Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
elenna kyllähän mä testailin mutta nega se vaan oli :/ mulla on normaalisti kierto 21 tai alle, mutta ei koskaan yli ja nyt kp35, että taidan huomenna soitella lääkäriin, olis kuitenkin ihan mukava tietää missä vika, kun kierto on jo kaks viikkoa venähtäny yli :( Mua vähän pelottaa miten pahaksi oma vauvakuume iskee kun isosiskolla on LA tammikuun alussa ja on jo nyt tää vauvakuume ihan kiitettävä :) 
Toi cola on itelleki aika paha, mutta oon saanu noi limut onneks vähemmälle, vaikka oon kyllä muutenkin makealle perso :/

Täällä meni joulu oikein kivasti! Jouluostoksilla tosiaan ne vauvanvaatteet jo kiinnittivät huomion, mutta pyhinä ajatus oli muualla. Niin enkös sitten äsken sortunut ja tehnyt testin vaikka ovulaatiosta korkeintaan 7 päivää... Välillä oikeen pelottaa miten suureksi vauvakuume voi mennä. Olen jo suunnitellut millä viikolla kerrotaan perheelle, milloin kavereille, milloin töissä...aargh. Kohta on kasaantunut niin paljon suunnitelmia ja toiveita että odottelusta tulee tuskaa. Koitan tsempata että seuraava tärppiaika on ennen synttäreitä ja että pitää käyttää se hyödyksi niin voi saada kiva synttärilahjan. :) En edes suunnittele muita lahjoja, jos tuossa ei tärppää käyn ostamassa itselleni manikyyrisetin! ;)

Heips! Olen uusi foorumilla ja ilmoittaudun mukaan tähänkin ketjuun. Meillä on ensimmäinen lapsi haaveissa ja yritys aloitettiin 12/11. :) Toivottavasti ensivuonna saataisiin kaksi viivaa tikkuun! :)

Tervetuloa Emerald! Ootte sit ihan vasta alkaneet yrittämään :) Mietittekö pitkään ennen päätöstä?

Victoria, minäkin olen miettinyt aika paljon sitä, miten ja milloin kertoisin uutiset tärkeimmille ihmisilleni. Sitä on niin ihana miettiä, että pääsisi kertomaan iloisia uutisia. Luultavasti se menee kumminkin sitten oikeasti ihan eri tavalla, mutta on kiva unelmoida :)

Pieninasnas, pahoittelut negasta :( Sullahan on sitten normaalisti tosi lyhyt kierto. Ootko kysynyt lääkäreiltä, että onko se ongelma? Tuolla Raskaaksi 2011-ketjussa Catriona just tänään kertoi, että lyhyen kierron ongelmiin olisi saatavilla jotain lääkityksiä...

Mietittiin reilu vuosi milloin olisi se oikea aika. Todettiin, että aikaisintaan joulukuussa 2011 voidaan jättää ehkäisy. Nyt on olo ku teinillä, et olis tehny jotain sairaan kiellettyä. :D 

Heippahei tänne!

Olen 'uusi' immeinen täällä..noh, joku vuosi taaksepäin tuli kirjoiteltua kun olin kovin vauvakuumeinen mutta sillon ei kyllä avomiehellä ollut vielä vauvojenteko mielessä.

Kärsivällisyys palkittiin sitten kun avomiehen sisko sai vauvan nyt Syksyllä ja avokki pääsi kummiksi vielä tälle vauvalle. Painostusta sukulaisilta on tullut aika tasaisesti viimeisen pari vuotta mutta etenkin kun tuo käärö Syksyllä syntyi niin viime kuukausina painostus on ollu aika tiukkaa.Noh..sukulaiset asuu itä-suomessa ja me täällä pk-seudulla niin eipä toi painostus juurikaan ole avokkia koskettanut.

Joululomalla tuli vissiin piste i:n päälle kun päästiin molemmat paijailemaan tätä avomiehen siskon vauvaa.

Sattumoisin mulla myös ovikset näillä main ja nyt on pari kertaa jo yritetty.. ;) Ajattelin vielä tikuttaa ja katsella näkyykö ovista vielä tikuista -mutta selkeet oireet viittaa kyllä ovulaatioon juuri pari päivää taaksepäin.

