Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jade84 Ikävää, että täti löysi sinne tiensä :/ no näillä helteillä on hyvä juoda juoma jos toinenkin.. täällä käy juuri ukkonen! hyr.. pelottaa :)

Mies teki siis yllärin eilen ja saapuikin jo eilen kotiin illalla kertomatta mulle etukäteen mitään! No ei siinä vielä kaikki, mutta kun samaisena iltana sain CB:n testiin hymynaaman eli kaks kärpästä yhellä iskulla! Mies+ovis = SEKSIÄÄ!! :) ja niin me pupuiltiin illalla :) olen iloinen!

Ja kun kyselitte tuosta CB:n digitaalisesta ovulaatiotestistä niin koin sen itselleni toimivaksi senkin takia, koska mies ei ole kovin halukas joka päivä pupuilemaan niin, kun testi selvästi näytti minulle koska ovis on niin minun ei tarvinnut tavallaan ''painostaa'' miestä kuin oikeesti sen oviksen aikaan...eli jos en oiskaa osannu lukea viivoja nii oisin varmaan useammin yrittänyt saada miestä sänkyyn ja ois varmaan siitä ressaantunut.. Digitestissähän on siis erillisiä tikkuja jotka liitetään siihen digilaitteeseen..siinä näkyy myös viivan paikat kun digitikun ottaa pois testin jälkeen joten voi siis verrata viivoistakin onko ovista, mutta kone lukee itse viivat ja kertoo onko vai ei. Eilen illalla viiva ei ollut yhtä vahva kuin toinen, mutta silti digi näytti hymynaamaa eli se kertoi tuloksen minun puolestani eikä tarvinnut arvailla.. aamulla tein testin uudestaan..viiva oli vähän haalistunut mutta selvästi näkyvissä mutta nyt digi ei enään näyttänyt kuin tyhjää... toivottavasti tajusitte epämääräisestä sepustuksestani jotain :) eli ei tarvi arvailla onko vai ei :) luotan kyllä tuohon hymynaamaan sillä en ois muuten testannut mutta tunsin selvästi ovis kipuja ja juoksin vessaan testaan heti :) oikeassa olin! tunnen siis melko hyvin kropastanikin, kun ovis on ovella! Suosittelen tilaamaan ja kokeilemaan tuota digitaalista niin ei tarvi miettiä onko vai ei.. mutta oon ite sitä mieltä että ei ovis testissä tartte sen toisen viivan olla aivan yhtä vahka kun toisen :) nehän on vaan testejä...

• Tykkään
Reaktiot: JMH
BeNe, kyllä tuo ovikselta kuulosti. Varsinkin se, että oot miehen kimpussa. Tietenkin voitte varmuuden vuoksi harjoitella viikonloppunakin, jos vaikka laskuri olisikin oikeassa. :P Toivottavasti saitte/saatte oviksen hyödynnettyä.

Allison, kiva että siellä on tervehdytty. Paljon tsemppiä masennuskohtausten ja eksyneen tädin kanssa!

Tsemppiä piinaviikoille Tyttötiikeri. Toivottavasti seuraava täti jättää tulematta tai tulee oikeaan aikaan jos on tullakseen.

Pahoittelut tädistä Jade. Toivottavasti ensikierrossa on parempi tuuri.

Hienoa Nonna että mies tulikin kotiin sopivasti ovulaatiota hyödyntämään. ^^ Pidän peukut pystyssä, että tärppäsi.

Täällä on täti lähtenyt ja harjoitukset aloitettu. ;)

• Tykkään
Sullahan on siis piinailuaika edessä tyttötiikeri! Ihanaa jos tulisi plussauutisia :) Ja oot oikeessa, jos menkat alkaisi, niin olisin todella helpottunut! Voisi taas hetken nauttia kesästä ja vaikka korkata pari lämpimien päivien kunniaksi :cool01

Onnea uuteen nousuun Jade! Näillä keleillä kelpaa pari hörppiäkin. Itse olen nyt tyytynyt jäätelöön ja ihanaa sekin on kesähelteillä :)

Ihana ylläri Nonna :love017 mullekin tuli oikeen hymy huulille kun luin miten siellä oli päivä edenny, varsinkin kun aluksi harmittelit miehesi poissaoloa ovisaikaan. Toivottavasti tärppi kävisi!

