Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla tuo ultra on kanssa nyt aika ajoissa (6+6), mutta kun sen päätarkoitus on sulkea pois kohdunulkoinen raskaus, niin hyvä näin. Muuten en ehkä olisi mennytkään varhaisultraan. Joka tapauksessa tulisi jännityksellä odotettua sitä seuraavaa ultraa!

Mulla oli kyllä silloin ennen plussaa niin sellainen tunne, että menkat alkaa, että joka vessareissulla tuli huolella tutkittua pyyhkimispaperit... Jotenkaan ei vieläkään usko, että sitä ei tullut! Ennen plussaa minä pauhasin aina niistä valemenkoista, en kai osannut kuvitella että menkat jäisi oikeasti pois (vaikka tämä on hyvinkin paljon todennäköisempää) :)

Ei vieläkään menkkoja, tiputtelua tai mitään. Tänään yritin tehdä testin, mutta mokasin sen jotenkin kun siihen ei tullu yhtään viivaa. :D

Justina ja Starr, mikä tilanne? Entä Freyja, minkälaisia merkkejä on ilmassa viikon lähentyessä loppua? Peukut pystyssä!!!

Täällä ei merkkejäkään menkoista ja oireetkin hieman ristiriitaisia :D pientä yökkimistä hampaita harjatessa, rinnat kylmänarat ja paisuneet (ei kipeät), valkkaria tulee reilummin. Eipä oikein muita oireita löydy. Jotenkin oon jo toiveet heittänyt seuraavaan kiertoon...

La aamuna tein negan, samoin Ti iltapäivällä. Sen jälkeen en oo testiä uskaltanut tehdä :D En vaan haluaisi enää negaa joten odottelen lauantaiaamuun jollei tätiä ala näkyä. Tänään siis kp 31 menossa. Viimeksi km jälkeen kp oli 34, mut normisti sen. 30:n hujakoilla...

Negatesti tehty kp 37 (tai jos totta puhutaan, niin tein NELJÄ testiä samasta pissasta, koska kuvittelin nähneeni ekassa haamu-viivan)... noh, illalla alkoi sit tulee pyyhkiessä kirkasta verta. Siitä pettyneenä laitoin tietenkin siteenkin paikalleen, mutta kappas vaan, verta ei ole tullut edes siteeseen asti, pyyhkiessä hieman punertavaa, vaikka eilen kuitenkin paperiin tuli selkeästi verta. Mitä ihmettä, kysyn vaan?! Toivo kuitenkin mennyt jokseenkin tästä kierrosta, mutta jotain perin hämärää ja ärsyttävää tässä nyt on! Eli voisko sit sanoa, että nyt on kp 1? En tiiä. :confused005

Täällä alkoi siis kp1 kun täti aamulla kurvasi kylään. Olin jo vähän uumoillutkin sen tuloa. Kierron pituudeksi jäi siis 31.

Pahoittelut tädistä Freyja :( Tuo Justiinan tilanne kuullostaa kieltämättä merkilliselle, kuitenkin kierto on venynyt käsitykseni mukaan jo useamman päivän ja nyt vain pientä vuotoa. Merkillistä! En tiedä voiko tuo nyt olla mikään varhainen km, kun negaa näyttää, tosin ei ilmeisesti ehdi aina plussaksi muuttuakkaan.... Toivottavasti tilanne selkeytyy ja pääsee kunnolla keskittymään seuraavaan kiertoon, ellei tilanne muutu vielä parempaan suuntaan. Tsemppiä!

Itsekin mietin oliko varhainen km, tänään oon ollut tosi kipeänä. Kierto venähti siis noin viikon, tosin saattoi vaan olla normaalia pitempi kierto... ovis oli kuitenki ihan normi aikaan. Mysteeriksi jää. Toivottavasti seuraava kierto ei venähdä näin paljoa - tai toivottavasti se venähtää sen 9 kk ;)

Freyja, olen pahoillani tädistä:sad001

Mä oon ymmärtänyt et voi olla varhainen km jota ei edes välttämättä itse huomaa. Mietin samaa omalla kohdalla mutta turha sitä enää on miettiä mikä oli :D Pää pystyssä pitää kulkea eteenpäin :)

Nyt kp 48 ja terolutin lopetuksesta 23 päivää. Pitäisiköhän sitä tehdä se himskatin testi taas. :D Mun piristyksenä on ollut meidän labbis-ajokoira pallero Torsti. Söpöin koira ikinä ja niin pikkuinen. :) vaikka siitä onkin paljon vaivaa, niin on siitä kyllä hurjasti iloakin. :)

Tsemppiä muille! :)