Avomies on aika sekaisin vielä mutta haluaa vauvan..tuntuu jännittävän vielä tilannetta yhtälailla kuin minäkin. Oon kyllä yrittänyt hänelle kertoa tästä että ei ihan niin helppoa välttis ole -ei varmaankaan vielä tärppää ekasta..mutta toisaalta eiköhän se yhtä todennäköistä ole nyt kuin tulevaisuudessakin..mä ainakin huomaan selkeesti ovulaation mm.omasta alavatsa nippailuista ja avomies sanoi että mun naama loistaa aina 'oviksen' aikaan ku naantalin aurinko. ;D

Ihanaa kun on tällasia paikkoja missä voi purkautua..vertaistuki on sitä parasta tukea kyllä kun vauvakuume puskee päälle. <3

Uskaltaakohan sitä juoda mitään alkoholipitoista uutenavuotena..en tahtoisi kyllä riskeerata mitään jos tärppäsikin heti ekasta (jota kyllä epäilen)??
Jospas sitä tänään viel niit ovistestejä ostamaan.. ;P

Uusille tervetuloa! Negan saaneille pahoittelut.
Nasku: Lämpimät onnittelut!

Joulu meni meillä vähän typerästi, kun jouduin olemaan töissä ja koirakin sairasteli. :(
Nyt menossa yk 5 ja kp 23/30-40. Ovis oli kylläkin kai vähän aikaisemmin tällä kertaa joten voi olla lyhyempi kierto. Pupustelua kuitenkin ahkerasti vielä tämä viikko. :)

Emerald hihih, et ole ainut jolla oli sama fiilis! Aivan kuin olisi tehnyt jotakin pahaa, kun jätti ehkäisyn pois! :-D

Täällä suunnalla on tympeä päivä menossa... menkathan ne sieltä sitten saapuivat. Viikon etuajassa. Voi jee; kamalat kivut ja mieli maassa! Kierrot on nyt kyllä jotenkin sekaisin...
Eipä tässä toki muu auta, kuin siirtyä yk 4 ja toivoa parempaa onnea. Harmittaa silti, mieskin oli jotenkin surkeana, kun ei tällä(kään) kertaa tärpännyt.

Joulu vilahti kuitenkin mukavissa merkeissä, syötiin ja sukuloitiin eikä miehen kanssa kumpikaan oltu töissä tänä jouluna. :)

Onnea plussasta, nasku ja tervetuloa Emerald ja Sli!

Muru
, ihmeellisiä kommentteja ihmiset osaavatkin päästää suustaan! Mutta varmaankin on niin, ettei sitä yrittämisen stressaavuutta ajattele, ennen kuin on itse samassa tilanteessa.. Niin ja pahoittelut menkoista. :(

Vaikuttaa hyvältä tuo linkki, minkä laitoit, elenna. Mä en kans usko, että lääkekuureja tai alkoholia pitäis kokonaan välttää yritysaikana. Mutta ehkä tosiaan kannattaa lääkärille kertoa kuitenkin yrittämisestä, eihän sitä koskaan tiedä mitä kaikkia vaikutuksia niillä lääkkeillä on! Toisaalta joku tulehduskin varmaan voi ehkäistä raskautta.
Itsekään en kovin usein esim. juo itseäni humalaan, ja olen yrittänyt ajoittaa "bailaamisen" menkkojen ja oviksen väliseen aikaan. Lähinnä oon miettinyt, että jos se humaloituminen jotenkin haittaa ovuloimista/hedelmöittymistä tms, en tiiä sit miten se oikeesti menee...

Victoria, toivottavasti olisi tärpännyt! Voithan sä silti ostaa sen manikyyrisetin. :D

Mulla meni joulu vatsataudin parissa. Heräsin lauantaiaamuna oksentamaan ja tietenkään edes meneillään olevat menkat eivät estäneet mua toiveikkaasti tulkitsemasta sitä raskausoireeksi. :D Noh, vatsatauti se sitten tais kuitenkin olla. Ensi viikolla pääsee taas bongailemaan ovista, aion tilailla taas vaihteeksi ovistestejä. Jospa nyt sujuisi niiden kanssa paremmin, viimeksi näyttivät vaan negaa.

