Saako julkisesella paikalla imettää?

Onko julkinen imetys mielestäsi hyväksyttävää?

• Kaikki äänestäjät
    83
Kyllä, minä olen imettänyt missä nyt vauvan kanssa tuli kuljettua! Tytär syntyi kesän alussa, joten oli helppoa kulkea vauva rintarepussa rannalla ja kaupungilla. On tullut imetettyä kahvipöydässä, bussipysäkillä, puistonpenkillä, kauppakeskuksessa, kirjastossa... Missä nyt ikinä normaalisti olen liikkunut. Manducan kanssa oli helppo imettää vaikka kävellessä, eikä edes seurassa olleet huomanneet mitään! Kerran imetin vaatekaupassa kesämekkoa katsellessa, vauva juurikin manducassa! :p

Mulle ei kumma kyllä ole tullut koskaan mulkoiluja (tai sitten en ole vain huomannut). Muutama lapseton (mies)ystävä on, jotka eivät pystyneet olemaan samassa tilassa jos imetin. Vaikka imetyspaita olisi ollut päällä ja harso vielä edessä, niin jos ystävä tajusi, että olen imettämässä, niin vähintään piti kääntyä selin. Jännä juttu, että paljon paljastavammissa bikineissä ei sitten ole mitään ihmeellistä... :rolleyes:

Mutta sen kyllä ymmärrän, jos ei halua imettää julkisella paikalla tai hälinässä. Muutaman kerran on ärsyttänyt, jos joku tuntematon on tullut pällistelemään, että kappas, siinä se vauva syö tissiä. o_O Sitä en kyllä yhtään ymmärrä, miksi jonkun mielestä julkisesti ei SAISI imettää!

Tottakai saa. Minusta on aivan absurdia, että imetyksestä on tehty tällainen haloo. Tisseillä kyl mässäillään mediassa minkä keritään ja on ihan ok, et lollot hölskyy silmillemme mainosten ja ohjelmien kautta joka päivä. Lollot myös näkyvät tai ovat pienten lappusten, joita jopa bikineiksi kutsutaan, takana piilossa. Mutta hei... tissit.. ou jea. Miehet tykkää tisseistä. Naiset tykkää tisseistä. Kaikki tykkää tisseistä.

MUTTA EI LAPSEN RAVINNONLÄHTEENÄ.

Typerä ihminen.

Minä imetin vauvani, jos hänelle nälkä tuli. Tein sen häveliäästi ja muita kunnioittaen. En siis heilutellut lollojani helikopterina keskellä kauppakeskusta tai ruutannut nännistä maitoa vieressä lattea sipittävien rouvien hienoille hatuille. Ei. Minä pidin rintani piilotettuna ja ruokin samalla vauvani.
Kerran minulta kysyttiin, että voisinko mennä vessaan syöttämään vauvani. Kysyin, että voisitko sinä mennä syömään bagelisi sinne kusen ja paskan hajun sekaan. Ei kuulemma voinut. No, ei minunkaan vauvani voinut ruokailla vessassa. Emme edes olleet näkyvillä, mutta kun jostain se ihmiseläjä sai päähänsä tulla oikein olan takaa kurkistelemaan. Luojan kiitos, monessa paikassa on hyviä ja suojaisia koloja imettää ja jos ei ole, niin yritän sellaisen etsiä.. pari kertaa jouduin kuitenkin imettämään lapseni "julkisesti" mutta kuten jo paapatin.. suojasin tämän iljettävän ja ällöttävän toimituksen.

Imetän edelleen lastani mutta koska rintamaito ei ole enää ravinnonlähde, niin minun ei tarvitse enää julkisesti imettää. Imetän lapseni, kun olemme katseilta täysin turvassa. Kun hän sai ravintonsa maidostani ekat 6kk, niin silloin lapseni söi, kun oli nälkäinen.

Imetystä näin julkisilla paikoilla vastustavilla menee minun kaltaisteni takia herne syvälle käkättimeen. Olen ajattelematon ja ällöttävä. Hah.. naurettavaa.

