Hih vielä kaks vuotta sitten jos joku sanoi että mie oon raskaana ni jouduin tosissaan nieleskelemään hetken ja sit onnittelemaan. Nimittäin oma vaistonvarainen reaktio olis että "Ihan totta? Oliko se vahinko? Aiotko pitää sen?!" Ei vaan maailmankuvaan mahtunut että joku oikeasti haluais sen lapsen ja esim. kun kaveri kertoi että oli miehensä kanssa harjoittanut vaan ulos vetämistä ehkäisynä jo monta vuotta ni mä olin ihan kauhuissani et miten joku voi olla noin vastuuton eikä tullut mieleenkään et heitä ei oikeasti haittais jos se lapsikin sitten tulee. Nykyään heillä on tuokin ehkäisy lopetettu jo ajat sitten ja kaksi lasta... :)
Mie en oo ikinä kyllä potenut mitään lapsikateutta ennen kuin nyt sit ikä tai edellisen suhteen parisuhdekriisi tai mikä lie biologinen kello tehnyt tehtävänsä. Toki oon tiennyt että haluan lapsia joku päivä ja mielellään monta, mutta se on tosiaan ollut aina joku päivä, enkä oo ollut valmis muuttamaan elämäntyyliäni lapsien takia. Nyt sitten elämäntyyli on töiden loppumisen ja muuton takia muuttunut joka tapauksessa ja kestäisi monta vuotta olla yhtä "jaloillani" kuin silloin olin taloudellisesti. Että lapset on sitten tähän tilanteeseen oikein tervetulleita. Muuten jos alkaa yritys vasta 32-37-vuotiaana ja kuitenkin monta lasta on toiveissa eikä kenelläkään mitään takuuta siitä tuleeko yhtäkään niin aika myöhäiseksi jää, tulee väkisinkin ikä vastaan.
Mie en oo ikinä kyllä potenut mitään lapsikateutta ennen kuin nyt sit ikä tai edellisen suhteen parisuhdekriisi tai mikä lie biologinen kello tehnyt tehtävänsä. Toki oon tiennyt että haluan lapsia joku päivä ja mielellään monta, mutta se on tosiaan ollut aina joku päivä, enkä oo ollut valmis muuttamaan elämäntyyliäni lapsien takia. Nyt sitten elämäntyyli on töiden loppumisen ja muuton takia muuttunut joka tapauksessa ja kestäisi monta vuotta olla yhtä "jaloillani" kuin silloin olin taloudellisesti. Että lapset on sitten tähän tilanteeseen oikein tervetulleita. Muuten jos alkaa yritys vasta 32-37-vuotiaana ja kuitenkin monta lasta on toiveissa eikä kenelläkään mitään takuuta siitä tuleeko yhtäkään niin aika myöhäiseksi jää, tulee väkisinkin ikä vastaan.
Ja kiitokset Vargynjalle kun valotit tuota greippimehujuttua minulle. Onkohan siitä mitään tutkittua tietoa? En pitäisi ihan mahdottomana, kukas sen tietää mitä kaikki positiivisia vaikutuksia luonnon antimilla on keholle.
eikös tärkeämpää kuin ikä ole kuitenkin se oma tunne asiasta ja elämäntilanne, joka mahdollistaa lapsen kasvatuksen ja huolenpidon? Toki joskus äidiksi päädytään hieman yllättäen ja todella nuorenakin oli raha/parisuhdekuviot mitä tahansa, mutta useimmat meistä selviävät sellaisestakin tilanteesta oikein hyvin. :)
Huomaa, että asioita on tullut pohdittua monesta eri näkökulmasta, esim. tuo Miu88:n heittämä ajatus, "tässäkö tämä on", on varmasti useimmille meistä tuttua... ja väittäisin, että tavallinen "arki" ja tasapainoinen parisuhde (plus se perheenlisä) on asioita, joita moni elämässään eniten kaipaa, ei niinkään kaikki ylimääräinen hömpötys jatkuvat suuren luokan elämykset... toki pitäähän sellaista välillä olla vaihtelun vuoksi.
tänään ostamat kaksi viimeistä pilleriliuskaa!!!
ja ne viivathan kertovat vain sen huipun? :) halutkin on niin suurenmoiset, että huh huh..tulisipa se mies jo kotiin!