Tervetuloa Emerald ja Sli

elenna
ei mulle oo tullu ees mieleen kysyä lääkitystä tohon kiertoon, pitäis varmaan. Yritän vielä tänään soittaa muutenkin tonne lääkäriin kp37 menossa eikä mitään oireita, että alkaa vähän olla levoton olo :/

Täällä muutenkin tympeää, sain vatsataudin kuumeen kanssa :( Kävin terkkarissa hakemassa saikkua enkä kuitenkaan muistanut edes varata lääkäriin aikaa (kuumeessa ei kannata hoitaa asioita) Päänsärky on riivannu muutaman päivän ja siihen vielä kaupan päälle on ihmeellisiä huimauskohtauksia, en pystyny yöllä nukkumaan kunnolla, kun päässä heitti, vaikka olin sängyssä :/ Anteeks tää avautuminen, alkaa vaan pikkuhiljaa olla stressiä tosta ylipitkästä kierrosta, että missähän mahtaa olla vika. Todennäkösesti en saa ees lääkäriin aikaa ennen tammikuuta, hyvällä lykyllä vasta tammikuun puolessa välissä, oispa rahatilanne vähän parempi niin vois käydä yksityisellä. 

Elena: Joo, kyllähän sen manikyyrisetin siltikin voi ostaa! ;)

Kierroista itsellä tosiaan se kokemus, että viimeksi kun olin ilman pillereitä kierto oli kaikkea väliltä 21-35 vrk. Toivottavasti nyt pysyisi tasaisempana. Vaikka toisaalta en haluaisi joutua seuraamaan niitä lainkaan. :D

Heissan kaikki. Täällähän sattuu ja tapahtuu, sen jälkeen kun pari viikkoa sitten kirjoitin viimeksi tänne on tullut mukaan mame, Pieninasnas, Victoria, nasku, Emerald ja Sli. Lisäksi nasku jo raskautuikin, tuli ja meni :). Mahtavaa, jättionnittelut! Tervetuloa kaikki uudet.

Varmasti Mietintämyssy on parasta, kun jatkaa normaalia elämäänsä myös yrittämisen aikana. Kivut ja tulehdukset haitannevat raskaaksituloa myös, mikäli niitä ei hoideta pois. Tulehduskipulääkkeet saattavat pitkään käytettynä vaikuttaa ovulaatioon vaikutusmekanisminsa vuoksi (vaikuttavat prostaglandiinisynteesiin). En muista systeemiä tarkemmin, mutta tuskin lyhyt kuuri voi pilata mitään. Antibiootit ja kolmiolääkkeet (ellei sisällä tulehduskipulääkettä) eivät kai ole "kiellettyjen listalla", mutta kaikkeahan näistä asioista ei toki tiedetä. Itse olen juonut alkoholia lähes entiseen malliin, ainoastaan mahdollisen alkionkiinnittymisen ja menkkojen välisen ajan olen koittanut olla ilman, juuri kuten Elenakin kertoi. Tulee mieleen, että kuinka moni alkoholisti, narkkari ja lääkkeiden väärinkäyttäjä on tullut raskaaksi elämäntavoistaan huolimatta... Ei muutama alkoholiannos tai tarpeeseen otettu lääkekuuri voi olla kovin vaarallista (sanoo hän joka on yrittänyt jo jonkin aikaa...).

Täällä joulu meni kotoisasti kahdestaan miehen kanssa. Nyt kp 16 ja ovulaatiotestiin sain kaksi viivaa päivinä 13 ja 14. Yk 8, tilanne hyödynnetty. Lisäksi taas hairahduin ja liityin kuntokeskuksen jäseneksi. Pari vuotta olen ollut tekemättä käytännössä mitään ja nyt alkaa jo liikkumattomuus ahdistaa. Aikaa on vaan yksinkertaisesti pakko löytää myös kunnosta huolehtimiseen, koska siitä kuitenkin kovasti pidän. Kyllähän se synnytyskin mahtaisi olla aikamoinen suoritus jos on rapakunnossa. Ja toki se mahan mukana kuljettaminen myös.

