Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninja, tervetuloa joukkoon!

Clove, kiitos kannustuksesta! Tähän asti on tuon lopettamisen kanssa mennyt ihan hyvin. Välillä tulee sellasia "pakko saada tupakki" tilanteita, mut sit ku keksii koko ajan jotain muuta tekemistä niin se himo menee kyl ihan hyvin ohitse.

Minäkin toivottelen kaikille oikein ihanaa alkanutta kesää ja plussa tuulia kaikille! :)

jees mensut loppu pari päivää sit joten tässä sitä ovista ootella.laskurista aina katella että millon se plussa sit voi näkyy,päivät vähenee hehe.[:)]

Aurinko armas.. ihanaa! [:)]

Sen verran nyt päivitystä tänne, että menkat alko sit tänää.. tai pientä merkkiä anto jo illalla/alkuyöstä, mut lasken ne alkaneeks tänään. Se kierto oli sitte huikeat 46 päivää!!! Koskaan oo mielestäni tuommonen ollu, joten huh. No, mitä vaan voi tapahtua, eikä seuraavasta kierrosta koskaan tiedä. En jaksa vielä ruveta tikuttelee ovista.. Tää nainen yrittää keskittyä seuraavaks mahan pienentämiseen [:D] en vaan tiedä, miten saisin itestäni laiskuuden karistettua, koska se on tällä hetkellä suurin ongelma ruokavalion lisäks [>:] Jos edes vähän sais pois niin helpottais oloa.

Varmaan välillä täällä seurailen tilannetta, mut yritän jättää vähemmälle. Jos sit ajattelis koko asiaa vähän vähemmän..

Toivottavasti teillä kaikilla ihanaisilla tärppää!! Sitä toivon [:)] Ja että saisitte ruveta kasvattelemaan mahojanne! [:)] toivottavasti myös pian minäkin.

Ja Mariia, hyvä että on menny hyvin! Pidä pintas! [;)] Vaikka tekee tiukkaa, muista mihin se sit johtaa. Kaikin puolin parempaan elämään [:)]

Heippa hei kaikille!

Uusi kuumeilija liittyy joukkoonne :)
Yritys aloitettu tässä kuussa, ja ovis tuli ja meni siinä 18 pvä tienoilla. Nyt saa muutaman viikon odotella kuinka on päässyt käymään, mutta peukut pystyyn niin kuin kaikille yrittäjille.
Minä ja avopuolisoni katsoimme että nyt olisi hyvä aika yrittää lasta koska olemme molemmat valmistuneet ja siirtymässä työelämään.

Mutta onnea kaikille yrittäjille :)

Iljah: Tervetuloa joukkoon ja onnea yritykseen! :)

Mariia: Onnea myöskin tupakoimattomuuden kanssa, oot vahva ja pystyt olee ilman! :)

Omaa: Tää kuukaus on menny rauhallisesti, en oo stressannu tätä yrittämistä oikeestaan yhtään ja peitot on heilunu itestään tasaseen tahtiin :) Nyt odottelen menkkoja saapuvaksi tuossan ensi viikon aikana, kierto on ollu niin epätasanen, etten oikein tiedä millon ne olis tulossa, mutta rauhassa yritän odottaa ainakin loppuviikolle :) Ollu vähän semmonen jännä olo tässä viikon päivät, välillä öklöttää ja mahassa nippailee, mutta en oo edes ajatellu asiaa ja kohtahan se nähdään, että onko taas luulotautia tämä :) Toive olisi tietenkin hurjan kova, mutta en usko pettyväni pahasti jos täti sieltä vielä tuosahtaa, onhan tässä aikaa ja yritys vasta aluillaan.

Yk2Kp28/31-38

Täällä myös uusi kuumeilija. [:)]

Ovulaatio oli 10.5. ja odotellaan, että josko olisi tärpännyt. Oireita ollut rintojen aristus ja mieskin huomasi niiden kasvaneen/turvonneen. Rinnat tuntuvat jotenkin kovilta. Eilen oli eka kerran kunnon etova olo. Hetken luulin, että täytyy mennä oksentamaan. Päätä särkee ja poskia kuumottaa. Vatsassa ollut nippailua ja painontunnetta. Eilen oli eka kertaa iltapäivällä ihan järjetön väsymys.Tänään olisi pitänyt alkaa kuukautiset ja tein testin, mutta näytti negaa. Olen varovaisen toiveikas masukista.

