Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja Nonna! Nyt vasta huomasin tuon sinun kirjoitukseksi, sori! :oops: Juuh, tutulta kuulostaa tuo teidänkin "meininki" tai sen puute, mutta toivottavasti tilanne on siedettävä ja muut asiat hieman kompensoi seksielämän hiljaisuutta TAI tulee sit niitä vilkkaampiakin kausia! :) Meillä ainakin välillä niitäkin, onneksi... ja vinkkisi oli oikein hyvä ja niin aion siis tehdäkin, että vauvantekopuuhat kun alkaa, niin olen ihan hyssyti hys mistään ovulaatioista, en halua säikyttää miestä turhaan tai asettaa meille kummallekaan turhia paineita! :happy118

Moikka

oon ollut täällä vähän taka-alalla, kun en ole jaksanut mitään kauheasti kirjoitella. Mutta lukenut olen kaikki viestit ja elänyt mukana. Tervetuloa kaikille uusille!!! Kovasti on tullut vilkkaammaksi tämäkin ketju, kiva juttu.

Täällä on menossa kp 27/25(-26-32). Näyttää siltä että gelee royale -kapselit ovat pidentäneet kiertoa, kun tätiä ei näy. Pari testiäkin olen tietty tehnyt eilen illalla ja tänä aamuna, mutta negaa näyttivät. Saapas nähdä koska se täti sitten tulee paikalle. LH-huipun tikutin kuitenkin jo kp10.

Mirmeli, hyvä ettei miehesi ole ihan niin nuiva kuin aluksi ymmärsin täällä kirjoittelun suhteen. Kyllähän sen ymmärtää ettei kamalan henkilökohtaisia asioita halua levitettävän julkisesti. Onneksi täällä voi höpistä nimimerkin takana. En varmaan olisi juuri mitään kehdannut kertoilla, jos omalla nimellä pitäisi kirjoitella. :D Toivottavasti paranet pian. Ikäviä tommoset tulehdukset. :/

Hienoa Starr että jaksat olla taas toiveikas. Ehkä siinä saa pettyä enemmän, mutta on se silti mukavampaa kuin epätoivo. Toivottavasti täti pysyy poissa sieltä.

Justiina, minä juon greippi(-appelsiini)mehua, mutta en tiedä onko tuosta mitään apua ollut. Sen pitäisi tehdä limoista siittiöille helpommin läpäistävät tms. Jotkut on huomanneetkin limoissa eroa, mutta itse en ole huomannut mitään muutosta. Lähinnä juon tuota nykyisin tottumuksesta ja koska se on hyvää. :D Olen kertonut lapsihaaveista muutamalle lähimmälle ystävälle. Yksi heistä on tässä asiassa tukipilarina ja kuuntelee kun haluan itkeä sitä kun ei tule mitään. Niin ja äiti tietää. Toisinaan kyseleekin, onko tapahtunut jotain (tyyliä, voitko auttaa muutossa vai...)

Toivottavasti täti ei odotuta enää kauaa itseään BeNe. Tai sitten jättää kokonaan tulematta ja negat muuttuu plussiksi.

Oviksen arvelisin olleen lauantaina tai sunnuntaina. Reilu puolitoista viikkoa pitää siis odottaa, miten kävi. Hyödyntäminen on onnistunut suht hyvin. Mieliala vaihtelee asian suhteen. Toisinaan olen ihan "varma" että ei tälläkään kertaa tärpännyt. Toisinaan taas on toiveikas olo, josko olisi kuitenkin onnistanut.

Anteeksi hössäys oman navan ympärillä! Mun ystävä sanoi että mun kasvot näyttää raskaana olevan kasvoilta!!!!! :happy090 Mut eihän se välttämättä mitään tarkoita, kivalta kuullosti silti. :laughing002 JÄNNITTÄÄ ihan kauheasti!

Ei tärpännyt eli en ole tuomassa vauvauutisia. Harmittaa, vihastuttaa, itkettää ja kiukuttaa.

