Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan mielettömästi onnea Allison!! Meillä on varmaan lasketut ajat aika lähekkäin :grin

Toivottavasti tästä lähtee liikkeelle oikea plussien hyökyaalto :rolleyes:

Kiva kuulla Elmiina, etten ihan omituinen ole :) katson ihan haltioituneena noita viivoja ja toivon pikkuisen pitävän kovin kiinni minusta!

Amilja, mulla on la 22.5.2014, kun laskin oletetusta oviksesta (se oli joko 13 tai 15 pvää sitten eli laskuihin laitoin 14 päivää sitten olleen pvämäärän), nähtäväksi jää, miten viikot muuttuu jos JA KUN vihdoin pääsen ultraamaan. Millos sulla on?

Kovin sitä miettii, että miksi tällä kertaa tärppäsi. Miksi tämä kierto oli erilainen. No ainakin mulla oli ne antibiootit käytössä silloin ja se kuuri loppus pari päivää ennen oletettua ovista. Oon myös muistanu syödä mammavitskuja sekä pariin otteeseen otin rautakuurin. Oviksen jälkeen myös nautiskelin lasillisia punaviiniä silloin tällöin. Luin jostain, että se auttaa kiinnittymään ja kun kerran oltiin vierailla niin en halunnut herättää turhia luuloja :) Muuta erityistä ei oikeastaan ole ollut. Mies on tosin ollut tupakoimatta nyt yli 2 kk eli kaipa ne simpatkin alko olla vähän sutjakkaampia.

Ei koulutehtävistä tuu oikein mitään kun alan rakentelemaan jo kaikenlaisia pilvilinnoja.

Kiitos kaikille onnittelijoille vielä kertaalleen :greet015

Mä en osaa tarkkaan sanoa milloin la on. Kun mulla tosiaan on ne viimeisest menkat alkaneet 26.6. Ovulaatio on siis tapahtunut todella myöhään. Mutta kävin tiistaina gynellä ja joka teki ultran ja oli vissiin sitä mieltä, että nyt olis menossa rv5+4. Menen ensi tiistaina vielä uudelleen ultraan ja silloin pitäisi näkyä jo sydämen syke. En malta odottaa... Mutta siis siellä ilmeisesti saan tarkemman tiedon la:sta.

Eka neuvola olis 1.10. Jaiks!

Eipä mullakaan töiden tekemisestä ole tullut tällä viikolla juuri mitään. Jotenkin on kovin vaikea keskittyä yhtään mihinkään :rolleyes:

Onnea Allisonille myös :)

Mä mietin et pitäiskö jemmata varastoon raskaustestejä. Eilen sit loppui tosiaan menkat ja tässä odotellaan ekaa ovista. Kp siis 7 tänään ja varsinaisesta pituudesta ei vielä tietoa. Oon laskeskellut ovista 31 päivän kierrolla, kun mulla oli pillerimerkin vaihtuessa taukoa ja silloin pituus oli tuon. Mut tiedä mihin se sit asettuu :)

Paljon onnea Allison! :))

Muille tsempit ja plussatuulet! Täällä vielä kärvistellään menkkojen kanssa.. :( Kipuja tullut, mutta eivät ole niin pahat kuin ennen. Jatkanpa seur. kerran täällä sit lähempänä ovista taas.. Nyt kuitenkin fiilisteleen painonpudotusta, -4.8kg. :)

Ihanaa Allison! Paljon onnea ja tarrasukkia sinne. ^^

Mun piti käydä vaan pikasesti lukasemassa mitä tänne kuuluu ennen nukkumaan menoa, mut en malttanu olla onnittelematta.

Allison KYLMÄNVÄREET TULI JOKA PAIKKAAN KUN NÄIN TON SUN TESTIN KUVAN!!!! <3 <3 <3 Mä itken täällä!! Oon niin onnellinen sun puolesta. PALJON ONNEA SULLE!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Oikeesti aivan mahtava juttu!!!!!!! menin ihan sekasin tosta sun uutisesta nyt. Jotenkin tuli sellanen olo, että kyllä mullakin vielä tärppää!!!

