Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille onnitteluista! Uskomattomalta tuntuu vieläkin, ja pelottaa hirveästi. Lähdin sitten lukemaan netistä mm kemiallisista raskauksista, ja nyt oon aivan varma että siitä on tässäkin kyseessä. Pelottaa että testasin liian aikasin ja täti pyyhältääkin sunnuntaina paikalle... Eli taidan nyt alkuviikkoon odotella vielä "rauhassa" (miten tässä osaa olla rauhassa?) Toisaalta tuntuu, että itsellä kaikki aina menee pieleen, et miten tässäkään voisi olla hyvä tuuri. Toisaalta miettii, et miksi just mulla olis niin huono tuuri, kun monet lähipiirin ihmisetkin ovat onnistuneet ekasta tärpistä loppuun asti.. en tiedä... Jännittää, pelottaa, ahdistaa.. Eikä ees voi tehdä muuta kun odottaa! :D

Nonna kyllä se tärppi sieläkin tulee, mullahan oli myös edellinen kierto sellanen, et olin melkein varma että tärppi on käyny, mut täti saapui silti, tässä kierrossa yritin kokoajan pitää itteni aisoissa ja etsin kaiken maailman oireille muita selitiyksiä ja näin tässä kävi. :) Vaikka pelkään hirveesti että oon iloinnu turhan aikasin..

Vargynja toivotaan tosiaan että se ovis olis tuloillaan vasta. On kyllä aika jännä että miten se noin heittelee.. Mutta jospa se flunssa on hyvinkin voinut tuloksiin vaikuttaa...?

Ja kaikille muillekin tsemppiä ja voimia olipa tilanne mikä hyvänsä. Ja tervetuloa uusille, jos en ole tässä omanaaisuuden huumassa muistanut vielä teitä noteerata. :)

Nonna ekassa raskaudessa mulla ei oireita ollut. Testasinkin vasta, kun menkat oli jo reilusti myöhässä. Toisessakin oireet oli lähinnä menkkaoireita. Kolmannessa, joka ilmeisesti oli kemiallinen, oireita oli, mutta se oli clomikierto. Clomit siis aiheutti mulle kovat raskausoireet.
Tsemppiä sinne piinailuun :).

Onnea Tyttötiikeri!!! Loistava juttu :). Tarrasukkia matkaan! Nyt vaan pää kylmänä, etkä mieti liikoja. Sen kemiallisen pelon takia mäkin oon testaillu monta kertaa. Tänään tosin en, mutta huomenna on digin vuoro :D.

Allison no sitä mäkin ajattelin, että enemmän siitä omenaviinietikasta hyötyä on, kun haittaa!
Mulla sama vika, oon huono reissaaja. Kurjaa jättää koirat hoitoon, pakkaaminen on syvältä jne. Nytkin mies suunnittelee kesäreissua, jonne poikanen lähtee mukaan. Joka kesä ollaan jossain käyty ja nyt kun kotimaan huvipuistot on koluttu, niin pitää lähtee Ruattiin... Mä en suunnittele mitään. Lähen kyllä mukaan sitten, kun aika on =P. Antaa toisen suunnitella, kun on intoo :).

Tänään kp33/28-32. Mutta kyllähän se plussa niin vahva on jo ollut, että en menkkoja varsinaisesti odottanutkaan. Nyt pitää sitten toivoo, että kaikenmoinen punakka vuoto pysyy poissa seuraavat noin 8 kuukautta.
Mies jo haaveili, kuinka kuuntelee ja pitelee mun masua <3. On se ihana ja huolehtii sieltä kaukaa niin kovasti mun jaksamisesta. Ikävä on ihan älytön.

Plussatuulia!!!

Kiitos JMH! <3 :hug013

Toivotaan tosiaan että niin siellä, kuin täälläkin tää plussa säilyis loppuun asti :D
Hassua, kun olen tätä tilannetta, että se plussa tulee, miettinyt monta kertaa, että miten sitten toimisin, kenelle kertoisin ja miten jne.. Mut nyt kun tää on todellista, niin on jotenkin ihan pallo hukassa... Mulla on noiden vatsatuntemusten kanssa kaks selkeetä "oiretta" (tiiä sitte onko psykosomaattista vai oikeita). Aamusin niin huono olo, että saa taistella ettei laatta lennä ja toinen on itkuherkkyys.. Tuntuu et jos on vähänkin tunteita herättävä asia niin oon jo itkua vääntämssä... Ärsyttävää. :D

Plussatuulia kaikille!!!!