..mutta siis, Justiina89, me emme ole kertoneet kellekkään tästä noin puolesta vuodesta, jonka ajan haikaralla on ollut mahdollista tuoda meille vauvauutisia. Lähipiiri kyllä kyselevät asiasta jatkuaan, mutta tyrmään asian. Sitten kun vauva on tulossa, voin kyllä kertoa tästä pitkästä odottamisesta, mutta en kuitenkaan viellä halua tuoda asiaa ilmi.

PS. Juha Tapion Tykkään susta niin että halkeen -biisi on kiva x) varsinkin kun aina kun kuulen sen niin halkeaminen muuttuu laukeamiseksi. :D ..mies kerran laulo tätä mulle niin.

Juu ei tärpännyt täälläkään :) Kierto oli vain päivän pitempi, mikä ei sekään ole huono juttu, mehiläispillerit siis toimii. Uuteen yritykseen ihmeen iloisin ja positiivisin mielin. Tämän kierron jälkeen voinkin jo sitten varata lääkäriaikaa jatkotutkimuksiin, kun meillä vanhuksilla "riittää" 6kk yrittämistä. Nyt siis alkoi yk7 ja pillerit jäi pois maaliskuun lopussa. Jotenkin oikein odotan tuota, että pääsen sinne lääkäriin sörkittäväksi. Oon mäkin ihan pimee :)

Syysneito: Toivottavasti ensi kierrossa tärppää! :)

Bene: Harmi juttu kun ei tärpännyt. Onhan se hyvä juttu että pääsee tutkimuksiin, että en yhtään ihmettele et odotat. Enkä pidä sua yhtään pimeenä, saapi ehkä mielenrauhan että kaikki on kunnossa tai sitten hoitoa jos jokin vaivaa. :)

Minä malttamaton pöljä tein testin liian aikaseen ja negahan se oli. On se vaan yhtä kurjaa aina sitä yhtä viivaa tuijotella, mutta ei tässä vielä oo toivo menny kun ei tosiaan ollu mikään oikea aika enkä ees tehny aamupissasta. Ootteko muut kuulleet tosta, että naamasta voisi nähdä raskauden? :laughing002 Ilmeisesti se on joku juttu et kun verenkierto paranee ja verenmäärä lisääntyy, niin kasvoille tulee semmonen punainen hehku. Mutta eihän noihin voi luottaa. :)

Kyllähän sitä sanotaan että raskaana oleva nainen hehkuu, johtuisikohan sitten juuri tuosta verenkiertohommasta. Toivottavasti sulla tärppää Starr.

Ainoo hehku mitä mie oon saanu on turvotus, ihon hilseily ja finnit :P Vielä sitä kuulasta ihoa, punaisia poskia ja näkyvää hehkua odotellen, hah.

Justiina ei se mitään...mutta iloinen olen kuitenkin omasta suhteestani... :) ja itse en koe seksiä niin tärkeäksi kuin taas jotkut toiset sen kokevat..kaikki ollaan niin erilaisia :)

BeNe Uutta kohti vain! Kyllä se onni vielä teillekin suodaan plussan myötä:) odottavan aika on vain niin pitkä... sen ollaan varmaan me kaikki todenneet!

Mä taidan aina hehkua nämä kaksi kuuluisaa viikkoa ennen ovista, kun sitten ovis viimein ovelle koputtaa niin puskee turvotus tisseihin, mahaan, kasvoihin finnejä, nännit arat jne... :D siitä on sitte taas kauneus kaukana !! :D

Mulla ois aika henk. kohtanenkin kysymys teille kaikille...ootteko koskaan ihastuneet parisuhteenne aikana? Minä olen. Siitä on jo aikaa, mutta kun törmäsin tähän ihmiseen tänään niin tuli tämäkin asia taas mieleen... se on ilmeisesti aika yleistä että pitkässä suhteessa joskus ihastuu..ainakin kaikki ystävänikin ovat ihastuneet kun kerran heiltä tätä kyselin :)

Pidän Starr peukut pystyssä että nega johtui vaan liian aikasesta testaamisesta ja seuraavaksi saat plussan. :> Oon kans kuullu tosta raskaana hehkumisesta ja että se johtuu vilkastuneesta verenkierrosta. Mutta toisaalta, voihan veri kiertää vilkkaammin joskus jostain muustakin syystä. (Sitä odotellessa että joku sanoo mun ihosta/naamasta jotain muuta kun että oon kalpee. :D ) Toivottavasti sinulla johtuisi raskaudesta.