Vargynja, eikös harjoitus tee mestarin :laughing002 tulee hyvin ovis hyödynnettyä kun harjoitteet aloittaa aikaisin.

ON: Mulla on nyt pari raskaustestiä kaapissa. Huomenna ajattelin yhden tuhlata miehenkin pyynnöstä. Itse olisin odottanut lauantaihin, jolloin kp olisi ollut sen 60 mutta ehkei se yksi päivä sitä tulosta miksikään muuta :rolleyes: hieman epäuskoinen olo siihen plussaan mutta ei se testaaminen pahitteeksi ole. Voinhan sitten taas rauhallisemmin mielin odotella tätiä.

Jade pahoittelut tädistä, tsemppiä alkavaan kiertoon!
Nonna kylläpäs nyt oli hyviä uutisia kerrakseen! Toivottavasti tärppi käy! Taidankin hommata noita digitestejä ens kierrolle, mikäli vielä ei ole tärppi käynyt.
Vargynja hyvä vaan etta harjoittelee kunnolla. Onnistuu paremmin sitten kun on tosi kyseessä! :D
Allison, jännittää sun puolesta! Toivon todella että testiin pärähtäisi plussa huomenna! Pidetään peukkuja!

ON: kp 26. Omituisia vatsakipuja oli tänään. Ihme viiltävää kipua alavatsalla, vähän navan alapuolella, tai no tossa navan ja häpyluun (?) välillä, ihan kun siitä olis suoraa linjaa puukolla joku vetänyt, hitsin häijyltä tuntu. Saman laista kipua oli myöhemmin päivällä myös oikeella alavatsassa... Hetken jo kävi mielessä et voisko olla kiinnittymiskipuja, (heh, toivossa on hyvä elää), mutta jos oviksesta on vasta 4 vrk niin ei mitenkään voi olla... Olipa mitä hyvänsä, niin onneksi kesti vaan vähän aikaa ja nyt on hellittänyt kokonaan...

TyttöTiikeri mä kyllä suosittelen noita digitestejä..en ois varmaan muuten osannut ovista pongata jos ei ois ollut noi just käytössä.. :) toivotaan, että sun vatsatuntemuksesi ois vaan siitä johtuvia että jokin pieni saa siellä alkuaan ;)

Allison Kuinka kävi? testasitko? Inhottavaa kyllä varmasti kun kierto vaan venyy ja mitään ei tapahdu...

Tyttötiikeri, toivottavasti kipuilut johtuu tärpistä. :> Eihän sitä tiedä vaikka se jo siellä kiinnittyisi tms.

Allison, mäkin odottelen täällä tietoja. Testasitko?

Kurkkuni on kipeä eikä olo ole muutenkaan ihan parhaasta päästä. Että näin täällä. :( Onneksi ovis ei ole ihan vielä ni ehkä ehtii siihen mennessä parantua.

Pikaista paranemista Vargynja, toivottavasti ei pahemmaksi pääse flunssa.

Allison, minäkin jännäilen täällä.. Testasitko? :)

Testasin ja edelleen tyylipuhdas nega :sad001 Mulla taisi toivo nousta liian korkeelle kun eilen lueskelin joltain foorumilta tarinoita, joissa plussa on pärähtänyt vasta myöhemmin. No enpä voi omaa tarinaani sinne laittaa kun kerran nyt vihdoin on uskottava, ettei siellä ketään ole.

Eilen taas luin naamakirjasta, että vanha luokkatoveri on raskaana :smiley-angry017 muut ne vaan lisääntyy. Juttelin vielä samaisen tyypin kanssa viime syksynä ja vaihettiin kuulumiset. Muistan, että salaperäisenä mainitsin vauva asiat ja hän sanoi käyvänsä ainakin koulun loppuun. No ehtii hän ehkä just ja just tehdä kouluhommat ennen laskettua aikaa..

