Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P_K: Onpa jännä tilanne siellä! Tulehan kertomaan kuinka kävi, sitten kun päätät testata tai jos täti ehtii ensin. Kyllä mullakin olisi ollut ristiriitaiset tunteet ainakin yrityksen alussa jos olisin heti tullut raskaaksi. Ja varmaan siinä olisi sulattelemista vieläkin.

elenna: Sunkin puolesta saa jännittää! Toivon kyllä niin kovasti teille sitä plussausta. Kauhea kun joudut vielä kaikkien tuntemusten kanssa ihmettelemään. Toivotaan että ne on nyt oikeita oireita. :)

Tänään tuli jo ihan minimaalinen punertava tuhru paperiin, mikä on tähän asti ennakoinut tädin tuloa seuraavana tai viimeistään sitä seuraavana päivänä. Jos ei aamuun mennessä ole ilmennyt lisää tuhruttelua, harkitsen edelleen testaamista. Lähinnä siinä mielessä etten jää enempiä toivomaan, kun on viikonloppuna menoa. Haluan sen lopullisen pettymyksen pois alta, ettei täti pääse yllättämään kesken kaiken. Nyt lienee kp 28 ja yk 5 lähenee loppuaan.

Heippa!

Tulin kurkistamaan vielä mitä teille kuuluu!:)

Elenna, Mulla kanssa tuli tässä kierrossa ensimmäistä kertaa pieni paniikki siitä jos onkin tärpännyt, kai sitten osasin jo sillon alitajunnassa aavistaa sen. Mutta aattelin että eih, ei se ole tärpännyt kun ei aijemminkaan..mut olipa vaan! :) Vaikka jonkun aikaa jo kerettiin yrittämään niin silti se asia ei kai koskaan ennen sitä plussaa ole kuitenkaan niin konkreettinen että siihen osaisi valmistautua. Nyt vasta päiviä plussan jälkeen alkaa päässä oleva sumu helpottaa ja kohta se varmaan hormonien puolesta alkaa taas sumenemaan :) Välillä pelottaa, jännittää, itkettää ja naurattaa.. mutta uskon ja toivon että kaikki menee hyvin! <3 Se tosiaan on totta että yritysaikana en minä ainákaan osannu kuitenkaan valmistautua siihen oikeaan plussaan, jotenkin ajatukset oli vaan niin kiinni siinä kuumeilussa :)

Vatukka, voi harmistus jos täti yllättää :/ Mutta uusi kierto, uudet kujeet !! <3 Käy kurkkimassa miten täällä sujuu aina välillä :)

P_K kiitoksia hurjasti!! <3 Ja sinne takaisin kovasti plussatuulia!!

Niinhän siinä kävi, että täti tuli kuin tulikin. Mie tiedän, et se ois voinu mua odotuttaa vielä pidempäänkin, ellen olisi testannu, pakko se oli. Mun pääkoppa on vaan sellanen ressipesäke, et ilman sitä testin antamaa vahvistusta (siitä että en ole raskaana) en olis osannu lopettaa sitä ressaamista, mikä ois voinu pidätellä tätiä entisestään. Mistä lie tää kaikki johtui sitten, en osaa kyllä yhtään sanoa, tää oli tosi epänormaalia mulle. Pakko myöntää, että olo on kuitenkin jollakin tavalla helpottunut, kun sitä virallista päätöstä ei oltu vielä tehty, et "nyt saa lapsi tulla". Ei vaan jotenki ollu yhtään valmistautunut tähän tilanteeseen, vielä. Vaikka ei kai siihen voi valmistautua, niinku MarinaMelina sanoikin tuossa yllä, et se on kuitenkin niin erilainen ja jännittävä, mutta samalla myös pelottava tilanne, ettei sitä tiedä millasia ajatuksia se herättää, sit ku se plussa sieltä tulee, vaik ois muka niin valmistautunu ja odottanu sitä.

Näin siis tällä kertaa, joskos sitä meilläkin seuraavan kerran testailtaisiin sit vähän eri tulokset mielessä...

Moi,

mä olin illalla jo ihan satavarma, että raskaana ollaan. Kaikenlaisia oireita on ollut, menkkatuntemuksia, kipuilua vasemman munasarjan kohdilla (jossa oviskin oli), vilunväreitä, väsytystä, huonoa oloa ja nänni-tuntemuksiakin. Mut, aamulla tehty testi näytti negaa :( näin lapsettomien lauantain kunniaksi. Ja ruskeaa tuhruakin tulee jo vähän ja on noita menkkakramppeja välillä :( Että nyt sitten mietin, että tää on varmaan joku hormonihäiriö taas, toivottavasti ei kohdunulkoinen kumminkaan. Testi oli erittäin herkkä davidin liuskatesti, että kai siinä jotain haamua jo ois kuulunu näkyä näin dpo12 :/ Aattelin kyllä tehdä varmistustestin vielä tädin lähdettyä. Ainahan on se kohdunulkoisen riskikin.

