Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei meillä läheskään kaikkia päikkäreitä yksin nukuta.. Mut yritän aina laittaa välillä yksinkin nukkumaan. Ja joskus onnistun.. aika usein kyllä toimitan patjan virkaa minäkin. :) Toistaalta, ei minua haittaa. Ihanaa, kun toinen nukkuu niin onnellisena siinä sylissä. Helppoahan se nyt on, kun on vaan yksi lapsi.. sit ihan uudet kujeet joskus, kun on toinenkin. Mut mä kans nukutan siinä siilipussissa poikaa. Hän viihtyy siinä niin hyvin.. siinä nukutaan aina yöunetkin. :)

No hyvä, jos en sentään ole ainoa, joka sylissä vielä nukuttaa. Onhan se söpöä, kun pieni siinä sylissä niin tyytyväisesti nukkuu, mut vois siinä samalla joskus jotain tehdäkin. Onneks on sentään hyvä kännykkä ja siinä netti, niin voi edes täällä pyöriä samaan aikaan :)

tääl onneks tydy simahti,oli pirun kiukkunen.hetken saan hengähtää,ah autuutta:). tosin telkkarissa alko toi " olet mitä syöt" pitäs kattoo sitäkii.

Kyllä mäkin oon välillä antanut vauvan nukkua sylissä päikkäreitä. Siinähän se on onnellisimmillaan ja tärkeintä että sen saa jotenkin nukkumaan. Ja äiti saa samalla kattoo sarjoja netflixistä. :D Ihan hyvä tosin, jos on muitakin keinoja saada vauva päikkäreille. Mä jouduin opettamaan tytön nukkumaan vaunuissa, kun se ei aluks ollut niissä hetkeäkään huutamatta...mutta nyt se vetelee niissä pitkiä päikkyjä. Ihanaa. :) Kun vielä sais yöt paremmiksi.

Active fit, tykkään. Aluksi oli outoa laittaa niitä tytölle, eivät ihan niin suoraviivaiset vaipat kuin ne baby-dryt, mutta nyt menee jo helposti. Yhdesti on tullut selkää pitkin sitterissä ollessaan, mutta en ole varma oliko juuri active-fitit päällä silloin.

Taas saa miettiä mitä lapselle päälle, kun ulkona on enemmän pakkasta kuin aiemmin. Ehkäpä kaivan tuon äippäpakkauksen villapuvun. Se on edelleen käyttämättä. Meillä on mennyt vielä hyvin osa koon 62 vaatteista niin en ole isompia vielä ottanut käyttöön. Osa 62sta saa laittaa jo pois. Kauheasti eroja vaatteiden mitoituksissa.

meillä on käytössä koon 50 toppahaalari ja tyttö meinaa hukkua siihen.yhet 62 housut ei sitte mahtunukkaa jalkaan ku otti vaippa vastaa..olis menny ihan liian kireeks ne housut.mihinköhän vois antaa noita pieneks jääneitä vaatteita?

Alku "kankeuksien" jälkeen voin hyvillä mielin todeta, että hyvin voidaan ja jaksetaan :) Kyllä väsyneenä näkee asiat niin erilailla. Nyt kun on oppinut miettimään ja laittamaan asiat erilailla tärkeysjärjestykseen (esim.siivoaminen tms.) on paljon helpompaa itsellä :) Pikkumies kehittyy huimaa vauhtia, 4,5kk menny todella nopeasti <3
Oikein paljon voimia kaikille mammoille ja ihanaa joulun odotusta :) <3

Hmmm,kaiholla muistelen sitä päivää kun ei ollu selkä- eikä lantiokipuja.kauankohan näitä pitäis vielä kestää??:excited001

Voi kiesus, että osaa päätä särkeä. Toivottavasti ei enteile flunssaa. Mies jo tossa röhii ja niiskuttaa. Raskausaikana oli niin ihanaa, ku ei iskeny flunssa ollenkaan ja selvis koko kesän ilman allergialääkkeitä.