OmaNapa...vatsatuntemuket lisääntyneet..nyt ovat koko aikaisia ja illalla kävin kolme kertaa pissalla ennen kun menin nukkumaan ja siitä 4 tunnin päästä heräsin kauheeseen pahoinvointiin ja samalla oli taas kamalla pissihätä! Oksennusta ei tullut,mutta huono olo jatku ainakin tunnin ja kahden tunnin päästä sain vasta uudestaan nukuttua. Tuolla sisällä selvästi tapahtuu jotain koska aina joskus tulee vähä sellanen pahan olon tunne ja nää on kyllä niin selviä oireita, että jos nyt en oo paksuna niin en sitte tiiä mitä ne oikeet raskausoireet on..näitä ei voi kuvitella!! :D

toivon,että tulen täältä perästä..tiistaina varmaankin testailen jo jos vaikka näkyis jotain :D nytkin mahassa tuntuu ihan ihmeelliseltä! JOTAIN siellä on... :)

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Kopioitu omanapa Raskaaksi 2013:n puolelta
ON. Kirjotin tuossa päivällä vähän enteellisesti että alan odotteleen tätiä kylään. No täti tulikin sit tosi ajoissa, eli heti kohta ton kirjotuksen jälkeen :schoked025!!!!! Pikkasen on nähtävästi kierto vielä pillereiden jäljiltä sekasin. Edellinen kierto oli 32 päivää ja nyt tästä tuli joku 24 vain. No eipä tässä olla oltukaan kuin vasta 3kk ilman niitä myrkkyjä. En tiedä sitten mitä ne mun alkuviikon muka-tuntemukset oli. Varmaan psykosomaattisia kuvitelmia vain :) Eikun uuteen kiertoon täysin purjein! Mutta sen päätin että ostan cb:n ovistestejä seuraavaan bongailuun ja sen tuotoksia sitten jännitelläänkin heinäkuussa etelän auringon alla!
Tän illan leffa valinta on muuten surprise, surprise Babymakers (ukko ei ole kotona siis :wink ) Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

Pahoittelut negasta BeNe. Kurja myös tuo kun kierto hyppelee. Mut pääsitte ainakin tällä kertaa nopeasti uuteen kiertoon ja yritykseen. :>

Nonna, jännään täällä jo sun puolesta. Sun oireet kuulostaa aina vaan paremmalta.

ON: ovis oli näemmä eilen. Eilen oli testissä ihan selvät ovissaniaiskuviot. Tänään sitten vain vähän jotain siellä sun täällä. Jännä tässä on se, että en ole juurikaan ollut peittojenheiluttelutuulella. Eilenkään ei ollut yhtään fiilistä, eikä väkisin haluttu puuhailla. Kun ei huvita ni ei huvita ja sit se menis suorittamiseks jos puuhailis vaan koska on oikea aika. Makuhan siinä menisi koko hommasta. Mut ehkä se riittää et ke ja to pupuiltiin. :> Oon tässä tehny simmosen huomion, että jokatoinen kuukaus oon suunnilleen kokoajan miehessä kiinni ja haluttaa. Jokatoinen kuukaus sitten ei niinkään. Onko muilla samanlaista tai veikkauksia mistä se johtuu?

OmaNapa Perjantaina mulla oli siis vatsatuntemukset melkoisia ja muutenki nippailuja ja nappailuja joka paikassa..eilen lauantaina olo oli melko normaali,vähän jotain vatsatuntemuksia,mutta tosi vähän kylläki! no tänä aamuna koko alavatsan seudun valtasi tosi voimakas polttava tunne!! joka meni ohi n.10 minuutissa. Nyt taas tuntuu navan alapuolella niinku ois jotain tuolla sisällä, mutta mua alkaa jo naurattaan,kun en enää tiedä oonko vaan niin seko vai onko nää ny oikeesti jotai oireita...! :'D Perjantain tuntemukset oli ainaki nii todellisia..ehkä toi eilinen päivä vähä pelotteli ku ei mitää tuntunutkaan..Tein muuten aamulla ClearBlue Plus testin joka näytti Negaa..en lannistunut! koska tädin pitäis tulla kylään vasta (JO) torstaina..mä yritän nyt, että en tee testiä ennen sitä torstaita enään..JOS PYSTYN olemaan. Mä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin toivon olevani raskaana, mutta tällä hetkellä en oo enää yhtään varma mistään..annan ajan näyttää...:)......menis nyt toi kello..tik tak tik tak tik tak....