Ehdottomasti julkisella paikalla saa imettää! Kukaan ei oo ikinä pystyny perustelemaan mulle vakuuttavasti miks ei sais. Mä en ite julki-imetä koska en oo löytäny sopivia imetyspaitoja ja muissa paidoissa homma menee mun makuun liian paljastavaks. Jostain syystä imetyspaitoja ei löyty tai tehä koossa xs, joka on mun mielestä aika ihmeellistä... Onneks isoista tavarataloista ja kauppakeskuksista löytyy imetysnurkkaukset niin siellä onnistuu vaikka ei olis imetyspaitaakaan :)

kylla mina tulen ruokkimaan hanurihedelmani silloin kun silla on nalka paikasta huolimatta kuten joku totesikin mieluiten sille lykkaa ruokaa aanta kohti kuin huudattaa sita julkisesti jolloin kaikilla menee hermo vauvalla eri toten. Eihan sita tarvii tehda niinkuin edella jo todettiin helikopteri showta vetaen, itse ehka suojaisin paidalla, huivilla ja poispain kaantymalla.
Ja kuten edella todettiin mina haluan myos nahda sen sankarin joka on valmis menemaan kauppakeskuksen vessaan valipalalle, yoks.
Ei en suostu jaamaan kotiin vuodeksi ja yksin se ei edes onnistu, toki mahdollisuuksien mukaan lapsi ruokitaan ennen lahtoa mutta voihan se olla etta sille tulee nalka kesken kaiken, ei pienella vauvalla ole mitaan rytmia, se syo silloin kun se syo ja nukkuu kun se nukkuu ja kakkaa kun se kakkaa.
Jos lapsen ruokkiminen julkisella paikalla olisi kiellettya, haluaisin samaan vetoon kieltaa julkikuseskelun (ei kun hei sehan on jo kielletty mutta who cares kun se on vaan mies joka heiluttelee bratwurstiaan ulkona..) seka kaiken nakoiset vilkkuvat rekkamiehen pastillit ja persvaot niiden nakymiselle kun ei ole mitaan evoluutisbiologista jarkevaa syyta.
Mutta ei en lahtisi tissit tanassa barrikadeille.

No mutta perhana. Oon ajatellut tätä asiaa, ja henkilökohtaisesti vähän ujostuttaisi vetää tissi ihmistenilmoilla esiin. Minua ei siis julkinen imettäminen haittaa, luonnollistahan se on! Mutta jos joku tulee tosiaan julki-imetyksen kieltämään (kuten tuossa lehtijutussa) niin taidan kapinallisena ruveta imettämään julkisesti. Eihän se voi olla totta!

Olen myös tehnyt niinkin hienon suunnitelman että kotona imetän, ja opetan lapseni myös tuttipullolle, johon voin esimerkiksi kauppaan lähtiessä pumpata. Mutta jos piru vie tuohon menee ettei maailman luonnollisinta asiaa olis lupa julkisesti tehdä, niin tulette sitten näkemään minunkin rintani!

Hei apua, mä en kestä! Nyt kaikki joukkoimettään Keravan Prismaan! :D

Ite voisin imettää missä vaan jos se olis mulle helppoa. Valitettavasti ainakin viimeks se oli vähän sellaista rintakumien kanssa säätämistä se pieni aika kun sitä maitoa tuli, ettei oikein tehny mieli kovin julkisesti näyttää avuttomuuttaan asiassa. (Tai sitten kun homma alko skulaan niin maidontulo hiipui...) Jospa ens kerralla maidontulo kestäis sen verran pidempään että ehtis löytää kunnon tatsin koko touhuun niin sitten! :)

Täytyy vielä kehua että Helsingin Forumin 3.krs lastenhoitohuone on MAH-TA-VA!

Ps. Kauppakeskus Kaaressa on mahtavin lastenhoitohuone. Siellä voi imettää rauhassa ja on lapsille mukavasti leikkitilaa. Meidän vakkarimesta hengailla... :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Saa. Jos joku siitä provoisoituu niin jo on maailmassa murheet.. mäkin aloin miettimään julkista miesten kuseskelua joka nurkkaan ja niitä pysäkkien bikinimainoksia ja nehän ne vasta turhakkeita ovatkin.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Imettäminen on yksi maailman luonnollisimmista asioista, jonka nainen voi tehdä ja sitten ihmiset vielä vaivaantuu sellaisesta. Ihan uskomatonta, että kukaan ihminen menee kieltämään tällaisen asian.
Ja ihan sama minkämaalainen ihminen on kyseessä, kun kaikki ihmiset maan päällä luulisi tietävän ja ymmärtävän miksi naisella on rinnat.

