Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ulkona sataa vettä... jospa sitä olis vaa vällyjen alla miehen kainalossa... ei mutta tänään on tehtävä jotain muutakin, ainaki haettava auto huollosta ja sen sellaista. Mutt pupuiluaikaa eletään [;)]

Harmi, mutta kyllä se vielä joskus tärppää - kaikille meille! (Yritän ainakin kovasti uskoa niin)

Heippa kaikille !

Katsotaan osaanko käyttää tätä nyt ollenkaan, "tekniikan ihmelapsi" [:D][:D]
Olen jonkun aikaa seuraillut hiljaa sivussa teidän juttuja ja uskaltaudun nyt itsekin mukaan ! [:D]
Eli itse olen 20 ja mieheni pian 22. Emme ole sopineet että yritämme lasta, mutta sovimme n. puoli vuotta sitten että jätän pillerit pois ja molemmat tiedetään mitä siitä voi seurata [;)] Eli siis kyllä me toivoisimme kolmatta tänne meidän kanssa asustelemaan. Itsellä on opiskelut vielä kesken sen verran, että joulukuussa saisin hakea valmiin paperit, eli pikkuinen olisi senkin puolesta tervetullut ! [:)]

Taisin olla äsken liian innokas saamaan ihkaekan viestini tänne, niin unohtui siinä sitten jotain... [:D]
Elikkäs pillereitä en ole popsinut puoleen vuoteen, ja täti on tullut aina sen jälkeen kylään. Tämä mua jännittääkin, sillä isosiskoni miehensä kanssa yritti esikoistaan 7 vuotta kunnes tärppäs. Oli n. vuosi sen jälkeen uusiks raskaana mutta meni kesken ja lääkärin tuomio oli tyly, ei enää ikinä lapsia. Äitini on saanut yhteensä kolme keskenmenoa, joten pelkään että ei meidän suku olekkaan niin sikiäväistä sakkia. [&:]
Mutta eihän tuo puoli vuotta nyt vielä pitkä aika ole mutta kuitenkin kun suvussa tälläistä on ollut niin pistää väkisinkin mietityttämään.

Joko olisi omaa napaa tuijotettu tarpeeksi, anteeksi tästä ! [:)]

Kaikille plussatuulia ihan hirveän paljon !

Tervetuloa mukaan chrystal! Toivottavasti tärppää pian!

Riikalle
pahoittelut.

Ja örkille rattoisaa pupuilua [;)] Mulle kolahti Ps 42:12

Sanra
, mitä lähti Ikeasta mukaan? Itse ajattelin lähiaikoina ostaa sellaisen lipaston, mihin saisi sitten vauvanvaatteita yms.

Tuntuu olevan ihana vauvakuumeaalto liikkeellä, kun kaveripiirissäkin kuumeillaan. Itse en vain ole uskaltanut levitellä asiaa, vaikka tiedän muidenkin kuumeilevan, kun ei jaksa sitä kyselyä, että joko?

Täälläkin eletään pupuiluaikaa. Tosin yritän ottaa vähän rennommin kuin aikaisemmin, ja pysytellä täältäkin hieman taka-alalla. Btw ostin viime viikolla H&M:ltä mammafarkut. Tuli semmonen, että pakko sovittaa, ja oli todella hyvännäköiset! [:)] Höpsö minä... [8D] No, ne odottaa nyt siten kaapissa sitä masua, vaikka voishan niitä jo nyt käyttää, eipähän ainakaan kiristäisi vyötäröltä [;)]

Heipä hei!

RiikkaJ:lle pahoittelut ettei tärppi osunut vielä kohdalle.. [:(] Saapa nähä kuin itselle käy, tänään pitäisi kuukautiset alkaa.

Örkillä on mukavan kuuloiset ajaviettosuunnitelmat vällyjen alla kainalossa kyyhöttämisestä! [:D]

Tervetuloa Chrystal mukaan kuumeilemaan! Itsellä on opiskelut myös siinä vaiheessa, että jos en ihan jouluksi valmistu, niin viimeistään helmikuussa. Sitten olisikin mukava jäädä tosi varhaiselle mammalomalle, jos kaikki hyvin sujuu. Varmasti sukutausta pistää miettimään, mutta eipä tuota toisaalta tiedä.. Olikos tuossa vau:n etusivulla jotain juttua aiheesta..? En vielä ehtinyt muuta kuin otsikon lukemaan. Tsemppiä! [:)]

