Äidin jaksaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi harmi IceCream, ettei ole töitä. Onhan sekin raskasta. Mieheni ei ole vaan saanut vielä isyyslomiakaan pidettyä. Ne vaan siirtyy aina kauemmas ja kauemmas tulevaisuuteen vaikka tässä alussa olisin itse sitä apua juuri enemmän tarvinnut. Niilläkin on työpaikalla yt:t menossa, mutta silti toiset joutuu vaan ylitöihin. Mieheni ei voi kuitenkaan vastaan laittaa, kun on vielä koeajalla.

Meillä isi on ollut kotona tähän saakka... Ens tai seuraavalla viikolla sit jatkuuki kai työt ja mua vähän jopa hirvittää :) Ihmiset on voivotellu tuota työttömyyttä, mut me osataan elää suu säkkiään myöten ja ollaan saatu kokoajan rahaa säästöönkin. Toki oon kantanu huolta et jos työttömyys pitkittyy, ni pääseekö enää töihin. Mut veikkaan et jos vanhoina pohdiskellaan elämäämme taaksepäin, ni eiköhän nämä ajat muistu mieleen kaikkein tärkeimpinä :) Juuri oikea aika siis olla työttömänä, ainakin meillä.

Jotkuhan sanoo, et pikkuvauva-aikana on helpointa säästää.. Vauvaan ei paljo mee rahaa ja äiti tietysti tekee ite halvat pöperöt viikoks kerrallaan (jep jep). Mä ainakin oon melkoinen tuhlari. Vauvanvaatteet vaan on SUPERSÖPÖI <3 Koitan kyllä ostaa käytettynä, kun ne on melkeen ku uusia noin pienillä :) Voi kunpa munki mies ois kotona... mut niil on hirvee kiire töis ja hän tulee ain kotii vasta ku on tullu pimeä. Silloin ei tämä supersäikky mamma lähde mihinkää käppäilee tonne mörköjen sekaan xD

Mun paheeni onkin juuri nuo lasten vaatteet. Ne on niin ihania, mutta nyt niitä on liikaakin niin esikoisella kuin vauvallaki. Siksi olenki asettanut itselleni, että tässä kuussa en ostaisi yhtää vaatetta. Ja joo, mä hamstraan jo ens kesälle vaatteita :D

Kun esikoinen oli 8kk-11kk oli mieheni tuon ajan työtön. Hän itse nautti siitä myös suunnattomasti. Juuri tuohon aikaa esikoinen oppi kauheasti kaikkea uutta ja hänestä oli ihana olla mukana katsomassa sitä. Ja kyllä me se aika pärjättii ihan hyvin :) Mä luulen, että tulee sitä rahaa vähän tai paljon niin kyllä sillä pärjää millä on pakko pärjätä.. Ehkä sitä ei sitte ostelis kaikennäköstä, jos oikeasti ei pystyis.

Äääh. Täällä ei nukuta. Ei ole onneksi pikkuveikon syytä vaan ihan oma vika. Ei vaan tuu uni silmään kun mietin kaikenlaista pöljää ja ukkoki kuorsaa :D

Muokattu viimeksi:
Se on sitten huomenna mukava päivä kun pitää yrittää pikkusen kanssa tuusailla. Jospa kokeilen vielä :sleep002

Sama juttu täällä yöllä, vauva olisi kyllä kerrankin nukkunu pitempiä välejä mutta itse en sitten osannutkaan nukkua :s

