Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otin sit viime yöksi pojan viereen nukkumaan. Mulla on menny kolme edellistä yötä ihan harakoille. Eilen poika ei edes kakannut koko päivänä, vaikka normaalisti meillä tulee kakkavaippoja 2-6 päivässä.. no pelkäsin sitten vatsavaivoja, joten ajattelin, et helpompi rauhoittaa vauvaa yöllä, kun on vieressä. Sehän nukkua posotti 21-05 siinä vieressä ilman mitään vaivoja.. ja MÄ SAIN NUKKUA! Oiiiiiiih... ei ihan täysin nukkunu olo vieläkään, mut aivan mielettömän paljon levänneempi olo taas.

Ja nyt tuli niin armoton lasti kakkaa, et ohhoh.. miten se ees mahtui tonne vaippaan.. kyl mä sanon aamen noille active fiteille.. meillä ne ei kyllä falskaa. <3 Kyllä saattas keljuttaa vaihtaa petivaatteita ku just eilen vaihdoin.. :D

Meillä yö kans nukuttu hyvin ja selvästi nyt näyttää siltä, että ensimmäinen herääminen tulee paaaljon myöhemmin kuin aikaisemmin. Eilen poika nukahti pikkasen jälkee 22 ja ekan kerran heräsi syömään 05 :)
Osuutta tähän taatusti tuo se, että poika käy yöunille niin, että huutaa 15-20minuuttia ja äänestä kuulee "milloin on huudettu tarpeeksi" ja haluaa tissin nythetimullesuuhun! Rauhoittuu siihen syömää ja nukahtaa. Mä en yksinkertaisesti pysty ymmärtää miksi huutaa? Mikään ei siis auta tämän huudon yhteydessä, vain huutaminen ja kellon viisareiden eteneminen. Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä huutaminen voisi johtua, miten siitä pääsisi eroon ja ennen kaikkea mikä kumma auttaisi huudon aikana? Tekee itsestä niin kovin pahaa, kun ei tiedä mitä pitäisi tehdä... :sad001

Hei Tiutsi, meidän poika tekee aina välillä ihan samaa, että huutaa vaan suoraa kurkkua jonkun aikaa ja sitten vasta kelpaa iltatisu ja sitten sammuukin samantien siihen tissille.. Itse oon aatellut et olisko vauvalla vaan vielä liikaa energiaa ja koittaa sitten purkaa sitä huutamalla ja siten väsyttämällä itseensä? Aina välillä kun mennäänkin vähän tavallista myöhempään tai selvästi raskaamman päivän jälkeen nukkumaan niin ei tule välttämättä huutoa ollenkaan :)

Voi pieniä huutajia. Toivottavasti helpottaa edes ajan myötä. Täällä ostin eka kertaa Active fit-vaippoja, jos ne on hyviä niin pian nähdään.

Meil oli taas rankka yö, mutta ei onneks yhtä rankka kun edellinen. No, nukahtaminen oli taas yhtä taistelua, n. 3 tuntia...ei nukahda enää helposti edes tissille. Vaatii hyppimistä jumppapallon päällä ainakin 15 min ja sit voi taas kokeilla tissiä...huhhuh. Sit kun herää yöllä, niin ei meinaa nukahtaa uudestaan, pelkäsin että joudun hyppimään vielä aamuyölläkin jumppapallolla. Mul on hartiat ja selkä aivan jumissa...Nyt näyttää vahvasti siltä että meidän pitää luopua perhepedistä ja opettaa tyttö nukahtamaan pinnikseen, että mäkin saisin joskus nukkua. Huomaa selvästi miten yöunet vaikuttaa mielialaan, tuntuu päivät todella pitkiltä ja rankoilta...voi ahdistus. Sori tää avautuminen, mutta täällä sen voi tehdä niin helposti. Ei tuu valitettua kavereille ja sukulaisille, vaikka ehkä joskus pitäiskin...

Meillä ne active fitit toimii ihan törkeen hyvin. Ei ihottumia eikä falskaa jne. Toivottavasti toimii teilläkin.. ei oo kuitenkaan ilmaisia ostella noi paketit vaan todetakseen, et ei toimi..