Pakko heti kysyä että onko sulla ollut rinnat mitenkä kipeät? kosketus arat? nännit vähän arat? muita oireita? :D IHANAA!!!!!!!

ON: Itse kans katsoin tuo maanantain erilaiset äidit jakson ja tuli tosi ahdistunut olo. Vahinko, lapsi oli vahinko ajattelin koko ajan.... katkera! Minä olen katkera..... no mutta näin se elämä menee kaikki on epäreilua :D !

ps. Allison oon vieläki shokissa!! :D oikeesti niin mahtavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nyt sä saat kirjoittaa sun blogiin (jos et oo jo kirjoittanut) että oot oikeesti raskaana. En oo vielä kerinny käydä lukemas:))))

Mustakin tää on ihan uskomatonta. Ajattelin vielä huomenna varmistaa toisella testillä! Mikä sattuma, että olin juuri päättänyt ottaa toisen näkökulman yrittämiseen ja enkä joutunut pettymään. Siksi tää tuntuu olevan ihan liian hyvää ollakseen totta. :) Ja ihanaa, että luon myös toivoa sinussa! Varmasti se plussa tulee nopeammin kuin uskotkaan vaikka nyt se aika tuntuu raastavan pitkältä.

Ja blogiin piti tietysti tuntoja purkaa, ajattelin vielä kirjoitella jossain kohdin oireista vähän tarkemmin sinne mutta voi olla, että se postaus jää huomiseen. Rinnat on ollu suht koht normaalilla tapaa kipeät. Eli aristaa vähän sivuilta ja pingoittuneet. Nännit ei juuri ole arat mutta jossain kohdin ne oli yllättävän suuret (sitten pian taas normaalit, että ota siitäkin sitten selvää..). Viime kierrossa mulla kesti arkuus noin viikon ja sitten alko vuoto. Nyt oli ollu jo kaksi viikkoa putkeen kipeyttä.

Ja Nonna, tuo katkeruus on mulle niin tuttua. Yrittäny opetella olematta mutta ei sille aina mitään mahda. Olen myös helposti kateellinen (en pelkästään vauva-asioissa) ihan typeristäkin asioista. Huoh, joskus oikein suututtaa kun olen niin typerä.

Suuret plussatuulet sinne ja missäs vaiheessa se kierto on? Olisipa kivaa saada lisää tuttuja mukaan toukokuisiin!

Vai onko se sittenkään sattumaa Allison, että tuli plussa kun otit eri näkökuman asiaan? :)
Kävin lukemassa blogiasi ja kyllä tuli tippa linssiin kun kirjoitit viivoista.

Niin, en tiedä :p ehkä jotenkin aavistin asian, sillä mähän aloin täyttämään sitä tyhjää vauvakirjaakin kierron alussa (tosin lyijykynällä!)

Tässä miettii oikeesti miten paljon asenteella ja ajatuksilla on vaikutusta raskautumiseen. Jos on jo valmiiksi ajattelee, ettei sitä tule raskaaksi, niin ehkei sitä tule, ainakaan niin helposti. Ei voi tietää, mutta kyllä musta on tosi jännää kun Allison vaihdoit ajattelutapaa niin tulit raskaaksi.:)

Pessimisti ei pety mutta optimisti on onnellisempi. Mitä lie se ikinä tarkoittaakaan. Ehkä on välillä hyvä muistaa, että toivoa on ja siihen pitää vain uskoa. :) Niin ja täytyy kyllä myöntää, ettei se ollut kovin helppoa uskoa parasta. Varsinkin loppua kohden alkoi tuntua taas toivottomalta.

