Äitiyslomatekemistä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää mun äitiysloma on kyl menny ihan karille o_O Pelkkää kipuu ja särkyy. Toivon mukaan tää loppua kohden ainaki paranis :p Jaksaisinpa mäki leipoa ja touhottaa niin kuin te :)

Tänään ohjelmassa lisää vauvapyykkiä, naapurin koiran ulkoilutusta ja iltapäivällä synnäritutustuminen. Eilen just pohdinkin miehelle ääneen, etten oo vielä viettänyt yhtään makoilupäivää äitiyslomallani... Paitsi viime viikonloppuna lauantain, kun olin aivan katki valvomisesta.

Ai hitsi muuten, mites mä nyt pyykkään? Tänne voi lävähtää ostajaehdokkaat tiiraamaan just kun on saanu vauvakamat (ja omat kalsarit ja hehtolitraliivit) ripusteltua telineelle, joka on pakko sijoittaa keskelle olkkaria tai toista makkaria. Uloskaan ei viitsisi siitepölyjen keskelle viedä (ja käy ne toki pihankin katsomassa...) mutta kai se teline on sit paree sinne tuupata jos tulee äkkilähtö.

Kaikki lakanat, peitot yms. ja suurin osa vaipoista on vielä pyykkäämättä. Pitäs varmaan laittaa kone pyörimään heti ni ehtii ainakin ekaan avoimeen näyttöön mennessä kuivaa.

Määpä se oon melekeen kaikki vauvakamat pyykänny! Vaatteet on kaapissa, lakanat oottaa silittämistä(en töd silitä omia lakanoita mut nyt vinksahti et pikku lakanat pitää silittää),peiton ja makuupussin pesin eilen. Vielä ois reunapehmusteen pesu.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Pyykkääminen tulee tosiaan tarpeeseen. Äitin ostamat ja kertaalleen pyykkäämät vaatteet tuoksahtaa niin vahvasti joltain omokukkasilta, että ihan omaankin henkeen ottaa ja haju on tarttunut kaikkiin samoissa laatikoissa olleisiin vaatteisiin. Ja se vielä itse marmatti mulle, että vauvanpyykki pitää sit pestä tietynlaisella pesuaineella! Jep, hajusteettomalla...

Mä pyöräytin eilen neljä koneellista pyykkiä ja siinä olikin viimeset vauvankamat. Onneks on taloyhtiössä pesuhuone ni sai kaikki kuivaks samantien. Tänään pitäis viel jaksaa viikata ja lajitella noi ja sit alkaakin olee siltä osin valmista. Niin ja tosta pesuaineesta. Mä oon kyllä pessy ihan samalla omolla ku omatki rätit ja lotrannu huuhteluaineella. Älkää nyt sanoko et olis pitäny tehdä tää jollain sensitive tuotteilla o_O

Jos vaan osaan ku en oo käyttäny ompelukonetta ikuisuuksiin niin tarkotuksena ois tehdä sukulaispojille batman ja supermies-viitat! Kiiltävät kankaat jo valmiina odottamassa, mut vähän jännittää noi mun taidot. Pitäis lauantaiksi saada valmiiksi... :p

Martat esimerkiksi suosittelee hajusteetonta pyykinpesuainetta. Itse en yhtään tykkää noista hajustetuista enkä käytä minkään valtakunnan huuhteluainetta, niin siksi kovin voimakkaantuoksuiset pyykinpesuaineet ottaa omaan nenään.

Pääasia kuitenkin, että vaatteet on puhtaita!

Muoks: huuhteluainetta piti sanomani.

Muokattu viimeksi:
Käytän itelleki vaan hajusteettomia pesuaineita ja nyt oon huuhteluaineen sijasta käyttäny sitä etikkaa. Kyllähä se joku suositus oli jossain et vauvan vehkeet pestäs hajusteettomilla ku pieni nenä ja iho on herkkä mut eiköhä pääasia oo että vaatteet on puhtaat.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Herran jestas oikeesti ku te jaksatte olla ahkeria ! :eek: Mä en oo saanu mitää aikaseks moneen viikkoon :oops: Ja tuota hajusteetonta pesuainetta suositellaan siksi ettei tulis hajuste allergiaa. Mut eipä sillä väliä onko ne vauvan vaatteet pesty eri aineella kun muut pyykit. Sun sylissä se kumminkin viettää aikaa ja saa siitä sun paidasta myös nuuskutella sitä toista pesu ainetta. Eikä vauvan pyykkiä pestes tarvii käyttää pesuainetta hirveitä määriä ku eihän se sillai sotke :)

Mä oon tosi hajuherkkä muutenki, ja noi hajustetut pesuaineet ja varsinki huuhteluaineet on ihan kamalia! Huuhteluainetta en kyl muutenkaa käytä kuin lakanapyykissä (jos muistan). Mut joo pitäis siivota, kun miehen äiti ja mummo tulee käymään, mut ei jaksaisi!!