Nyt pitäs lähteä yöreissulle vanhempien luo. Siellä ei voi sitten puhua asiasta mitään, joten toivottavasti ei olisi niin kamalan huono olo taas illalla...

P_K, hyvä että asia selvis. Ja ehkäpä parempi vielä tällä kertaa näinpäin.

MarinaMelina, oon ollu jo niin liittymässä teidän seuraan sinne tammikuisiin, mutta ehkä sitten kumminkaan ei :( Mutta tsemppiä sinulle raskauteen. Aika vahvat oireet on ollut sulla alusta asti. Ainakin tiiät, että oot raskaana :)

vatukka, ikävä että sinnekin täti teki jo tuloaan :( Vai onko osannut pysyä vielä poissa?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Täytyy käydä kertomassa, että toi eilisaamuisen negan aiheuttama suru ei kyllä kestänyt kovin kauaa.. On ollu niin raskaana oleva olo, ettei pysty edes oikein murehtiakaan (vaikkakin tätä jatkuvasti kyllä mietin). En oo ikinä ennen tällaista oloa kokenut. Edellisten oireiden lisäksi äklöttävää oloa ja kummallista raukeaa oloa illalla, ihan kuin olisi kipeänä. Ja se rohkaisi, kun googlesta löytyi kokemuksia myöhäisistä plussauksista. Mutta tietysti samanlaisia oireita voi aiheuttaa joku hormonihäiriökin, joten ei tässä mistään varma voi olla. Huomenna aamulla aattelin tehdä seuraavan testin, jos ei täti ole tullut. En kyllä usko, että tulee, koska joku häiriö tähän kiertoon nyt on tullut. Vielä pitäisi vaan saada se plussa testiin, niin tietäisi, mikä häiriö.

Tuhruvuotokin on tainnut loppua tämän päivän aikana :) :)

Piti tulla pikakommentoimaan, kun olen palannut viikonlopun riennoista...

P_K: Hyvä ettei tullut varaslähtöä, kun et sitä ihan vielä toivonut. :) On se kumma miten keho ja pää toimii, mutta mäkin luulen että negatestin näkeminen auttaa, ettei stressaa kiertoa pitkäksi.

elenna: Siellä siis jännitys jatkuu! Toivottavasti kyse on nyt kuitenkin raskaudesta eikä mistään häiriöstä. Kuulostaa niin lupaavalta. :)

Täällä on menossa kp 2 / yk 6. Niin se aika vaan kuluu. Tein sen negatestin jo torstaina illalla, niin täti ei päässyt pilaamaan viikonloppua, vaan olin jo käsitellyt asian. Muutenkaan pettymys ei ollut kova, kun en mitään odottanutkaan. Ihan hyvällä mielellä siis olen jo, kun pms-oireetkin on helpottanut. Ihan kuin ne olisi muuten nyt voimistuneet ajasta ennen pillereitä, sellainenkin riesa vielä.

Joopa joo. Nega tuli taas ja täti tuli sen mukana :( Nyt sitten ilmeisesti kp1 yk11. Huolestuttaa vaan tämä tilanne ja nuo oireet. Oliskohan se sitten joku tulehdus tai tosiaan joku ohimenevä häiriö. Ei tää nyt ainakaan ihan normaalia voinut olla. PMS-oireiksi nuo olivat kyllä aika rankkoja minun mielestä... Pitää nyt varmaan seurata kuitenkin tilannetta vielä. Sen tarkistustestin teen kyllä tädin lähdettyä. Ja ehkä pitäisi soittaa terveyskeskukseen ja kysyä, mitä mieltä ne on. En vaan tiedä, että missä vaiheessa sitä soittais. Ehkä seurailen vielä miten tuo täti käyttäytyy ja jatkuuko ne muut oireet ollenkaan.

Pahoittelut vatukka sinullekin uudesta kierrosta :( Mutta hyvä, että oot jo paremmalla mielellä. Kyllä se plussa varmaan sieltä vielä tulee...pitää antaa sille aikaa..

elenna pahoittelut negasta ja tädistä. Tuo kroppa on ihmeellinen kun toivoo raskautta. Vaikka meillä ei tuo yritys ole alkanut, niin toisinaan on minullakin ihan kummia PMS oireita.