Nonna, kysyit muuten niistä oireista. Kauan ajattelin, että ei kai muuta erikoista ole ollut kuin rintojen arkuus mutta on ollu jotain vilukohtauksia (ei mitään kylmiä väreitä, on vaan ollu kylmä) ja viime päivinä tullu taas kuumia aaltoja ja hengästymistä. Olen tosin ollut flunssassa joten ehkä se vaikuttaa omalta osaltaan. Mutta selvästi valkovuodon määrä on ollut runsasta. Mieskin todennut paikkojen olevan todella liukkaat. Pöksyihin asti sitä ei kyllä paljon tule mutta on sellainen "kostea" olo. Tietysti joitain pieniä vihlaisuja on, mutta suurimmaksi osaksi oireet on ollu melkein samat kuin kuukautisia ennen.

Allison mun piti olla ajattelematta kiertopäiviä, mutta en voi sille mitään aina jossain kohtaa päivää kuitenkin mietin monesko menossa..tänään kp 25. Alavatsassa ihmeellisiä kiristys/repäisy tuntemuksia. Esimerkiksi jos vedän vatsaa sisään niin ei tunnu kovin hyvältä alavatsassa tai jos olen vessassa isommalla hädällä niin ponnistaminen tuntuu myös epämiellyttävältä alavatsassa.. myös nännit ovat arat! Mutta elän toivossa ja samalla mä tavallaan ootan menkkojakin...mutta jännää on :)

Mies ei antanut mun tänään juoda kaljaa...on varma, että oon raskaana :D saas nähä onko ukko oikeassa! Oliski <3

Milloinkas ajattelit testata? Pidän peukut pystyssä, että plussa tulee! :thumright kuulostaa kyllä hyvälle.

Itsellä on vaikea ajatella oikein mitään muuta ja ajatukset harhailee koko ajan ympäriinsä. Yhdessä hetkessä oon tosi onnellinen mutta sitten taas epävarma. Ottaisin mielelläni hieman lisää oireita, jotta raskaus tulis konkreettisemmaks. Toivottavast tulet pian mun kanssa hermoilemaan Nonna :) ja kaikki muutki tietty!!

Niin, ja en varmaan osaa olla tältä palstalta poiskaan.. Ainakaan näin alkuvaiheessa (toivottavasti en kuitenkaan joudu palaamaan tänne!! - sori vaan kaverit, mut tiiätte mitä tarkotan :wink). Tänään juuri mies kysyi, kannaako tästä raskaudesta vielä niin iloita kun riskit on vielä niin suuret. Sanoin, että mä ainakin haluan uskoa kaiken menevän hyvin ja tuntuisi kurjalta koko ajan pohtia pahinta eikä antaa lupaa suunnitella jo suurta tulevaa. Muulle maailmalle voidaan olla hissuksiin, koska en haluaisi kenellekään kertoa ensin että tulee vauva ja sitten ei tulekaan. Tuntuu jo ajatuksissa hirveältä, että täällä joutuisi sen asian kertomaan. Toivon, ettei sitä päivää koskaan tule! Pois se minusta! :smiley-angry026

Menkat loppui eilen, saapa nähdä kuinka tällä yritys kerralla käy. Ahkeraa peti työskentelyä tiedossa ainakin.

Saaralson tehokasta petityöskentelyä sinne ;)

Allison, pysy täällä vaan kertoilemassa meille miten kaikki edistyy. Mä ainakin mielelläni kuulen kuulumisia sun ihanasta odotuksesta, ja varmasti kaikki menee hyvin. Ei siitä mitään hyötyäkään mun mielestä ole, että olisi kauheen pessimistisellä ajatusmallilla tuossa vaiheessa. Nauti nyt kun voit! :)

En muista mainitsinko täällä että aloin tän kierron alusta syömään gelee royale-tabletteja. Ne vaikuttaa mm. hedemällisyyteen ja pms-oireisiin ja sisältää hirveästi kaikkea hyvää ja terveellistä. Ja täytyy kyllä sanoa, että pms-oireita ei ole juurikaan ollut tässä kierrossa! Virtaa on enemmän kuin aiemmin, yleensä oon ollut tosi väsynyt tässä vaiheessa kiertoa ja ollut ällö olo ja rinnat kipeet ja vaikka mitä (ne mitä oon aiemmin luullut raskausoireiksi)niin nyt ei ole mitään. Rinnat oli tosi kipeät yhtenä iltana ja that's it! Suosittelen kyllä kaikille joilla on voimakkaita pms:ä!

