Äitiyspakkaus 2017

Kahden viikon sisään pitäis pakkaus tulla postituksesta.. minä kun luulin että viikon sisään..
 
Neuvola, josta todistuksen sain, oli jo pari viikkoa sitten, mutta tänään sain vihdoin aikaiseksi laittaa äitiyspakkauksen ja samalla muutkin etuudet tilaukseen. Nyt alkoi kutkuttaa paketin odotus. :)
 
Minullekin oli tullut päätös eilisen päiväyksellä :) Tässä välissä ehditään ehkä ostamaan jotain itsekin. Onko kukaan jo saanut pakettia?
 
Siellä on varmaan kunnon ruuhka tai sitten mut on unohdettu. Päätös oli tehty muistaakseni 25.4 ja en malttaisi enää odottaa yhtään :arghh:
 
Mä olen laittanut anomukset Kelaan 20.4 eikä vielä mitään tapahtut.. mitenniin malttamaton..
 
On niissä alueellisia eroja, mutta ne lähetetään tietääkseni samasta paikasta kun päätös on tehty? Siellä veikkaan olevan ruuhkaa. Minä laitoin hakemuksen 19.4 ja päätös 25.4, se oli melko nopeaa toimintaa kun viikonloppukin oli välissä :)
 
Mulle tuli eilen kirje kotiin että avustus myönnetty ja pari viikkoa menee että lähettää paketin :happy:
 
Mä meen tsekkaa pakkauksen mun tutun luo tänään ku omaa ei näy eikä kuulu vaikka maanantaina 2 viikkoa päätöksestä. Päivä päivältä alkaa tuntua, ettei se pakkaus ookkaa niin kiva miltä näytti. Jos tänään muuttuu mieli ku näkee kunnolla :D
 
Mulla siis äitiyspakkaus tuli 6 päivässä päätöksestä noudettavaksi. (Eli päätös 21.4., paketti noudettavissa 27.4. ). Voi tietty olla, että jos ehti juuri ja juuri ruuhkan alta pois. Silloin kun Kela hoiti itse lähetykset, sanottiin, että lähettävät aina joka keskiviikko paketteja eteenpäin, mutta nykyään kun on ulkoistettu, niin voivat varmaan lähettää niitä päivittäin. Kyllä tuo paketti oli aika kiva. Jokunen vaate, esim. villahaaalari tuntui selvästi huonommalta (ohuemmalta) kuin vuonna 2014, mutta muuten oli ok.
 
Tuurikki, mitä matskua se villahaalari on? Jotain sekoitetta, eikö?
 
Tuurikki, mitä matskua se villahaalari on? Jotain sekoitetta, eikö?
Näyttäisi olevan sekoitetta 80 % merinovilla, 20 % polyamidi. Pitääkin kaivaa jostain se vanha villahaalari ja katsoa sen materiaalit. Ja eihän se ohuus välttämättä haittaa lämmittävyyttä, tuntui vain hurjan ohkaiselta.
 
Merino on ihanan ohutta ja ei kutita, mut lämmittää. Joskus pakkauksessa oli sellainen, mikä ei edes tuntunut villalta vaan tekokuidulta. Toi kuulostaa paremmalta.
 
Joo merinohan myös viilentää lämpimällä. Ja on tehokkaimmillaan, kun puetaan suoraan ihoa vasten. Tuo pieni määrä keinokuitua varmaan tekee tuosta kestävämmän ja pestävämmän. :)

Just ostin ison kasan vauvamerinolankaa vilttiin ja erinäisten asusteiden väsäämiseen. Merinotöppöset ja tumput on varmasti just hyvät tuossa elokuussa kun eivät hiosta pientä, mutta pitävät kuitenkin tarvittaessa lämpimänä.

Mulla on äippäpakkaushakemus edelleen käsittelyssä. Jätin sen reilu 2 vk sitten. Saa nähdä kuinka pitkään joutuu odottelemaan...
 
Mekin haettiin paketti tänään. Ihania vaatteita musta, mutta aika isoja kyllä. Mut kai se vaavi kasvaa nopeasti :) haalari oli jotenkin muovisen tuntunen, mutta kai nykyajan vedenpitävät on sellaisia. Kummallista yrittää kuvitella vauva niihin vaatteisiin... Vielä 94 (pitkää) päivää laskettuun aikaan.
 
Olisin saanu jo kk sitten tehdä hakemuksen mut oon ollu laiska. Ajattelin ihan tähän päivään asti että otan pakkauksen, mutta en tiedä mikä aivopieru tuli kun päätinkin ykskaks ottas sen rahana.. Sillä rahalla saa nyt haettua isommille tytöille koulupöydän että hyvinhän se vissiin meni.. Kun vaatetta on ja kaikki tilpehöörit löytyy niin rupesinkin nyt vaan järkeilemään tunteilemisen sijaan. Eikä tässä 2017 pakkauksessa ollut edes mitään Suomi 100 - juttuja ja pidin enemmän 2016 makuupussista, joten ei se nyt ihan pakollinen ollutkaan, vaikka niin ajattelin. Joten tällä mennään, toivottavasti en tuu katumapäälle..
 
Takaisin
Top