TyttöTiikeri Onko sulla päiviä,että olo ihan normaali? siis ei tuntemuksia tai mitää?mua nii ressaa ny..haluan plusssssssssssan!!! +++++

Vargynja En ole kyllä huomannut tuollaista,mutta ehkä minulla on myös sellaisia kausia joina olen vaikka ihan superrrr rakastununut mieheeni ja sitten haluttaakin enemmän..sitten on niitä aikoja ku ei taas kiinnosta mikään ja toisen kans vaan on ja elää sen suurempia rakkauden osotuksia esittämättä jne.. :)

Nonna en kyllä nyt muista et olis tässä lähipävinä ollu ihan "oireettomia" päiviä, mutta siis eihän se tarkoita, etteikö niitä vois olla... Koita jotenkin saada päivät kulumaan ja yritä olla liikaa ajattelematta oireta, (joo, helpommin sanottu kuin tehty, tiedän :laughing002) Pidän todellakin peukkuja että plussaat VIIMEISTÄÄN torstaina! Saadaan sullekin kuiva juhannus! ;)

Bene harmi että täti saapui, mutta hyvä kuitenkin, että kierto oli lyhempi, niin pääsette nopeammin kohti uutta yritystä!

Vargynja toivotaan että siellä on saatu ovis hyödynnettyä! Voimia piinailuun ja plussatuulia sinne!!

ON: Pelkäsin kovasti, että testeistä huolimatta täti tänään saapuisi paikalle. Ei saapunut! Tosin eihän sekään vielä mitään takaa... Huomenna olis tarkotus soittaa neuvolaan ja varailla ekoja aikoja. Jännää.
Jos vaan sopii, niin pyörin tässä ketjussa vielä, kun en vielä haluaisi siirtyä tuonne toiselle puolelle.. haluun hetken vielä ootella ja varmistella. Yritän kuitenkin rajottaa omanapailua ja mielummin tsemppaan teitä muita, että saisin mahdollisimman ison porukan mukanani siirtymään tuonne odottajien puolelle. :D

Tyttötiikeri, tottakai saat olla täällä niin pitkään kun haluat, mukava seurata miten teillä "projekti" etenee, samoin sinulle JMH! :)

Pahoittelut teille, jotka olette saaneet tädin vierailulle, nyt juhannustaikoja tekemään, saadaan sitten plussapuhuri meille kaikille :D

Oma pää taas sekoilee, ystäväni teki aamulla plussatestin, tokalta yrittämältä tärppäsi. Oon tosi iloinen heidän puolesta, samalla ketuttaa kun toisilla se käy noin helposti... Vaikka itselläkin vasta yk 6 vai 7... eli ei todellakaan mikään ihme ettei vielä oo uudestaan tärpänny jos tilastoihin vertaa. Laskurin mukaan oviksen piti olla eilen jos kierto on taas vaan sen 24 pv, vatsaa vihlasi mielestäni jo lauantaina eli kp 10!! Kohta taitaa mennä miinuksen puolelle jo nämä kierrot.. mut hyödynnetty on, kp 9 saakka joka ilta, eilen kahdesti! :D Mies alkoi jo epäillä kuntoaan tämän maratonin vuoksi, vielä parina iltana jos jaksaisi... :DD

OmaNapa
Jälleen vain omaanapaa, mutta lupaan kiinnittää heti enemmän huomiota muidenkin kommentteihin kun saan tilanteeseeni selvyyden! Tänään kp30/30 menossa :) Tein äsken taas Digitestin joka näytti Not Pregnant..jälleen avasin testin ja sanonpahan vaan, että en enää ikinä osta digiä!! Liuskat olivat sisällä nyt nurinpäin kuin viimeksi eli eilen kun avasin testin niin näin suoraan viivat liuskoissa..nyt kun avasin niin ihmettelin, että hä?! eikö viivan viivaa..edes kontrolli?!Kurkkasin liuskan toiselle puolelle ja siellä... Eilen liuskoissa oli kaksi melko selkeää viivaa ja yksi hieman haaleampi, nyt liuskassa vain yksi sekava viiva ja ei muuta. Luulen, että kun digin liuskat olivat ihan nurinpäin siellä niin sen on täytynyt vaikuttaa tulokseen ja tässä digissä ei palanut sisällä punaista valoa niinkuin eilisessä joka selvästi läpivalasi ne viivat ja niitä oli vierekkäin kaksi! (enkä nyt tarkoita, että minun on ihan väkiseltä saatava positiivinen tulos vaikka sitä toivonkin, mutta sanonpahan vaan,että luottamus meni digiin...)