Allison pysy vain täällä juttelemassa :)

Kopioitua omaa napaa

SISÄLTÄÄ ÄLLÖÄ TEKSTIÄ!

ON: No täällä kp 26 menossa..en nyt ihan varma ole onko mun kierto nyt 30,31 vai 32 päivää, mutta mä tyhmänä tein Raskaustestin ihan huvinvuoksi äsken päiväpissasta ja pidätystä takana ehkä 1,5h. No Negaa näytti! Olihan se melkein arvattavissa siksi teinkin sen :D ihan vaan kiusatakseni itseäni..... No oikeastaan ei ketuta juurikaan vaikka vähän harmittaa, koska mua nyt mietityttää enemmänkin eräs toinen asia. ÄLLÖVAROITUS!!!!!!! Mun klitoris kutisee kovasti :( ja kun sitä tarkemmin tutkailee niin sinne on ilmestynyt pieniä punaisia pisteitä ja se on ehkä ihan vähän turvoksissakin. Eilen alkoi enkä ymmärrä mistä tämä nyt voisi johtua... :/ Niitä ei ole muualla ja muuten kaikki ok. Bepantheni auttaa kun ensin pesee ja sitä laittaa. Oon tosi huono menemään lääkäriin...ajattelin ihan ensin kokeilla tätä pesu linjaa ja katsoa mihin tää tätä nyt johtaa...Klitoris on tosi herkkä tällä hetkellä...! Ota siitä sitte selvää...kaiken maailman kupat oon jo googlettanut :excited001

Moikka pitkästä aikaa ihanaiset!
En muista kerroinko tännekin tämän uutisen vai en, eli reilu viikko sitten perjantaina alkoi taas verenvuoto, tuli hyytymiäkin mukana. Viikkoja tuolloin 6+4. Km, vaikka vuotoa ei niin paljoa ollutkaan kun viimeksi. Ajattelin että pakko varmistaa ultralla että kaikki raskausmateriaali on varmasti tullut pois, ruskeaa tuhrua nimittäin tulee päivittäin vieläkin. Tänään oli sitten iltapäivällä ultra-aika yksityisellä ja yllätys suuri: sieltä löytyi sintti kooltaan 8+3 ja sydän sykki!! <3 Sen lisäksi suurehko hematooma, joka varmasti vuotelee vielä pitkään. Syytä tuolle hematoomalle lääkäri ei osannut sanoa, ehkä istukka hieman repeytynyt tai kohdun seinämässä joku suoni vuotanut tai onhan noita syitä vaikka mitä. Varmasti ei tietenkään uskaltanut luvata, pysyykö sintti matkassa mukana vai ei, kuitenkaan ei tarvitse elämää alkaa rajoittamaan vielä millään lailla. Kesken menee jos menee, nyt on ainakin matkassa vielä mukana! :)

Mäkin olisin varmaan ottanu noi gelee royalet käyttöön. Luin niin paljon hyvää niistä! Mutta nyt meenki sit ostamaan kunnon mammavitskut, että tulee turvattua pienen kehitys. Noi mammavitskut, mitä oon tässä kierrossa syöny, on menny jo vanhaks viime vuonna :laughing002

Nonna, koitappa seuraavaksi malttaa vaan testailla aamupissasta, niin saat varmemman tuloksen :). Plussaan on vielä mahdollisuus! Ja en osaa oikein auttaa sinua tilanteessasi, sillä en ole ikinä itse törmännyt samaan :think005 Voihan raskauskin saada kaikenlaista ihmeellistä kehossa aikaan. Mutta suosittelen menemään lääkäriin, jos tilanne jatkuu pahana. Voit pyytää sieltäkin sitten, että varmistavat oletko raskaana :)

Takaisin