Paapero, kyllä täälläkin niitä lipastoja jo kateltiin vähän siihen malliin, että josko niistä ois jopa hoitopöydäksi..! [;)] Ilmeisesti siis hirveä pesänrakennusvietti päällä, kun kaikkea pientä kivaa makuuhuoneeseen (matot, yöpöydänlamput, tyynyjä) tarttu mukaan Ikeasta [:D] ja eilen piti käyä Kodin1:ssä verho-ostoksilla 110 euron edestä! [:-] Kalliiksi tuli, mutta onpahan pistetty tämän huushollin verhoasiat kerralla kuntoon.. Itsekin olen harkinnut jo mammahousujen ostoa, kun tässä istumatyössä  tahtoo iltapäivää kohden massu turvota ja kipeytyä, varsinkin jos on tiukat farkut jalassa.

Omaa: Tänään olisi täti odotettavissa kylään.. Saapa nähä tuleeko vai tuleeko myöhässä vai tuleeko ollenkaan.. [;)]

Piti tulla kurkkimaan tuolta joko nyt onnistaisi-keskustelusta [:D]

[font="Times New Roman"]Sanra
Toivottavasti täti jättäis kokonaan tulematta! Lähetä tänne vaikka se pirulainen [;)] Peukutukset! b[:D]d

Sanra kiitos vinkistä, en oo huomannutkaan juttua !  Täytyypäs käydä kurkkimassa. [:)] Ja toivotaan että täti kiitäisi kovaa ohitse eikä sun kohdalla pysähtyis ollenkaa ! [;)]

Nyt tuntuu että ei ehdi muuta puuhaillakkaan kun koulujuttuja, on sen verran paljon tehtäviä, tenttejä ja opinnäytetyökin pitäis jossain vaiheessa väsätä. Ja tuntuu että nämä harmaat kelit vaikuttaa muhun niin paljo, ei muka huvittaisi mikään ! Syysmasennusta? [:D] Tai muuten vain on laiskottanut viime aikoina.

Sori, Dark en onnistunut unen pöpperössä käännyttämään tätiä sinne suuntaan, kun perkeles keskellä yötä rynni kyläilemään..! [:@] [:D] Mutta toisaalta en sitä sinne olisi halunnut häätääkään, kun edelleen olen sitä mieltä, että sulla ois pieni jo mukana, ei vaan vielä näkyny digissä.. Voisko olla? Uskaltaisitko mennä käymään verikoetestissä?? [;)]

ON: Mutta todellakin täällä tänään alkoi YK2 ja ihan hyvillä mielillä. Eipä tuon tätin tulo kovin harmittanut, kun osasin sitä odottaa, eri juttu voi olla sitten 28 päivän päästä. Mies aamusella kommentoi kuukautisten alkamista, että "Pitää panna kovemmin!" [:D] Niin kai se häätyy..! [:D]

Chrystal, kyllähän tuo ukkokulta toisinaan löytää oikeat sanat ja vielä sopivaan tilanteeseen ja saa minut useinkin hekottelemaan/liikuttumaan kyyneliin..! [:D]

Olen tänään käyttänyt työpäivän hyödyksi lukemalla Vauva.fi blogeja. Aivan huippu blogi löytyy otsikolla Vauvatehdas! Aivan mahtava!!! [:D] Oon nauranut ihan räkänä, toivottavasti työkaverit ei oo kuullu..[;)] Ja kyynelkin vierähti poskelle asti, kun pääsin synnytykseen asti ja oli kuva pienen vauvan pienesta jalkapohjasta.. <3

Että jos ette muuta tekemistä viikonlopulle keksi, niin siinäpä riittää hetkeksi puuhaa! [:)] Viikonloppuja!

Taitaa olla joku miesten ominaispiirre nuo väläytykset, täälläkin kyllä saa välillä nauraa aiva vatsalihakset kipeinä [:D]

Oon myös lukenut tuon Vauvatehtaan, on kyllä tosi hyvä, sitä lukiessa kyllä piristyy ! [:D] Suosittelen myös kyseistä blogia !

Täällä vietellään tylsää perjantaita, miekkonen lähti kaverinsa läksiäisiin kun muuttaa Amerikkaan ensi viikolla. Oli kuulemma akka-vapaat bileet [:D][:D] Harvoin tuo kyllä käy missään joten suotakoon hänelle tämä vapaailta.