Meidän poika kans joskus möykkää iltatissillä.. möykkää aikansa ja kun on rauhoittunut niin tissi suuhun, masu täyteen ja unille. Eiköhän se siitä ajan kanssa... :)

Tulee jotenki paha mieli valittaa siitä, kun toi jätkä vähän ähistelee öisin. Herää sen kerran nykyään syömään. On muuten niin helppo tapaus kuitenkin. En tiiä oonko nyt ite syöny jotain sopimatonta vai onko se nyt sitte se peruna. Hirveesti vaan tuntuu olevan ilmaa pienellä masussa :/

meille ainakii kaveri kerto et sen oma syömä peruna vaikutti vauvan mahaa.ja eihän se meijänkää ite tehty perunasose tehny hyvää tytön mahalle,kaupan sose kyllä toimi.

No mä tänään tyrkkäsin tota kaupan sosetta. Siinä nyt on porkkana ja peruna sekasin, mut ei kai se maailmaa kaada. Oli ainakin vähemmät irvistelyt, ku eilen :D

meillä on kans sitä samaa.ja eilen ostin jotain persikka-banaani sosetta,sitä tänään testattu,ei vaa piä hirveesti antaa ku siinä sitä banaania on.

Hoh, eipä olis pitäny eilen kehua 3 tunnin unipätkiä, koska nyt niitä ei sit ollut 10 unille, kunnon hetätykset 12, 2, 4, 6, 7 ja lopulta herättiin 9 ja joka välissä ihan hirveen levotonta unta. No toivottavasti oli vaan yks levottomampi yö välissä, enkä tunne oloani onneksi vielä väsyneeksi. Taidetaan kyllä itsenäisyyspäivän kunniaksi maistella bataattia, kun oli eilenkin aikamoinen tankkauspäivä.

meijän pitäs lähtee ulos,on vaa veto ihan poissa.johtunee sekii varmaa ihan siitä kun on nii pirun harmaata.

Meillä ois kaunis sää täällä helsingissä nyt, mut mä en jaksa lähtee ollenkaan tänään ulos.. poikakin nukkui tuossa sohvalla pari tuntia, niin eiköhän me nyt leikitä ja hengailla yhdessä tässä ihan kotona. Parin tunnin päästä tulee enivei vieraat, niin mitä tuota enää.. normaalisti kyllä käyn mielelläni ulkona kerran päivässä vaunuilemasssa, mut ny vaan ei oikein jaksa.. eiköhän se lepopäiväkin oo välillä hyväksi. (no tiskasin, tein munavoita, siivosin uunin, pesin jääkaapin ja pesin pyykkiä sillä aikaa, kun poika nukkui.)

Meillä satoi aamupäivän kauniisti lunta ja nyt on ilma kirkastumassa täällä Tampereella :) Itse lähden kohta vauvakerhoon, kun vauvan päikkäritkin ajoittuivat tänään niin sopivasti. Lisäks oon ollut koko alkuviikon sisällä, kun pieni flunssa vaivasi ja halusin sen äkkiä sairastaa pois. Mut eihän aina muutenkaan ole pakko mennä pihalle, jos on sisälläkin puuhaa.

Lueskelin tuossa juttujanne, kuinka puuhaatte kaikenlaista, kun vauvanne nukkuvat. Onkohan paha, kun meidän vauva ei oikein osaa nukkua päikkäreitä, kun minun sylissä. Se herää heti, jos koitan sen johonkin laittaa nukkumaan ja se uinahtaa yleensä sylissä tissille. Ärsyttää välillä kyllä itseäni, kun päivät kuluu sänkynä. Onko kellään hyviä vinkkejä, mitä voisi tehdä?

must ois kivaa jos tyttö Välillä nukkuis sylissä,se oli niin mukavaa ku se ihan sillon pienenä nukku sylissä päikkärit,ikävä niitä aikoja :sad015. mä en yleensä kerkee tehä mitää ku tyttö nukkuu,yleensä ryntään tänne koneelle ja sit se jo herääkii.

Meillä Hillevi toimii, kun nukuttaa siinä äippäpakkauksen siilipussissa. Sit ku on nukahtanu, ni voi siirtää sängylle. Yleensä nukkuu siinä muutenkin, se on vaan siinä kantokopan sisällä. Tänään en raattinu kyl siirrellä, ku masu vaivas toista. Siinä sit pari tuntia istuttii käärö sylissä. Oispa vaan ollu vesilasi ees vieressä. Nyt ekan kerran kerkesin jotain suuhunki laittaa, kaks munkkia, ku äiskä oli leiponu.

Takaisin