Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
MeillĂ€ oli kp8 suojaamatonta seksiĂ€ ihan loppuun asti, vaikka NaturalCycles antoi jo punaista pĂ€ivÀÀ (mulla se on vielĂ€ ehkĂ€isyasetuksella). Sit vĂ€hĂ€n salaa toivoin ettĂ€ ovis olis ajoissa, ja tulis ”vahingossa” raskaaksi, mutta tĂ€nÀÀn kp11 ja ovulaatiotestit edelleen negaa. EttĂ€ ehkĂ€ turha toivo 😅

Taas pitĂ€is avata keskustelu miehen kanssa tĂ€stĂ€ asiasta
 Jotenkin oon myös miettinyt koko suhdetta taas yleensĂ€kin ja ihan hillitön ristiriita tĂ€n kaiken takia. Rakastan mun puolisoa, ja olisin valmis vielĂ€ työstĂ€mÀÀn asioita jos pÀÀstÀÀn tĂ€stĂ€ toisesta lapsesta takaisin yhteisymmĂ€rrykseen, mutta jos ei, niin se saa kyllĂ€ miettimÀÀn haluanko työstÀÀ muita vaikeita asioita. MeillĂ€ on kuitenkin vaan yksi elĂ€mĂ€.

Onnea plussanneille đŸ„°â€ïž

ON: Kp1, uusi kierto alkoi ja v-kÀyrÀ on huipussaan. Laitoin ovistestit tilaukseen, joten ens viikolla saa alottaa tikutuksen. EnsimmÀinen lomapÀivÀ huomenna, sentÀÀn jotain positiivista.

TsemppiĂ€ kaikille! 💖

TÀÀllÀ myös harmitus, sillÀ aamuinen rtesti oli taas nega, joten ei muuta kuin uuteen kiertoon. Menkkoja tosin odottelen vasta keskiviikoksi, mutta tÀn kÀÀntyminen plussaksi on kyllÀ hÀviÀvÀn pieni mahdollisuus enÀÀ, ei ole sellaisia oireitakaan ollut. Ei muuta kuin kolmanteen yrityskiertoon siis!

MeillĂ€ oli kp8 suojaamatonta seksiĂ€ ihan loppuun asti, vaikka NaturalCycles antoi jo punaista pĂ€ivÀÀ (mulla se on vielĂ€ ehkĂ€isyasetuksella). Sit vĂ€hĂ€n salaa toivoin ettĂ€ ovis olis ajoissa, ja tulis ”vahingossa” raskaaksi, mutta tĂ€nÀÀn kp11 ja ovulaatiotestit edelleen negaa. EttĂ€ ehkĂ€ turha toivo 😅

Taas pitĂ€is avata keskustelu miehen kanssa tĂ€stĂ€ asiasta
 Jotenkin oon myös miettinyt koko suhdetta taas yleensĂ€kin ja ihan hillitön ristiriita tĂ€n kaiken takia. Rakastan mun puolisoa, ja olisin valmis vielĂ€ työstĂ€mÀÀn asioita jos pÀÀstÀÀn tĂ€stĂ€ toisesta lapsesta takaisin yhteisymmĂ€rrykseen, mutta jos ei, niin se saa kyllĂ€ miettimÀÀn haluanko työstÀÀ muita vaikeita asioita. MeillĂ€ on kuitenkin vaan yksi elĂ€mĂ€.

Ovistesti tÀnÀÀn positiivinen.

Mutta
 TĂ€ssĂ€ nyt illalla kĂ€vi sellaisia asioita ilmi, jotka saa (taas) kyseenalaistamaan koko suhdetta. EhkĂ€ siis parempi jĂ€ttÀÀ vauva-asiat taka-alalle 😭

Onko tÀÀllÀ kellÀÀn kokemusta hormonilÀÀkityksen lopetuksessa ja raskautumisesta kun lÀÀkityksen syy on endometrioosioireiden hoito? ItsellÀ on nyt tupla-annos minipillereitÀ pÀivittÀin ja mietin ettÀ mikÀ on hyvÀ tapa lopettaa ja miten maksimoi mahdollisuudet kun pelottaa ettÀ endo rÀjÀhtÀÀ taas jos on pitkÀÀn ilman lÀÀkkeitÀ.

