Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
miä kyllä kans saan illalla hyvin unen,mutts pyöriskely alkaa 3-4 välillä. ja kyllä sit aamulla väsyttäs kun pitää nousta ylös!

Mullaki on alkanu iltasin venymää se unensaanti. Ja aamusin on tosi vaikeeta nousta ylös. Usein pötkötelläki viel kymmenee asti sängys vaik oiski jo herätty.

Huonosti nukahdan ja herään vauvan pieneenkin tuhinaan. Vauva ei vaadi huomiota, mutta minä olen puoli unessa ja valppaana auttamaan... ja sitten käyn vessassa eikä uni tuu. Aamulla nukutaan liian pitkään, niin että menee päivä plörinäks. Kelloo laitan soimaan ja olen entistä väsyneempi. Joten miksi herätä aikaisin.

Hyvä kuulla, et tääl on muillaki uniongelmaa, ku mietin jo et pitääks lääkärii lähtee. Mä nukuin imettämisen lopetuksen jälkee useamman viikon kuin tukki. Nyt taas on pari viikkoo menny yöt tosi huonosti. Joko en saa unta illalla tai en saa syöttämisen jälkeen enää unta. Poika herää edellee kerran yössä, mut nyt jo kuuden tunnin jälkeen (suunnillee kolmelta useimmiten) ja joko en oo siihe mennes nukkunu tai sit jään siitä hereille. Oon syyttäny pihavalojen loistetta ja ties mitä, mut ehkä tää on hormonaalista... Viime yön nukuin eri huoneessa ja isi hoiti poikaa. Kyllä maistu, kun yleensä kans herään jokaiseen pojan inahdukseen.

Icecream: siis piilarireseptin, en millää meinannu saaha lupaa piilolinsseihin kun on silmän pinnat huonossa kunnossa. Pari vuotta käytin ilman ongelmia kuukausilinssejäkin, mut nyt saan enää vaan kertakäyttösiä käyttää.

Mä pysyn niissä kertakäyttösissä piilareissa,aika vähän niitä tulee käytettyä.
Juuh,meillä sitte mies lähti aamulla omii hommii töihin,vieläkää ei oo tullu kotia,eipä tää mun lauantaipäivä tunnu poikkeevan mitenkää arjesta,aattelin et oisin saanu vähän huilattuu huonosti nukuttujen öitten jäljiltä ni paskanlatvat.Tyttökii nukkunu tosi huonosti päikkäreitä,nyt sain sen sammumaa,varmaa nukkuu vartin ja taas herää.

Voi jaiks ens viikolla alkaa arki taas meidän perheessä kun mies palaa loman jälkeen töihin.
Nämä 3 viikkoa on ollut ihan luksusta kun jos olen nukkunut huonosti niin mies on noussut pojan kanssa aamulla ja olen saanut nukkua. Usein olenkin nukkunut siihen asti kun mies on tuonut pikku miehen tissille ja sit ollaan alettu ekoille päikkäreille.
Nyt ollaan oltu kaksin poitsun kanssa kotona pari päivää kun mies on ollut reissussa.
Viime yönä otin tuon viekkuun nukkumaan ekan syötön jälkeen ja se varmaan pelästy aamuyöllä kun ei iskä ollutkaan toisella puolella kun pillahti ihan lohduttomaan itkuun.
Rauhoittu kun halin hetken ja sitten jatkettiin unia.

Näin unta yksi yö, että palasin töihin ja menin sinne ekana työpäivänä aamutossut jalassa ja aamutakki vaatteena.
Jossain kohtaa oli palaveri ja mun piti päästä vessaan niin lähdin ulos nurkan taakse pissalle ja jostain syystä riisuin aamutakkinikin. Sitten kuikuilin nurkan takaa sisälle että joku huomasi mut ja pyysin tuomaan aamutakkini kun olin tosiaan alasti siellä kekkuloimassa :eek:
Menin sisälle ja aloin selittämään, että kun olen niin väsynyt ja sekaisin etten tajunnut edes vaatteita pukea töihin.
Mut käskettiin takaisin kotiin jatkamaan äippälomaa :rolleyes:

Onneksi ei tarvitse vielä töihin palata :)

On kyllä niin levoton yö takana. Tyyne on ollu nyt tosi levoton ja kiukkunen, ja oon alknu miettii johtusko se tost vadelmasoseest, tai sit siitä et silläki on flunssanpoikasta.

