Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa Jade, että siellä olikin vielä matkustaja kyydissä :love017 paljon vauvaliimaa varmistamaan vielä, että pysyy jatkossakin!

Jade ihanaa kun matkalainen onkin kyydissä!!! <3 toivottavasti pysyy loppuun asti :)

Täällä tuo alakerta alkaa jo helpotttamaan, ei enään juurikaan kutita ja pesuja oon tehnyt aamuin illoin, sekä syön maitohappo tabletteja. Bepanthenilla rasvaan aina joskus ja sekin auttaa. Eiköhän tämä tästä :) ihmetyttää vain mistä tuli... se jää varmaankin arvoitukseksi :)

KYSYMYS KAIKILLE! En muista oonko jo mahdollisesti joskus kysynytkin... mitenkäs tuo liikuntapuoli...teettekö oviksen jälkeen normaalisti vatsalihaksia/kyykkyjä...vai vaikuttaako ne vielä näin alussa? Kun raskaana ei ainakaan noita kyykkyjä kovin suositella jos ei ole aikaisemmin treenaillut... ei ainakaan isoilla painoilla.

Ai niin! Ja meinasin tänään tehdä blogin mutta hermo meni. Liian monimutkaista ja pelkään koko ajan, että mut löytää jonku google+ tilin kautta omalla nimellä tai jotain :) joten päätin, että en ala kirjoittamaan. Tänne kun purkaa ajatuksia niin se saa piisata!

Ihanan toiveikas olo pitkästä aikaa! Että tulee se plussa lopulta meillekkin! Tauko on menny ihan pipariksi, mutta samapa tuo kai on! :) Pari päivää vielä ja sitten viimeinen tero kuuri. Ootan jo sen jälkeistä luomukiertoa, että nään kunnolla onko noista kolmesta kuurista ollu oikeesti jotain hyötyä. :)

Kai sillä asenteella voi oikeasti olla merkitystä. Siinä on vaan se ongelma, että jos ajattelee optimistisesti olevansa raskaana, tulee vaan suurempi pettymyt, kun täti tulee taas yhden kerran kylään. Auttaisi varmaan kummasti jos pystyisi olemaan stressaamatta asiaa, mutta sekin tuntuu olevan mun mielelle vaikeaa. Aina sitä kuitenkin tulee mietittyä... Ole vaan Allison täällä niin kauan kun haluat. Mukavaa vaan, kun saa lukea kuulumisiasi ja oot tsemppaamassa. :>

Onnea Saaralson uuteen yritykseen ja petipuuhiin. :>

Voi kurja Nonna, kun tommosen vaivan sait. En kyllä osaa auttaa, että mikä se olisi. Onneksi se on jo helpottanut. Suosittelen kyllä lääkäriä, jos se ei menekään kokonaan pois, mut toivottavasti menee itsekseen. Noista kyykyistä ja vatsalihaksista en mitään varmaa osaa sanoa, mutta jotenkin kuvittelisin että ne ei ihan niin alussa vaikuta. Jättää sit pois, jos tulee plussa.

Oi, ihanaa Jade. Onnea! ^^ Toivottavasti pikkuisella menee kaikki hyvin loppuun asti.

Pidän Starr peukut pystyssä että teillä tärppäsi nyt vahingossa. :D

Täällä ei mitään erikoista vielä. Lyhyimmän kierron mukaan oviksen pitäisi olla perjantaina. Se jää nähtäväksi, venyykö tällä kertaa ja kuinka pitkälle. Testailen taas tolla sylkitestilläni. Vielä ei ole mitään näkynyt, mutta ei kai ihan vielä pitäisikään. (Siinä siis alkaa näkyä jo vähän ennen ovulaatiota vähän enemmän kuvioita ja ovulaation aikaan sit ihan kunnolla.) Se kyllä käy paremmin kuin hyvin jos ovis on perjantaina. Huomenna ja torstaina on vapaapäivä niin pitäisi ehtiä hyödyntää. ;) Loppuviikko taas on vähän kiireisempi, joten tulee olemaan vaikeampaa hyödyntää, jos se onkin perjantain jälkeen. :\

Nonna kyllä voi tehdä kyykkyjä ja treenata normaalisti. Ihan koko raskauden ajan, jos ei ole riskiraskaus. Ihan maksimeilla ei kannata kun raskaus etenee koska nivelsiteet löystyy ja tulee nivelvaurioita helpommin jos esim. horjahtaa. Ja sitä horjahtaa myös helpommin kun mahan kasvaessa kehon painopiste muuttuu.