Syysneito ja BeNe, harmi ettette päässeet tuomaan plussa uutisia. Toivottavasti ensi kerralla tärppää. Jos ei niin eiköhän tutkimuksiin pääseminen ole vain positiivista BeNe. Jos kaikki on hyvin saat mielenrauhan ja ehkä tärppää helpommin, kun ei tarvi stressata sitä. Jos on jotain, niin ehkä hoidoilla saatte onnen.

Nonna, en muista ihastuneeni suhteemme aikana. Korkeintaan katsellut sillä silmällä, että on hyvän näkönen. :D

Hyvää viikonloppua kaikille. :> Pari päivää hujahti melkein huomaamatta töiden merkeissä. Ja nyt väsyttää kun viime yö meni vähän lyhyillä yöunilla, kun eilen oli iltavuoro ja tänään aamuvuoro. Tosin mielestäni en yleensä ole näin väsynyt samanlaisen yön jälkeen. Mutta en suostu kuvittelemaan, että olisin raskaana ja sen takia väsynyt. En ainakaan paljoa. Pöh, aina sitä lupaa itselleen ettei tulkitse mitään raskausoireiksi ja aina niitä alkaa etsiä.

Mä taas oon vielä aika tuoreessa suhteessa etten ihastunut ole.

Täällä menossa kp 22 ja kovin olen lukenut "oireita" jotta oppisi tuntemaan omaa kehoaan kun vasta eka yk menossa. Mutta joskus tuntuu että mulla on ihan ihmeellisiä tuntemuksia mahassa, selässä ja rinnoissa. Lisäksi oon oviksen jälkeen vuotanut valkkaria niin ettei kuivasta kaudesta ole tietoakaan... Tänään jopa olin huomaavinani jotain punertavaa joukossa... Pitää vaan malttaa odottaa!

Nonna, mie oon aiemmissa suhteissa ihastunut kyllä. Jälkikäteen ajateltuna miun osalta se on selkeä merkki että omasta suhteesta toivomani läheisyys puuttuu. Nykyisessä suhteessa en ole ihastunut, mutta vielä on liian aikaista sanoa. Ollaan oltu yhdessä vasta reilu vuosi niin jos jo tässä vaiheessa ois ihastunu muualle ei se hyvää merkkais.

Ei se kaikilla mitään merkkaa ja voi olla ihan harmitonta romantisointia ja fantasiaa ja sellaisenaan ihan mukavaakin (vrt teinitytön julkkisihastus). Sit taas jos aletaan harkita jotain tai oikeesti tekis mieli ni kyllähän se ainakin sen verran kertoo, että oma tunne-elämä on sillä hetkellä suuntautunut muualle kuin suhteeseen.

Itelle seksi ja nimenomaan sellainen seksi, missä miun tunteet ja toiveet otetaan myös huomioon eikä vaa "runkata minua apua käyttäen" (anteeksi kielikuva, mutta ehkä tiedät tyypin), on tärkeää siitä syystä, että seksin jälkeen rakastun kumppaniini aina uudelleen. Jos seksissä on mukana tunnetta ja edetään molempia kunnioittaen se on hienoin rakkauden osoitus.

Jos taas seksin jälkeen on sellainen olo että toivottavasti toi toinen on ees tyytyväinen kun ite ei oo ja tekee mieli mieluummin kääntää kylkeä kuin kömpiä kainaloon niin ei jää miulle hyvä mieli. Esim. exällä oli tarve mennä saman tien pesulle ja viereen ei voinu tulla ku "tulee niin kuuma" ja "siun hengitys kutittaa" tms. Ei ollu kauheen hempeät jälkitunnelmat ni eipä se seksi kiinnostanu ja kyl sitä sit mietti et oiskohan jossain joku muu joka ottais kainaloon ja silittäis mun tukkaa.