Oon myös ajatellu, että kai mun pitää uudestaan vaan mennä tarkistuttaa kaikki paikat. Huoh. Lähdetään ulkomaille ens viikolla niin sen jälkeen sitten soittelen ja varailen aikoja. Onko kokemuksia kannattaako mennä yksityiselle vai kunnalliselle? Kunnallisella olen ollut ja tuntui ärsyttävältä mennä ensin terveyskeskukseen, josta sitten sai lähetteen. Oli aika ronkittu olo. Eikä juuri mitään vastausta.

Mieskin lupasi, että voi käydä oman tavaransa testauttaa. Oon jo pidempään halunnutkin, että käy näyttämässä sukukalleuksiaan kun sillä on sellainen epämääräinen pehmeän kiinteä "kolmas kives". Intissä se oli ollu housut kintuissa mutta oli ollu kylmä eikä se ollu näkyny. Ollu kuulemma ihan pienestä pitäen mutta mua ihmetyttää aina välillä, että mikäs se voisi olla. Ehkä se vaikuttaa simppojen laatuun vaikka tällä hetkellä luulen yrityksen kiikastavan enemmän mun puuttuvasta/oudosta ovuloinnista.

Allison noi foorumit on kyllä tosi koukuttavia! Olen varmaan lukenut joka jutun jokaiselta foorumilta oviksesta,raskauteen jne. Aina sieltä etsii sitä toivoa..ja niitä kokemuksia!
- Joo ja toi,että joku vielä sanoo ''ensin kyllä käyn sen ja sen jne'' nii aivan varmasti just se sitte kävelee maha pystyssä vastaan :/
- Tuohon kunnalliselle vai yksityiselle en osaa vastata, kun oon lääkärissäkin viimeks käyny varmaan vuosi sitte silmätulehduksesta...nii ei oikee oo kokemuksia mistää..
- Koskaan en ole kuullukkaan moisesta kolmannesta kiveksestä, mutta kai se ois hyvä käydä näyttämässä ihan kaiken varalta.. toivotaan, että siitä ei oo haittaa. Tsemppiä ja toivotaan, että kiertosi tasoittuisi mahd.pian!!♥

On: kp 19 menossa..Ovis oli kaiketi keskiviikkona jos ny oikein testi näytti :) kovasti oottelen päivien kulkua..oon jääny niiiiiiin koukkuun vauvajuttuihin netissä, että välillä ottaa oikein nuppiin!! Tilasin just raskaustestejä 5kpl! :smiley-bounce012 aattelin,että jos uskallan niin testaan ennen kuukautisten alkamispäivää jo..vain JOS ei tuhrua tuu paria päivää ennemmin..siitä melkein voin jo olla varma, että menkat alkaa!! siihen on vielä aikaa..ois jo juhannus! Sain työlistankin ja oon koko jussin töissä nii ei paljo haittais mitkää salamatkustajat :)

Kiitos Tyttötiikeri. Niinhän tässä kävi, että eilen nousi iltaa kohden kuume. Nyt on taas vähän parempi olo, mutta varmaan vähintäänkin lämpöä edelleen. :( Mut kurkkuun ei satu enää. :>

Voi kurja Allison. Pahoittelut negasta. Toivon sydämestäni että täti tulisi sinne pian. En myöskään ole ennen kuullutkaan tuollaisesta lisäkiveksestä, mutta varmaan se on ihan hyvä tarkistuttaa lääkärissä. Kokemuksella en myöskään osaa sanoa kannattaako mennä yksityiselle vai kunnalliselle. Äitini suosituksen mukaisesti olen käynyt sen vähän mitä olen käynyt tällaisissa asioissa yksityisellä. Maksaa kyllä, mutta äidin mukaan on paljon parempia. Siinä suhteessa ainakin olen tykännyt, että aikaa varatessa riittää, että sanoo haluavansa ajan gynelle, kun terveyskeskukseen saisi varmaan selittää ummet ja lammet jo puhelimessa. :\ Ja tosiaan selvisi yhdellä käynnillä eikä sillai että ensin pitää käydä hoitajalla/lääkärillä joka antaa lähetteen gynelle. Elämä on julma, kun ne jotka hetki sitten ei halunnut lapsia onkin paksuna, eikä itsellä onnista sitten millään. :( Tsemppiä!