Mä ehdin tos kahden ekan kuukauden aikana tottua siihen, että päivistä selviää muutaman tunnin yöunilla.. eli 6-7 ja pätkissä. Nyt sit kun poika nukkuu ton verran putkeen, niin yösyötön jälkeen mulla on vaikeuksia saada enää unta.. :D Voeee.. Mä kärsin yli 10 vuotta uniongelmista, lähinnä en pysynyt unessa öisin. Sitten tulin raskaaksi ja aloin nukkua ihan helposti katkeamatonta unta jopa 12 tuntia.. kunnes alkoi öisin aina pissittää. Muutenkin raskaana oleminen sopi mulle.. iho oli upeassa kunnossa, silmät loisti, poskilla ja huulilla oli söpöä punaisuutta.. nyt on sellanen kalpee ja valkonen naama kokoajan ja väsyttää.. ihokin kuivahtanu taas. Eli pitäskö se alkaa vaan tekeen sitä omaa jalkapallojoukkuetta.. jaaha.. poika huutaa tissille.. ;)

mä kans valvoin kolmesta puol viitee.tyttö nukku kunnolla,puol neljä isä kävi sen syöttämässä ja sit ne tuli takas nukkumaa ja mä vaan valvoin.ärsyttää ku sitä unta ei vaan saa.:smiley-angry019

meijä neiti on ruvennu heräämää yöllä eka 3 tunnin jälkee, sit kahentunnin . syömää..neidil on vähä räkänen nenä, et en tiiä olisko silnosuutta heräämisee.. mut pari yötä on menty huonoilla yöunilla. aloin jo miettii et tuleeko mult tarpeeks maitoa.. no jos tää sama jatkuu nii täytyy jtn tehdä asialle.

Täällä on ruvettu menemään yhden herätyksen taktiikalla..Eilen oli ihme ilta kun tyttö ei meinannu nukahtaa sit vaikka mittee ois tehny :D..Tavallisesti nukahtaa yöunille puol ysi/ysin aikaan..ja kylvetys iltoina jo aikasemmin suurpiirtein kasiin mennessä..Aamulla sit heräillään puol/kasin aikoihin ollaan tunti puoltoista hereillä ja sit kutsuukin jo vaunu unet ulkona..Vaunussa sit koisataan 3 tuntia..Iltapäivä meneekin sit silleen et otetaan vaan sellasia "kauneus unia" eli ei enää ota sellasia pitkiä unia :). sitten kukutaankin hereillä ja loppu illasta ollaan ihan tööt :). Tolla rytmillä meillä mennään..Niin ja omassa pinnasängyssä nukkuu likka en oo opettanut meidän sänkyyn ainaskaan vielä :D..Tuntuu toisinaan et nukkuuko meijän likka liikaa..mut eipä täs n.3kk iässä isoja osata :D.

Äh....siis yöt menee n. yhden heräämisen taktiikalla..mulle on iskeny joku kirjotus härö..:Dosaa nykyää enää oikein kirjottaakkaan :D

Noniin.. tulihan se itkupäivä mullekin. Mä pähkäilen ton rokoteasian kanssa ja oon vähän univelkainen. En saanut viime yönä nukuttua enää yösyötön jälkeen ja tänään 3kk-neuvolassa meinas tulla vauvan puolesta itku, kun yhdistelmärokotteen pisto teki pienelle häijyä. Nyt sitten meinaa jäädä tuo alakulo hieman päälle.. annoin luvan itselleni äsken käydä vähän itkemässä toisessa huoneessa sillä aikaa, kun poika nukkui päikkäreitään, keitin kahvit, söin croissantin ja aattelin nyt hautautua sohvalle suklaalevyn kanssa ja poika tissille antamaan iloa. Jos sitä kattelis jonkun hyvän leffan ja unohtais nyt sen typerän rokotteen hetkeksi. Ja paskat siitä, onko croissu ja suklaa terveellistä.. ny hoidetaan päänuppia. ;)

Sitä on tottunu pärjäämään vähillä unilla, mutta nyt on ensi kertaa joku, joka vaatii huomiotani. Ja sitä huomiota mä kyllä annan pojalleni ilolla ja niin paljon kun hän vaatii.. Mutta no hei, tervetuloa äitiys.. se on niin ruusuista, vaikka välillä vähän piikit pistävätkin...

Seuraavat kunnon unet pyyhkäisee taas nämäkin murheet mukanaan.

