Äitiyspakkaus 2017

Mikä niissä potkareissa oli Ruusa? Jäikö liian nopeasti pieneksi? Nimim. iso kasa potkareita odottamassa jo.

Mäkin kitkutan toukokuulle hakemisen koska unipussi ja pöllöpeitto halutaan.

Meilläkin jäi potkarit vähälle käytöllä, ku niissä on vähän se että ne pitää olla joka suunnasta sopivat ettei sitten ole huonot. Potkupukuja kylläkin käytettiin.
Sukkiahan voi pitää potkareiden päälä ettei lökötä, mutta mä koin helpommaksi käyttää sitten ihan housuja, tai sukkiksia ja housuja. :)

Mikä niissä potkareissa oli Ruusa? Jäikö liian nopeasti pieneksi? Nimim. iso kasa potkareita odottamassa jo.

Mäkin kitkutan toukokuulle hakemisen koska unipussi ja pöllöpeitto halutaan.

Siis tykkään kyllä niistä housuista joissa on sukkaosat valmiina, mutta en niistä haalarimallisista hihattomista. Etenkin jos nissä ei ollu kunnon nappeja haarovälissä niin koin epäkäytännölliseksi vaippaa vaihtaessa aina riisua ja pukea olkapäille asti housut... Muttei ne nyt mahdottomia ole että jos ois ollu jotku tosi döpöt niin oisin ehkä jaksanut niitä patemmin :D En tykänny siitäkään kun peittivät bodyn sitten melkein kokonaan.
ÄäKokopotkupuvut joissa on hihat on taas käteviä kun niissä ei tarvii pitää bodya alla ollenkaan ja voi pitää yöpukunakin.
Eli ehkä nää on makukysymyksiä...!

Niin ja hyvä puoli niissä haalaripotkareissa toki etteivät purista masua!

Tässä vielä kuvina!
Ekan kuvan housut mun inhoama malli! Ei käteviä sukkia, ei käteviä neppareita haaruksessa. Mutta pukemista hankaloittavasti olkapäille asti menevä! Käyttäisin vain jos tosi söpöt.

Seuraava vähän parempi kun löytyy sukat ja nepparit.

Sitten on hihallinen "jumpsuit" ne on käteviä kun ei tarvii bodya alle! Näissäkin helpottaa jos nepparit. Ka vielä paremmat ois jos ois sukkaosatkin. Mutta tykkään!

Ja vikat puolipotkarit on käteviä kun sukat valmiina ja kumminkin helppoa pukea. Toki jos tiukka resori niin puristavat masua kuten muutkin housut ja sukkikset... Ja sukkaosien takia eivät mene yhtä pitkään kuin sukattomat pöksyt

Liitteet

• tmp_28241-2016_Potkuhousut_sammakkokuosi64073960.jpg
    tmp_28241-2016_Potkuhousut_sammakkokuosi64073960.jpg
    17.4 KB · Katsottu: 35
  • tmp_28241-00208971661591779.jpeg
    tmp_28241-00208971661591779.jpeg
    146.7 KB · Katsottu: 6
  • tmp_28241-milan-jumpsuit-blaa-pink-horses1519045376.jpg
    tmp_28241-milan-jumpsuit-blaa-pink-horses1519045376.jpg
    79.8 KB · Katsottu: 36
  • tmp_28241-tuuli-taneli-jumpsuit-orkki-print2035218496.jpg
    tmp_28241-tuuli-taneli-jumpsuit-orkki-print2035218496.jpg
    30.3 KB · Katsottu: 36
Aivan juuri hyviä pointteja ! Mahasta puristavat housut on inhottavia varmasti vauvalle ja hänen mahan mallia tietämättä on vaikea osata ostaa oikeanlaisia. Olinkin miettinyt juuri myös sitä mikä on yöpuvun ja kokopotkupuvun ero tai onko sitä?

Aivan juuri hyviä pointteja ! Mahasta puristavat housut on inhottavia varmasti vauvalle ja hänen mahan mallia tietämättä on vaikea osata ostaa oikeanlaisia. Olinkin miettinyt juuri myös sitä mikä on yöpuvun ja kokopotkupuvun ero tai onko sitä?
Ei yöpuvussa ja kokopotkarissa taida olla muuta eroa kuin kuosi... Ja ehkei joku paksu college ainakaan hupulla käy yöksi.
Äp:ssa on muuten ainakin tähän asti ollu housut vyötäröstä kivan leveäresorisia ja puristamattomia :)

Mä aattelin, että taidan vaan tilata sen viime vuoden pakkauksen... En jaksa kytätä uutta. Neuvolassa sanoivat, että aika monet on jääny panttaan tilausta ja laatikot seisoo Kelalla. Ihan kivahan se viimevuotinenkin on ja tullut jo kirpparilta napattua muutamat värikkäät raitabodyt matkaan :)

Tänään sai neuvolasta sen lapun, jolla saa hakea äitiysavustuksia yms. Tuli ihan yllättäen. Jännää!