Hei taas! Ja onnea kaikille plussanneille! Kirjoittelin tuossa tammikuun alussa kun odotteli alkaako menkat vai ei, ja ne sitten aloivat seuraavana päivänä. Tästä pettyneenä pysyttäydyin pois keskustelufoorumeilta, koska mietin onko raskautuminen liikaakin mielessä joka voi alkaa ressamaan. Nyt sitten odottelen taas alkaako menkat vai ei, mutta minulla on vähän sellainen olo että saattaisin olla pieniin päin. Tämä on varmasti vähän hölmöä, mutta testasin tänään itseni clearblue ovulaatiotestilla, joka näytti hymynaamaa. En tiedä onko sillä merkitystä, toiset sanoo että ovulaatiotestin avulla voi myös testailla raskautta ja toisten mukaan hymynaama saattaa pärähtää vaikka menkat olisi alkamassa koska hormonitaso muuttuu myös tällöin. Ketäpä uskon, on teillä kokemusta? Haluan vielä pitää itseni jännityksessä, mutta huomenna minun on testattava itseni sillä maanantaina olen menossa hammaslääkäriin, ja olisi varmasti hyvä varmistaa asia ennen sitä. Kiertoni on aika epäsäännöllinen, joten en voi varmaksi sanoa onko menkkani vielä myöhässä vai ei. Mutta muutaman päivän päästä alkaa olla jo viimeiset päivät menossa jos ne ovat alkaakseen. Ja tsemppiä kaikille, ihanaa kun teitä on muitakin kuumeisia sillä itselläni ei tällä hetkellä ole vertaistukea lähipiirissä.

Muokattu viimeksi:
Heippa kaikille! Mää voisin tänne myös liittyä kuumeilemaan.
Oon siis 26 vuotias ja mies 27, ehkäisykapseli poistettu lokakuussa. Joulukuussa saatiin plussa ja tammikuun alussa meni kesken.
Nyt on ekat menkat KM jälkeen ja tästä ois tarkoitus alkaa uudestaan yrittämään.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Ja näin taas kirjoittelemaan sunnuntaina. Jälleen on ollut koko viikon iltavuoroa ja sitä on luvassa ensi viikollakin. No, enpä ainakaan käy liian usein vierailulla täällä. Toivottavasti nämä käynnit ei häiritse. En vain voi olla lukematta teidän juttuja ja kommentoimatta (sikäli kun ehdin kommentoida.) Täällä pahoinvointi oli viikolla entistä pahempaa ja oksukin kävi taas kylässä. Tänään ja eilen on kuitenkin ollut parempi olo sen suhteen. Ehkä se alkaa siis pikkuhiljaa helpottaa. Toivottavasti ainakin. Väsymys sen sijaan on ihan kamala ja viime yönä nukuin kellon ympäri kun ei ollut kelloa soimassa. x)

Justiina, onpa kummallista kun vuotaa tuolla tavalla juuri ja juuri punertavaa. Mikä siellä on nyt tilanne? Onko täti jo tullut kunnolla kylään? Jos ei, toivon että se tulisi pian niin pääsisit seuraavaan kiertoon.

Pahoittelut tädistä Freyja. :( Lähetän paljon plussatuulia jotta tässä kierrossa olisi parempi tuuri.

Mikä Starrin tilanne on? Oletko testannut tai onko tätiä näkynyt. Pidän peukut pystyssä että saat plussan testiin. Ihana kun siellä on koiravauva piristämässä.

Entä mammahaaveilija, testasitko tänään? Toivottavasti testiin ilmestyi plussa. Ovistestit tosiaan näyttää (tai ainakin voi näyttää) plussaa myös raskauden takia. Tuolla Raskaaksi 2014 ketjussa joku selitti asiaa niin että oviksessa ja raskaudessa tulee samankaltaista hormonia, mutta "raskaushormonissa" on joku osa jota "ovishormonissa" ei ole. Ovistesti sitten ei välitä siitä raskaushormonin ylimääräisestä osasta vaan reagoi joka tapauksessa, mutta raskaustesti tarvitsee sen vain raskaushormonissakin olevan osan. En tainnut osata selittää asiaa nyt mitenkään järkevästi. :\

Tervetuloa Santra tänne puolelle. Oletkin minulle tuttu tuolta toisesta ketjusta. Pahoittelut vielä kertaalleen keskenmenosta. Toivottavasti plussaat pian uudestaan.

Ai niin, joku tuolla joskus aiemmin kyseli, milloin pahoinvointini alkoi. Unohdin vain testata vastata (jes, en näköjään osaa kirjoittaa) siihen aiemmin, pahoittelut. Jos nyt oikein muistan, jo n. viikko oviksesta oli pientä nippailua vatsassa, mutta en edes yrittänyt yhdistää sitä raskausoireeksi, kun olin luovuttanut. Pahaa oloa alkoi sitten olla jossain neljän/viiden viikon tietämillä. Ensin lievää ja sitten se on voimistunut.