Tsemppiä piinaviikoille Nonna. :>

Ai kamalaa, kun te ootte ollu juttutuulella :D. Ite ollu niin väsy, että käyny vaan lueskelemassa teidän kuulumisia.

Vargynja eiköhän me olla ihan normaaleja joo, vaikka toisten lapset, varsinkin siis riehuessaan, ärsyttää :).
Sormi on ok ja töissä olin tällä viikolla neljä päivää. Pahoittelut tädin saapumisesta :/.

Tyttötiikeri kyllähän se aika siinä kului... Mulle on tullut joulukuusta asti Vauva-lehti ja nyt aloin niitä joutessani lukemaan. Aikasemmin en oo pystynyt. Nytkin välillä itkin ja luin. Haava on parantunut, mutta karun näköinen.
Mikäs tilanne siellä???

Loistavaa Nonna, että sait miehen kotiin ja pääsitte hyödyntään bongatun oviksen! Mahdollisesti ne siemenet tosiaan itää, tai yks ainakin... Auringosta tuli saikulla todellakin nautittua!

Tervetuloa Myy ja sinä vielä nimimerkitön!

Allison mäkin oon pudonnut raskaaksi 2013-ketjusta tosi pahasti. Ei enää viitsi kirjotella sinne, kun suurin osa on outoja ja nekään ei näin ollen tiedä musta mtn...
Jaahas, teillä sitten "pykälää" isompia koiria, kun meillä. Naapurissa asustaa riiseninarttu. Meillä noilla russeleilla on kyllä vähintään riisenin kokoset egot :D.
Mä ite oon käynyt nyt yksityisellä. Samalla gynellä oon käynyt 14 vuotta... Hän on suoraan sanottuna halpa. Erikoistunut lapsettomuuteen, joten olen hyvissä käsissä. Hyvän hoidon takia ajan mielelläni vähän pidemmän matkan sillon tällön vanhaan kotikaupunkiin.

Jade84 no voi harmi sen tädin kanssa =P. Uutta putkeen vaan, kun aika on!

Ja sitten sitä omaa... Voi hyvää päivää, että voi akka olla sekasin! Nyt kp29/28-32. Perjantaina tulin töistä kotiin ja ajattelin, että teenpä testin. Ihan vaan siks, että KUN sieltä se nega pätkähtää, niin voin iltasella nautiskella punkkua :D. Noh, kp27 ja iltapäiväpissa = selkeä, mutta haalea viiva tuli. OMG! Jäi punkku juomatta. Lauantaina aamupissasta samanmoinen viiva ja tänään hiukan tummempi viiva. Testinä davidin herkkä testi. Mulla on cb:n digikin kyllä, mutta sillä testaan vasta perjantaina, JOS menkat ei oo alkaneet. Kp32 kuitenkin vasta torstaina. Äsken laitoin tilaukseen kaks cb:n normitestiä. Ne tulee varmaan tiistaina, joten testailen sit niillä ennen perjantaita. Tammikuun tapahtumat niin tuoreena mielessä, että en uskalla hehkua vielä. Muutenkin tällä kokemuspohjalla on aika varovainen :/. Tammikuussahan siis sain plussan ja toisenkin, mutta sitten se hiipui pois ja alkoi vuoto.
Nyt oireet alkoi oikeestaan jo kp20, eli pe 30.5. itsekseni mietin, että olisikohan kiinnittymistuntemuksia. Tällä viikolla mahaa juilinut ihan oudosti ja paljon. Olin varma, että menkat alkaa etuajassa! Tissitkin kipuilleet ja itku tullut tosi herkästi. Nukkunut oon tosi levottomasti ja öisin ollut kova pissahätä. Oon silti sinnitellyt aamuun. Muutaman kerran etonut ja nälkä tuppaa oleen kaverina... Että näin täällä. Varovaisen onnellinen olen kyllä. Se on nyt vaan yritettävä ajatella positiivisesti ja katsottava miten tää homma etenee.
Vuosi sitten 4.6. mulla todettiin kkm ja toisen raskauden laskettuaika oli tämän kuun lopussa. Kunpa nyt olis vihdoin meidän vuoro saada tää loppuun asti!
Kiitos ja anteeksi kovasti tää pitkä omanapavuodatus! :whacky011

Varovaiset onnittelut JMH. ^^ Pidän sormet ja varpaat ristissä että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun asti. Nyt on jo teidän vuoro saada oma pikkuinen. Kiva että sormesi on parantunut. :>

KOPSATTU RASKAAKSI 2013:

Pakko tulla kirjoittelemaan ja ehkä hieman kyselemäänkin..