Nykyinen ukko sammuu kuin saunalyhty :P Mutta mielellään ottaa syliin ja unissaankin tunkee aina viereen ja lähelle. Plus hänen aiemmat rouvat on ollu siitä välillä aika kiukkuisia ni jos oikeesti on kauheen kuuma sen kun työntää sen pois ja se vaan pysyy umpiunessa ja jatkaa nukkumista tyytyväisenä. Jos taas tunkee viereen ite ni unissaankin ottaa kainaloon ja kietoo kädet ympärille. Eipä se minuu haittaa että sit nukahtaa kun kerta noin selvästi kuitenkin tahtoo olla lähellä jos vain mahdollista ni on haluttu ja hellitty olo.

Enpä ole minäkään ihastunut kehenkään tämän suhteen aikana muutakuin mieheeni :) Ollaan oltu tosin vasta 2 vuotta. Kyllähän sitä saattaa hyvännäköistä vastaantulevaa miestä likkakaverien kanssa silmäillä, mutta se on vain kauneuden arvostusta :)
Miehen kanssa meillä on kyllä vieläkin niin hellää ja ihanaa kuin alkuaikoina. Nukutaankin yleensä ihan toisissamme kiinni sylikkäin.

Freyja, pidetään peukkuja että plussa napsahtaisi sulle heti ekalla kerralla. Toi oman kropan käytöksen opettelu on kyllä haastavaa välillä. Itsellä "oireet" vaihtelee välillä kuukausittain ja on tosi ärsyttävää kun monet pms oireet ovat niin samankaltaisia kuin raskausoireet. Nyt en jaksa enää mitään oireita ihmetellä vaan odotan vain sitä plussaa tikkuun :)

Vargynja, pidän peukkuja sulle!

Mitäs Allisonille kuuluu? Mä olen viime aikoina lukenut paljon positiivisen ajattelun voimasta ja kiitollisuuspäiväkirjoista yms. ja sun blogi tulee aina mieleen :)

Enpä kyllä tiedä otetaanko mua vielä mihinkään tutkimuksiin, kun tää meidän yrittäminen ei ole ollut yrittämistäyrittämistä kovin kauaa. Suurimman osan tästä 6kk ollaan vain ruikittu vähän sinne päin. Mutta niin ne sanoivat että 6kk yrittämisen jälkeen yli 35-vuotiaat pääsee jo tutkimuksiin. Mutta eihän tässä ole välttämättä edes kroppa vielä toipunut pillereiden lopetuksestakaan. No sittenhän se nähhään :)

Bene, hyvää kuuluu, kiitos kysymästä :) Vähin raskausoirein mennään hitaasti eteenpäin. Varasin ajan varhaisultraan mutta hinnaksi tulisi lähemmäs 200 e, joten voi olla, että perutaan se. Kun ei se lopulta mitään muuta, joko kaikki on hyvin tai sitten ei. Mutta toisaalta, kova tarve mun olisi jo nähdä se pikkuinen ja tietää, että sillä on toistaiseksi kaikki kunnossa. Kovin olen yrittänyt muistaa tuon positiivisen ajattelun mutta kyllä sitä välillä aina maalailee piruja seinälle. Kauheaa, miten sitä plussausta niin odottaa mutta sen jälkeen vasta alkaa pelkäämään ja kauhistelemaan tulevaa. Vielä ei uskalla edes ajatella vauvahankintojen hankkimista mutta yritän silti muistutella itselleni, että hyvin kaikki menee ja pelko on terveellistä mutta turhaa.