Mukavat viikonloput kaikille !

chrystal
Voihan se olla, että nyt kun sun ajatukset on kouluhommissa, tärppää helpommin [;)] Eikös kaamosmasennus tuu joillakin heti kun tajuaa, että se talvi on oikeesti taas tulossa, ja talvi nyt itseä ainakin masentaa siinä mielessä, kun on niin pirun kylmää ja märkää ja lunta ja pitää pukee niin paljon päälle, liukasta tai loskaa, kumpaa vaan, niin ottaa kupoliin [:D]

Sanra
No voihan pirskatin täti, kun kurvas sinne[:@] No, mutta harvat onnistuu ekalla yrittämällä, joten vielä voi ainakin olla hyvillä mielin... [:D] Sinänsä, en itse ainakaan vielä pelottele itteeni sillä ettei tärppää pitkiiiin aikoihin, yritän suhtautua siihen niin, että tärppää jos on tärpätäkseen - ainakin toistaiseksi...

No se sun haluamattomuus lähettää sitä tätiä tänne toi sen kylään sinne, mur [:D] Ei, mä oon itekkin jo ruvennu miettimään, että voishan se pieni olla kyydissäkin, ku oireet on alkanu kallistuun siihen suuntaan, eilen eto ihan hirmusti ja nännit yhtäkkiä kipeytyneet... Tai sitten täti tekee tuloaan, vieläkään oo näkyny [&:] Kaveri pakottaa mut tekemään kolmannen raskaustestin huomenna, ja tulee testeineen meille. Verikokeeseen varmaan ottavat muutenkin lokakuun lopussa, jos tätiä ei oo siihen mennessä näkyny...

Ja viime viikolla teinkin kaks testiä, kuten jotkut täällä varmaan tietää, liuska antoi selvän, mutta haaleen plussan ja digi sekoili jotain ihan omaa, anto ens negan, ja seuraavaks ku kotiin tulin, ruudussa lukikin "raskaana 3+"... [:@] Raivostuttavaa...

Kyllä muuten sain hyvät naurut miehesi kommentista [:D]

Täytynee lukasta sitä blogiakin jossain välissä [:)]

Dark, hienoa, että kaverisi "pakottaa" sinut testin tekoon! [:D] Muuten olisin kohta ite tullu ja pakottanu, jänskään niin sinun puolesta..! Tuuhan sitten kertoon kuin kävi! [:)] Ja tosiaan eipä tuo tätin tulo yllättänyt eikä masentanut, kun melko varmasti tiesin sen tulevaksi. Minähän siis jouduin PAPA-löydöksen vuoksi käymään kolposkopiassa ja siitä seuranneen vuodon ja selibaatin myötä parhaat päivät meni ohi.. Mutta tässä kierrossa onkin tilanne ja yritys ihan eri ja toivotaan, että tulostakin tulee..! [;)]

Niin, enpä muuten ole vissiin muistanut tänne kertoakaan niitä kolposkopian tuloksia: EI SOLUMUUTOKSIA! JEE!!! [:D] Siis tällä kertaa, loppuelämän riesahan tuo on.. [:@]

Voi, että on ihanaa, kun meillä täällä töissä on yks nainen raskaana, on sen kans niin mukava jutella nuita raskausasioita!!! [:D] En vaan oo vielä niin avautunu, että olisin kertonu, että meilläkin yritetään.. Mutta tuon masun kasvamisen seuraaminen kyllä vaan lisää tätä intoa: Minäki tahon!!! [:D]

Dark luin oireitaisi joko nyt onnistaisi ketjusta ja kyllähän ne aika vahvoja ovat... Mikseivät päästä sinua verikokeeseen TK:hon...? Tyhmiäkö ne siellä ovat [:D] Ootko miettinyt että kävisit yksityisellä testaamassa?