Itse en ole imettänyt julkisella paikalla (vielä), mutta jos tilanne sitä vaatii niin sen sitten teen. Pitäähän vauvan syödä!
Itselleni omat rintani ovat yksityinen alue, joten kun se tilanne jonakin päivänä tulee niin teen sen mielelläni suojatusti, vaikka sideharsolla.
Eipähän kukaan sitten vahingossakaan satuta silmiään.

Se miten muut äidit haluavat imettää, on heidän oma asiansa. :)

Mä en oo ikinä osannut suojata imettämistä millään harsolla. Se on jotenkin liian monimutkaista lapsen kans, joka ei malta kerralla kauaa imeä. No imetysvaatteita oon kyl käyttänyt ja suojaan harsolla lähinnä omia vaatteitani. Myös käännyn yleensä vähän selin, jos mahdollista :)

Mutta sen kyllä ymmärrän, jos ei halua imettää julkisella paikalla tai hälinässä. Muutaman kerran on ärsyttänyt, jos joku tuntematon on tullut pällistelemään, että kappas, siinä se vauva syö tissiä. o_O

Oli pakko hymyillä ääneen, koska tuo hymiö oikein kruunasi kaiken. :laughing001 Vaikka on varmasti tosi awkward, kun joku tuijottaa ...

Imetin häissä sivuhuoneessa lauantaina ja bestman tuli siihen tuijottamaan ja kyseli vielä 'syökö hyvin?'. Silloin ärsytti! Ihmiset osaa välillä olla...

Mun mielestä julki-imettäminen on totta kai hyväksyttävää.

Mutta siinäkin voi silti yrittää olla edes hieman hienovarainen :wink Että ei nyt ihan kauhean kauaa tissit vallan paljaana heilu jossain ravintolan pöydässä... että voihan sitä kummiskin käyttää imetysvaatteita ja vaikka vähän harsoa suojana, ja edes hieman syrjempään siirtyä tai vähän kääntyä. Ei nyt sentään mihinkään vessaan tietenkään tarvitse mennä, sitä en tietenkään tarkoita... o_O

Itse vielä vähän ujostelen asian kanssa, kun tyttäreni on vasta vähän yli 2-viikkoinen, niin en osaa suoriutua vielä imetyksestä niin että nänni ei vilkkuisi aluksi ja lopuksi... ja kun neiti vielä kerkeää hermostumaan ennen kuin saadaan imeminen alkuun.

Varmaan aika harvassa on ne naiset, jotka kauheesti tissiä paljastelee imettäessään julkisesti... ;) Itse en ainakaan ole yhtään vilausta tissistä vielä nähnyt, vaikka julki-imetystä olen kyllä nähnyt. :)

Oli pakko hymyillä ääneen, koska tuo hymiö oikein kruunasi kaiken. :laughing001 Vaikka on varmasti tosi awkward, kun joku tuijottaa ...

Juu, ja kun se pällistelijä on jostain kumman syystä yleensä keski-ikäinen mies. :sick009 Kerran olin vetäytynyt kirjastossa pylvään taakse kaikkein pimeimpään nurkkaan imettämään, niin sinne sitten tuli keski-ikäinen mies oikein pitkäksi aikaa toljottamaan - pyysi vaimonsakin katsomaan (tissillä olevaa) vauvaa - ja kertoili pitkästi siitä, kuinka aika kuluu ja kuinka "sinunkin tyttäresi lähtee kohta saksalaisen miehen matkaan". o_O Nyt kieltämättä jo naurattaa :grin

Oliskohan mullakin joskus vielä tullut joku oikein silittämään vauvan poskea kun imetän. Huh ei näin ja mielellään ei tarvii tulla edes juttelee, koska oma poika herpaantuu niin helposti. Tuosta suojaamisesta vielä, et mä pelaan noiden imetyssuojien kanssa silleen, et laitan sen tosi nopeesti sit nännin suojaks, jos vauva laskee irti ja samalla ei lennä maidotkaan joka paikkaan. Eipä siinä nänni kauaa vilahda ja jos ei suoraan katso ja kyttää oikein, et milloin nänni vilahtaa, niin ei hirveesti nänniä myöskään nää.

Takaisin