Onko tÀÀllÀ kellÀÀn kokemusta hormonilÀÀkityksen lopetuksessa ja raskautumisesta kun lÀÀkityksen syy on endometrioosioireiden hoito? ItsellÀ on nyt tupla-annos minipillereitÀ pÀivittÀin ja mietin ettÀ mikÀ on hyvÀ tapa lopettaa ja miten maksimoi mahdollisuudet kun pelottaa ettÀ endo rÀjÀhtÀÀ taas jos on pitkÀÀn ilman lÀÀkkeitÀ.
Mulla oli sekÀ Mirena ettÀ Dienogest endon hoitoon ennen kuin alettiin yrittÀÀ. Kierukka veks, ja keltsut olin jo lopettanut paria pÀivÀÀ aikaisemmin, kun liuska loppui. KÀsittÀÀkseni heti lopetuksen jÀlkeen on hyvÀ mahdollisuus raskautua, kun oma hormonitoiminta kÀynnistyy.

PelkÀsin kanssa ihan todella, ettÀ endon oireet rÀjÀhtÀÀ kÀsiin, kun 3 kk ennen yrityksen alkua oli tosi kovia kipukohtauksia viikottain, ja tuolloin vaihdettiinkin Slinda Dienogestiin. Suureksi yllÀtykseksi kivut eivÀt ole olleet niin pahoja kuin pelkÀsin, eivÀtkÀ ne reilun vuoden aikana ole rÀjÀhtÀneet kÀsiin. Toki mulla on kovia kipuja menkkojen ja oviksen aikaan, ja satunnaisesti muulloinkin, mutta onneksi sain tujut lÀÀkkeet niihin, ja vain kerran yritysaikana on kivut olleet niin kovat, ettei lÀÀkekombon maksimiannokset riittÀneet. Olen tÀstÀ ihmeissÀni, mutta helpottunut.

Varmistaisin, et olis valmiiksi riittÀvÀ kipulÀÀkitys (ja muut lÀÀkkettömÀt kivunhallintakeinot, lÀmpö, tens jne.) ja sit ottaisin heti kÀyttöön ovistestit ja ehkÀ viel siittiöystÀvÀllisen liukkarin.

Miten sulla viimeksi meni yritysaika? Kuinka nopeasti endo villiintyi? Kauanko sulla kesti raskautua?

22303.jpg

Pikapuoliin palaaminen haaveilijoiden puolelle. Testit ei vahvistu, tĂ€llaista viivaa koko aika. TĂ€din olisi pitĂ€nyt tulla lauantaina ja tĂ€nÀÀn on dpo 16. Kemiallinen đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž tĂ€lle pĂ€ivÀÀ on kuitenkin neuvolasoitto niin kuormitetaan nyt vĂ€hĂ€n jĂ€rjestelmÀÀ, ettĂ€ saadaan kirjoihin ja kansiin kemiallinenkin. Tarkoitus oli viikkotesti tehdĂ€ keskiviikkona, ehkĂ€ sen vielĂ€ teen niin vahvistaa asian. On joko 1-2 tai siinĂ€ vaiheessa jo tai ei raskaana.

Ainiin ja kahteen pÀivÀÀn en enÀÀ lÀmpöjÀ mittaillut mutta nekin tulossa alaspÀin kohti luteaaliiviivaa.

Toisaalta, reissu tulossa alle kahden viikon pÀÀstĂ€. Niin jotain hyvÀÀkin tĂ€ssĂ€ on, nimittĂ€in viinitilat! đŸ€©

Muokattu viimeksi:
@Daadirlandaa oon pahoillani❀‍đŸ©č onneksi on jotain kivaa puuhaa tulossa kuitenki!!

