaiden patjaan, joka on sen kokoinen ja muotoinen, että ei löydy valmiina. Mutta hyvä tietää, että noita saa sänkyyn ostettuakin :)
 
Tänään mies kotiutui pakkauksen kanssa töistä, ja uuuh olipas niin söpöjä noi vaatteet, tykkäsin kovasti. Ainu mitä jäin ihmetteleen kun moni on meuhkannu noiden vaatteiden olevan isoja kooltaan niin musta ne näytti kyl vastaavan hyvin kokoaan ja se toppapussukka oli mielestäni pienempi mitä esikoisen ja junnun pakkauksissa oli.
 
Maajo, mä oon ymmärtänyt että porukka ihmettelee lähinnä sitä kuinka vähän pakkauksessa on ihan pieniä vaatteita, ei niinkään sitä että ne olis kokomerkintään nähden isoja. Minustakin siellä oli tosi paljon kaikkea söpöä, oma suosikki on ehkä ne keltaiset pöllöpotkarit. :)
 
Takaisin
Top