Mulla tulee parin viikon välein niitä väsymysitkukohtauksia,sillon mies kaappaa tytön matkaa ja mä saan olla muutaman tunnin omassa rauhassa ja vaikka nukkua.

Mäkin ootan kauhulla noita rokotuksia... Viikon päästä neuvola :/ Meidänki tytöl on nyt vähän flunssaa ja yöt menee vähän niin ja näin. Eilen yöl hän oli ruuttassu soosit läpi ja piti alkaa lakanoi vaihtaa yöl. Eikös se neiti siinä sitte piristyny... minä en :D

meillä ois käyny sillee et me molemmat oltais piristytty mut tyttö nukahtais mua aiemmin ja mä sit taas muutaman tunnin päästä ku tyttö ois halukas jo aamuaskareisii...

En tiedä, mutta en minä rokotuksia murehdi. Kieltäydyin kyllä influenssa-rokotteesta, mutta tänää poika sai rokotteet, suuhun ja kumpaakin jalkaa. Itki pistohetken, mutta se kesti pari minuuttia ja loppu siihen. Apteekista hain varmuuden vuoksi buranaa ja ajateltii yötä vasten sitä antaa ettei lihaskipu häiritsisi unta. Ei meillä ainakaan niin esikoisen kuin nyt tämänkää kohdalla - ainakaa vielä - ole rokotuksista tullut mitään sen ihmeempiä.. Eikä ne kyllä minua herkistäkkää :D

Mutta sitten meinasi kyllä itku tulla kun pitää puhua niistä "ongelmista", vauvan kanssa ei ongelmia mutta esikoisen puheen tuottaminen ja sen hitaus. Itku tuli jo silmää, kun luin päiväkodin palautteen jonka kiikutin neuvolaan. Siellä lopussa luki, että esikoiseni on sosiaalinen, iloinen ja touhukas tyttö, joka toisinaan joutuu kiusalliseen tilanteeseen kun ei saa tuotua asiaansa ymmärretyksi. Niin sanotusti toimenpiteet ei ole koskaa minussa aiheuttanu itkurefleksiä, koska ne on vaa asioita jotka on pakko tehdä. Mutta tämmöiset asiat kyllä, samoin jos joku kehuu lapsiani tai kertoo niiden ominaisuuksia niin hyvässä kuin pahassa niin minä itkua tihrustan. Lasten vasu-kesksteluissa pitää olla nessua taskussa :oops:

Minä olen onneksi jaksellut hyvin. On tämäkin kahden lapsen äidin elämä tuntunut varsin luontevalta, vaikka toki on niitä hetkiä, kun väsyttää ja itkettää eikä jaksaisi varsinkaan esikoisen temppuiluja yhtään. Mutta suurimmaksi osaksi olen kyllä jaksellut hyvin ja ollut tyytyväinen ja onnellinen elämääni. Kun pääsee joka viikko pari kertaa tallille muutamaksi tunniksi, niin kyllä se auttaa jaksamiseen. :) Toki fyysinen kuntokin siinä kohenee, mutta pysyy myös polla selkeämpänä.

Nyt vaan taisin saada kiusaksi tiehyttukoksen. Vielä kun vauveli on nyt päiväsaikaan vähän temppuillut imetyksen kanssa, niin saa nähdä, miten onnistuu tuon tukoksen hoito. No, toivottavasti lähtisi kuitenkin hyvin hoitumaan, ettei tulehdusta synny. Se saattaisi kyllä pistää "vähän" kiukuttamaan. :D

Tiutsi vaikka itellä eka lapsi mut mitä oon tänä aikana tajunnut niin jokainen lapsi kehittyy omaa vauhtia ja se että serkkuni perheessä esikoisellakin kesti hetken ennenku rupes kunnolla puhuun ja sitten taas heidän toinen lapsi kehittyi puheensa kanssa nopeammin kun oli esikoinen esimerkkinä toiselle :)

Takaisin