Onnea kaikille muille kuumeilijoille.

Heips taas täältä. Ollut vähän hiljaiseloa, ku ei ole aina jaksellut kirjoitella. Selannut olen kyllä tekstejä. Yleensä olen ensin lukenut noi yleiset kuumeilijat -palstan ja sen jälkeen en olekaan jaksanut keskittyä tähän sivuun, joten nyt ajattelin tehdä toisinpäin, ettei tämäkään sivu täysin unholaan jää.

Tällä hetkellä on tiputusvuoto taas alkanut, joten vajaan viikonpäästä alkaa menkat, eikä siis taaskaan tärpännyt. Jos kesäkuussakin viel tulee tiputtelua, niin taidan ottaa yhteyttä taas lääkäriin ja kysyä, että onko kaikki kunnossa. Kysyin sitä jo paljon aiemmin, mutta silloin siis epäili, että johtuu siitä kun kroppa totuttelee olemaan ilman hormonaalista ehkäisyä. No nyt on oltu ilman ehkäisyä jo yli puolivuotta ja vieläkin tiputtelee, joten voinen ottaa uudestaan yhteyttä lääkäriin.

Tervetuloa Bofink joukkoon mukaan! Ja onnittelut raskausuutisista!

Ihana tuo Annelsen kertomus... nähdä eka kuva tulevasta vauvasta jo ennenkuin tietää sen olevan vauva - tai tulevan vauvaksi [:)]

Kyllä sitä Bandida voi isoa taloakin jo katsella. Me asutaan mieheni kanssa yli sata neliöisessä omakotitalossa ja jo nyt ihmetellään miten tänne lapsia mahtuu [:D] Kummallakin oma työhuone ja yhteinen makuuhuone. No ollaan me sen verran mietitty, että mun huoneesta sitten ainakin aluks tulis lasten huone. Mutta eka vuos lapsi varmaan viihtyy ihan vanhempien kans samas makuuhuonees ja olkkarissa ja siellä missä vahemmat ovat. Tässä talossa alkuperäiset asukkaat oli kolme vai neljä lapsinen perhe. Ja yks vessanpytty. Kai ovat hyvin kuitenkin pärjänneet. Me rakennettiin tänne heti toinen pytty kylpyhuoneeseen. Erillises vessas oli se eka pytty. Mutt niinhän se on, että nykyaikana ihmiset tarvitsevat mukamas niin kauhiasti tilaa ympärilleen.

Hienoa Mariia, kun lopetit tupakan polton! Ja pystyit viel noin hyvin. Jotkut toiset väittävät sen olevan tosi vaikeata. Ja osittain kuvittelevat vaan, kun eivät uskalla edes kokeilla kuinka helppoa se oikeasti olisi.

Ninjallekin tervetuloa joukkoon suremaan, iloitsemaan, odottamaan, elämään elämän kirjoa meidän muiden kanssa!

Niin Clove, kumpaa tässä nyt yritetään, mahan pienentämistä vai kasvattamista? [:D] Joo, molemmat on oikeesti hyviä asioita, ja toivottavasti me kaikki saadaan vatsaa vielä kasvattaakin!

Ijah, tervetuloa! Toivottavasti tärppäsi heti!

Simpun tilanne kuulostaa jännältä... toivottavasti tärpännyt! Peukut pystyyn!

TypeO, tervetuloa sinullekin ja toivottavasti pääset pian tuonne odottajien puolelle. Lupaavalta kuulostaa!