Tuosta kiitollisuudesta. Se olisi mun myös hyvä välillä muistaa, mun on niin helppo olla mustasukkainen kaikesta pienestä ja mitättömästä. Välillä naurattaa itseänikin. Esimerkiksi olin kovin mustasukkainen ja jollain tapaa katkera siskon häistä. En edes itse tiedä miksi. Itsellä on kuitenkin paras mahdollinen puoliso ja omat häät olivat vertaansa vailla. Ehkä vielä joskus opin arvostamaan tarpeeksi omaa itseäni ja sitä kautta myös iloitsemaan aidommin muiden puolesta. Tänään pääsen harjoittelemaan sitä miehen sukulaisten häihin. :love2

Freyja, se valkovuoto voi hyvinkin kieliä raskaudesta! Täällä ei ole viime oviksen jälkeen nähty minkäänlaista kuivaa kautta ja testi näytti kaksi viikkoa oviksen jälkeen selkeästi kaksi viivaa. Välillä pelottaa, että jossain lorahduksessa on verta joukossa kun on sellainen märkä olo. Toistaiseksi vuodoilta on vältytty. Plussaonnea sinulle :)

Nonna, me ollaan seurusteltu nyt hieman alle kuusi vuotta. Ja täytyy myöntää, että mieheni oli teiniaikainen ihastukseni, että vaikka mulla siinä välissä joitain muita oli niin aina meinasi sydän pysähtyä kun näin kyseisen herran. Kaipa jokin kohtalo (tai mun sinnikyyteni) sai meidät yhteen ja ehkä naimisiin menon jälkeen sitä on vasta alkanut välillä näkemään joitain päiväunia muista mutta onneksi harmittomia. Välillä pitää muistella, kuinka onnekas saan olla, että olen juuri hänet saanut. Mutta onhan niitä päiviä, kun tulee mitta täyteen ja miettii tätäkö tää elämä tulee olemaan. Se on normaalia, kun toinen ihminen on niin läsnä koko ajan. On tosin hassua, miten läheisiä ollaan vieläkin. Ei pystytä montaa yötä olemaan erossa (jos ei lasketa ensimmäisen vuoden inttileskeyttä) ja soittellaan joka päivä toisillemme vaikka nähdään aina illalla kotona. Ja olen melkein aina valmis skippaamaan jotkin turhat illanistujaiset, sillä nautin olla kotona rakkaideni kanssa eli miehen ja eläimien. Mikäköhän mökkihöperö ja yksineläjä musta vielä joskus tuleekaan.. :rolleyes:

Tuosta raskausajan hehkusta niin tuntuu olevan myös musta kaukana se. :p finnejä vaan tullu lisää ja hiukset rasvottuu nopeammin. Tiedä sitten miten muut sen näkee. Ainakaan vielä ei ole tullut ketään kyselemään, eikä tuo vatsa anna vielä minkäänlaista osviittaa. Huoh, tää aika menee tuskastuttavan hitaasti.

Meillä kävi pieni sohvaäksidentti laughing7 blogista voi lukea lisää. Olin jo varma, että multa meni jotkin lapsivedet ja olin ihan paniikissa mutta suuren tutkinnan jälkeen todettiin, että sohva oli täynnä pissiä. No, nyt saatiin parempi kuin hyvä syy ostaa uusi sohva.

Ps. tykkään ihan hirveästi tästi ketjusta. Huomaan sen vasta nyt kun pitäisi tonne toukokuisiin kirjoitella mutta vieraiden kanssa on vähän outo jakaa juttuja ja kun osalle on tärppi käynyt ekalla yrityksellä tai vahingossa. No ehkä pian hekin tulevat tutuksi..

Välillä pitää muistella, kuinka onnekas saan olla, että olen juuri hänet saanut. Mutta onhan niitä päiviä, kun tulee mitta täyteen ja miettii tätäkö tää elämä tulee olemaan. Se on normaalia, kun toinen ihminen on niin läsnä koko ajan. On tosin hassua, miten läheisiä ollaan vieläkin. Ei pystytä montaa yötä olemaan erossa (jos ei lasketa ensimmäisen vuoden inttileskeyttä) ja soittellaan joka päivä toisillemme vaikka nähdään aina illalla kotona. Ja olen melkein aina valmis skippaamaan jotkin turhat illanistujaiset, sillä nautin olla kotona rakkaideni kanssa eli miehen ja eläimien. Mikäköhän mökkihöperö ja yksineläjä musta vielä joskus tuleekaan.. :rolleyes:

(sic)

Ps. tykkään ihan hirveästi tästi ketjusta. Huomaan sen vasta nyt kun pitäisi tonne toukokuisiin kirjoitella mutta vieraiden kanssa on vähän outo jakaa juttuja ja kun osalle on tärppi käynyt ekalla yrityksellä tai vahingossa. No ehkä pian hekin tulevat tutuksi..