En muista milloin viimeksi pĂ€ivittelin tĂ€nne, mutta nyt vaikuttais siltĂ€, ettĂ€ jĂ€lkivuoto oltais selĂ€tetty alle 2vk ajassa. Eilen oli havaittavissa jo valkovuotoa eli voisin ehkĂ€ odottaa ovista jo tĂ€mĂ€n kuukauden loppupuolelleđŸ€© tein tĂ€nÀÀn myös ensimmĂ€isen raskaustestin ja yllĂ€tyin siitĂ€, kuinka vaalea testiviiva jo on. Toki matkaa on vielĂ€ siihen, ettĂ€ se muuttuu kokonaan negatiiviseksi, mutta mulle on jo paljon se, ettĂ€ ei ole enÀÀ lĂ€heskÀÀn tasavahva kontrolliviivan kansâ˜ș

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille, toivotaan plussa-onnea kaikille, joilla testausurakkaa on tĂ€llĂ€ viikolla❀

Liitteet

• IMG_5545.jpeg
    IMG_5545.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 76
Otan osaa @Daadirlandaa :red-heart:

ON: kummallisuuksien kummallisuus. Eilen illalla ja tĂ€nÀÀn aamulla tuli vĂ€hĂ€n pikkarinsuojaan vaaleanpunaista verta đŸ€” vĂ€hĂ€n oli myös menkkamaisia tuntemuksia, ei mitÀÀn terĂ€vÀÀ tai voimakasta kipua kuitenkaan. PĂ€ivĂ€llĂ€ ja illalla ei enÀÀ oo tullu, ja menkkojen pitĂ€is alkaa vasta ylihuomenna. Ja mulla ei ikinĂ€ tule tiputtelua ennen menkkoja, vaan ainoastaan tiputtelee Ă€rsyttĂ€vĂ€sti menkoista lĂ€hes ovikseen asti, ja sekin on semmosta ruskeaa tuhrua.

Oon testannu jo kolmet negat tÀhÀn loppukiertoon, niin en oikein usko ettÀ oon raskaana, jollei sit myöhÀinen kiinnittyminen ja ovulaatio ei olisikaan tapahtunut vielÀ silloin, kun oli selkeÀt oireet. En siis tikuttanu ovista. Onko mitÀÀn veikkauksia mitÀ tÀÀ vois olla?
Muoks. oletan siis, ettÀ tÀnÀÀn ois DPO 13

Mulla oikeestaan tĂ€ysin sama tilanne, meni 8mg minipillereinĂ€ endon hoitoon. MĂ€ söin ehkĂ€ kaks pĂ€ivÀÀ yhtĂ€ pilleriĂ€ kun laatta oli lopussa ja sit lopetin vaan kylmilteen. Nyt lopetuksesta 2vk, tĂ€nÀÀn ollut vĂ€hĂ€n kipuja, jotka meni kyllĂ€ ohi. Mulla ei oo vielĂ€ kierto edes alkanut, oottelen ovista tai menkkoja. Tikuttelen vĂ€hĂ€n voinnin mukaan ja nytkun aikaa mennyt pillerien lopetuksesta niin oon tĂ€ssĂ€ pĂ€ivittĂ€in, mutta negaa nĂ€yttÀÀ 😁
Mulla on siis pinnallinen endo, tulee myös kystia ja endometrioomia ja sitten on kiinnikkeitÀ poisteltu maaliskuussa leikkauksessa, mut ei niiin paha tilanne mitÀ toisilla on.
Naistentaudeilta on mulle lupailtu aina tukea ja ettÀ pÀÀsen osastolle kivunhoitoon jos esim. Kuukautiskivut muuttuvat pahaksi odotellessa ettÀ tÀrppÀÀ. Myös viimeksi luvattiin ettÀ 6kk yrittÀmisen jÀlkeen on mahdollisuus pÀÀstÀ lapsettomuuspolille endon takia, mutta toki 6kk on pitkÀ aika kipujen kanssa.
MĂ€ itse esikoisen kohdalla kĂ€vin yhdet menkat lĂ€pi ja seuraavaks heti tĂ€rppĂ€s, et tietty aina on mahdollisuus nopeaankin raskautumiseen đŸ©·
Omat vinkit tietty oviksen tikuttaminen ja oman hoitokontaktin kanssa keskustelu ja kipulÀÀkitys kuntoon, mua kohtaan ollaan aina oltu tosi tsemppaavia ja aina kattoneet kaikki hoidot sen suhteen ettĂ€ toiveena raskaus tulevaisuudessa/yrittĂ€misen aloittaminen jne! đŸ©·