Viime aikoina on nuo menkat tahtonu taas venyä ihan ihmeellisen pitkiks. Normaalisti todella lyhyt kierto. Eilen taas ehdotin ehkäisyn pois jättämistä, vaikka tiesin jo valmiiksi vastauksen. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollu viimeset puol vuotta.

Sitkeästi toivottelen teille kaikille Plussa tuulia <3

elenna: Voi kurjuus, tädin lisäksi vielä ihme oireita. Pahoittelut ja jaksamista! Voihan sitä varmaan terveyskeskuksesta kysellä, jos kovin huolestuttaa. 

mauste: Mukavaa kun jaksat käydä kertomassa kuulumisiasi. :) Ikävää tietysti, ettei miehesi ole vieläkään innostunut aloittamaan yritystä. Onhan hän sisäistänyt, ettei raskaaksi tule välttämättä heti? Vaikka voihan sitä tullakin, joten ei kai se siitä parane... Mulla on noita ihme PMS-oireita ollut ainakin itkuisuus. Itkettää ihan kaikki, siis vaikka omat ajatukset, jos ei reaalimaailmasta mitään itkettävää löydy.

Mitäs kaikille kuuluu?

Mä ihmettelen täällä, pitäisikö mennä tarkistuttamaan hormonitasoja. Tietääkö kukaan, mitä se yksityisellä maksaa ja miten se käytännössä tapahtuu? Julkiselle en vielä puolenvuoden yrittämisen jälkeen pääsisikään. Kuukautisia edeltävä vähäinen tuhruttelu mietityttää ja tässä kierrossa vielä täti, joka ei vieläkään ( kp 9! ) ole kunnolla poistunut, vaan vieläkin vähän tuhruttaa. Normaalisti kp 7 alkaa täti olla poistunut paikalta. Rinnat on myös vähän muuttuneet pillereitten lopetuksen jälkeen ja ajattelin jos sekin viittaisi johonkin hormoni häikkään.

*Sen verran tilannepäivitystä ja ällövaroitusta, että näkyy tulevan vielä ihan punaisia hyytymiä. Voiko tässä olla kyse varhaisesta keskenmenosta? Herkkä testi 2 päivää ennen kuukautisten alkua oli kyllä nega. Alkaa vaan huolestuttaa tämmöinen vuotaminen.

Ettei mene kokonaan omanapailuksi, suosittelisin kaikille Eve Hietamiehen kirjojaYösyöttö ja Tarhapäivä. Luin molemmat melkein yhdeltä istumalta. Olisiko muilla kirjasuosituksia? Kirjoista oli kyllä joskus aiemminkin puhetta täällä, mutta jos on jotain uutta tullut luettua. :)

Kyllähän tuo vatukka vähän kummalliselta vaikuttaa, jos täti noin kauan viipyy. Voishan se tietty olla joku hyvin varhainen keskenmeno. Ehkä siitä voisit koittaa valitella ensin julkiselle puolellekin. Soittaisit vaan ja kysyisit, onko syytä huolestua.. sivumennen sanoen voisit sanoa, että kun lastakin yritetään. Omia kokemuksia mulla ei tosin oo, joten en tiiä onko neuvoni hyvä vai huono, mitäköhän vastaavat. Mutta voihan olla, että pääsisit ainakin verikokeeseen, josta selviää varmemmin hcg-taso. Yksityisen puolen hinnoista ei ole hajuakaan. Paitsi että kerran menin vahingossa uusimaan e-pilleri-reseptiä yksityiselle gynelle, ja se käynti maksoi jotain 140€...otettiinhan siellä papa ja varmaan ultrattiinkin.

Mullakin on ollut tuhruilua pari päivää ennen menkkojen alkua nyt muutamia kertoja. Jos saat jotain tietoa siitä, että onko se haitallista, niin kerro!

mauste, jaksamista tuohon tilanteeseesi! Kiitoksia plussapuhalteluista.

Kirjoista: kiitos vinkeistä vatukalle :) Sillon aiemmin Victoria suositteli Suomalaista vauvakirjaa, ja sen sitten ostin. Se on kyllä hyvä, ja jonkun verran oon lukenut sitä. Toisaalta se on ollut mulla pitkiä aikoja laatikossa piilossa, kun ei oo tehnyt mieli lukea kun ei oo plussaakaan kuulunut :/

Täältä on täti onneks poistunut, ja tarkistustestikin oli negatiivinen. Joten ei kai mulla sitten mitään kohdunulkoista tai mitään oo meneillään. Ne kummalliset oireetkin on aika paljon vähentynyt. Että en oo sitten soitellut ainakaan vielä mihinkään. Tosin viimekin yönä herätessä oli kyllä melko outo olo mahassa...tiiä sitten. Pitää katsella vielä rauhassa eteenpäin.