Päätin siis, että en etsi itsestäni mitään oireita ennen kuin niitä oikeasti selvästi tulee..noh..tänään on 4 päivää ovulaatiosta ja kp 20 menossa. Aamulla töissä asiakkaan luona jouduin menemään kaksinkerroin kun yhtäkkiä iski ihan mieletön vatsakipu joka kesti n. 10-15 sekuntia! Se kipu oli niin polttavaa ja samalla menkkamaista.. väkisinkin pistää miettimään, että oisko ollu kiinnittymiskipua? mitään muuta mulla ei siis ole..ja jos vatsassa jotain tuntuukin niin pistän ilmavaivojen piikkiin tai johonkin ihan muuhun..oireita en halua etsiä.. o_O

Kysymys kuuluukin, että te jotka joskus olette olleet raskaana tai tiedättekö niin voiko kiinnyttiminen tapahtua jo neljässä päivässä? Lähinnä pohdiskelen vain tätä asiaa.. vielä piinaavat 10 päivää jäljellä! On tää tuskaa ei voi muuta sanoa :excited001 Odottelua......

JMH Ihanaa ihanaa ihanaa! :love7 :love2 Kuten kerroit niin oireet alkoi kp20..kuten huomaat minullakin se päivä tänään. Kauanko sulla oli ovulaatiosta kun sulla tuntui kiinnittymiskivut? Kerrot sitte heti ku saat testiin vahvemmat viivat jne!! :)

Kiitos Vargynja, tosi tosi varovaiset sitten! Äryttää, kun ihan koko ajan tuntuu siltä, että menkat alkaa. Valkovuoto vaan on nyt aika runsasta.

Nonnaoletan, että mulla oli ovis maanantaina ja tosiaan perjantaina toi tuntemus. Itekin sitä mietin, että voiko olla mahdollista noin pian. Kerron kyllä :). Jospa tiistaina pääsen testaan cb:lla.

JMH aivan ihania uutisia, vahvistuisipa viiva nyt entisestään -olisi niin kiva saada sut seuraksi tuonne helmikuisten ryhmään!
Mä tein kanssa ekan testin neljä päivää ennen menkkojen alkua ja CB:n digin kaks päivää ennen menkkojen alkua ja silloin tuli se raskaana 1-2.

• Tykkään
Varovainen onnittelu JMH myös täältä päin. :)

Vargynja pikaista paranermista sinne.

Täällä oli tietävästi ovis viime torstaina, jos aamu lämpöihin on uskomista. Mitään varsinaista kipuilua en kyllä tuntenut, paitsi illalla jotain hyvin pientä, mutta se oli kyllä niin pieni, että se olis voinut mennä ihan mihin tahansa piikkiin. Ootteko muut mittailu aamulämpöjä oviksen aikoihin, laskeeko teillä reilusti silloin lämpö? Toivon, että jos se oli silloin torstaina, että se olis saatu hyödynnettyä täydellisesti. Mieheni ehdotti, että jos unohdan kaikki testit, että kyllä se luonto sit näyttää jos sielä joku asustelee. Sanoin, että ku mä haluan tietää heti sen, jos sielä joku matkustelee. Tätä olenkin pohdiskellut tässä, että mikä siinä niin onkin, että sen pienen alun asettumisesta haluaa niin kovasti tietää jo varhaisessa vaiheessa, vaikka silläkin uhalla, että se voi mennä kesken hetkenä minä hyvänsä.

Peukut pystyssä JMH!!!! Toivotaan että se selkeä plussa sieltä tulee ja pysyy loppuun asti.
Nonna, mulla oli myös noin neljä päivää oviksen jälkeen outoja viiltokipuja, niistä kirjottelinkin tänne.