Mul oli raskausaikana elämäni ekat kolme poskiontelon tulehdusta. Ennen sitä ei ollu mitään. Muutenkin molemmat raskausajat ollu sellasia, et erinäisistä syistä joutunu syömää useemman antibiootin, ku muuten niitä on tarvinu syödä hyvä jos kerran vuodessa.

Selkäkivut vaivaa täälläkin, mut lonkkakivut jo lähteny hellittää (koputtaa puuta).

Sama juttu. Se on kuulemma issias-hermo syypää noihinki kipuihin. Se vaan vaihtelee se kohta mistä se jää jumiin, näin on lääkäri nää kivut mulle selittäny...

Mul sattuu aika usein vasempaan kankkuun. Sitä oli koko synnytyksen ajanki. Ainoo kipu, mikä ei lääkkeillä lähteny.

Meidän pikkuinen nukkuu pisimpään, jos viettää päiväuniaan vaunuissa. Kyllä se ruoan jälkeen munkin syliini nukahtaa, mutta unet tuppaavat jäämään lyhyiksi. Lieneekö liiallinen lämpö herättävän vai mikä lie.

Meillä myös nukkuu ulkona vaunuissa pisimpään. Tänään nukkui ensin reilu 2 tuntia ulkona. Otin sitten sisään vaunut, kun tuli pimeä. Tyttö nukkui sisällä vaunukopassa vielä melkein 2 tuntia, avasin vain vaatekerroksia ja makuupussia ettei tule liian kuuma. Aivan ihana se äitiyspakkauksen villapuku, otin sen vasta käyttöön. Täytyy hankkia talveksi semmoinen lämpöpussi, jossa tarkenee. Tosin näyttää tuo äitiyspakkauksenkin pussi riittävän, kun tytöllä on kunnon vaatetus siellä sisällä. Neuvolasta sanottiin, että pakkasraja on -15 vauvalle.

Mä olen jopa harkinnut, josko laittais vauvan yöksi vaunuihin parvekkeelle nukkuu :wink
Tyyppi vetelee siellä sikeitä toista tuntia, parhaillaan jopa 4h. Poika siis nukkuu päivisin aina vaunuissa ulkona tai sitte jos ollaa kaupoilla ni kaukalossa, mutta siis ei juurikaan omassa sängyssään päivisin. Olen tällä yrittäny erotella päivän ja yön eroa. Mutta vauva nukkuu paaaaaljon paremmin vaunukopassaan kuin sängyssään.. Olen ajatellu, että sen kopan ahtauden takia mitä taas sänky ei ole..
Tai jos laittaiski kopan yöksi sänkyyn :rolleyes:

Meilläki poika nukkuu ihan rajattomasti ulkona kopassa (viimestää 4h jälkeen haen pois, yleensä ei edes herää itellään) ja alkaa ennen päikkäreitä hymyillä kun vedän kypärämyssyn päähän. Noh, joskus joutuu nukuttamaan sisällä päivällä ja oon paristi saanu tyypin huijattua unille kypärämyssyllä, samoin oon yrittäny nukuttaa kopassa sisällä. Unet on kestäny kummallakin tavalla sen max.45 min o_O Et kai se ulkoilma on se juttu... Öisin nukkuu onneksi missä tahansa.

meillä nukkuu päikkärit vaa sitteris tai sohvalla.ei puhettakaa sängystä tai vaunuista paitsi jos ollaa lenkillä niin ne vaunutkin kelpaa.

Meillä muksu nukkuu liikkuvissa vaunuissa, mut välittömästi, jos vauhti pysähtyy, niin herätään. Enkä minä jaksa tietenkään 4 tuntia kävellä vaan yleensä tunnin vaan. Lisäks meillä on parveke, mut asutaan alimmassa kerroksessa, parveke naapurirapun vieressä ja ukko käryttää tupakkia rapun edessä vähän väliä. Herää meillä poika tietysti myls syömään koko ajan 2 tunnin välein, että se niistä pitkistä unista. Yleensä meillä nukutaankin 3-4 lyhemmät päikkärit.

Takaisin