Nyt mennyt neljän päivän vapaa tuli mulla kyllä tosi hyvään aikaan, en ois ikinä jaksanut vielä kahta päivää töissä. Oon sitten lepäillyt ja jotain muutakin saanut tehtyä tässä. Ehkä huomenna jaksaa mennä taas töihin. Kai sitä jotenkin päin jaksaa heinäkuussa odottavaan kesälomaan asti...

Yritän tässä nyt päättää, katsonko ensin tämän kierron loppuun ja jos jotain outoa vielä ilmenee, menisin sitten lääkäriin. Vai menisinkö heti, niin ei tarvisi ihmetellä vaan saisi asiantuntijan mielipiteen. Mä olen käynyt papassa ja hankkimassa e-pillerit yksityisellä (kaikki 3 kertaa), kun olen ajatellut, että niiden on pakko olla ystävällisiä kun maksan. :) Meille kuuluu työpaikan puolesta yleislääkäritasoiset käynnit yksityisellä, joten sinne menisin kaikista muista vaivoista. Ei vaan huvittaisi maksaa yli satasta siitä, että joku sanoo että katellaan uudestaan puolen vuoden päästä jos lasta ei kuulu. Hmph. Niin tänään on enää ollut aamulla tosi vähäistä tuhrua, luulen että enempi vuotaminen on nyt loppu.  

elenna: Olen lueskellut pitkin nettiä, että tuhruttelu ennen kuukautisia voi olla ihan harmitonta tai sitten voi olla hormoneissa jotain. Kai se on välivuodot muulloin kuin ovulaation aikaan, joiden takia kannattaisi mennä lääkärille. Mutta jos gynelle päädyn menemään, raportoin kyllä mitä se sanoo. :) Miksei kaikki vaan voisi toimia normaalisti? Onneksi sulla sentään on nuo oudot tuntemukset vähentyneet, saisivat tietysti mennä kokonaan pois. Kuulostaa niin ikäviltä tuommoiset, kun joutuu sitten olemaan epävarmuudessa, onko kaikki kunnossa. Mullakin on nyt muka kaikkia tuntemuksia alavatsalla, mutta taidan kuvitella vaan ton vuodon takia. Täälläkin odotetaan heinäkuuta ja lomaa, kyllä se pian tulee. :) Jaksamista töiden ja kaikkien ihme tuntemusten kanssa! Niin ja kiitos neuvoista, mä olen vaan niin huono näissä lääkäri/terveyskeskus asioissa...

Mä en ole uskaltanut lopulta ostaa sitä vauva kirjaa, ettei ala harmittaa jos vauvaa ei ala kuulua. Suuri äitiyskirja (vai mikä se oli, pölyttyy myös hyllyssä vaikka hyvä onkin) mulla kuitenkin jo on. Jotain luettavaa silti kaipailen, vaikka kaunokirjallisuutta äitiyteen tai lapsiin liittyen.

Pahoittelut omanapaisesta romaanista, kaipaan näköjään avautumispaikkaa, kun en miehelle tai kavereille näistä niin viitsi.

Vatukka, tännehän sitä sopii avautua :) Eipä tällä palstalla taida montaa kirjoittelijaa nyt ollakaan aktiivisena, joten ei haittaa vaikka tulisi pitempiäkin stooreja. Ja eipä kai se muutenkaan haittaa :)
Toivottavasti sulla tulee selvyys noihin asioihin. Muistan kyllä, että aiemmissakin kierroissa on ollut jotain ihme tuntemuksia myös alkukierrossa, yleensä niihin ei vaan tuu kiinnittäneeksi huomiota...

Mä oon kertonut nyt yrityksestä kahdelle ystävälle tässä ehkä noin kuukausi sitten. Kummankaan heistä kanssa en oo kyllä sen jälkeen hirveesti päässyt/tullut jutelleeksi tästä aiheesta, mutta oon kumminkin tyytyväinen että kerroin. Ja kolmas ystävä sai tietää jo syksyllä, vähän niinkuin puolivahingossa. Hänen kanssa ollaan sitten myös nyt alettu juttelemaan vähän enemmän myös tästäkin aiheesta. Musta alkoi vaan tuntua, että en jaksa enää odotella, että pääsee kertomaan niitä hyviä uutisia. Ja että tarvin sitä, että saan puhua tästä. Ei huvita enää salailla ihan kaikilta. Oon ollut kyllä tyytyväinen, että kerroin. On jotenkin rennompi olokin. Ja pikkuisen aiempaa enemmän oon pystynyt jutella taas miehenkin kanssa :)