Pahoittelut @Daadirlandaa 💔 toivottavasti tulee ihana reissu viinitiloille đŸ€žđŸŒˆ

@Jenspaaa kiva kuulla et toipuminen etenee hyvin ❀

@Aurinko88 en tiiĂ€, voihan olla joku kiinnittymisyritys ollu tai sit ihan ”tavallista” tiputtelua. đŸ€·â€â™€ïž Mullakin tuli viime kierrossa yhden kerran pieni vaaleanpunainen tuhru mikĂ€ nostatti toivoa, mutta ei se sitten tarkottanu mitÀÀn, tai ainakaan raskautta.

KyllĂ€ kuumeilu nostaa pÀÀtÀÀn ajoittain. đŸ˜â€ïžđŸŒˆ Toisena hetkenĂ€ ootan raskautumista ja vauvaa ihan sikana ja suunnittelen seuraavat kaks vuotta tĂ€yteen. Toisessa hetkessĂ€ mietin, et onko kuitenkin ihan hyvĂ€ nĂ€in ja mietin, et mitĂ€ kaikkea voin tehdĂ€ ilman raskaana oloa ja ilman pientĂ€ lasta. Hankalia ajatuksia. =)

Nyt kuitenkin dpo 4 ja nyt tosi kivat odottavaiset fiilikset. ❀ Dpo 10 meinaan taas aloittaa testailun. đŸ€© Menis vaan tÀÀ viikko nyt nopeasti. Olisin todella onnellinen plussasta, mutta en kuolisi suruun, vaikka tĂ€rppĂ€isi vasta seuraavasta kierrosta, koska on pari kesĂ€reissua tĂ€ssĂ€ tiedossa vielĂ€, niin ei tarttis niissĂ€ kĂ€rsiĂ€ mahdollisesta pahoinvoinnista yms.

@Toiveikas odottelija Kiva kuitenkin lukea, ettĂ€ oot saanut stressileveleitĂ€ vĂ€hĂ€n laskettua. ❀

@TuutikintytĂ€r ja @Amorado Onnea plussasta 😍😍

@Maicy Onnea tulevaan tikutukseen. =)

@Daadirlandaa Harmi, ettei siellĂ€ viivat oo lĂ€htenyt vahvistumaan. :( mut nyt ei sit ku kohti viinitiloja ja sit seuraavaan kiertoon. 😍

Testaatteko ovulaatiota kerran vai kaksi vuorokaudessa?

Mulla tuli lÀmpöihin tÀnÀÀn iso dippi, aamun testi oli nega, mutta oikealle munasarjaan kivistelee niin mietin, testaisinko uudelleen..

VĂ€hĂ€n jĂ€nnittÀÀ, sillĂ€ talletuksia ei pÀÀstĂ€ tekemÀÀn vielĂ€, ettĂ€ ei tarttis oviksen vielĂ€ tulla.. đŸ„č

Mulla tuli lÀmpöihin tÀnÀÀn iso dippi, aamun testi oli nega, mutta oikealle munasarjaan kivistelee niin mietin, testaisinko uudelleen..

VĂ€hĂ€n jĂ€nnittÀÀ, sillĂ€ talletuksia ei pÀÀstĂ€ tekemÀÀn vielĂ€, ettĂ€ ei tarttis oviksen vielĂ€ tulla.. đŸ„č
Itse oon testaillut parissa kierrossa kerran pÀivÀssÀ ja joko en ole ovuloinut tai en ole saanut ovista kiinni testillÀ. TÀssÀ kierrossa testasin kp 14 aamun lisÀksi myös illalla ja illan testi olikin yllÀtykseksi positiivinen. Samana aamuna ja seuraavana aamuna testit oli negatiiviset.