Eri asia sitten jos on aiempia keskenmenoja, raskausmyrkytystä, korkeaa verenpainetta jne ollut valmiiksi tai muuten tiedossa että on riskiraskaus. Mutta normaali raskaus ei mee tuollaisista kesken, jos menee siinä oli alkiossa tai istukassa jotain vikaa.

Ite en kyl enää oo painoilla treenannu vuosiin et paraskin sanomaan. Mut normi treenit ja lihaskunnot oon tehny, vatsalihakset ei tosin edes nyt pysty samaan kuin ennen. Vähän sellainen valmiiks treenattu / arka olo jo heti kun aloittaa eli kehoaan kuunnellen saa edetä. Enkä oo lopettanu moottoripyöräilyäkään vaikka kuinka voi kuulemma tärinä aiheuttaa keskenmenon, miusta toi on kaikki ihan hätävarjelun liioittelua. (Onnettomuusriski on toki on isompi kuin autoillessa.)

Ai niin! Ja meinasin tänään tehdä blogin mutta hermo meni. Liian monimutkaista ja pelkään koko ajan, että mut löytää jonku google+ tilin kautta omalla nimellä tai jotain :) joten päätin, että en ala kirjoittamaan. Tänne kun purkaa ajatuksia niin se saa piisata!

Mä loin tänään blogin johon ajattelin purkaa tuntemuksiani. Tosin se ei varsinaisesti ole raskausblogi vaan yleisesti mun unelmista. Erikseen mulla on jo ollut koirien näyttelykuulumisista blogi :)

Ihania uutisia Jade!! <3 onnea loppuun asti :)

Nonna- voi olla ihan vain alakerta ärtynyt. Vältä liian tiheitä pesuja ja tiukkoja housuja, bepanthen on oikein hyvä. Myös se osa voi tulehtua. Hemmetin kipeä on mutta menee nopeasti ohi.

On: Kiertopäivä 3.. täti saapui sunnuntaina jumalattomilla kivuilla ja isoilla klönteillä, että tiedä sitten onko joku yrittäny alkuun päästä mutta siihen se sitten jäikin, menkat on kuitenkin.. Flunssa edelleen jäätävä ja eilen jouduin töistä lähtemään saikkalomalle.. Tekee ihan hyvää koska yrjösin koko aamun, oon ihan tukossa ja vajosin tädin myötä taas liian syvälle. Nyt jo oon kaivautunut ylemmäs ja olo on parempi vaikka ei facen etusivulla komeilevat ultrakuvat asiaa auta.

Huomenna pitäis mennä prolaktiinin kontrollinäyttelle ja edellisenä iltana tulee välttää yhdyntää ja/tai rintojen tutkimista yms.. Voi paska, mä unohdin koko jutun ja voitte vaan arvata mitä ollaan tehty täällä reilu tunti sitten.. -.- No toivotaan ettei ainakaan paljoo arvoa nosta.. Miten voikaan olla näin tyhmä! -.-

Haaveissa on kyllä pieni nyytti. E-pillereiden syönnin lopetin puolisen vuotta sitten, eikä ole toistaiseksi tärpännyt. Ihmiset kyllä kyselevät aivan vähän väliä, että olenko raskaana, sillä käyttäydyn sillä tavalla. Vastaus kuitenkin on etten ole. Minua aivan itkettää se, etten ole plussaa saanut raskaustesteistä. Kieltämättä yllätyksenä tuli, ettei sitä raskaaksi tullakkaan niin helposti kuin oon aatellu :/

Minä olen 19v ja mieheni on kolme vuotta vanhempi. Asumme tilavassa vuokralla olevassa rivitalossa, jossa on yksi "ylimääräinen" makuuhuone eli tuleva huone pienokaiselle, jos sellaisen saisimme. Käymme kummatkin töissä, mutta vain miehellä on vakituinen työpaikka.

Mullakaan ei ole hirveesti kokemusta lapsista, mutta uskon, että ensimmäinen oma lapsi kyllä opettaa äitiään. Lisäksi äidin vaistot ovat mukana.