Ja saatan olla kummallinen, mutta tavallaan oon melkein kuin ylpeä tai tyytyväinen siitä, että ollaan jouduttu yrittään "tarpeeks kauan". Eihän siinä ole ylpeilemisen eikä häpeilemisen aihetta kumpaakaan, mutta parempi ehkä itselle noinpäin :D Ainakaan kellään tutulla ei (varmaan) tuu sitten paha mieli sen takia, että meillä tärppäs heti...

Tässäpä luku minun romaanista :)

Mitäs muille?

Huomenta!

Ajattelin näin nopeasti kertoa kuulumisiani, että tiedätte - että kyllä täällä seurailen !

Vatukka: juu, tiedän hyvin itsekin kuinka ärsyttävää on tuo, kun ei tiedä mistä on kyse....Minähän jokunen kk sitten kävinkin yksityisellä ja sain lääkkeet, koska kierto oli liian pitkä ja tuhrua tuli. Kierto on nyt normaalipituinen ollut pari viimeistä kiertoa, mutta sellaista ruskeaa tuhruvuotoa tulee kuitenkin edelleen jonkun verran. Varsinkin loppukierrosta. (anteeksi että olen "ällö" ja puhun niin suoraan !) Itse mietiskelin myös jonkin aikaa, mutta sitten päädyin siihen, että tuumasta toimeen - eli halusin selvyyden minun tilanteeseen.

Elenna: Itsekin olen parille erittäin läheiselle henkilölle kertonyt yrittämisestä, mutta muuten olen ollut todella hys hys. En halua että minua ruvetaan liioin kyttäämään, joten siksi en muille kerro. Rehellisesti sanottuna, niin minulle oli ehkä myös hyvä oppitunti, ettei heti olekaan tärpännyt. En kyllä aiemmin ole ollenkaan ymmärtänyt kuinka yleistä on, ettei heti tärppää.....

Ja sitten vielä omaa: Täällä eletään kp 26 / 30 tai 31. Oireita olen taas saanut kehiteltyä päähäni vaikka mitä oireita, mutta tuskimpa mitään uutisia tulossa. Kerron nyt kuitenkin, mikäli jaksatte lukea:
Vatsassa kummallisia tuntemuksia varsinkin vasemmalla puolella, paineen tunnetta vihlomista - näitä olen tuntenut monet kerrat aiemminkin. Mutta eilen aamulla huomasin jotain uutta, ja outoa....
Alavatsaan tuli sellainen kummallinen viiva, vaakaan, noin 10 cm pitkä, navan alapuolella ja siis vaakaan, ei pystyyn.. Aamulla ajattelin, että minulla on joku vaate tai lakana yöllä painanut tms. (vaikken kyllä ollut huomannutkaan), mutta eilen illalla kun kävin suihkussa, tuo viiva oli selkeämpi. Viivalla ei ole mitään väriä, siis se on vain ihoa, ihan kuin painauma. Mutta se ei lähde pois. Vielä nyt aamullakin se on yhtä vahva kuin eilen illallakin, ja viivan yläpuolella on sellainen paineen tunne. Ihan kumma juttu....

Noh, tuskimpa mitään kuitenkaan - kunhan kuvittelen! Mietin vain että oletteko te ikinä kuulleet vastaavasta?

Mukavaa päivää kaikille !

-Mietintämyssy 2011- kp 26 / 30-31, yk tyyliin 7

Moi,

Löysin sitten itseni lääkäristä tänään, kun on vaan jatkunut noi mahakipuilut, mitä oli jo ennen viime menkkoja. Vasen munasarja oli aika arka, kun lääkäri paineli sitä. Joten siitähän ne nipistelyt ja pistämiset ja kaikki sitten tulee. Mutta se on kuulemma ihan normaalia... Ovulaation aikoihin voi kuulemma tulla jotain nestettä sinne jonnekin, ja kipuilut voi jatkua pidempäänkin (mitään kovia kipujahan nää ei oo, mutta vaan niin erikoisia). Se kai selittää kanssa sen, miksi joskus on oviskipuja ja joskus ei. Muuten mulla näytti olevan kaikki tunnusteltavissa oleva kunnossa.

