Äitiyspakkaus 2017

Mä tein esikoisen aikaan isälle. Nyt Miettisin isoveli pakkausta.

Isyyspakkaus oli pakattu kylpyammeeseen jota ei vauvalle oltu vielä hommattu. Siellä oli: peli asu (miehen lempi pelaaja), i <3 dad sukat, tähtää ylemmäs isi ruokalappu, vauva omistajan opas, purulelu, miehelle erilaisia herkkuja, korvatulpat, pieni jalkapallo, isi takki. Kaikkiin olin laittanut post it laput, että mikä tarkoitus milläkin on. Laitoin myös postilaatikkoon kirjekuoren jossa oli kelan logolla varustettu kirje missä kehotettiin noutamaan paketti vaatehuoneesta. Mulla on jossain kuvakin tästä mutta nyt ei löytynyt tähän hätään. :)

Minäkin oon aatellu tehä isyyspakkauksen ja vähän jo miettinyt, mitä kaikkea kivaa sinne laittais :). Mitään en tosin oo vielä hommannut.

Joku daddy/iskä t-paita olis kyllä kiva siihen, ja korvatulpat, pyykkipoika nenään vaipanvaihdon ajaksi, kaveri oli myös laittanut buranaa ja maastokuosisen tuttipullon kenttäpulloksi :hilarious:mistähän tuommoisen hassun ruokalapun sais? Hyvä idea tuo kelan kirje! :joyful:

Toi kelan kirje kuulostaa hauskalta! :D
Mäkin harkitsin esikoista oottaessa tehdä miehelle pakkauksen... Mutta en sitten jaksanut kumminkaan. Ja toisaalta kun äitiyspakkaus on kyllä molemmille:rolleyes: Niin en sitten nähnyt tarpeelliseksi. Kun eihän Kelakaan mitenkään äitiä sillä pakksuksella hemmottele tms. Lapsellehan se on. Tulee siinä liivisuojat, nännivoide ja siteitä äidille. Isän ja äidin yhteisiksi kondomit ja liukuvoide.

Mutta on nuo ideat silti suloisia, että miksi ei jos uskoo miehen siitä ilahtuvan :) Voihan just miettiä että mitkä tulee itsellä oleen eniten miehen hommia. Esim. just pulloruokintaan liittyvät jutut ja meillä mies kylvettäny eli miksei joku kylpyankkakin sinne...

Nyt toisen lapsen kohdalla minäkin mietin että joku lahja vauvalta isosiskolle ois kiva...

Lumikki se ruokalappu oli täältä:
https://www.mussukat.fi/tuote/ruokalappu-tahtaa-ylemmas-isi/

Tuolla on paljon muutakin. Ainiin ostin myös lisäksi isin pelikaveri tutin :) oli kyllä turha kun ei poika suostunut syömään sitä:D

Ruusa mä meinaan pakata jonkun lelun sairaalakassiin jonka esikoinen saa sitten lahjaksi sairaalassa kun tulee vauvaa katsomaan ekan kerran. :)

Lumikki se ruokalappu oli täältä:
https://www.mussukat.fi/tuote/ruokalappu-tahtaa-ylemmas-isi/

Tuolla on paljon muutakin. Ainiin ostin myös lisäksi isin pelikaveri tutin :) oli kyllä turha kun ei poika suostunut syömään sitä:D

Ruusa mä meinaan pakata jonkun lelun sairaalakassiin jonka esikoinen saa sitten lahjaksi sairaalassa kun tulee vauvaa katsomaan ekan kerran. :)

Oon muuten tilannu saman tutin!
Ja juuh sairaalakassin tärkein asia tuo lahja!!!

Ihana idea tuo isyyspakkaus! Kaikki kyselee kumminkin äidin vointia ja pyörii omat ajatukset ja elämänmeno muutenkin äidin ympärillä raskauden aikana joten haluaisin vähän tasata puntteja ettei jo nyt isä jää syrjään.

Esikoisen kohdalla tein isyyspakkauksen, mutta nyt en enää. Voisin tuolle tulevalle isosiskolle myös tehdä tuon pakkauksen, mutta mitä siihen laittaa? :)

Isyyspakkausta en tee, mutta isoveli-lahja täytyy kyllä antaa! Eipä tullut mieleen..

Mitä mieltä te olette äitiyspakkauksen vaatteiden koosta? Onko ne koot oikeita vai pitääkö ostaa jotain lisäksi?

Mitä mieltä te olette äitiyspakkauksen vaatteiden koosta? Onko ne koot oikeita vai pitääkö ostaa jotain lisäksi?

Mun mielestä ne on aika reiluja. Ainakin mun lapsille ollut. :D

Tosi reiluja oli ainakin 2014 pakkauksessa. 50-senttiset vastasi varmaan lähinnä 60-senttisiä,ja jotkut bodyt oli niin leveitä, ettei sopineet meidän hoikalle tytölle ollenkaan. Siinä vaiheessa kun olisi pituuden puolesta olleet sopivia, olisi leveyden puolesta bodyyn mahtunut varmaan kaksi sen kokoista vauvaa :grin Mut merkkien välillä oli kyllä vaihtelua jonkin verran; nuo pahiten yli-isot oli Pikkuset-merkkisiä, ja niitä ei onneksi tänä vuonna taida pakkauksessa montaa olla. Pitää ehkä tiedustella ensimmäisten saajien kokemuksia sitten, kun tämän vuoden pakkausta alkaa tulla jakoon.

