Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mammahaaveilija, ymmärsin kyllä :) ja uskon, että pomosikin ymmärtää, niin kuin Vargynjakin totesi, että itsekin hän ollut äitiyslomalla... et sinä voi elämääsi lykätä tuonnemaksi vain siksi, että hän haluaa palata pikkuhiljaa töihin. Eiköhän hän löydä jonkun toisen sitten tilallesi, kun sinä itse jäät lomalle, älä turhaan siitä ainakaan huoli :) Meinas vähän naurattaa tuo sun hammaslääkärijuttu, oisin varmasti itsekki menny heti ekana kailottamaan "varalta" sille että oon raskaana :grin Mistäs sitä tällainen maallikko voi tietää, miten vaikka joku puudutusaine tms vaikuttaa raskaana olevaan? :rolleyes:

Vargynja, kiitos myötätunnosta. :) Siinä vaiheessa tuntui kyllä pahalta, kun olin juuri kuullut että NELJÄ tuttuani on raskaana ja nyt he voivat yhdessä hehkuttaa kuinka ihkua on olla raskaana ja olen kaveriporukan ainoa, jolla ei ole lasta/ei ole raskaana. Mietinkin, että voisin ihan piruuttani mennä kreisibailaamaan ja vetää p*rseet ja hehkuttaa, kuinka "ihanaa" on olla "vapaa ja vastuuton" :laughing002 nämä kyseiset tulevat mammat nimittäin ovat melkoisia bailaajia, mutta itse en oikeastaan... kerkesin nimittäin hetken jo toivoa, että olisin viides raskaana oleva siihen porukkaan ja saisin nauttia kavereiden vertaistuesta koko raskauden ajan... mutta enhän minä mitään raskaana sitten ollutkaan, mur! Mutta tsemppiä sulle flunssan selätykseen, itellä se on jo takana... toki sairastelu voi viedä voimia, mutta moni on kertonut alkuraskauden voimakkaasta väsymyksestä. Kenties kevät ja lisääntyvä valon määrä piristää? :) Toivottavasti myös pahoinvointisi hellittää pian, se on varmasti inhottavaa, jos esim töissä on paha olla!

Kp 7/30-37, Menkat tosiaan loppui eilen, mutta mahakivut on jatkunut, tänään voimakkaita "pistoja" vasemmassa munasarjassa, ihan meni naama kurttuun ja puhallutti... liekö mitään tekemistä niiden menkkakipujen kanssa, mutta mietityttää kystat sun muut vaivat...

Ei se varmasti siinä vaiheessa vielä kuvien ottaminen saa mitään haittaa aikaan, minä vain hölötin kun olin itse vielä niin sekaisin ja kaipa se piti sanoa sit ääneen jotta se edes jollakin tavalla konkretisoituu.. Ei tätä vielä käsitä. Mulla lohkes hampaasta palanen ja se korjattiin. Täytyy varmaan soitella ensi viikolla neuvolaan jo aikaa, koska työkalenteri on täynnä jo maalinkuun puolelle ja jonnekin väliin täytyisi kai käydä paikan päällä neuvolassa. Ehkäpä asia vasta sitten konkretisoituu. Tänään ollut ihan tavallinen olo, eilen oli nippailua vatsassa, mutta en tiiä oliko se vain kuvittelua kun tiesin olevani raskaana. Olen raskaana, kuulostaa vielä niin omituiselta. Joo on varmasti hankala tietää mikä on raskautta ja mikä normaalia flunssaa tai väsymystä.. Olen lähdössä vanhempieni kanssa viikonloppu reissulle veljeni perheen luo parin viikon päästä, toivottavasti huonovointisuus ei alkaisi silloin. En haluaisi asiasta vielä kertoa. Minun tuurillani oksennan automatkan.. Ei kehtais mahatautiinkaan vedota, sillä sillon ei kyläilemäänkään viitisis mennä. Ehkäpä varaan kaikkea pikkuevästä taskut täyteen ja pidän mahaa koko ajan hieman täytenä, jos se kerran huonovointisuuteen helpottaa..