Allekirjoitan nämä täysin. Itelläni on myös noita "tätäkö miun elämä tulee aina olemaan / tähänkö olen tyytynyt" ajatuksia välillä. Sitten kysyn itseltäni, että miten voisin tehdä elämästäni vielä paremman? En itse asiassa keksi mitään, millä voisin tällä hetkellä tässä vaiheessa elämääni tai tulevaisuudessa olla elämääni tyytyväisempi. Itse olen vaan kai luonteeltani sen verran, miten sen nyt sanoisi, sitoutumiskammoinen tai vapaudenkaipuinen tai jotain? Eli välillä kaikki tämä sitoutuminen ahdistaa ja tekis mieli painua jonnekin ihan muualle ja hylätä kaikki, mutta realistisesti, sitten vasta onneton olisin.

Oikea, kestävä onni kuitenkin löytyy arjesta, eikä välittömän tyydytyksen kautta. Sitä on nyt sen verran pitkään kokeiltu eikä niistä hetken hurmista ole lopulta kuin tyhjä olo. Ja sitä "hetken hurmaa" voi hyvin löytää vielä varattuna ja perheellisenäkin mutta eri asioiden kautta, maailma on yhä täynnä seikkailuja, mutta nyt minulla on koti, johon palata :) (Ja en tuolla hurmalla nyt tarkoita irtosuhteita vaan minulla on ollut tapana tulla ja mennä miten haluan, olla melko vastuuton toimissani ja sitä baari/bile-elämää on ollut seesteisemmillä kausilla vähemmän mutta sitten murroskausina huomattavasti enemmän... Varmaan jollain benjihypyllä tai laskuvarjohypyllä pääsee tällä iällä helpommalla jännityksen makuun.)

Ehkä itselläni kun se läheisyys, parisuhde ja perhe on sitä mitä oikeasti kaikkein kipeimmin elämäänsä kaipaa, niin tuo karkuun lähtemisen tarve tulee ihan omasta pelkuruudesta? Tähän asti oon mieluummin suoraan rikkonut kaiken niin ei tartte edes miettiä miten olis käynyt kuin tosissani uskaltanut sitoutua ja yrittää. Sitä vaan jos vanhuuteen jatkaa on pian yksin ja katkera.

Miulla ei kans osunu montakaan tuttua huhtikuisiin eikä siellä kovin aktiivisesti kirjoitella muutenkaan että oikein kunnolla tutustuisi porukkaan. Ehkä se siitä. Facebookissa porukka kirjoittelee enemmän mut ite oon sen verran tykästyny tähän palstaan et toivoisin täälläkin aktiivisempaa kirjoittelua.

Tämä on kyllä hyvä ketju Allison :) Täytyykin käydä taas lukemassa sun blogia.
Mä ajattelin kokeilla sitä kiitollisuuspäiväkirjaa, sitä niin helposti unohtaa kuinka onnekas on ja se samalla edistää sitä positiivista ajatteluakin. Mä oikeasti kyllä luulen, että sun positiivisella ajattelulla oli osansa plussassa :) "Se vahvistuu, mihin ajatuksensa keskittää. Se kasvaa, mitä haluaa kasvattaa." :)

Ihanaa syysviikonloppua kaikille! Pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne :)

Ps. näin viime yönä unta että meille syntyi pieni tyttö 1.10. sillä oli mun miehen silmät. Olikohan enne uni?