Syysneito Joo ei se raskautuminen ole niin helppoa kuten annetaan ymmärtää kun sielä täälä on tultu raskaaksi eikä sitä edes olla suunniteltu. Olemme mieheni kanssa jo vuoden aktiivisesti yrittäneet ilman tulosta, ja täälä onkin sellaisia jotka ovat pidemmänkin aikaa yrittäneet. En toivo tätä kenellekkään, että joka kierrosta joutuu pettymään kun täti tulee kylään. Toivottavasti sinulla tärppää pian. :) Tsemppiä.

Tervetuloa Syysneito :) Älä lannistu vielä! Pillereiden jälkeen kehokin voi olla niin sekaisin että ottaa oman aikansa ennen kuin palautuu ja on valmis vastaanottamaan uuden elämän alun. Jäitä hattuun ja malttia :)
Tietenkään en ole ehkä ihan oikea ihminen näitä sanomaan kun sitä omaakaan ei reilu 2 v. yrittämällä ole vielä tullut mutta onneksi meillä on aikaa :)

Ja äidinvaistot ihan varmasti tulevat heräämään itsellään ja kaikki sujuu hyvin. Ja aina kun on epävarma niin apua varmasti saa!

Tervetuloa joukkoon! :)

Noita äidinvaistoja mäkin olen miettinyt ja tänä aamuna puhuttiin miehen kanssa peloista tuota vanhemmuutta kohtaan. Jotenkin sitä miettii et osaako sitä olla äitinä ja kasvattaa lapsestaan kunnon kansalaisen. Nykyään kun on niin paljon lapsia jotka terrorisoivat vanhempiaan ja muitakin...

On: täällä odotellaan ovista saapuvaksi. Pupuiltu on kyllä jo ahkerasti ;)

Sepä se.. Kyllä tuo mietityttää itseäkin vaikka työskentelenkin päivittäin 8 tuntia lasten kanssa, että sitten kun on se oma niin toimiiko sen kanssa sitten niin eri tavalla kun töissä.. Rajat on rakkautta. Vai onko? ;)

Syysneito: Tärpin odottaminen on kyllä todella raastavaa. Jotenkin kun on vielä nuori (itse olen 21) luulisi että raskautuminen olisi helpompaa ja hedelmällisyys huipussaan. Vielä kun aina koulussa valistettiin suurinpiirtein niin, että jos yhden kerran panet ilman ehkäisyä niin oot raskaana. Ja voi sitä pettymystä, kun tajuaa ettei se meekkään niin. Itse oon ainakin ollu vähän naivi sen suhteen. Itsellä menossa yritys kuukausi 9 ja kyllä välillä täälläkin itkettää ja kiukuttaa ihan kamalasti. Mulla on ollut aikaisemmin elämässä ihan mielettömän vaikeaa, enkä ymmärrä miksi taas pitää tulla vastoinkäymisiä. Kukaan ei ees ymmärrä mun surua, koska olen niin nuori ja mulla on aikaa. :sad001 Paljon voimaa ja tsemppiä sulle!

Starr, me täällä ymmärrämme sinun surusi <3 En ole itsekkään sinua kuin kolme vuotta vanhempi. Ei se lapsen kaipuu ja sen vaikeudet ole iästä kiinni. koitetaan jaksaa <3

Kiitos tsempeistä kaikille ja tsemppiä sinne päi myös :) Onneksi on olemassa tälläinen yhteisö, josta löytyy muita samassa tilanteessa olevia! Jos sitä voimaa ja jaksamista täältä saisi vähän napattua ruudun tälle puolellekin.

Ja sitten on toinen asia joka vähän pännii, se että kaverit saavat vahinkolapsosia ja me miehen kanssa ei saada vaikka yritetään :(

Ajatuksissani olen niin varmana paksuna kuin olla ja voi. En tiedä miten kestän, jos plussaa ei ala kuulua jo :( Haluaisin jo tehdä testin, joka kaapissa odottelee, mutta turha sitä vielä on tehdä. Tiedän sen. Haaveiltu on vuoden verran ja kuten jo sanoin, että puoli vuotta sitten lopetettiin ehkäisy. Ehkä olisi kuitenkin pitänyt lopettaa jo vuosi sitten...? No, ei asioita (tässä tapauksessa ehkäisyä) saa tekemättömäksi vaikka haluaisi.