Niin että kannattaa ehkä ostaa ainakin 50-senttisiä vaatteita, tosiaan ainakin nuo meidän esikoisen pakkauksen pienimmätkin vaatteet oli vastasyntyneelle reiluja... :)

Mun mielestä vaikka äitiyspakkauksessa ei varmaan vastaa kaikki koot ihan mitoitustaan ni ei sen enempää heitä ku markettien vaatteet, ja me ei muutenkaan hankittu 50 senttisiä vaatteita vaan käytettiin hieman reiluja vaatteita aluksi kun vauva kasvaa aika nopeesti ni ei hirveen väljiä ollu ainakaa meillä kauaa ^.^

Joo, tuntuu kyllä riippuvan tosi paljon merkistä, minkä kokoisia mitkäkin vaatteet on. Ja tosiaan vauvasta, että tarviiko 50-kokoisia vai mitä. Meillä esikko oli syntyessään ja pitkään sen jälkeenkin niin sirpakka ja hoikka neiti, että 2013 pakkauksen vaatteet oli lähes kaikki väärän mallisia, liian leveitä eikä oikein istuneet. Ja meillä viisikymppisiinkin pieni meinasi aluksi hukkua, joten ne tuli tarpeeseen. Mutta tosiaan pitkiä hihoja voi kyllä kääriä ja lahkeiden päälle laittaa sukat, jos vaatteet muuten istuu, nopeastihan ne pienet kasvaa. :)

Nii, aika makuasia on minkä kokoisia vaatteita haluaa käyttää ku huomaan että ite herkästi laitan pois käytöstä vaatteita jos tuntuu että on vähän kikkana, ja samanlailla alan käyttää esim bodeja tosi aikasin, kun se roikkuva löysä osa jää housujen alle piiloon ^.*
Mut tulee myös mieleen pari ystävää jotka käyttää jopa tiukkoja vaatteita lapsillaan, lapsilla ei ole varmastikaan tukala olo, ei siis mitenkään ylitiukkoja, mutta mun makuun vähän ehkä käyttää liian tiukkoja :D

Mä käytän lapsella mielummin juuri oikean koon vaatteita, kun mitään liian isoja joka suuntaan. 2014 äp:ssä oli tosiaan ihan valtavia ne vaatteet tai sitten meidän pieni oli todellakin pieni. Ihan alkuun ei tehty äp:n vaatteilla yhtikäs mitään, kun ne oli niin jättejä. Tosin muutkin 50-kokoiset oli kyllä isoja. En ylipäätään käyttänyt kauheasti niitä pakkauksen vaatteita, kun muitakin vaatteita oli niin paljon. Se toppahaalari olis ollu käyttökelpoinen reilu 1-vuotiaana ja moni muukin olis ollu sopiva vasta lähempänä vuoden ikää tai jopa sen jälkeen.

Mulla on ihan eri kokemukset ainakin vuoden 2015 pakkauksesta, esim. Toppahaalaria pystyi alkaa käyttämään talvella makuupussi mallisena , vaikka lapsi syntyi syksyllä :)
Ja keväällä ei pystynyt enää pitämään niitä hihansulkijoita kiinni, piti alkaa käyttämään toppatumppuja ja töppösiä:) eikä oo mistään jättiläisestä kyse, jopa mentiin vähän miinuskäyrillä::

Meillä en muista milloin ekat äp-vaatteet pääs käyttöön... esikoinen kumminki 53cm syntyessään. Mutta myöhemmin on ollut siro tyttö. 2015 paketti siis saatiin silloin.Mutta huhtikuiselle talvihaalari oli kyllä eka talven lopulla käytössä vaikka vähän iso olikin. :) Ja alkuunhan sen saa jaloista pussiksi niin koolla ei ole väliä.
Mä kyllä olen semmoinen että pidän tosi erikokoja käytössä samaan aikaan! Jos housut on lyhyet niin vetää vaan sukat ylemmäs jne.
Nytkin tytöllä käytössä 74-86cm vaatteita. On joitain 68 kokoakin varmaan vielä ja toisaalta joitain 90... Riippuu niin paljon merkistäkin. Mutta pointtina ettei tarvi kauhistua jollei jotain kokoa ole ostettuna vaikka useita housuja tms... kun hyvin voi vähän vääränkin kokoisia pitää. Ja sitten tietty menee kauppaan jos huomaakin että ehdottomasta tarvii jotain tietyssä koossa lisää.
Mä niin odotan tuota uutta äp:tä :D
Uskon että on meille edellisiä vielä käytettävämpi kun niitä potkuhousuja vähenneyty!

Takaisin