Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija

Täällä olen käynyt lueskelemassa jo pidempään, mutta nyt päätin esittäytyä.
Eli täällä kirjoittelee naisimmeinen, jolla ikää tulee tänä vuonna täyteen 30
vuotta (samoin puolisolla). Yhteistä taivalta meillä on takana jo 13 vuotta, joista
12 ollaan asuttukin yhdessä, kuitenkin ollaan avoliitossa edelleen. On siitä
naimisiinmenostakin puhuttu, mutta lähinnä tyyliin "sitten joskus". Nähtäväksi jää, tuleeko
häitä ikinä, jos tulee niin ihan jotain pientä, koska en todellakaan kuulu niihin, joille
suuret kirkkohäät olisivat se unelmien täyttymys. Kumpikaan meistä ei näe suurta merkitystä avioliitolla. Ainoastaan se, että molemmilla olisi yhteinen sukunimi lasten kanssa olisi ehkäpä meidän osalta se syy, miksi voisi mennä avioon.
Lapset ei meillä vaan viime vuoteen asti ole vielä tuntuneet ajankohtaisilta, nekin on olleet ajatuksissa tyyliin "sitten joskus". Oma talo on kyllä laitettu, jossa on "varaus" myös lapsille ja alusta asti on lapsetkin kuuluneet yhteiseen tulevaisuuden suunnitelmaan, mutta elämäntilanne tähän saakka on ollut niin epävarmalla pohjalla, ettei lastentekoa ole sitten varsinaisesti aloitettu.
Nyt kuitenkin kuumeilua alkaa olemaan ilmassa, yksi syy on varmaan se ikä, ei tästä enää nuorruta ja ei sitä voi
kuitenkaan etukäteen tietää miten helposti sitä raskautuu, jos
raskautuu. Meillä on jo useampia perheellisiä kavereita lähipiirissä, mutta itselläni ei koskaan ole varsinaista vauvakuumetta aiemmin ollut, mutta nyt
lähiaikoina syntyvistä läheisten ystävien lapsista on pientä kuumeilun oiretta nyt
havaittavissa. Oon kyllä jo pienestä tytöstä asti haaveillut lapsista ja mulla olikin
ihanat kuvitelmat siitä, et olisin tässä iässä jo naimisissa, mulla ois
vakityö, oma talo ja pari lasta. No joo, on vakityö ja oma talo, mut
mitään muuta ei sit olekaan.
Mä oon aina kuulunu siihen kastiin, et koti
ja taloudellinen tilanne pitäis olla vakaa, ennen kuin niitä lapsia
alkaa tekemään. Ja niinhän ne on sit lykkääntyny ja lykkääntyny, ku ei
se taloudellinen tilanne ole edelleenkään mitenkään vakaa, mutta nyt on
tajunnu sen, ettei sitäkään voi ikuisuuksia odottaa. Kyllä sitä pärjää,
pärjäähän ne monet pienempi tuloisetkin.
Tähän asti on vaan ajateltu, et ku on omakotitalo ja asuntolaina, niin siihen ei viitsi perhettä perustaa, ellei töistä ole mitään varmaa tietoa. Mulla kun on mies ollut työttömänä nyt siitä asti, kun on koulusta valmistunut, vuosia sitten. Jotain lyhyt aikaista on aina välissä tehnyt, mutta mitään vakituisempaa ei ole vielä löytynyt. Itse olen kyllä vakituisessa paikassa kiinni, ollut nyt pari vuotta, mutta kyseessä on pieni yritys ja olen ainoa työntekijä. Kun tämän työn sain, niin ensin halusinkin siirtää lastentekoa ja saada työkokemusta ja -tuntumaa oman alani töistä, ennen kuin mitään lapsia suunniteltaisiin. Pienen yrityksen ollessa kyseessä, sekin mietityttää, että joudun jättämään työnantajani "pulaan", jos jäisin nyt kotiin vauvan kanssa. Tästä ajatuksesta mun pitäis ennen kaikkea päästä eroon, oppia olemaan vähän itsekkäämpi, mutku mä ajattelen aina ensin muita ja sitten vasta itteeni.
Toinen syy, johon olen nyt todenteolla tarttunutkin on oma ylipaino. Olen ajatellut jo pidempään, etten halua raskautua näin ylipainoisena vaan haluaisin pudottaa ensin painoa. Tämä siitä syystä, ettei oman ylipainon takia tule ainakaan mitään lisäoireita raskaana ollessa, ainakaan sellaisia, jotka olisi voinut välttää painoa pudottamalla. Noh se projekti on aloitettu jo pari vuotta sitten ja kilojakin on lähtenyt jo 15, mutta vielä olisi pudotettavaa, mielummin ennen yrityksen aloittamista. Tässä nyt sitten odotellaan miehen työpaikan varmistumista ja minun painon putoamista, ennen kuin pistetään yritys käyntiin.
Pillerit olen lopettanut jo vuosi takaperin, sitä ennen kerkesin syömään niitä 12 vuotta. Iloinen yllätys on ollut, että kuukautiset on säilyneet ennallaan eli kierto on ollut edelleen säännöllinen. Ehkäisyä ei pillereiden lopettamisen jälkeen ole käytetty minkäänlaista, ainoastaan keskeytettyä yhdyntää. Eli "riski" olisi ollut tulla raskaaksi, mikä ei sinänsä olisi haitannut, vaikkei yritystä varsinaisesti olekaan aloitettu. Silti lapsi olisi ollut kyllä ihan tervetullut, vaikka olisikin tullut suunnittelematta. Mutta joo...
...tulipas tästä romaani, oli vissiin vähän purkautumisen tarve, kun ei ole ollut ketään kelle näistä olisi saanut kertoa.