Itsellä tuo ihastuminen tapahtui noin 2 vuotta sitten ja kestikin jonkin aikaa eikä asiaa tehnyt yhtään helpommaksi se, että tiesin tämän ihmisen olevan ihastunut myös minuun. No kuitenkaan koskaan en ole miestäni pettänyt enkä siihen pystyisi..luulen, että ihastuin, koska elämä oli niin arkista ja kaipasin ilmeisesti jotain jännitystä elämään. Myöhemmin tajusin, että oma mies on se kenen kanssa haluan ja minun kuuluu olla. Tämä asia tuli vain mieleeni, kun näin hänet pitkästä aikaa.. Nyt olen kuitenkin onnellinen siitä mitä minulla on tai ainakin yritän olla :D sillä minunkin pitää välillä opetella tätä kiitollisuutta. Varsinkin viimeaikoina on ollut päiviä jolloin katson omaa kotia itkien...miksi meillä ei ole lautaset arabiaa? Miksi tuo tai tuo on rikki..koskahan olisi rahaa niin paljon, että voisin ostaa uudet verhot jne...
Nämä kaikki minun ressin aiheeni on niin turhia!! Tajusin sen eilen. Eilen mulla oli tosi hyvä päivä. Ymmärsin, että oon lapsellinen kun marmatan turhanpäiväisistä asioista...mitä sitten vaikka meidän astiat on ikeasta? Ne ovat siisti, kauniit ja hyvin kestäneet. Mitä sitten vaikka verhoja en vaihda joka välissä? Minulla on kuitenkin kauniit verhot jotka sopivat sisustukseen. Mitä sitten vaikka en ole miljonääri? Meillä on kuitenkin rahaa ruokaan, vaatteisiin ja paljon muuhun kun vain osataan säästää. Oon paljon vertaillu omaa kotiani muihin ja eilen vaan tajusin sen, että tää koti on meidän eikä kenenkään muun. Pääasia on että minä oon tyytyväinen siihen..muut sanokoon mitä tahtoo!

Joskus tälläisten asioiden oivaltaminen vie aikaa.

Elmiina tuosta seksistä vielä sen verran, että meillä vaikka sitä on harvoin niin minulle ei kuitenkaan tule sellainen olo,että mies minulla vain tyydyttäisi itsensä. Vaikka seksiä on harvoin niin silloin kun sitä on niin se on aivan hyvää..varmaan parempaakin voisi jostain saada,mutta itse olen tyytyväinen :) Ja pesulle halutaan yleensä kumpikin mennä heti ja sen jälkeen voidaan vähä halailla jos jaksetaan:) yleensä minäkään en kaipaa niitä haleja seksin jälkeen.. Mutta me ollaan kaikki niin erilaisia :)

Allison pitääpäs käydä lukemassa sun blogia taas pitkästä aikaa :)

Niinpä, miehellekin on osunut lähinnä kumppaneita, jotka on töninyt aina pois eikä kaipaa sitä ihan iholla olemista ja vierekkäin nukkumista. Oli alkuun aika järkyttynyt kun on tottunut et jos yöllä kömpii kylkeen viereen saa kyynärpäästä eikä tulla vaan tiukemmin iholle kiinni. Ei tällaisia takiaisia ei oo kummallekaan juuri kohdalle osunut :angel4

Ja tosiaan ei noissa ihastumisissa ole mitään väärää, varsinkin jos osaa ottaa ne nimenomaan merkkinä siitä, että omassa elämässä jotain puuttuu, ja osaa etsiä sen esiin. Kuten just tuo jännityksen kaipuu, sitä voi hakea niin monella eri tavalla. Kun tunnistaa sen syyn miksi on ihastunut osaa sitten toimia sen mukaan ja täyttää elämäänsä lisää sillä mitä oikeasti aidosti kaipaa. Kun se ihastuksen mukaan toimiminen tuskin lopulta täyttäisi niitä tarpeita kuitenkaan, esim. jos jännitystä kaipaa niin siinä vaiheessa jos on ero tullut ja uuden ihastuksen kanssa parisuhde niin kohta se on "ihan yhtä harmaata" muutenkin jos ei todellista syytä kaipuulleen missään vaiheessa hoksaa.

Meillä on kanssa tosi vähän rahaa, miehellä on pieni palkka ja mie oon työttömyyspäivärahalla opiskelemassa. Joskus "entisessä elämässä" miulla meni yhden viikonlopun treffeihin (ja näitä treffejä oli joka viikko) ex-miehen kanssa rahaa enemmän kuin mitä nyt on koko kuukaudessa rahaa kahden hengen ruokaan. Edes Ikean astioita ei tosiaankaan oo varaa ostaa, miehellä oli jotain astiaston jämiä kaapissa ja miulla on jotku hobby hallin astiat mitkä äiti osti miulle ku olin 15 :p Verhot on miehen exän jäljiltä, itellä ois kaunista verhokangasta jos sais ikinä aikaiseksi ommella ne. Onneks vanhan kämpän verhot sopii tämän talon väreihin hyvin.