Tänään on tasan viikko oviksesta ja pariin ottessen tullu myös kovia vihlasuja, että oon ääneen parahtanu. Sitä vaan mietin, että tuntuuko kiinnittymiskivut missä kohtaa? Tai siis nää mun vihlasut tuntuu oikeella alavatsassa....

Varovaisesti mutta vahvasti toivoen peukut pystyssä JMH!

ON: kp 21 / ? - 32, oletetusta oviksesta viikko ja vainoharhaviikko alkamassa ja sen huomaa tidutidutidutiduuu...
Mitään vihlaisuja tms. ei ole tuntunut. Tissit oli eilen kipeät ja nyt vain maha on
ihan jalkapallona, mikä johtuupi kyllä liiasta kahvista ja armottomasta närästyksestä.
Tuli ihan ällöttävä olokin ruuan jälkeen kun toi närästys alkoi.
Jos ovis olikin vasta tänä viikonloppuna niin sekin tuli kyllä hyödynnettyä hyvin :)

Ne foorumit on todella koukuttavia :p nousee aina omat toiveet kun lukee muiden uskomattomia tarinoita. Taidetaan mennä yskityiselle, jos vain saadaan ajat varattua. Katsellaan matkan jälkeen.. Jos uusi kierto alkaisi niin voi olla, että katson vielä ainakin sen yli. Järjellä kun ajattelee, niin olisi hyvä jos tulen raskaaksi, niin laskettu aika voisi olla mieluiten vasta maaliskuun jälkeen..

Joku tuolla toisella keskustelussa heitti ilmaan, että se outo kives voisi olla vesikives ja hyvin sopisi ainakin kuvaus. Ei se mitenkään häiritse miehen tai mun elämää ja kaikki toimii oikein mallikkaasti :) mutta kyllä musta olisi hyvä kaikki tuollaiset oudot jutut tarkistuttaa (hyvä mun on sanoa kun en noita rintojakaan osaa tutkia, aina gynet/lääkärit muistuttamassa :rolleyes:)

Ihanaa Nonna, että sait sen oviksen bongattua ja nyt vain paljon kärsivällisyyttä piinailuun!

Haha JMH, on niin totta, että pikkukoirilla on usein suurten koirien egot! Onneksi tuo uusi on narttu, eli edes vähän pienempi. Olisin halunnut sellaisen 25 kg mutta ei oikein löydetty sopivaa rotua ja tuo yksi on osottautunut varmin passeliksi riiseniksi. Hyvän koulutuksen se kyllä vaatii! Niin ja voi vitsi!! onnea plussista!! Olkoonkin haamuja tai sen tapaisia. Toivottavasti jatkavat vahvenemistaan ja digiin ilmestyy viikot :love017 onneaponnea!!

toivottavasti sullakin Nonna noi oireet enteilee tulevaa plussaa!! Samoin Tyttötiikeri ja BeNe! Mahtaakohan täällä olla enää ketään jutustelemassa mun loman jälkeen :laughing002 no sen teille kaikille soisin anteeksi ja pyytäisin vain, että tulisitte välillä päivittämään tietoja myös tänne. Plussatuulia teille kaikille <3

Sinsu, oon välillä miettiny samaa. Varsinkin kun mun elämäntavat melko hyvin on jo sellaiset, että voisin yhtä hyvin olla raskaana. Onhan niitä pahempiakin tapauksia, jotka sitten vasta jälkeenpäin huomaa asian. Mutta kaipa mä haluan sitten todella muuttaa tapani niin terveeksi kuin mahdollista. Kahvia kun tuppaan juomaan aika paljon :p

Oma napakopio:
kp 62.. Eli perjantaina olis lähtö ja tajusin, et eiköhän se täti ilmesty sitten viimeistään matkan aikana paikalle. No onneksi tamppoonit on keksitty, eikä tädin takia tarvitse jättää uimista väliin.. Ja, jos menksut eivät ole perjantaihin mennessä alkaneet niin taidampa TAAS testata :laughing002 ihan vain sen vuoksi, kun Italiaan ollaan menossa ja ihan varppina tulee viinipullo jos toinenkin reissun aikana korkattua. Voipahan sitten hyvillä mielin kilistellä. Vaikka ihan mielelläni keksisin tekosyitä ettei tarvitsisi juoda ;)

Takaisin