Äidin jaksamisesta

Joo taisinkin jostain lukea et jos liian pian synnytyksestä laittaa kierukan nii voi olla riskinä et kohdun seinämä puhkee jossei oo palautunut vielä kunnolla synnytyksen jäljiltä... Ei oo siis mitenkään harvinaista, mut kuulostaa kyl vähä pelottavalta! Ehkä ihan hyvä sitten ettei laittanut vielä sulle emppu ja hyvä ettei noussut kuume tms :)
 
Voi kun ikävää Marzi! Toivottavasti olis kuitenkin perjantaina hyvä käynti ♡

Mulla ei oo menkkoja kuulunu, joskus pian 5vk synnytyksen jälkeen oli kerran ovistunne ja jäin ootteleen menkkoja mut ei niitä sit kuulunu. Nyt on monta viikkoa ollu "menkkakipua" mut ei mitään kuulu.. tein jo mielenrauhan vuoks raskaustestinkin mut miinusta näytti. Imetys kai estää menkkoja mutta onks kellään muulla tällasta kestomenkkakipua..? Onks kaikilla muilla jo kuukautiset alkanu? :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Aeria: mulla on joinakin päivinä tuota menkkajomoilua ollut mutta ei näy menkkoja vielä. Imetän kans joten se vissiin vaikuttaa asiaan ettei menkkoja vielä kuulu.
 
Täälläki mennään täysimetyksellä eikä menkoista ole vielä mitään tietoa. Eipä ole kyllä ikäväkään :grin

marzi, voi harmitus! Toivottavasti tosiaan perjantaina ois antoisa reissu.
 
Mulla sama, että täysimetyksellä mennään ja menkoista ei kyllä oo tietoakaan. Eikä kyllä haittaa vaikka ei vielä pitkään aikaan alkaiskaan. ::D

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Ei oo menkat alkanut mullakaan ja täysimetyksellä mennään. Välillä on kyllä ollut vähän menkkajomoilua, mutta tosiaankaan ei oo menkkoja ikävä! :D
 
Eipä ole täälläkään vielä menkkoja näkyny, mut myös meillä ollaan edelleen täysimetyksellä, et selittynee sillä. Mä otin kyllä ne minipillerit sillon jälkitarkastuksessa, mut en ole niitä syöny. Ei ollut aikomustakaan. Mä olen ollu jo vuosia ilman ehkäisyä tai siis pillereitä. Meillä on toiminu keskeytys ja varmojen päivien laskeminen ja niillä jatketaan, varsinkin sit kun menkat alkaa ja kierto joskus palautuu / selviää.
 
Täällä osittaisimetys ja kuukautisia ei näy eikä kuulu... Ei siis mitään jomoiluakaan. Toisaalta en odota yhtään, että ne alkais, mutta toisaalta taas olisihan sekin "merkki", että elimistö toimii normaalisti :grin...
 
Täällä ei oo imetetty enään yli kuukauteen eikä silti menkkoja näy :D eipä niitä tavallaan oo ikäväkään mutta outoa etteivät ne ala jo...
 
Joopa joo..ja TAAS menkat..tasan kaks viikkoo sit perjantaina alko ekat menkat synnytyksen jälkeen..viikko väliä ja nyt sit uudestaan alko :sad001:mad: mulla olis ens viikolla lääkäri ja joudun sen nyt sit varmaan siirtään ku menkat alko..oon mä jo n.vuoden tätä lääkäri käyntiä oottanut

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
marzi: mulla on tokat menkat menossa synnytyksen jälkeen... 4 viikkoa kestäneet eikä loppua näy. Ja pitäis vaan odotella.... Voi prkl sanon kohta....
 
Me ollaan oltu miehen äidin luona tämä viikko ja täytyy sanoa, että on kyllä saanut rentoutua. Toisten nurkissa oleminen on toki vähän raskasta, mutta vauvalla hoitajia riittää, kaikki ruoat aamupalaa myöten tehdään valmiiksi ja pyykitkin pestään! :D tänään päästiin myös miehen kans ekaa kertaa kaksin ulos syömään ja kahville ja täällä "kotona" katsottiin vielä leffakin. Tekee kyllä niin hyvää ja nyt jotenkin nauttii vielä enemmän jokaisesta hetkestä tytön kanssa. :) muistakaahan muutkin pyytää välillä apua perheeltä tai ystäviltä ja ottakaa pieni hetki itselle! :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon ihan sekaisin mitkä on menkkoja ja mitkä ei, nimittäin vuodan kokoajan enemmän tai vähemmän (syön minipillereitä) todella rasittavaa :mad:

Me oltiin oikein yksi yö hotellissa toisessa kaupungissa miehen kanssa. Mummeli tuli meille hoitamaan tyttöä. Melkein meinasi tulla huono omatuntuo, että oli ihan pakko kertoa neuvolassa ja neuvolantäti antoi siunauksensa :grin No se reissu tuli kyll tarpeeseen ja oli kyllä kivaa olla ihan kahdestaankin piiiiitkästä aikaa. Antaa voimaa jaksaa taas arjen aherrusta, kun huoltaa parisuhdetta välillä :love2 Suosittelen :)
 
Kuulostaa Miisa78 todella hyvältä..meillä olis miehen kanssa vapaa lauantai öineen päivineen ensi viikolla..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Marzi: pitäkäähän hauskaa ja nauttikaa hyvällä omallatunnolla :thumleft

Oli kyllä kiva huomata, että ihan samat ihmiset ollaan ja osataan pitää hauskaa kuten ennenkin :) seuraavaa kertaa odotellessa. Se lienee kesän tullen :flower
 
Voi mä täälä kateellisena luen hotelliöitänne :grin Mä olen ollut ilman vauvaa vain muutaman kerran.. Eilen huimat 30min, kun olin kiinnittämässä hammaskorua ja tyttö nukku sen ajan ulkona isomummilla. Ja pari kertaa lenkillä hänen päikkäri aikaan. Muuten olen häntä kantanut mukana jokapaikkaan.:oops: Ehkä tuo isä joskus osallistuu tohon hoitoon :mad: Hitto, ei se vaihda vaippaa, ei nukuta, ei syötä. Ei mitään!! Joskus pitää pari minuuttia sylissä kun sen sille tyrkkäsen. Alkaa olee vähä veto pois kun hoidan kolme lasta ja omakotitalon kotityöt ja siivoukset yksin :eek:
 
Mullakin vauvan hoito on kokonaan mun vastuulla... Tosin eipä se mua tavallaan harmita, ihanahan Nelli on. Ois vaan kiva saada joskus itekkin vkl tehdä jotain omia juttuja ilman vauvaa. Tällä viikolla mies on "käskenyt" mun tehdä ruokaa vaikka ennen teki itse. Muutenkin kodinhoito on ollut mun vastuulla. Tuntuu epäreilulta välillä...
 
Takaisin
Top