Kierron päivänä 21 pitäisi mennä antamaan verinäyte hormonikokeita varten. Mies luultavasti ei vielä mene antamaan sitä siemennestenäytettä, mutta häntä en siihen voi pakottaakaan. No, ei tässä vielä paniikki ole, mutta olisihan se toki mielenkiintoista tietää uivatko ne veijarit johonkin suuntaan vai mihinkään, onko niitä tarpeeksi ja minkä muotoisia ne ovat (ehkä isänsä näköisiä?).

Tuo yrittämisen aloittaminen oli kyllä aika huima juttu. Koko ikänsä kun on kytännyt, että onhan ehkäisy nyt varmasti kunnossa ettei mitään KAUHEAA pääse tapahtumaan. Sitten yhtäkkiä kaikki onkin toisin päin, poistetaan kaikki häiriötekijät ja seurataan jokaista ripsausta milloin ovulaatio tapahtuu ja että on varmasti oikeana päivänä asialla. Ihan hullulta se tuntui. Kesällä mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia kuin mamella, sekava ja kummallinen olo. Kerran kun en osannut töihin vaan ajoin harhaan tietöiden takia ja löysin itseni pyörimästä poliisilaitoksen pihasta olin aivan varma, että olen raskaana. No, vieläkään en kuitenkaan ole, vaan sekavuudet on pantava jonkun ihan muun horopäisyyden piikkiin.

Ihanaa uutta vuotta kaikille. Me paetaan paikalta maalle, missä nuo koirat eivät saa sydänkohtausta pommeista.

Hei!

Täällä taas pienen tauon jälkeen. Töissä ollu koko joulukuun niin hirveä kiire. Meillä ei tuo keskustelu ole oikein vielä edennyt mihinkään suuntaan. Toisaalta varmaan ihan hyvä, että mieskin saa pienen tauon mun vauvakuumeesta.
Läheiselle kaverille on syntymässä lapsi ensi vuoden alussa ja toivonki että mieskin lämpenis viimein. Saa nähä miten käy.

Paljon plussa tuulia teille toisille

Pieninasnas -en tiedä tarkalleen miten sulla on noi kierrot mennyt mutta mua on vaivannut hyvin epäsäännölliset kierrot..noh,yleensä menkat on tullut todella aikasin ja sitä tuhruvuotoa tulee viikko ennen oikeita menkkoja. Sain Terolut -kuurin sillon ja vaihtoehtoisesti luvan käyttää e-pillereitä mutta mulle ei noi e-pillerit oikein ota sopiakseen niin söin Terolutia ja kyllä siitä apua oli. Kierroista sai aikas säännölliset. :)

Mulla tärähti ovistikkuun kaksi vahvaa viivaa -joskin tuo kontrolliviiva näyttää olevan haaleempi entä testiviiva..mut ilmeisesti noinpäinkin se saa olla?! Noh,tänään ei sit ehken nukuta niin paljoa..;) Yritä tässä ny sit olla höyryämättä..avomieskin tuntuu olevan aikas innoissaan. Ja kahdenviikonpäästä tulemma sit ryminällä alas pilvilinnoista..noh ,oppiipahan sit jtn.

Sli mulla on vähän toi sama vika, enkä oo tosissaan aatellu että sille vois mitään tehä, kun aikasemmat terveyskeskuslääkärit on  ollu vähä nihkeitä puhumaan tosta asiasta "sen kanssa on vaan elettävä" nyt olis vähän "parempi" lääkäri, tai ainakin se kuuntelee mua :)

Sitten vaan ovista sinne hyödyntämään ;) 

Pieninasnas : Kannattaa vaan painottaa vahvasti että rarvitset todella helppiä tuohon kiertoon. Aina saa vähän vaikka mielummin liioitella..mäki sain ihan normi terveyskeskulekurin kuuntelemaan ku voivottelin äänekkäästi ja sanoin että TAHDON apua tähän ongelmaan. ;)