Lääkäri sanoi myös, että viime aikoina ilmenneet oviskivut ei tarkoita, että aiemmin ei ovis olisi tapahtunut. Eli mun hieno teoria ei välttämättä pidäkään paikkaansa, että nyt olisi enemmän toivoa. :( Toisaalta ne ovistestitkin on näyttänyt vahvempia LH-pitoisuuksia... Nyt se ovis ainakin tapahtuu, siitä mä oon melko varma. Kumpa vaan niissä siittiöissä ei ois mitään vikaa... :S Ja onkohan siitä eteenpäin kallistuneesta kohdusta nyt sitten haittaa vaiko ei...unohdin taas kysyä.

Mutta en kyllä tässä kesällä aio murehtia näitä :) Pianhan sitä jo pääsee ehkä sitten tutkimuksiinkin. On ollut ihan hyvät fiilikset kumminkin nyt tässä. Ja ihanaa, kun ei tarvii enää miettiä mitään kohdunulkoisia raskauksia :)

Mietintämyssy, olipas hassu tuo sinun viiva mahassa :O En muista kyllä kuulleeni moisesta. Onko vieläkin näkyvissä? Ja mites muuten menee, sulla alkaa olla siellä kierto ihan lopussa. Olisipa kumminkin sattunut tärppäämään :)

vatukka, mites siellä menee? Toivottavasti tuhruttelut on jo loppuneet!

Ihanaa alkukesää myöskin mausteelle ja kaikille muillekin lukijoille :)

Hei vaan hei,

elenna, hyvä että kaikki oli kunnossa.

vatukka, olemme mieheni kanssa seuranneet pari "yllätys"raskautta ja yhden onnistuneen IVF hoidon. Joten uskoisin mieheni sisäistäneen, miten vaikeaa tai helppoa raskaaksi tulo voi olla.

Tämä kesä alkaa kyllä oikein kivasti. Siirryn n. 3viikon päästä uusiin haasteisiin. Myyntityö vaihtuu toimisto hommiin.emoticon

Oikein ihanaa kesää teille kaikille <3

Kaikenlaista kiirettä ollut olevinaan, etten ole ehtinyt kuin käydä lueskelemassa.

mietintämyssy 2011: Vieläkö siellä ollaan jännityksessä vai oletko joutunut uuteen kiertoon? Hyvät uutisethan tänne pitää kertoa heti. :) Niin ja tuommoisesta viivasta en kyllä ole kuullut, mikähän sekin sitten..?  Hyvä että kiertosi on kuitenkin tasoittuneet ja sait apua. Itsekin jo lähes varasin ajan gynelle, mutta päätin vielä katsoa jos oli jotain väliaikaista häikkää vaan.

elenna: Hyvä että sait selvyyden noihin outoihin kipuihin. Positiivista on ainakin se, etteivät kivut tarkoittaneet että jotain on vialla. :) Tulitko kysyneeksi tuosta tuhruilusta ennen kuukautisia? Mulla on myös ollut nyt aika positiiviset fiilikset. Kesä tosiaan tulee ja jos en raskaudu, pääsen istumaan terassilla. Töissäkin olen saanut uusia haasteita. 

Minullekin tämä lapsen saamisen odottaminen on ollut jonkunlainen palautus takaisin maanpinnalle. Olen aina ollut ns. perusterve, joten kuvittelin rehellisesti sanottuna olevani tässä vaiheessa jo raskaana. Lähipiirissä on kyllä lapsettomuutta, joten yritin jo ennen yrityksen aloittamista miettiä sitäkin vaihtoehtoa.

mauste: Onnea uudesta työstä! :) Saa varmasti ajatukset pois vauvakuumeesta. Oikein ihanaa kesää sinullekin!

Tuhruilu loppui muistaakseni kp 11 jälkeen. Eipä ole ennen kp 8 jälkeen ainakaan tullut mitään värillistä enää. Jos seuraavassa kierrossa on vielä megapitkät kuukautiset, menen varmasti gynelle, jos sellaiselle onnistuu kesällä pääsemään. Oviksen tikutin kp 13 ja jäinkin epäilemään, ettei limakalvo ole voinut ehtiä paksuuntumaan tarpeeksi, joten aika laihat odotukset on tälle kierrolle. Seuraava ovis osuu keskelle juhannusta ja mökkeilyä kavereiden kanssa, joten sekin jää hyödyntämättä. Vähän on semmoinen olo, että kesän jälkeen voi taas alkaa toivomaan raskautumista.

Nyt lienee kp 19 / n.30 ja yk 6.

En kerennyt kunnolla lukemaan muiden tilannepäivityksiä, mut jospa laitan nopeesti jotain päivitystä meidän tilanteesta.