Mä taas uskon siihen et jos yritän viimeiseen asti 'suojella' lasta noilta hajusteilta ja kemikaaleilta ni ite aiheutan sit sitä pesuaineherkkyyttä, joten tällä mennään :grin Ja aretha mä jo mietin kuka hippiäinen pesee vaatteensa PELKÄLLÄ vedellä:eek::p

Mäkin oon paljon ostanut omia ja vauvan vaatteita kirppareilta ja hajustetut käy kärsään. Tosi vahvoja ne on, omissa vaatteissa se haju on pysynyt mukana pesusta toiseen ja alussa tarttuu muihinkin vaatteisiin. Osa ei haise pahalta, korkeintaan teennäisen makealta, mutta en mä silti halua haista kilsan päähän pyykkipulverilta jos oon sijoittanut 80 € hajuveteen. Mutta osa noista haisee kyllä oikeesti niin järkylle että ihmettelen miten niin kamalan hajuisia pesuaineita pystyy käyttämään. Luulisi että koko kämppä lemuaa.

En malta oottaa et pääsen kuivattelemaan pyykkejä ulkona. Pyykit saa hyvän tuoksun siellä. Kun vaan vähän lämpenis. Satamassa oli aika kylmä tuuli vaikka kauniisti aurinko paistoi. Fiilistelykuvia! Hyvää Mikael Agricolan päivää muuten!

IMG_1306.jpgIMG_1312.jpg

Mä taas uskon siihen et jos yritän viimeiseen asti 'suojella' lasta noilta hajusteilta ja kemikaaleilta ni ite aiheutan sit sitä pesuaineherkkyyttä, joten tällä mennään :grin Ja aretha mä jo mietin kuka hippiäinen pesee vaatteensa PELKÄLLÄ vedellä:eek::p
Kaukana hipistä! :grin Oon just tällainen mukavihreä, joka käyttää ekologisia pesuaineita ja kierrättää ahkerasti, mutta pitää tiukasti kiinni oikeudestaan yksityisautoiluun.

Oon samoilla linjoilla Nipsumukin kanssa: jotkut pyykinpesuainehajut oikeasti tarttuu. Silloin on kyllä pikkasen liikaa odööriä, me thinks.

Puutarhahommia. Eikös sitä nyt pidä vääntää lapio ja harava kourassa kun kohta ei pysty tai viitsi? Tosin tuolla meidän postimerkin kokoisella pihalla nyt ei kauheata urakkaa saa aikaan vaikka kääntäisi koko nurmikon kynnökselle. Tulevaa, mahdollista muuttoa silmälläpitäen kaivoin mun kallisarvoiset pensasmustikat ylös ja survoin ne ruukkuihin. Ne lähtee mukaan :Heartblue

Ei niistä kyllä viime vuonnakaan tullut kuin pari marjaa, mutta johtuu ehkä siitäkin että ne on huonossa paikassa ja liian ahtaasti eli sitä suuremmalla syyllä ne oli nyt hyvä myllätä vaikkei muuttoa tulisikaan.

Ja tuossa olisi nyt sitten seuraavalle viherpeukalolle kuohkea kukkapenkki valmiina kun piti kaivanto maisemoida jollain ensiksi käteen osuneella, mikä oli tällä kertaa säkki vuosikerta-mustaamultaa :)

No sainpa edes ohrat kylvettyä isompien muksujen kanssa.. ja tyttelin otsiksen leikattua. Wuhuu. Sit voiskin ottaa pienet torkut :sleep002 unettas nimittäin.

Äh. Maltoinkohan puolisen tuntia köllötellä, kun oli mies vieressä. Nyt on taas levoton täpinä, että mitäs sitten siivoais. Työssäkäyvää osapuolta ei tokikaan haittaa, että kämppä siivoutuu ja pyykit peseytyy ja ruokaa on laitettuna, mutta vähän se hellästi huomauttelee, että himmaapa mamma välillä.

Meen keksiin jotain tekemistä. Kai nää virtapiikit kohta lopahtaa ja sit voin vaan maata mahani vieressä?

Takaisin