Äitiyspakkaus 2017

Mua suoraan sanottuna vähän potuttaa, että kaikki nyt panttaa sitä hakemusta, koska (melkeen) kaikki haluaa sen 2017 paketin! Kelan vikahan se on, kun ei ole mitään kunnon rajaa siinä hakuajassa. Siis takaraja joo, mutta vois olla ehkä niin, että kuukausi olisi aikaa sitä hakea. Jos mun LA ois ollut tänä vuonna aikaisemmin, niin olisin tyytynyt kohtalooni ja tilannut mukisematta sen 2016 paketin. Koska paketti ku paketti, niin hyvä järjestelmä tämä ilmainen pakkaus on, niin en kehtais alkaa nirsoilemaan. Itsekin siis tykkään enempi 2017 paketista, enkä siis siksi pistä tilaukseen vielä huhtikuussa, kun kerran muutkin panttaa. Kela ei olisi saanut julkaista pakettia kuin vasta silloin kun vanha on jaettu loppuun. Eli siis kritisoin tässä kelaa! On se nyt p****** jos elokuun vauvat ei saa 2017 vuoden pakettia! Olen avautunut..

Kyllähän elokuun odottajat voi silti pantata pidempään hakemusta kuin kesä tai heinakuun... Eli parempi todennäköisyys silti meillä :D Ja luulen että panttaajia löytyis aina vaikkei julkaistaisikaan...

No eiköhän elokuun odottajat saa uuden pakkauksen vaikka ihmiset panttaiskin koska ei sitä panttaustakaan voi harrastaa kuin tiettyyn pisteeseen ja koko ajan tulee uusia hakijoita joiden on pakko laittaa hakemus vireille. Ja kyllähän sitä saa koittaa josko saiski vuoden 2017 pakkauksen, pakkauksia jaetaan kuitenkin niin pitkään ku Uv niitä on , pantattiin tai ei. Eli joka tapauksessa vuoden 2016 pakkauksen saa jos saa, jos hakuaika loppuu ja pakko laittaa hakemus.

Paitsi jotkut voi sen ottaa sit rahanakin kun ei tykkää 2016 vuoden omasta riittävästi niin jää siitäkin niitä ylimääräisiä sitten :P

Nii totta, mutta periaate on kuitenkin sama, teki niin tai näin:) pakkaukset loppuu kuitenkin sitten kun loppuu, panttaajista osa saa uuden ja osa vanhan:)

Jos me otetaan pakkaus niin haluan sen uuden. Mun siskolla on 2016 pakkaus ja saadaan niiltä ne kaikki vaatteet ja makuupussi tarvittaessa. Jos näyttää ettei uutta kerkeä saamaan niin sit otetaan rahana.

Kun uusi paketti julkaistiin, olin ehdottomasti uuden kannalla. Nyt ero uuden ja vanhan välillä ei ole niin suuri, mutta silti haluaisin ennemmin uuden, koska tyttö näillä näkymin tulossa.

Kun uusi paketti julkaistiin, olin ehdottomasti uuden kannalla. Nyt ero uuden ja vanhan välillä ei ole niin suuri, mutta silti haluaisin ennemmin uuden, koska tyttö näillä näkymin tulossa.

Toi on just niin kinkkinen, itekki tykkään vanhasta paketista mutta ku nähny sukulaisen lapsen päällä niin paljon että vaihtelu virkistäis :D eli olis 2016 paketin ottaja täälläkin Sädesofia, jos sitä ei olis nähny niin paljon jo sukulaisen päällä ;) mutta varmaan saan sen vanhan paketin koska kohta jo pitää mun hakea..

Olen itse myös sitä mieltä että Kela julkaisi pakkauksen liian aikaisessa vaiheessa. Sitten kun tietävät että kolmen viikon sisään loppuu edellinen niin olisi hyvä hetki. Onko arvio siitä että huhtikuun lopulla siirrytään uuteen boxiin jo siirtynyt eteenpäin?

Muutenki ajatus että vasta elokuussa syntyvät vauvat saavat 2017 pakkauksen on mielestäni haastava. Kela voisi tehdä seuraavaksi pakkauksen 2018/2019 ja pyrkiä siihen että vaihtoaika olisi lähempänä vuoden vaihdetta. 2017 pakkausta jaetaan ensi vuonna varmaan vielä syyskuussa... mutta ymmärtäähän toki että hankinnat pitää tehdä kerrallaan suuret jotta kustannuskulut jäävät riittävän matalaksi.

Eli mä kampanjoin että Kelan hankinta siirtää/mahdollistaa että odottava saisi sen vuoden pakkauksen milloin lapsi syntyy. Vaihtoaika joulu/tammikuulle. Silloin se on saajalle henkisesti helpompaa ja "new is always better" mentaaliteetti vähenee.

Muokattu viimeksi:
Niillähän on ongelmaa sen takia että ku on syntyny arviota vähemmän vauvoja ni ne on tehny pakkauksia liikaa ja sitte haluaa ekologisuuden takia jakaa ne loppuun. Mut joo olis parempi että se olis jaettu vähän aikasemmin ulos ettei venyis koko ajan pidemmälle vuotta:)

Ou-nou, hainko mä pari päivää liian aikaisin :depressed:

kerttu oli vastannu jollekkin epäilijälle että:

"Hei! Äitiysavustuksen käsittelyaika on keskimäärin kaksi viikkoa ja uutta pakkausta ruvetaan jakamaan loppukuun aikana :) Varmaksi ei voi vielä siis ihan luvata, että uuden pakkauksen saa, mutta hyvin todennäköisesti kuitenkin :)"

eli ei pitäis viivästyä luvattu aika, ainakaan paljoo, mutta jos varmasti haluu uuden ni kannattanee vielä hetki odotella. voi siis olla, että saatat saada jo uuden vaikka tilasitkin jo pari päivää sitten :).

Muokattu viimeksi:
Voi vitsit.. jos mä en enää saa sitä vanhaa pakkausta niin onnistuiskohan jonku kanssa vaihtaa.. Ei sattus olemaan Kangasalta/Tampereelta ketään? :joyful:

Voi vitsit.. jos mä en enää saa sitä vanhaa pakkausta niin onnistuiskohan jonku kanssa vaihtaa.. Ei sattus olemaan Kangasalta/Tampereelta ketään? :joyful:

Kyllähän niitä paikkoja löytyy missä halutaan vaihtaa jonkun kanssa äp laatikkoa

Kela-kerttu oli eilen tiedottanut facebookissa, että mikäli nyt hakee äitiyspakkausta, saa hyvin todennäköisesti 2017 pakkauksen ja aikoivat ilmoittaa milloin uusia pakkauksia aletaan jakamaan :)

Mä tein ne muut kela hakemukset, mutta jätin sen pakkaushakemuksen vielä tekemättä. Meinasin ihan viime tipassa laittaa hakemuksen menemään jos otetaan pakkaus, en haluu sitä laatikkoa tänne aikasemmin pyörimään :D

Takaisin