Noh...nyt on sitten meillä molemmat onnellisesti työelämässä ja kaikki puitteet vauvaa ajatellen siis kunnossa. Ollaan juteltu nyt, että josko sitä ensi kierrosta annetaan lapselle lupa tulla (nyt on jo tässä kierrossa myöhäistä). Katsotaan nyt sitten milloin tärppää vai tärppääkö. Alkuun mennään kuitenkin ihan fiiliksellä, ilman mitään ylimääräisiä testailuja, koska mä varmaan alan ressaamaan niistä ihan turhaan. Parempi kokeilla ensin ilman ja jos ei vauva ala ilmoittelemaan itsestään, niin sit vasta turvautua testaileen sitä ovista.

Lisäksi me miehen kanssa päätettiin, että "karataa" vihille tossa loppu kesästä, meidän vuosipäivänä, kai se onkin jo aika, kun sinä päivänä tulee sit jo 13 vuotta yhteiseloa täyteen. Ei tää mikään pikainen päätös ole ollu, tästä on ollu jo pitkään puhetta, että pitäiskö ja kai se on nyt vihdoin sama toteuttaa. Ihan maistraatissa ajateltiin käydä, koska mä en mitään prisessahäitä ole koskaan halunnut ja kumpikaan meistä ei niin välitä siitä huomionkeskipisteenä olemisesta, että sama jättää isot häät järjestämättä. Varmaan sit jotain pienimuotoista "juhlaa" järkätään lähimmille sukulaisille ja ystäville, jossa voidaan julkistaa asia.
Meillä tuntuu tää vuosi olevan päätösten aikaa...liekö jotain 30-kriisiä tms. Meillähän on  tulossa 30:set molemmilla, ja minä kerkeän omani itseasiassa jo juhlimaan ihan lähiaikoina,  joten senkin puolesta voisin hyvillä mielin olla loppu vuoden mielummin vesiselvänä ja kasvatella masua, mut saa nähdä...

Mie lähetän Isot Tsempitykset kaikille tasapuolisesti, sen erityisemmin niitä kenellekään kohdistamatta, kun kaikilla on niin erilaisia asioita meneillään!

Moi,

mausteelle tsempitykset uusiin töihin :) On varmaan kiva saada vähän muutosta arkeen.

vatukka, jos sulla on ovis ollut kp13 ja jos yleensä n.14 päivän päästä tulee täti, niin eikös se tarkoita 26 päivän mittaista kiertoa. Mun käsittääkseni se on tarpeeksi pitkä raskautumiseen, mutta tietty nää asiat on niin yksilöllisiä... Mullakin on ollut pari 26 päivän mittaista kiertoa...en oo kyllä tullut raskaaksi...tosin en kyllä pidemmissäkään kierroissa. Ainakin siinä on se mukava puoli, ettei tarvi odotella niin pitkään :) Toivottavasti tuo sun tuhruttelu oli vaan joku ohimenevä häiriö. En siitä saanut kysytyksi lääkärissä (päädyin jollekin päivystysajalle).

P_K, hienoa, että miehesi sai sen työpaikan ja pääsette nyt yrittelemään :) Kannattaa tosiaan koittaa pitää pää kylmänä.. Mulla tuli pettymys heti ekassa kierrossa, kun kuvittelin olevani raskaana. Tosin kyllä niistä pettymyksistä sitten aina ylikin pääsee aika nopeasti :) Onnea hääpäivän valinnasta :)

Jooh, täällä on tällä kertaa aika pitkä kierto tulossa. Ovista ei näy vieläkään, vaikka kyllä se tulossa on. Luulisin, että huomenna tai ylihuomenna. Jos tulee huomenna, niin kierto ois 32 päivää, mikä on ollut mulla kerran aiemminkin. Onhan se sen 35:n rajapyykin alle, joten ei kai siinä mitään. Kiertojen keskimääräinen pituus on kyllä pidentynyt mulla sen jälkeen, kun ohitin puolen vuoden rajapyykin pillerien lopettamisesta. Toivottavasti ei tuu tota 32:hta pidempiä.

Ollaan myös harrastettu yrittämistä aika ahkerasti tällä kertaa :) Ja kai sitä vielä jaksetaan kerran pari...

Töissä on ollut kiirettä ja kesä menee varmaan kyllä nopeesti. Jännä nähdä, että tuleeko vuosi täyteen yritystä vaiko eikö. Olisi kyllä kiva olla raskaana ennen kuin täytän 30 syksyllä. Kriisiähän siitä muuten pukkaa. :D

Heippa kaikille - ja anteeksi etten ole kerennyt aiemmin kirjoittelemaan!