Meille on poika tulossa ja mä haluanki sen viime vuoden pakkauksen koska se on mun mielestä selvästi poikamaisempi kuin uusi.. keskiviikkona saan todistuksen ja meinaan heti pistää äp:n hakuun :rolleyes:

Meillekin on tulossa poika, mutta haluamme ehdottomasti sen uuden paketin, jonka värit ja kuosit on meistä paljon kivempia :) Hakemusta on siis venytettävä viime tippaan. Samoin kuin näköjään omia ostoksia. Mitään ei olla nimittäin vieläkään ostettu tsi saatu...

Mäkin haluaisin uuden vaikka poika tuleekin... Ei siinä tainnut olla kuitenkaan kuin pari niitä varsinaisesti "tyttösävyisiä". Mä vaan haluaisin uudesta akkauksesta sen jumpsuitin ja enemmän niitä normihousuja enkä potkareita ja sitten kun tuossa on se pipokin, jota vanhemmassa ei. Vanhemmassa oli kyllä kivoja niitä sinisävyisiä ja se makuupussi etenkin :)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitkä niistä 2017 paketin vaatteista on "tyttösävyisiä"? :) Musta kaikki on neutraaleja molemmille sopivia. 2016 pakkauksessa en tykkää niistä ruskean sävyistä ja kuosit on omaan silmään jotenkin kamalan isoja ja "lapsellisia". Raidat on enemmän mun mieleen :)

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitkä niistä 2017 paketin vaatteista on "tyttösävyisiä"? :) Musta kaikki on neutraaleja molemmille sopivia. 2016 pakkauksessa en tykkää niistä ruskean sävyistä ja kuosit on omaan silmään jotenkin kamalan isoja ja "lapsellisia". Raidat on enemmän mun mieleen :)

Noh eniten tämä sateenkaari body, jossa pinkkiä ja vaaleanpunaista.Toisaalta on siin aika poikamaisia sinistä ja tumman vihreää. Näissä potkareissa myös pinkkiä Vai onko tummanpunaista luonnossa?), mutta siinä ehkä poikavärit kumminki voitolla, eli tätä pidän jopa mieluummin pojalla kuin tytöllä.
Ja tossa eläinkuvioisessa on myös vaaleanpunaista.. ja jotenki tuon keltaisen kanssa tekee siitä vähän hempeän. Mutta käy tääkin kyllä pojalle hyvin. :)

Eli loppujen lopuksi mun makuun vain sateenkaaribody on vähän tyttömäinen! Ainakin siis jos vertaa viime vuoteen.
Tummanpunaiset pöksyt taas käy mun mielestä pojalle hyvin. Kirkkaankeltainen body ehkä enemmän tyttöväri, mutta aika neutraali kumminkin ja tylsäähän se on jos pojan sais pukea vaan siniseen ja vihreään...

entry

entry

entry

Ja viime vuoden pakkauksesta, niin siinä en kuvassa tykänny ruskeasta välihaalarista, mutta kun näin livenä niin oli jotenkin vaaleampi ja oikein söpö <3

Laitoin tilaukseen viime viikolla. Katotaan kumpi tulee :) toivottavasti uusi mutta vanha kelpaa ihan yhtä hyvin. Samalla tein kaikki kela hakemukset valmiiksi. Eipä tarvi sitten odotella mitään päätöksiä! :)

Jos joku tilanneista saa vuoden 2017 pakkauksen ni tulkaa kertomaan ni tietää!:) tykkään tosi paljon myös 2016 pakkauksesta, mutta ystävän lapsen päällä nähnyt ne vaatteet ni olisi kiva saada se uusi, vaihtelu virkistää :D

Mä taas juuri noita Ruusan laittamia vaatteita haluaisin meidän tulevalle poitsulle :D Laitoin eilen hakemuksen vetään, ilmottelen sitten parin viikon päästä kumpi tuli!

Mua suoraan sanottuna vähän potuttaa, että kaikki nyt panttaa sitä hakemusta, koska (melkeen) kaikki haluaa sen 2017 paketin! Kelan vikahan se on, kun ei ole mitään kunnon rajaa siinä hakuajassa. Siis takaraja joo, mutta vois olla ehkä niin, että kuukausi olisi aikaa sitä hakea. Jos mun LA ois ollut tänä vuonna aikaisemmin, niin olisin tyytynyt kohtalooni ja tilannut mukisematta sen 2016 paketin. Koska paketti ku paketti, niin hyvä järjestelmä tämä ilmainen pakkaus on, niin en kehtais alkaa nirsoilemaan. Itsekin siis tykkään enempi 2017 paketista, enkä siis siksi pistä tilaukseen vielä huhtikuussa, kun kerran muutkin panttaa. Kela ei olisi saanut julkaista pakettia kuin vasta silloin kun vanha on jaettu loppuun. Eli siis kritisoin tässä kelaa! On se nyt p****** jos elokuun vauvat ei saa 2017 vuoden pakettia! Olen avautunut..

Takaisin