Muokattu viimeksi:
Hei taas.
Kyllähän minä tänään testasin heti aamusta ja sieltähän kaksi viivaa tuli näkyviin :) Kaikki on niin uutta enkä oikein tiiä mistään mitään, vaikka etukäteen kaikkia juttuja oon täällä lukenut. Kai asia konkretisoituu kun viikkoja kuluu. Nippailua vatsassa tai ns menkkakivun tyylistä on edelleen vähempänä kylläkin. Tätä raskaus toisaalta pelottaakin, kun kaikki on ihan uutta, mutta eiköhän se tässä mene omalla painollaan. Ja onneksi täältä saa vertaistukea. Minulla on ollut etukäteen synnytyspelkoa (vuosien ajan kun perheen perustaminen on tullut mieleen) mutta uskon että saan siihenkin apua teistä ja ammattilaisista raskauden edetessä. Tässä asiassa varmasti tieto helpottaa ja tietysti kokemusten tuomat vinkit.
Miten olet Vargynja "hoitanut" pahoinvointia? Onko mitään vinkkejä tulevan varalle? MInä jotenkin vahvasti epäilen että voin tuntea ne voimakkaasti, tunnen ovulaationki tosi selvästin en kyllä tiedä onko niillä mitään yhteyttä :) Onnea myös teille tulevasta pienokaisesta!

Onneksi olkoon mammahaaveilija! ^^ Toivottavasti kaikki menee hyvin. Aika uutta tämä kaikki mullekin on, kun eka on tulossa, että kaikki mitä tiedän perustuu siihen mitä olen lukenut. Plus tietysti tämä alku on nyt tuttu kun sen olen elänyt, mutta synnytys ja kaikki. Mutta eiköhän tästä kaikesta selviä ja raskaus etenee kyllä omalla painollaan ja neuvolat auttaa. :>

Mulla ainakin auttaa pahoinvointiin se että syö usein. Sillä tuntuu olevan ihan suora yhteys. Jos on pidempään syömättä tulee huono olo. Se taas helpottaa ainakin vähän kun saa tungettua jotain kurkusta alas vaikka ei tekisi mieli. Mulla on nykysin aina laukussa muutama välipalakeksi ja mutustan simmosen usein matkalla töistä kotiin, kun tuntuu että jos en tee sitä viimisimmästä tauosta on liian pitkä aika siihen että pääsee kotiin ja saa syötävää. Kannattaa myös muistaa juoda tarpeeksi (itellä on vesipullo öisin pöydällä, kun aika usein illalla ennen nukahtamista tulee jano ja yölläkin voi herätä ja huomata että suuta kuivaa. Samoin aamuisin on yleensä jano kun herää ja kun ottaa vähän vettä olo paranee.) En tiedä vaikuttaako suoraan, mutta ei nestehukka ainakaan paranna oloa. Hampaiden harjaus on mulla ollut posliinin halailun suhteen jonkinlainen laukaisija. Molemmat kerrat kun on ollut hampaiden pesun yhteydessä (ja hampaat kiittää. x) ) Sen suhteen en osaa sanoa muuta kuin ilmeisesti harja vaikuttaa. Eli jos nykyisellä harjalla tulee helposti huono olo, vaihtaminen voi auttaa. Mulla myös auttaa kun seison selkä lavuaariin+peiliin päin. :D En tosin tiedä mikä siinäkin on, mutta selvästi yökityttää vähemmän kun teen niin. Tosin varmaan osassa asioissa ei se päde yhteen mikä pätee toiseen. Tulipas pitkä sepustus.

Hei kaikille ja tervetuloa Santra :)

Ja onnea mammahaaveilija! :) Etköhän totu ajatukseen ja kaikkeen uuteen ajan kanssa ja kunhan saat tietoa esim. neuvolasta. Miten miehesi suhtautui uutiseen/miten kerroit asiasta hänelle?