Olen pahoillani Justiina ettei vielä ole tärpännyt. Osaan kuvitella tunnetilaasi. Olen tuntenut itseni myös välillä ulkopuoliseksi, sillä olen kaveripiirini ainoa lapseton. Tässä noin vuosi sitten suunnittelin juhlistavani pyöreitä mökkimaisemissa, mutta suurin osa kavereistani ilmoitti ettei pääse osallistumaan kun ne olivat joko viimeisillään raskaana tai pienen vauvan äitejä.Ja kiitos sympatiasta hammaslääkärireissuani kohtaan, just ajattelin samaa että mistäs sitä tietää vaikka puudute menee päähän ja voi aiheuttaa kasvuhäiriötä sikiölle. ;) No ehkei kuitenkaan, mutta tulipahan sekin nyt selvitettyä ettei ihan kaikille kannata sanoa. Tuota työkuviota vielä mietin ja jo niin pitkälle ajattelin, että milloin sitä oikeesti pomolle kannattaa kertoa asiasta. Ajattelin olla kuitenkin ihan ajoissa liikkeellä asian sanomisen suhteen, jotta se asia ei sitten vaivaisi minua liikaa ja voisin olla rentona ja nauttia työnteosta. Peukut pystyssä sinulle Justiina (ja miehellesi myös )!! Meillä apuna oli ovulaatiotesti vaikka tunnen ovulaation aika selvästi. ja kuulin serkultani vanhan ajan vinkin, että hommailun jälkeen nostetaan jalat seinälle ja virutellaan siemenet talteen. En tätä aiempien yritysten kohdalla tehnyt (siis testiä + ketarat ylös- menetelmää) ja se tuotti siis tulosta joten kokeileppa ;) Ja useamman kerran hommailette sitten kun sen aika on! Itselläni ei oo täsmälliset kuukautiset joten laskemalla en ovulaatiota pysty koskaan päättelemään.

Mä olisin varmaan suorilta olettanut että puudutus ei tee hyvää kun on raskaana ja ilmoittanut raskaudesta heti ensimmäisenä hammaslääkärille. :D Eipä noista voi tietää ja kun ne kumminkin veren kiertoon menee ja sitä kautta vauvalle. Eihän buranaakaan kannata syödä ja luulisi että puudutusaine on tujumpaa tavaraa. Mulla ainakin pahoinvointi oli aluksi lievää ja paheni vasta pidemmälle mennessä. Toivottavasti sullakaan ei tule pahana heti alkuun ja tohon reissuun. Tiedän ton tunteen kun tuntuu epätodelliselta ja "olen raskaana" omituiselta. Se vaan oli niin uskomatonta eikä sitä meinannut uskoa todeksi. On se edelleen, mut ehkä vähän eritavalla. Vähemmän hämmentävästi.

Mä luulen että toi kintut ylös menetelmä voi oikeasti auttaa. Tai vähintään se, että ei kipitä heti pesulle puuhien jälkeen. Ite kun raskauduin, siinä kierrossa jäin nukkumaan ilman pesua ainakin kertaalleen. :D Hieman ällöä, mutta taisi toimia yhdistettynä luovuttamiseen = vähemmän stressiä.

Auts, varmasti tuntui pahalta kun noin moni plussannut ja sitten ei itse saanut liittyä joukkoon. :( Muutenkin sattuu aina kun tulee täti kylään eikä taaskaan haikaraa. Kiitos, ehkä tämä tästä vielä selättyy. Mulla on ollut aika voimakasta väsymystä tässä varsinkin viimeaikoina raskauden takia. En varmaan edes ole oikeasti niin kipeä kun tuntuu koska iso osa väsymystä on kuitenkin raskaudesta. Pahoinvointi on tosiaan rasittavaa. Onneksi se nyt tuntuu vähän helpottaneen. :> Sitä en tiedä piristääkö kevät, enemminkin ärsyttää kun lumi ei tahdo pysyä maassa. Rakastan talvea ja harmittaa kun se jäi noin olemattomaksi. Mut ehkä kevät alkaa sitten piristää kun se tulee kunnolla ja luonto herää ja tulee oikeasti valoisaa. (Joskin nukun parhaiten pimeässä.) Elän siinä toivossa että keskiraskaus on oikeasti energisempää aikaa eikä se ole vain myytti.

Puudutusaine ei itse asiassa haittaa mitään koska se toimii "sulkemalla verenkierron" eikä leviä paikallispuudutteesta verenkiertoon mitenkään. On turvallista käyttää raskauden aikana.

