Heippa kaikille - ja anteeksi etten ole kerennyt aiemmin kirjoittelemaan!
Meillä on ollut töissä ihan hurja kiire ja lisäksi remontoimme uutta kotiamme, minne olisi tarkoitus kk lopulla muuttaa - joten ymmärrätte varmaan, että KIIRETTÄ on ja on ollut. Joka tapauksessa - en ole teitä unohtanut !
P.K - onneksi olkoon - teillähän on hienoja uutisia! On varmasti mieli korkealla, kun noin moni iloinen asia samaan aikaa tapahtuu - ja ties vaikka jokin "pieni" iloinen uutinen vielä mahtuisi kesään :)
Elenna: ole ihan huoletta - et ole tämän palstan vanhin jäsen, joten ei maailma kaadu mikäli ikä alkaa kolmosella... :) Tiedän kuitenkin tarkalleen miltä tuo rajapyykki tuntuu.... itsekin sen reilut pari vuotta sitten kokeneena. Ja lääkärini sanoi, että minun ikä ei ainakaan ole lähimainkaan liian korkea vauva - asioihin, että ei ole mittään syytä huoleen. Tosin, itselläni tuo rajapyykki käytännössä tarkoitti sitä, että nytkö minun pitäisi aikuistua.....minkä huomasin sitten hetken päästä - että en ole muuttunut mihinkään suuntaan, vaikkakin ikä kolmosella alkaakin. :)
Vatukka: Mitä sinulle kuuluu?
Ja sitten vielä omaa: viime kierrossa ei tärpännyt - sen varmaankin arvasittekin. Nyt on kierto taas puolessa välissä, ja ovulaatio on ilmeisesti ollut eilen. Kävin muuten tänään lääkärillä. Hän halusi tutkia, että miten minun lääkitys on vaikuttanut ja tutkia tilanteet. Tuli erittäin positiivinen mieli :) Kaikki kuulemma näytti todella hyvältä, tosin ihan hitusen kalvo on liian ohut, ei kuitenkaan huolestumiseen ollut aihetta. Hän kuitenkin määräsi vielä yhden uuden lääkkeen, sen nykyisen metformiinin lisäksi.
Eli seuraavassa kierrossa kp 3 - 7, tulen syömään myös lääkettä nimeltään femar. Sen ideana on ymmärtääkseni kiihdyttää munasarjojen ja hormoonien toimintaa, mikä sitten auttaa munarakkulaa kasvamaan ja kypsymään. Mutta tätä lääkettä pitää vain käyttää kp 3 - 7, eli viitenä päivänä ja sitten lopettaa. On vissiin aika tuju lääke...
Ensi ke pitäisi vielä käydä verikokeissa ja vielä saada täysi vahvistus että tässä kierrossa olen ovuloinut. Ovulaationi tuli ilmeisesti pari päivää aiemmin kuin mitä luulin, joten kaikki merkit viittasivat siihen, että se on tapahtunut eilen. (lääkäri näki ultratessaan merkkejä siitä, että ovulaatio olisi suurella todennäköisyydellä tapahtunut) Mutta varmuuden saan siis verikokeissa ensi viikolla. (tosin jokunen kk sitten testasimme myös ja arvo oli 19, mikä kuulemma täydellä varmuudella kertoi sen, että ainakin siinä kierrossa ovuloin).
Sitten tosiaan jos ja kun täti kurvaa kylään, niin kp 3 - 7 syön niitä femar - lääkkeitä, metforminin lisäksi ja kp10 menen sitten vielä kertaalleen ultraan, sekä tehdään sellainen munasarjojen aukiolotutkimus.
Inhottavaltahan nuo lääkkeet tuntuvat, enkä ollenkaan pidä noista tutkimuksista, mutta siinä mielessä olen positiivisin mielin, että homma etenee.
Tässä kierrossa en ole ollenkaan positiivinen, sillä tuo ovis tuli siis yllätyksenä. Onneksi toissailtana kuitenkin pupuiltiin oikein kunnolla, että kyllä siinä mielessä ovis on tullut oikeaan aikaan. Mutta en oikeastaan odota muuta, kun seuraavan kierron alkua, niin pääsen toteuttamaan lääkärin suunnitelmaa.
Ps. laskeskelin, että yrittämistä on nyt ollut reilut 9 kk, kun minulla oli pitkään paljon pidemmät kierrot.... hurjan pitkä aika. No - uskon että se varmasti on ollut hyväksi monessakin mielessä!
Kaikkea hyvää kesäviikonloppuun !
-Mietintämyssy2011- kp 15 / 29 yk vissiin 8