Nyt syysneito hengähtää vähäsen. :) Ei sulla ole vielä syytä paniikkiin.. Puoli vuotta ei ole vielä pitkä aika yrittää, varsinkin kun on pillerit varmasti vielä sekottamassa enemmän tai vähemmän. Se voi olla niin yksilöllistä. Odottaminen on hirveän raastavaa, tiedän mutta älä vielä huolestu :) Raskaaksi tuleminen ei aina ole helppoa, on aika monimutkainenkin juttu eikä se vauvan kanssa oleminenkaan. Olin itsekin puolen vuoden jälkeen ihmeissäni miksei kuulu (jostain syystä olen kauan ennen yrittämistäkin tiennyt jo, ettei meille vahinkoa käy) mutta toisaalta taas se yrittämisen aikakin kypsyttää ihmistä toivottavasti tulevaan vanhemmuuteen :)

Mullakin ystäväpiirissä on yksi kun on saanut molemmat lapsena ekalla yrittämällä ja sitten myös sellainen pariskunta kenellä meni se puoli vuotta. Yrittää vaan olla iloinen ja onnellinen toisten puolesta vaikka se joskus epäreilulta tuntuukin. Kyllä se rintaa kurtistaa kuulla vauva-uutisia muualta mutta syyttömiä he meidän onnettomuuteen ovat.

Nyt lippu korkealle ja pää pystyyn :)

Jaaha ja kännykällä kun kirjoittaa niin taas jää sanoja sieltä täältä pois.. yrittäkää ymmärtää :D

Tervetuloa minunkin puolestani Syysneito. Ymmärrän täysin tunteesi, olen itsekin pyöritellyt samoja ajatuksia jo ainakin muutaman kuukauden. Ei sitä voi olla miettimättä, onko mussa jotain vikaa, kun ei vaan tärppää. Nuoriakin vielä ollaan molemmat (olen 21 ja mies 25.) Vähän surkuhupaisaa se, että kouluissa aina varoiteltiin tyyliä harrastakin kerrankin ilman ehkäisyä seksiä niin olet raskaana ja kaikki ehkäisykeinot on epävarmojakin. Nyt on saanut huomata, että ei se niin helposti tapahdu, kun pettymyksiä tulee kuukausi toisensa jälkeen. En edes muista kuinka mones yrityskierto on menossa, ehkä kymmenes. Koita kestää ja malttaa odottaa, vaikka se onkin raastavaa. Ei puoli vuotta taida olla loppujen lopuksi pitkä yritys aika. Vähän tässä on välillä kateellinen niille, joilla tärppää ekasta kierrosta, vaikka eihän heidän onni tietenkään itseltä ole pois eikä heidän vika kun meillä ei onnistu. Enimmän aikaa yritän olla iloinen heidän puolesta. Ei ne jotka ei paini näiden asioiden kanssa taida tajuta, kuinka raskasta tämä toisinaan on. Koitetaan jaksaa ja muistaa, että vielä se onni meillekin suodaan. :>

Tuota tulee myös mietittyä, että osaako sitten olla hyvä äiti ja kasvattaa lapsesta kunnon kansalaisen. Kovin paljoa ei edes ole kokemusta lapsista. Ei kai tässä voi kuin toivoa, että äidinvaistot herää ja luonto opettaa tai jotain. Ehkä se on tavallaan ihan hyvä, ettei lapsi heti ensimmäisestä kerrasta tullut. Ehtii kypsyä asiaan. Mutta sattuu se silti, kun aina vaan tulee täti kylään.

Pahoittelut tädistä Mirmeli. Toivottavasti edes flunssa ymmärtää jättää pian rauhaan. Tsemppiä kovasti uuteen kiertoon.

Onnea Freyjalle oviksen hyödyntämiseen. Toivottavasti tällä kertaa pupuilut tuottaisi tulosta.

Kiitos Vargynja. Ei tässä auta muu ku uuteen yritykseen ja laskujeni mukaan olisi yk 27! Huh.. mutta uskon vahvasti että jokaisen meidän vuoro tulee <3

Takaisin