No oli miten oli mun menkat alkaa yleensä tasan ajallansa eli huomenna täti saapuu paikalleen jos on tullakseen ja ei auta ku ottaa vastaan jos ei muuta anneta :) Mutta menkkaoireita mulla ei oo! Navasta alaspäi JOSKUS hyvin harvoin tuntuu jotai painetta,mut siinä mun oireet oikestaan täl hetkel? nii ja aamulämpö on koholla ;)mut mä en usko ennen ku näen selvästi että täti ei tuu ja sitärataa...jos menkat ei ala huomenna niin en tee perjantainakaa vielä testiä. NYT OIKEESTI OON VAAN JA OOTAN! :)

ON: Tänään tein virallisesti ekan haamu plussan. Nyt odotellaan, että se plussa vahvistuu. On vähä sanaton olo kaiken tän yrittämisen jälkeen. Yhden ainokaisen kerran kun täs kierrossaki vaa pupuiltiin, mutta se sitten osu oikeaan aikaan ja sekin tehtiin mun aamulämpöjen perusteella.

Onnea sinsu! Pidän peukut pystyssä että plussa vahvistuu ja kaikki menee hyvin. :>

Mikä Nonnalla on tilanne?

Sekavien testitulosten (tai oman sähläyksen) ja olotilojen perusteella veikkaisin oviksen olleen viime sunnuntaina. Sen mukasesti olen ainakin nyt laskemassa eli viikko pitää vielä odottaa. Ei millään malttaisi vaikka varmaan täti taas kolistelee paikalle. Vaikka jos ovis nyt oli sillon, niin on ainakin hyödynnetty. :>

Vargynja harmi kun oli tosiaan niin hämmentävä se sun ovisbongailu, mutta toivotaan nyt silti parasta. On kyllä hankalaa odotella, etenkin sitten, kun se tädin saapumispäivä lähenee, niin itsellä ainakin tuntu välillä ihan mahdottomalta odottaa... enkä kyllä malttanutkaan odottaa ihan loppuun asti :D
Mutta lähetän täältä voimia ja hermoja että jaksat piinailla! :D

OMANAPA: Kp5 menossa!! Täti siis saapui torstaina paikalle ja mieli oli niin maassa, että tuntui kuin sekoaisin joten pysyttelin hetken pois täältä ja aijon jatkossakin olla vähemmän netissä pyörimässä sillä se vaan lisää mulle ressiä ja mulle tulee suorituspaineita kun luen vaan kuinka toiset plussailee vaikka se siis ihana asia onkin! Käyn kyllä täällä ja aina samalla kirjoittelen jotain, mutta vähennän hieman vierailujani :) YK3 siis menossa ja en aijo nyt ostaa ollenkaan mitään ovistikkuja tai raskaustestejä kaappiin valmiiksi. Omenaviinietikkaa olen juonut n. joka toinen päivä (KUKA OIKEESTI SAA SITÄ KURAA ALAS?!NIIIIIN PAHAA!!) ja greippimehua alan juomaan joka päivä ainakin 2-3 lasillista :) ja joskus jopa syön greippejä..siinä on minun tämän kiertoni yrits taiat.

Vargynja peukut pystyssä, että ovis on hyödynnetty hyvin ja plussa pärähtäis sinne suuntaan! :)

Pahoittelut tädistä Nonna ja onnea uuteen kiertoon. Kyllä teilläkin vielä tärppää. Yritä olla ottamatta suorituspaineita, monet kuitenkin plussaa vasta jossain puolen vuoden tai yli yrityksen jälkeen.

Sinsulle jo pienen pienet onnittelut, kyllä se siitä plussa vahvistuu! :)
Nonna, pahoittelut tädistä, varsinkin kun noin kovasti oireili.. joskus voi tehdä hyvää jättää tämä asia taka-alalle, itsekin huomasin sen kun pidimme n. 3kk taukoa koko yrityksestä.
Vargynja, meillä onkin sitten sama sunnuntai kiikarissa, silloin saisin minäkin testata ellei täti kurvaa paikalle. Harmi kun viikonloppuna olisi vähän bailausta tiedossa, mutta en taida siltikään vielä perjantaina testata että voisin tämän plussanneen ystäväni kanssa sitten juhlistaa molemmat alkoholittomilla juomilla.. odottavan aika on pitkä.