Kerran vuorokaudessa siihen asti, ettÀ tulee plussa tai lÀhelle, jonka jÀlkeen plussaan asti kahdesti ja sen kerran, ettÀ nÀkee laskun plussan jÀlkeen.

Jos kivistelee, niin sehÀn voi olla jo ovulaatio, joka ei enÀÀ testissÀ nÀy. YleensÀ plussa 10-30h ennen itse ovulaatiota.

ON;
TĂ€nÀÀn dpo9, eikĂ€ kyllĂ€ mitÀÀn oloja suuntaan tai toiseen. Ainakaan ei ole tiputtelu alkanut vielĂ€, mikĂ€ on nĂ€htĂ€vĂ€sti jo viime vuonna ollut tĂ€ssĂ€ vaiheessa kierroissa, joissa raskaus ei ole alkanut. đŸ€”

Kerran vuorokaudessa siihen asti, ettÀ tulee plussa tai lÀhelle, jonka jÀlkeen plussaan asti kahdesti ja sen kerran, ettÀ nÀkee laskun plussan jÀlkeen.

Jos kivistelee, niin sehÀn voi olla jo ovulaatio, joka ei enÀÀ testissÀ nÀy. YleensÀ plussa 10-30h ennen itse ovulaatiota.

ON;
TĂ€nÀÀn dpo9, eikĂ€ kyllĂ€ mitÀÀn oloja suuntaan tai toiseen. Ainakaan ei ole tiputtelu alkanut vielĂ€, mikĂ€ on nĂ€htĂ€vĂ€sti jo viime vuonna ollut tĂ€ssĂ€ vaiheessa kierroissa, joissa raskaus ei ole alkanut. đŸ€”
Oon testannut jo muutaman pÀivÀn negaa, otin tÀnÀÀn toisen ja sekin oli nega. Flow ja Oura ennustaa perjantaille, saa nÀhdÀ.

@Aurinko88 mulla on viime synnytyksen jĂ€lkeen alkanut menkat silleen ettĂ€ pĂ€ivÀÀ paria ennen vĂ€hĂ€n tiputtelee. Aiemmin ei oo ollut nĂ€in. Toivon niin ettĂ€ siellĂ€ enteilisi kuitenkin raskautta đŸ™đŸ©· Onhan joskus harvoin myös kaksi ovista kierrossakin mahdollista 😍😍

@Olive paljon voimia đŸ©·đŸ©·đŸ©· Oot vielĂ€ nuori ja sulla aikaa vielĂ€ vuosia raskaudelle todennĂ€köisimmin. Ei kannata raskautua kumppanin kaa jonka kaa ei tĂ€ysin hyvĂ€ ole olla. Rohkea pÀÀtös!

@Aurinko88 mulla on viime synnytyksen jĂ€lkeen alkanut menkat silleen ettĂ€ pĂ€ivÀÀ paria ennen vĂ€hĂ€n tiputtelee. Aiemmin ei oo ollut nĂ€in. Toivon niin ettĂ€ siellĂ€ enteilisi kuitenkin raskautta đŸ™đŸ©· Onhan joskus harvoin myös kaksi ovista kierrossakin mahdollista 😍😍

@Olive paljon voimia đŸ©·đŸ©·đŸ©· Oot vielĂ€ nuori ja sulla aikaa vielĂ€ vuosia raskaudelle todennĂ€köisimmin. Ei kannata raskautua kumppanin kaa jonka kaa ei tĂ€ysin hyvĂ€ ole olla. Rohkea pÀÀtös!

Kiitos đŸ«¶ nĂ€inhĂ€n se on. Yksi hĂ€nen kanssaan jo löytyy ja sydĂ€n sĂ€rkyy myös esikoisen takia (myös siksi ettĂ€ hĂ€n toivoo kovasti olevansa sisko), mutta meillĂ€ on vain yksi elĂ€mĂ€ ja pitÀÀ elÀÀ sen mukaan jos vaan pystyy itse siihen vaikuttamaan.

Takaisin