Mulla vähän sama ongelma kuin örkillä: silloin kun tänne palstalle ehtii niin ei jaksa kaikkiin ketjuuihin runoilla... [&:] 

Mun mielestä voit ihan hyvin örkki ottaa taas yhteyttä lääkäriin jos tiputtelut jatkuu - ei nuo välivuodot oo ikinä ihan normaaleita, vaikka sitten vaan kroppa totutteliskin luomuna oloon. Mun erittäin valistuneen maallikkomielipiteeni mukaan välivuodot merkkaa jotain hormonitasapainon ongelmia, eikä oo yhtään väärin jos niiden pitkittyessä hakeutuisitkin taas lääkärille. Se vuosi, mitä aina toitotetaan et pitäis 'yrittää rauhassa' meinaa sitä et jos kaikki menee muuten ongelmitta niin vuosi odotellaan, mutta kannattaa mennä tutkimuksiin jo aiemmin jos on ikää, vuotohäiriöitä tai epäsäännöllinen kierto... Meillä ei niinkään ole se että ihmiset tarttis sitä tilaa ympärilleen mutta meidän tavarat ja kaks kissaa suorastaan vaatii niitä lisää [:D]

Clove ja örkkikin, mä oon ainakin naureskellut oman mahani kanssa et se on hyvä 'harjoitella' sitä mahan kasvattamista ensin ruuan kanssa, ja sitten jos onnistuis vähän laihtumaan ja sit raskautumaan niin mahanahkoja olis venytetty jo valmiiksi joten raskausarpia ei tule niin paljon [8D] Eiks se näin mene..? Mä ainakin laitan tuohon toivoni, ei tämä kaikki syöminen oo ihan hukkaan voinut mennä.

Mulla taisi mennä taas tämäkin kierto kankkulan kaivoon, ainakin jotain tiputtelee jo... Jos tämä tästä menkoiksi asti kiihtyy niin alkaapa sitten YK14 [:'(]

Kaikille tasapuolisesti vielä muistutus: jos ette jo syö niin syökää foolihappoa jo tässä yritysvaiheessa. Kuuluu B-ryhmän vitamiineihin ja saa apteekin vitamiinihyllystä. Kuulema saattaa auttaa jo yrittämisessä, ja sit kun sitä tarvitaan varsinkin raskauden alkuvaiheessa niin onpahan jo valmiiksi arvot kohillaan (miun gynen suositus) [:)]

Mä jo silloin aiemmin netistä tutkailinkin kaikenlaista ja epäilin, että mulla on joku keltarauhasen vajaatoiminta tms. Mutt kyllä mä sinne lääkärille viel otan yhteyttä, jos kesäkuussa viel tiputtelee ennen menkkoja. Siihen asti mä viel katselen.

Kuinka pian ootte yleensä testaillu? en millään malttaisi odottaa enää yli viikkoa vaan haluaisin tietää että voiko testata ennen kun menkkojen pitäisi alkaa?
Ehkä tyhmä kysymys mutta kysympäs silti (:

Nonni, uusi kierto alkoi. Eilen testasin aamulla negan ja nyt siis sit alkoi menkat. Positiivista tässä on se, että kierto on nyt oikeinkin mukavanmittanen 31päivää ja jos sellasena pysyis niin olisin iloinen :) Iloisempi tietenkin jos nämä optimimenkat olisivat viimeiset, mutta niin ;) Tästä tämä taas lähtee, ei voi muuta sanoa.

Yk. 3 Kp1/31-38

Iljah, Yli viikkoa ennen menkkoja ei mikään testi näytä vielä plussaa: Kiinnittyminen tapahtuu vasta viikko ovulaation jälkeen, eli viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua, eikä sitä ennen plussaa voi saada. Herkimmät testit saattaa näyttää kiinnittymisen jo pari päivää ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, mutta vain saattaa... (kannattaa katsoa se herkkyys testistä, tavallisimmat on 10 mIU/ml ja 25 mIU/ml, joista 10 on herkempi)
Jos sulla ei nouse hcg -arvot normaalia nopeammin niin ihan turhaan testaat liian aikaisin. Yleensä tuloksena on vain nega - joka saattaisi sitten muutama päivä myöhemmin testattuna ollakin plussa. Samoin toisin päin: Alkuraskauden keskenmenot on todella yleisiä, ja jos testaa liian aikaisin, saattaa se odotettu plussa muuttua muutaman päivän päästä negaksi ja valua menkkojen myötä ulos... [:'(] 
Tiedän itekkin kuinka vaikeaa on odottaa, mutta neuvoisin silti että yritä! Korkeintaan päivää tai paria aikaisemmin voit kokeilla jollet millään malta odotaa loppuun asti, mutta sanoisin että sekin on testien tuhlausta. Nimimerkillä YK14 menossa ja vino pino testejä käytetty... [;)]