Meillä on nyt ovis hyödynnetty..noh..useamman kerran. Kaveri jo arveli että myöhässä saattaa olla ku vain ovispäivän hyödyntää mut ollaanhan me täs harjoteltu jo 25,26 ja tietty tää eilinen 28.12..-hän oli ihmeissään ku niin paljon jaksaa..noo..kyl sitä jaksaa..hyvän asian edestä "huhkia". ;)
Nyt sit odotellaan..mun kierrot on aikas lyhkäsiä..20-23vrk että jokunen päivä pitäs malttaa. Hassua kyllä kun testasin vielä aamulla ovistestillä niin oli vielä kontrolli ja testiviiva vahvoina mut nyt testi näytti enää haaleaa testiviivaa. Siinä sen näkee miten nopea tapahtuma koko homma on..huhhuh!

Huomenta tytsyt !

Sli - olet mielestäni täysin oikeassa siinä mitä sanot. Sellaisessa tilanteessa pitäisi oppia tiukasti vaatimaan, usein se varmastikin voi auttaa, ainakin jossain määrin...

Olemme muuten suht. samoissa päivissä liikenteessä :) Ovistesti näytti minulla plussaa nyt aamulla. (onneksi erittäin myöhään eilen illalla hyödynnettiin jo vähän etukäteen, ja varmaankin vielä tänään ;) ) Katsoin äsken, että mikäli tuuria tällä kerralla olisi, niin ehtisi vielä syyskuun loppupuolelle. Noh, sehän on täysin utopistinen ajatus, että nyt olisi tärpännyt. Mutta en voinut malttaa olla katsomatta. 

Just aamulla miehen kanssa keskusteltiin, että kuinka voi olla mahdollista että niin moni raskaus on "vahinko", vaikka todennäköisyys raskautumiseen ei ole hirveän suuri. Toiset yrittämällä yrittää ja tekee kaiken "oikein", ja kuitenkin kestää kauan ennen kuin tärppää.

Loppujen lopuksi olen vasta nyt oikeasti ruvennut kunnolla ymmärtämään että kuinka paljon tuuriakin pitää olla tässä asiassa ja kuinka hankala prosessi se itse asiassa voi olla. Lapsia saadaan - ei hankita. Sitä olen varsinkin oppinut arvostamaan aivan toisella tavalla, nyt kun itse on yrittämässä :)

Mukavaa päivää kaikille !

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Täällä vuoden vaihtumista vietettii rauhallisesti kotona.

Jospa  tänä vuonna pääsisi sitten viimein tosi toimiin. Keskustelua on jatkettu ihan hyvässä hengessä.

Täältä myös Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Toivottavasti tämä vuosi tuo paljon plussa-uutisia kaikille. :o)

Mekin juhlimme aikas rauhallisissa merkeissä..ja miehekkeen kanssa meillä oli yhteinen uudenvuoden toive :Oma pieni vauva <3 Saahan nähdä -toivottavasti se toteutuu.

Sen verran omituissuuksia..nyt o kahtena päivänä ollut aamulla sellanen kuumottava tunne vatsassa?! Ja siis ihan tuolla alavatsassa..ensimmäisestä 'toimituksesta' viikko ja oviksenhan mä tikuttelin Tiistaina. Eilen myöhään illalla tuli hyvin pieni määrä verta.. mutta niin pieni määrä oli etten laskis mitään sen varaan. Lisäksi pari päivää vatsaa poltellut kummasti..etenkin aamuisin mutta myös päivällä ja illalla. Vähänku menkkoja ennen muttei ihan samanlaista kuitenkaan.. kiva. Plääh.. menis ny viikko nopeesti. :D

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Nyt ottaa päähän ihan älyttömästi! Taas eräs tuttava ilmoitti olevansa raskaana ja ilman mitään yrittämistä. Toisilla vaan se käy niin helposti. Erityisesti tässä asiassa ottaa pattiin se, että kyseisellä pariskunnalla ei ole kovin hyvin mennyt viime aikoina ja tuntuu että lapsi on tehty välejä paikkaamaan.

Itsellä viides yrityskireto loppuruoralla kp 28/30-40. Kohta pääsee taas uudelle kierrokselle. Yrittämisestä ei ole kyllä ollut puutetta, mutta yhtään ei tunnu siltä että jotain olisi saatu aikaiseksi. :/

Takaisin