Meillä on ollut töissä ihan hurja kiire ja lisäksi remontoimme uutta kotiamme, minne olisi tarkoitus kk lopulla muuttaa - joten ymmärrätte varmaan, että KIIRETTÄ on ja on ollut. Joka tapauksessa - en ole teitä unohtanut !

P.K - onneksi olkoon - teillähän on hienoja uutisia! On varmasti mieli korkealla, kun noin moni iloinen asia samaan aikaa tapahtuu - ja ties vaikka jokin "pieni" iloinen uutinen vielä mahtuisi kesään :)

Elenna: ole ihan huoletta - et ole tämän palstan vanhin jäsen, joten ei maailma kaadu mikäli ikä alkaa kolmosella... :) Tiedän kuitenkin tarkalleen miltä tuo rajapyykki tuntuu.... itsekin sen reilut pari vuotta sitten kokeneena. Ja lääkärini sanoi, että minun ikä ei ainakaan ole lähimainkaan liian korkea vauva - asioihin, että ei ole mittään syytä huoleen. Tosin, itselläni tuo rajapyykki käytännössä tarkoitti sitä, että nytkö minun pitäisi aikuistua.....minkä huomasin sitten hetken päästä - että en ole muuttunut mihinkään suuntaan, vaikkakin ikä kolmosella alkaakin. :)

Vatukka: Mitä sinulle kuuluu?

Ja sitten vielä omaa: viime kierrossa ei tärpännyt - sen varmaankin arvasittekin. Nyt on kierto taas puolessa välissä, ja ovulaatio on ilmeisesti ollut eilen. Kävin muuten tänään lääkärillä. Hän halusi tutkia, että miten minun lääkitys on vaikuttanut ja tutkia tilanteet. Tuli erittäin positiivinen mieli :) Kaikki kuulemma näytti todella hyvältä, tosin ihan hitusen kalvo on liian ohut, ei kuitenkaan huolestumiseen ollut aihetta. Hän kuitenkin määräsi vielä yhden uuden lääkkeen, sen nykyisen metformiinin lisäksi.

Eli seuraavassa kierrossa kp 3 - 7, tulen syömään myös lääkettä nimeltään femar. Sen ideana on ymmärtääkseni kiihdyttää munasarjojen ja hormoonien toimintaa, mikä sitten auttaa munarakkulaa kasvamaan ja kypsymään. Mutta tätä lääkettä pitää vain käyttää kp 3 - 7, eli viitenä päivänä ja sitten lopettaa. On vissiin aika tuju lääke...

Ensi ke pitäisi vielä käydä verikokeissa ja vielä saada täysi vahvistus että tässä kierrossa olen ovuloinut. Ovulaationi tuli ilmeisesti pari päivää aiemmin kuin mitä luulin, joten kaikki merkit viittasivat siihen, että se on tapahtunut eilen. (lääkäri näki ultratessaan merkkejä siitä, että ovulaatio olisi suurella todennäköisyydellä tapahtunut) Mutta varmuuden saan siis verikokeissa ensi viikolla. (tosin jokunen kk sitten testasimme myös ja arvo oli 19, mikä kuulemma täydellä varmuudella kertoi sen, että ainakin siinä kierrossa ovuloin).

Sitten tosiaan jos ja kun täti kurvaa kylään, niin kp 3 - 7 syön niitä femar - lääkkeitä, metforminin lisäksi ja kp10 menen sitten vielä kertaalleen ultraan, sekä tehdään sellainen munasarjojen aukiolotutkimus.

Inhottavaltahan nuo lääkkeet tuntuvat, enkä ollenkaan pidä noista tutkimuksista, mutta siinä mielessä olen positiivisin mielin, että homma etenee.

Tässä kierrossa en ole ollenkaan positiivinen, sillä tuo ovis tuli siis yllätyksenä. Onneksi toissailtana kuitenkin pupuiltiin oikein kunnolla, että kyllä siinä mielessä ovis on tullut oikeaan aikaan. Mutta en oikeastaan odota muuta, kun seuraavan kierron alkua, niin pääsen toteuttamaan lääkärin suunnitelmaa.

Ps. laskeskelin, että yrittämistä on nyt ollut reilut 9 kk, kun minulla oli pitkään paljon pidemmät kierrot.... hurjan pitkä aika. No - uskon että se varmasti on ollut hyväksi monessakin mielessä!

Kaikkea hyvää kesäviikonloppuun !

-Mietintämyssy2011- kp 15 / 29 yk vissiin 8

Takaisin