Meillä tyttö ollu kokopäivän äkänen,mikää ei oo hyvä.minä tosi väsyny,omaa aikaa ollu viimeks varmaan pari viikkoo sitte,tänään sitte kaikki saanu kärsiä siitä mun oman ajan puutoksesta,niin tyttö,lemmikit kun mieskii.nyt mies läks tytönkaa ajelulle et mä saan omaa aikaa.en kyllä muista millon oisin ollu tämmönen et pienelle viattomalle vauvallekkii kiukutellu:sad010tosi paska fiilis mut tuntunu koko päivän et polla hajoo.

Hmm...omaa aikaa, sitä ei ole kyllä ollut lainkaan. Mä ku lasken omaks ajaks vaan sen että saan olla ihan yksin kotona. Tosin en oo ollu muuta ku jälkitarkastukses ja kerran mt-hoitajal ilman Tyyneä. Et tosiaan ei oo ollu omaa aikaa. Ja oon sitä pyytäny, mut eipä tuo oo ottanu kuulevii korviinsa.

Esikon jälkee olin ekan kerran muutaman tunnin ihan yksinäni kotona ku esikko oli puoltoistvuotias :confused: Ja voitte arvata käytinkö mä hölmö sen ajan siivoomiseen...

Mie en osaa isoja vaatia et olis omaa aikaa..mulle riittää se että tyttö nukkuu vaikka vaunuissa ulkona ja saan olla sen aikaa ja puuhailla vaikka jotain kotiaskareita.Vaikka siinä joutuukin kuuntelemaan tyttö et nukkuuko hyvin ulkona niin ei se minuu haitanne..olen siis siitä vähäisestäkin ajasta onnellinen. Eikä minua haittaa vaikka en sais päivällä päikkäreitä otettua..Tyttö nukkuu hyvin yönsä ja niin minäkin :) .

Mä oon saanu olla yksin kotona koko aikana yhteensä noin 45 min ja se on ollu taivaallista. Ei huolta mistään, ei tarvii kuunnella koko ajan itkuhälytintä tai ottaa huomioon muita...eli musiikki täysille! :) Tietty jos pidemmän ajan sais olla, niin nukkuisin...

Jotenkin itse en edes osais olla ilman meijän poikaa kotona.. hyi kamala edes koko ajatusta.. En päästä miestä vielä pojan kanssa keskenään mihinkään kun imetän ja suunnittelin laittavani pojan ensimmäisen kerran hoitoon sitten vasta kun menen töihin eli kun äippäloma loppuu suurinpiirtein :) Poika ei siis ole ollut ilman minua kun vaan jokapäiväisen koiralenkin ajan ja sillonkin isukin kanssa kotona nukkumassa n. 1h kerrallaan. Siinäkin tunnin aikana tulee jo kamala ikävä pientä <3 Muuten mies varmaan veiskin koiria pihalle, muttakun ei pärjää niitten kanssa :D Mulle parasta terapiaa on olla yhdessä lapseni kanssa. Meillä on pojan kanssa jotenkin niin luja side ollut ihan alusta asti..Juu ei pojasta varmaan hirvee mammari tuu isompana isompana :rolleyes:

Tunnin lenkki ulkona yksin olis ihanaa. Kaks kertaa se on onnistunu. Olinkin kysymässä paljonko teillä on sitä omaa aikaa. Sama se täällä on. Naapurissa asuu mummi, joka on kotona päivät, mutta hän ei saa aikaseks sitä, että olis vauvan kanssa oma-aloitteisesti. Pyydettäessä kyllä, mutta minusta se on kuin hoitajaa pyytäisi.

Mä käyn itse 3 x viikossa ratsastamassa, aikaa menee n.3 tuntia kerta. Se on mulle iso henkireikä! Muuten pitkälti olen lasten kanssa. Meillä vielä lasten päiväunirytmi menee niin, ettei kumpikaan nuku samaan aikaan, joten touhua riittää aamusta iltaan :smiley-chores020 :smiley-chores007 smiley-chores003 :smiley-chores011

Minä käyn suihkussa ilman vauvaa. Siinä oma aika. Nyt on ihan pakko alkaa kehitteleen jotakin. MLL tarjoaa lastenhoitoaapua ja onhan tuo oma äitikin tuossa naapurikaupungissa valmis auttamaan. Ihmetyttää vaan tuo anoppi naapurissa. Nytkin soitin miehelle, lupas tulla töistä suoraan kotiin että saan apua vauvanhoitoon.

meillä mies tekee taas pikavisiitin kotona ja lähtee taas harrastuksiisa,huoh.mä varmaan kerkeen käymää sillä aikaa kaupassa ja suihkussa kun se on kotona

Takaisin