Kaikki on meillä kulunutta ja vanhaa mutta hyvin se palvelee. Sit vielä itelläni on "tunneostokset" ongelmana et sit joskus tunnen jotain oikeutusta ja käytän omia rahojani ihan väärin tyyliin "kyllä mä nää kengät ansaitsen" vaikken oikeasti niitä kenkiä tartteisi vaan lähinnä koen oikeudekseni sellaiset ostaa ku on pitkään ollu rahojen kanssa kurjaa ja sit on seuraavaks morkkis siitä ostosta. Onhan kaikelle käyttöä tullu tai oon myyny eteenpäin mitä en tarvii et sinällään ei paljon oo hävinny mut sitä kun olis tuossakin rohkeutta tunnistaa ne asiat mitä oikeasti tarvii. Itse oon yleensä ollut sitä onnellisempi mitä vähemmän minulla on tavaraa.

samaa mieltä mäkin olen noista ihastumisista vaikkei niitä paljon olekaan tullut omalle kohdalle. Mutta hyvä kai aina pohtia miksi niin on päässyt käymään. Eli voisiko sitä samaa huumaa saada jollain muulla tapaa omassa parisuhteessa vai onko todella tilanne sellainen, että parempi on vaihtaa kumppania. Olen myös sitä mieltä, että huonossa parisuhteessa oleminenkin on pattitilanne. Välillä on itsekin joutunut pohtimaan kestääkö meidän parisuhde ja vähän listaillut hyviä ja huonoja juttuja. Välillä on vaikea nähdä koko totuutta.

Mäkin vertailen hirveesti asioita. Vertailen taloja, sisustusta, parisuhdetta, rahankäyttöä jne. Aina se ruoho tuntuu olevan aidan toisella puolella vihreämpää. Kunnes sitten yrittää katsoa vierailla silmillä omaa aitaustaan. Olisin varmaan meidänkin elämästä jollain tapaa kateellinen, jos olisin jokin muu. Meillä kuitenkin asiat tosi hyvin. Rahaa on, joskin ei nyt mitenkään liiallisuuksiin, mutta ei tarvitse pelkkien alennusten mukaan elää (paljon rahaa säästetään kun ei ostella koko ajan uusia vaatteita. Näytetään varmaan ulkopuolisten silmissä aika hompsuisilta..) Meillä on turvallinen asuinympäristö, auto, oma isohko talo ja ihanat eläimet. Ja mikä parasta. Meillä on paljon yhteistä aikaa toisillemme.

Tiedä sitä sitten miksi ihmisillä on taipumusta aina havitella kaikkea muuta eikä keskittyä siihen mitä jo on. Lapsen saamisestakin olen joskus miettinyt, että onhan lapsettomanakin paljon hyviä asioita, kuten saa mennä minne ja milloin huvittaa, rahaa riittää enemmän itselle, koti pysyy siistinä, saa nukkua niin paljon kuin itse haluaa jne. Mutta silti olen erittäin kateellinen lapsiperheellisille ja sen oman lapsen tai lapsia haluan. Näitä kaikkia asioita olisi vaikka kuinka. Kiva kuitenkin huomata, etten ole yksin tällaisten ajatusten kanssa :) joskus tuntuu että olen ihan kamala ihminen kun ajattelen kaikkea tällaista.

Niin ja meidän astiat on kerätty sieltä täältä ja osa on jomman kumman isovanhempien jäännöstöä. Eli sekalaista seurakuntaa täälläkin!

Sitä blogia päivittelen aina välillä, kun jaksan tai on aihetta. Eli ei sieltä varmaan ihan heti tipu kärryiltä jos ei vähään aikaan lukisikaan :laughing002

Takaisin