Sanra, hyvä ettei tädin vierailu masentanut [:D] No, toisaalta kolposkopian jälkeen vaikka oliskin tärpänny, niin olishan sitä voinu käydä typerästi, ja sitten olis menny kesken ku limakalvvot varmaan menny vähän huonommaksi toimenpiteestä [;)] Ja mä en muista niitä prosenttei mut ekaa kertaa lasta yrittäville suuri osa olisko ollu melkee 80% saa tärpin ekan puolen vuoden aikana... [:)] Mä otin asenteen yrittämiseen niin, että voi viedä vuodenkin ennen ku tulosta tulee, ja heti napsahti plussa, joka tosin varmaan stressin takia voinee olla että meni kesken... [&:]
Kiva kuulla ettei ollu solumuutoksia! [:D][:D]

Hih, tosiaan oon kyllä aika tyytyväinen että kaveri pakottaa, en varmaan muuten olis uskaltanu oikeestaan tehdä sitä. Tosin huomenna iltapissistä tehdään, mut parhaani mukaan koitan pinnistää ja pidättää sen ainakin 4 tuntia. [:D] ja tottakai tuun kertoo miten kävi, ite varaudun puhtaaseen negaan...

Paapi,
Oireet on vahvaHKOT, ja laaja kirjo jälleen, tosin tällä kertaa nännienkin kipuilu voimakkaampaa... Ja tänäänkin vatsa tosi jotenki hellänä. Teki ilkeetä liikkua, samoin tissien kans. Eikä voinu koskeekkaan ja sattu samantien...
Verikokeeseen ne ei päästä ennen sitä terojen alkututkimusta, ja yksityiseen ei oo koirahankinnan vuoksi just nyt rahaa, prkl [:D] 30e siellä muistaakseni verikoe maksoi. Jos liuska antaa negaa ja menkkoja ei näy, niin lokakuun lopussa pääsee testeihin... HUOH[&o] Ja taas nipistää alavatsaa [>:]

Anteeks omanapaisuuteni [&o]
Väsyttää... Mies ei oo tullut kotiin vieläkään, lähti kavereidensa kanssa johonkin ja eipä oo siitä taas kuulunu että onko yöksi ees kotiin tulossa. No täytynee itse mennä tästä sitten pikkuhiljaa nukkumaankin, että jaksaa huomenna koulussa.... Hyvää yötä... <3
Joo no en mä ihan näin tätä jättäny, ihmisethän jännää täällä mun puolesta
No, mutta mitään mullistavaa kerrottavaa mulla ei kai oo.. Tein kaverin valvonnassa tänään sen testin, pidätin pissiä kahdesta asti kahdeksaan, joten no, iltapissi mikä iltapissi toisaalta. Ja sen oli tuloskin näköinen. HELKUTTI MÄ VIHAAN RASKAUSTESTEJÄ! Kaverillakin oli siinä ihmettelemistä. Viivahan siinä oli. Joku värillinen töhräys, joka näkyy hyvässä valossa... PRKL... En tiiä mitä helkuttia tässä pitäis nyt sit ajatella, kai sitä muka ollaan raskaana,
digi kuitenkin väittää negaa ja liuskat molemmat plussaa... Huoh... 

Hei tännekin pitkästä aikaa!

Dark, gyne-siskoni sanoi, ettei kolposkopialla ole vaikutusta raskautumiseen, muuten kuin tietenkin tuon selibaatin muodossa. Mutta sulla siellä vaan jännitys tiivistyy! Toivottavasti testit ovat oikeasti oikeaa plussaa, niin uskon! [;)] Harmi, ettet pääsyt terkkariin veritestiin, ihme hommaa.. [:'(]

Mites Paapi, joko oot uskaltautunu testaamaan? Lupaavalta vaikuttaa, kun olen tuolta Joko nyt onnistaisi -ketjun puolelta seurannut tilannetta.. Esimerkin vuoksi voisit sen plussan päräyttää, niin voisin sitten sinusta ottaa mallia ja tehdä saman perässä! [:D]

Entäpä Paapero, joko oot päättänyt uskallatko testata ennen lomalle lähtöä? Olisiko tosiaan ollut kiinnitysvuotoa..? Ihanaa olisi, jos teille kesävauva kertoisi tulostaan! [:)]

Mitäpä RiikkaJ:lle kuuluu, joko alkaa olemaan tärppipäivät käsillä? [;)]

Ja tuottiko Örkille pupuiluaika tulosta? [:)]

Täällä alkaa tärppipäivät lähestyä ja eilen ostin greippimehua, kun oli tarjouksessa. Vielä pari kuukautta sitten olin sitä mieltä, että mihinkään näihin "vippaskonsteihin" en lähe mukaan, ja eilen melkeen ääneen naureskelin mielen muuttumista.. [;)] Ovistestit kuitenki jätin vielä kaupan hyllylle, vaikka niitäkin kävin hiplailemassa.

Lokakuun jatkoa kaikille! [:)]

Takaisin