Täällä on siis muistaakseni kp4/30-37, ja tämä vuoto on ollut pidempi ja runsaampi kuin edelliset kolme, siis sen alun vähäisen vuodon jälkeen. Oon ollut myös melko kipeä, mutta nyt olo kohentumaan päin, välillä mahakivut saivat menemään melkein kaksinkerroin :confused: Mutta uutta kiertoa kohti ja toivon kovasti että miehelle tulis "kevättä rintaan", niin ois se raskautuminen todennäkösempää ja oishan se muutenki kiva jos tulis vähän enemmän vipinää vällyihin :wink

Heipä taas! Kävin tänään hammaslääkärissä (ajan olin varannut jo aika päivää sitten) Sanoin hammaslääkärille että olen viikonloppuna saanut selville olevani raskaana, olet ensimmäisiä kelle olen kertonut. Hän sanoi, että: "onneksi olkoon. Noh, onhan se tieto tarpeen jos vaikka joudumme ottamaan kuvia" Nolotti vähän kun menin kailottamaan, mutta päätimpä varalta sanoa jos on jotaki sellaista tulossa suurintamalla että raskaus vaikuttaa. No ihan turhaan sanoin, mutta saimpa ensimmäiset onnittelut ;) Mies on kanssani hyvillä mielin, olemme jo yli kolmikymppisiä ja esikoinen tulossa ja toivottu on. Kyseli vain että milloin se alkaa näkymään. Eli olemme molemmat hommasta aika pihalla siis. Tänään on ollut vähän oikealla puolella alavatsassa nippailua, samoin kun nyt muutaman viikon ajan, muttei mitään isoa kipua. Raskausviikko 4 on kai menossa, tai siis 4 takana ja viiden menossa jos viime menkoista laskee.. Vähän huolettaa miten kerron tästä aikanaan pomolle, minä olen nyt hänen äitiysloman tuuraajana ja olen ainut työntekijä, ja soppari loppuu loppukesään, mutta hän alkoi viime viikolla puhumaan miten on suunnitellut palaavansa osa-aikaisena töihin äitiysloman jälkeen ja toivoo minun jatkavan hänellä. Mutta kuitenkin minä jo olin laskenut milloin voidaan alkaa yrittämään miehen kanssa lasta niin, että saan työsuhteeni vietyä kunnialla loppuun. Laskin siihen vielä että jos pidän pitämättömiä lomia ennen sopparin päättymistä, voisin hedelmöittyä aikaisintaan..jne..Tosi hölmöä, mutta minkäs teet kun oli niin kova vauvakuume ;) .Minä jo vähä lupailin jatkoa mutten uskonut että voisin tulla näin nopeasti raskaaksi (noin 1,5 vuotta sitten yiritimme 6kk ilman tulosta) En tiedä saiko kukaan tästä sepostuksesta selvää.. Hankala selittää tässä koko tätä kuviota..Mutta ehkäpä kaikki järjestyy ja hänkin tuoreena äitinä ymmärtää...Ehkäpä olen joissakin asioissa liian epäitsekäs, sillä siirsin omat vauva haaveet aikanaan tulevaisuuteen, jotta voisin olla hänen tuuraajana äitiysloman ajan.. Mutta elämä meni näin, eikä harmita. Kunhan vain kaikki menisi hyvin ja voisin olla mahdollisimman pitkään töissä..

Itse kävin kanssa hammaslääkärillä viikko ennen plussaa. Mietin silloin, että sanoisinko että saatan olla raskaana, mutta pidin tätä vaihtoehtoa tuolloin vielä epätodennäköisenä, joten laitoin ruksi kohtaan Ei raskaana ja asia oli sillä hoidossa. Noh, minulta otettiin röntgenkuvat hampaista, mutta toivottavasti hyvin pienen pienelle alkiolle ei aiheutunut tuosta haittaa? Iiks, täytyykin tutustua aiheeseen!

Pahoittelut tädistä Justiina. Vai pitäisikö onnitella kun se pitkän odottelun jälkeen suostui tulemaan. Onnea joka tapauksessa uuteen kiertoon. Ikäviä tommoset voimakkaat menkkakivut. :( Toivottavasti sekä täti että muu sairastaminen jättää pian rauhaan.

Eiköhän mammahaaveilija pomosi ymmärrä ihan hyvin. Luulisi ainakin että kun hänkin on äippälomalla, ymmärtää paremmin raskautumisen sun muun eikä ole siitä pahoillaan. Hammaslääkärille raskaudesta kertomisessa voi muuten olla sekin hyöty että jos pitää tehdä muutakin kuin tarkastus, voi alkaa tapahtua vähän nopeammin. Ainakin mulle neuvolassa sanottiin että sanoo vaan aikaa varatessa että on raskaana niin pitäisi saada nopeammin ajan. Ja tosiaan, kun sitten sain soitettua sain ajan jo maaliskuun alkuun kun yleensä täällä saa odottaa joka asiaa iät ja ajat.

Omanapailua: rasti seinään, kirjoitan muuna päivänä kuin sunnuntaina. :D Niistän ja pärskin täällä kun nuha jostain iskenyt. Onneksi tänään on myös vapaapäivä niin ei tarvitse mennä töihin tuhisemaan. Muutenkin on voimaton olo, mutta tiedä sitten mikä osa on raskautta ja mikä nuhaa.

Takaisin