Simppu, hienoa että kierto alkaa lyhentyä, jospa se olis sen merkki että alkaa tasaantua myös - tai onnistuisit tähtäämään petipuuhat oikein tässä kierrossa ja ei tarttis enää tasaantumista odotellakaan [:D]

Kaippa se on vaan sitten kestettävä (:
no mutta kehittelee muuta ajankulua jotta ei tulisi niin paljoo mietittyä koko asiaa

Örkki: Kiitos tsempistä. [:)]

Oireet ovat jatkuneet ja eilen mies oli sitä mieltä, että rinnat ois taas hieman suurentuneet. Eilen olivat mielettömän kipeät, mutta se meni ohi. Tänään alkoi alavatsalla menkkamaiset kivut ja pari kertaa tullut pyyhkimisvuotoa. Nuo vatsakivut muistuttavat liikaa menkkakipuja, joten pelkään, että kuukautiset alkavat. Kuitenkin etova olo jatkuu ja kuumemainen olo sekä päänsärky.

Menossa siis kp 31/28 ja vielä ei ole plussaa näyttänyt. Uskaltaisinko testata perjantaina uudestaan??

Mä en Iljah ole testannut vielä kertaakaan... ja olen ajatellut, etten testaakaan ennenkuin menkat on tosi paljon myöhässä.

Onko jollain rinnat turvonneet/kasvaneet ja silti tullut negaa?? Mä en kestä, jos mulla on  taas valeraskaus. Aikaisempaan erona rintojen kasvu, jonka mieskin huomasi ja lämmön nousu. Tänään siis alkoivat menkkamaiset vatsakivut ja tänään tullut vuotoa. Ei mitään kauheasti.
Ajattelin sunnuntaina testata seuraavan kerran. Silloin olisi kp 35/28.

Heippatirallaa...

täällä olisi uusi kuumeilija joukkoon tai oikeastaan taidan olla plussannut...en vain itse usko asiaan [8|], vaikka (kuulostaa hullulta) tein
neljänä aamuna peräkkäin testin ja kaikki näyttäneet plussaa...jotta asia olisi kaikin puolin varma, pyysin työterkkarilta vielä verikokeen! oireita ei juurikaan ole kuin ääretön väsymys ja huuliherpes, höh...

mutta haluan toivottaa kaikille plussaus onnea ja hyvää kesää...[;)]

Mulla ainakin TypeO jossain vaihees kiertoa tuntuukin olo ihan turvonneelta. Ihan koko kropassa, ei vain rinnoissa. Mutt en mää sitte tiiä, tai sitte sulle testit antaa positiivisen vastauksen vasta myöhemmin.

Tervetuloa Zintsu ja kiva ku tuot heti plussauutisia tullessasi! On se hianoo ku toiset raskautuu, vaik itelle ei tärppää. Eiköhän me kaikki jossain vaiheessa!

Kiitos Örkki jälleen kerran kommenteista. [:)] Menkkojen aikaan mulla on yleensä vaan vatsa erittäin turvonnut ja rinnat kipeät, mutteivat koskaan turvonneet. Pahaa pelkään, että menkat alkoivat, kun tänään tuli veristä vuotoa, mutta ei niin runsasta kuin yleensä. Yleensä mulla on runsaat ja kivuliaat menkat. Mutta katsotaan nyt, että jatkuuko vuoto. Kyllä tää on niin kiduttavaa. [8|]

ONNEA Zintsulle plussasta. [:D] Toivottavasti me muut tullaan pian perästä.

Menkat sitten alkoivat. Miehen kanssa ollaan mieli maassa. Ei auta muu kuin koittaa uudestaa kesäkuun alussa. Mun kesäloma alkaa sopivasti ennen ovista. [:)] Täytyy ostaa ovistikkuja, kun loppuivat juuri. Tsemppiä muille kuumeilijoille. [;)]

Takaisin