Pikaisesti omaa napaa: tänään kp 6 ja täti alkaa olla pakannut tavaransa. Päätin tuossa että pidän taukoa kuumeilusta, sillä jotenkin tuntui ettei päässä pyörinyt mitään muuta :D Luen kyllä teidän viestejä ja raskaus saa tulla kun on tullakseen eli ei olla ehkäisyä ottamassa käyttöön. Palailen kuun lopussa kertomaan kuulumisiani ja toivottavasti silloin olisi plussauutisia :)

Mutta tsemppiä kaikille kiertoihin ja onnea sille joka plussasi (en muista nimimerkkiä) :)

Freyja86:lle tsemppiä ja muista nostaa touhujen jälkeen ne jalat ylös ja virutella nuijapäät syville vesille! ;) Täällä pidetään sinulle peukkuja ja toivotaan että sinulla on iloisia uutisia kun palaat tänne!!

Kiitos tiedosta elmiina. En ole hammaslääkäriasioihin juuri tutustunut eli ihan uutta tietoa mulle. Mut hienoa jos se on turvallista. :>

Freyja, tauon pitäminen ja stressaamattomuus voi tehdä ihmeitä. ;) Pidän täällä peukut pystyssä että tulet loppukuusta kertomaan hyviä uutisia.

Täällä alkaa nuha hellittää, väsymys on ja pysyy. No on tässä sentään vähän pirteämpi olo kun ei ole raskausväsymyksen lisäksi nuhavoimattomuutta. ^^ Mikäs on tilanne yrittäjillä? (Miten musta tuntuu että teitä ei ole enää kamalan montaa. Tyhjenee kohta koko osasto, kun siirrytte loputkin raskautuneisiin. :D )

Kp 55, eilen tein nega testin ja tuskin se enää muuksi muuttuu. Voi hitsi kun ketuttaa, alkaisi ees menkat. Ikinä ei oo ollu näin pitkää kiertoa.

Tsemppiä!

Starr, on kyllä kurjaa että taas tuli se nega, varsinkin kun noin pitkässä kierrossa sitä ehtii kuvitella ties mitä! :confused: Mutta vaikuttaisihan se siltä, että negana pysyy, toivon kovasti, että kuukautisesi alkaa pian ja pääset uuteen kiertoon ja yritykseen! <3

Mammahaaveilijalle kiitos tsempeistä ja vinkeistä :) peitto heilui ystävänpäivänä, jolloin tosin oli vasta kp10, mutta en käynyt peseytymässä kun vasta seuraavana aamuna. Jalkoja en vielä nostanut kattoon, ehkä ensi kerralla :wink Mietit sitä pomolle kertomista ja onhan se kuitenkin periaatteessa ihan reilua hänelle kertoa hyvissä ajoin, niin hän ehtii etsiä hyvän sijaisen tilallesi. Ja kun olet menossa sinne reissuun, niin vetoa matkapahoinvointiin ;) niin ei tarvi kertoa kellekään... :grin

Freyjalle
myös tsemppiä ja toivottavasti kuulemme sinulta positiivisia uutisia pian! :)

Vargynja, kunpa olisit oikeassa ja erityisesti ne, jotka ovat pitempään tällä palstalla olleet, pääsisivät raskautuneisiin siirtymään! Aika monihan sinne on jo näin alkuvuodesta siirtynytkin :)

Täällä siis kp13/30-37, nyt häiritsee hieman tuo pidentynyt kierto, ei pysty oikein ennustamaan, milloin ovulaatio tekee tuloaan. Tavallisesti ollut tuossa kp 15 tienoilla? Niinhän minä viimeksikin luulin, mutta silti kierto venähti. Ovikseen on siis noin 3-10 päivää aikaa... melkoinen haarukka. Olen tässä harkinnut, pitäisikö tilata netistä ovulaatio/raskaustestejä, alkoi jostain syystä niin tympäistä se marketeista raskaustestien ostaminen... :angry2 En vaan jotenkin lämpene ajatukselle oviksen testailusta, ainakaan vielä. Kuitenkin vasta yk4 menossa. Ja jee, tällä hetkellä tiedossa SEITSEMÄN raskaana olevaa tuttua! Onneksi se ei nyt kuitenkaan tunnu pahalta, vähän koomiselta vaan. :rolleyes:

Vargynja paljon onnea sinulle raskauteen ihanaa että vihdoin sinullakin tärppäsi! :) minä en ole 4kk yrittänytkään enkä varmaan hetkeen yritäkkään. Otti liian raskaalle se homma joten päätin, että vielä ei ole minun aikani..ehkä sitten joskus :) seurailen aina joskus teitä täällä. Tsemppiä kaikille! :)