ON: kuten jo varmasti luittekin, sunnuntaihin saakka pitäisi jaksaa kärvistellä, ovis tosiaan hyödynnettiin ihan urakalla. Pieniä tuntemuksia ajoittain oikealla alavatsalla tuntuu, en uskalla ajatellakaan mitä se mahdollisesti tarkoittaa. Väsyttänytkin on, mutta nämä helteet ei oikein ole minun juttuni. Vielä olisi 8 työpäivää loman alkuun! :D

Vargynja toivotaa, että saitte oviksen hyödynnettyä kunnolla. Joskus on tosi vaikea arvioida koska on ovis. Meki mentii täs kierros pelkästää mun aamulämpöjen mukaan. Jonku mukaan se pitäis mitata samaan aikaan ja ei kainalosta, mutta vuorotyön vuoksi aamulämmön mittasin sen mukaan miten minäkin aamuna heräsin ja kyllä kainalosta otin.​

Nonna harmi, että sinne saapui täti. Mutta eiku uutta yritystä vaa, niin kyl se sieltä vielä teilläkin onnistuu.

Jade toivottavasti saitte oviksen hyödynnettyä kunnolla.

Kiitos kaikille onnitteluista. Tänään tein jälleen uuden testin ja nyt digillä, hetken odottelun jälkeen tuli teksti raskaana. Viikot on vielä epävarmoi, mutta kai tää on jo pikku hiljaa uskottava. Plussa tuulia muillekin, kyllä se sieltä vielä tulee. Mekin onnistuimme vasta 8 yrittämällä. Joskus tekee hyvää myös pieni tauko ja olla ajattelematta koko asiaa, näin voi onnistua jopa parhaiten kun ei luo itselleen paineita. Mä oon ollu tosi väsynyt, juhannuksena ku olin vapailla ni nukuin 12h unia ja sen päälle vielä päikkärit. Nytki meinaan nukkua näppäimistön päälle. Kesken päivän töis ku alkaa haukottelee, ni ei siin tiiä mitä tekosyitä alkais keksii kun ei vielä täs vaihees halua tiedon sinne leviävän.

Hei vaan taas!! Eilen palasin matkoilta ja ajattelin ensitöikseni ainoastaan omanapailla. Ja sekin kopioitu toisesta ketjusta. Nopeasti tosin vilasin kaikkien plussauutiset. Onneksi olkoon sinsu! :hug007

Reissu meni oikein hyvin ja niinhän siinä kävi, että puolivälissä tätikin löysi perille :p tästä asiasta olin ainoastaan iloinen. Ehdittiin hyvin pupuilla loman alussa ja uuden kierron alkaminen tarkoittaa taas uutta mahdollisuutta. Laskelmieni mukaan viime kierto venyi siis 69 päiväiseksi.. Nyt siis kp 7 ja vuoto loppunut. Eikun uutta matoa koukkuun!

Lomailu oli ihanaa mutta huhhuh, oli aika moista palata kotiin kun ei kasvimaata enää erottanut rikkaruohoista! Tänään siis vuorossa kasvimaan perkausta, pyykinpesua ja kauppareissu. Unohtamatta tuliaisten viemisiä mun ihanille veljien lapsille. Joita siis tuli mun loman aikana yksi lisää :love017 Olen nyt siis viisinkertainen täti.

Jade, saadaankin sitten jännäillä yhdessä. :> Mulla tosin pitäisi vasta alkaa menkat sunnuntaina että testaus menee ensi viikkoon. Tai no, voisihan sitä periaatteessa testata jo silloin, mutta olen yrittänyt pitää että testaan vasta kun on myöhässä.

Sinsu, aika hyvin näemmä onnistui aamulämpöjen mukaan pongaaminen. :D Kai niitä aamulämpöjä voisi itsekin kokeilla seurata (jos viitsin ottaa siitä lisästressiä), kun kerran näemmä onnistuu kainalostakin vaihteleviin aikoihin... Mullakin kun työt voi alkaa ennen kahdeksaa tai kahdentoista jälkeen niin ei saa millään mitattua aina samaan kellon aikaan (ja unirytmistä vapaa-aikana ei edes puhuta...) Onnea digitestin plussasta! :)

Allison, hienoa että reissu onnistui. Ja kiva myös että pääsit odotuksesta. Turhan kauan se täti oli taas odotuttanut. Onnea uuteen kiertoon. Ja onnea uudesta veljenlapsesta. :>

Flunssa on poissa, juhannuskohkauksesta selvitty ja tänään oli vapaapäivä. ^^ Ei tämmösenä päivänä voi murjottaa, kesäsääkin on lähes täydellinen. Käytiin miehen kanssa kävelyllä läheisellä koskella. Aivan mahtava paikka! Ja huomaa taas kuinka pienistä asioista tulee onnelliseksi. :D

Takaisin