Ihana kuulla susta Nonna! Oonkin monesti miettiny mitä sulle mahtaa kuulua! Paljon tsemppiä sulle! Kyllä se oikea aika vielä tulee! :)

Mulla kp 60, eikä menkoista tietoakaan. Lapsettomuustutkimuksiin liittyvät ekat verikokeet otettu ja tänään vielä papa, niin sitten voikin käydä kohta kysymässä tuloksia. :) Eilen oli taas ihan surkea olo ja tuntui ettei tästä mitään ikinä tule, mutta eihän sitä auta kuin vaan yrittää tsempata ja jaksaa! Paljon on apua tuosta pienestä karvaotuksesta, joka pitää virkeänä! :)

Täällä elellään jänniä hetkiä... Viikko sitten perjantaina varhaisultrassa ei kuulunut sydänääniä, ja alkiokin oli pienempi kuin viikkoihin nähden olisi pitänyt olla. Tämä voi selittyä sillä, että hedelmöittyminen on tapahtunut oletettua myöhemmin (vaikka minusta se tuntuu epätodennäköiselle) tai sitten kyseessä on keskeytynyt keskenmeno. Yhyy :( Huomenna uusi ultra. Ihan hirveä viikko on ollut tuota odotellessa, ja tunteet raskauden jatkumisen suhteen on vaihdellut laidasta laitaan.... Mutta onneksi huominen tuo varmuuden tilanteeseen.

Jotenkin fiilis on se, että mikäli huominen tuo huonoja uutisia, saa myös minun osalta vauvaprojekti jäädä määrittelemättömän pituiselle tauolle. Energia ei vaan riita uuden ruljanssin aloittamiseen tässä vaiheessa.... MUTTA ei pidä mennä asioiden edelle, ehkä ja TOIVOTTAVASTI kaikki on hyvin <3

Aika hiljaiseksi muuttunut tämä palsta, mikä on varmasti suurimmaksi osaksi hyvä asia. Minäkin varmaan vetäydyn täältä enemmän takavasemmalle, mutta käyn vielä hihkasemassa miten huomenna kävi.

Tsemppiä kaikille :)

Minäkin pidän pienoista taukoa palstailusta vaikka yrittämisestä ei taukoa ole :) Pian olisi ovis käsillä joten parin viikon päästä tulen kertomaan miten kävi :D

Tsemppiä Naapantuura <3 Toivottavasti sieltä kuitenkin syke löytyisi. Tiedän kuinka raastavaa tuo on, sillä meillä ei tosiaan löytynyt mitään kun nt-ultraan mentiin. Jotenkin olisi toivonut että km olisi tullut itsestään ja aiemmin.

Mutta palaillaan asiaan myöhemmin!

Onhan täällä kovin hiljaista, mikä osittain johtunee siitä että iso osa on jo siirtynyt raskautuneisiin :) Naapantuura, toivon niin kovin, että saat hyviä uutisia :Heartred varmaan on melkoisen raastava tunne, kun ei tiedä, onko kaikki hyvin vai ei.

Kp16/30-37 ja tänään tullut ovislimoja... voiko noihinkaan toisaalta koskaan luottaa.

Nyt on ultrassa käyty, ja tilanne oli se mitä pahoin pelkäsin. Pikkunen ei ollut kasvanut lainkaan viime viikosta, eli keskeytynyt keskenmeno oli tapahtunut rv 6+0 :(
Nyt on eka pilleri otettu ja huomenna sitten loput, jotta kohtu alkaa tyhjentymään. Toivottavasti selviän siitä kunnialla, ärsyttää jo valmiiksi vuodot mahdolliset kivut ym.
Muuten olen asian kanssa suht ok, toki olisin toivonut enemmän kuin mitään muuta, että kaikki olisi ollut ok. Mutta kai tällä oli tarkoituksensa, ja kuten Freyja sanoi, oli hyvä että tämä tuli ilmi tässä vaiheessa eikä vasta nt-ultrassa.

Mutta katsotaan nyt miten sen uuden yrittämisen kanssa käy kunhan nyt päästään tästä entisestä eroon (olipa karusti sanottu). Nyt ainakin hetki hiljaisuutta.

Kiva kuulla susta Nonna, monesti miettinyt että mitä sinulle kuuluu, kun olen täällä välillä käynyt kirjoittelua seuraamassa (törkeästi salaa :) )

Tsemppiä kaikille!

Takaisin