Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli kp8 suojaamatonta seksiä ihan loppuun asti, vaikka NaturalCycles antoi jo punaista päivää (mulla se on vielä ehkäisyasetuksella). Sit vähän salaa toivoin että ovis olis ajoissa, ja tulis ”vahingossa” raskaaksi, mutta tänään kp11 ja ovulaatiotestit edelleen negaa. Että ehkä turha toivo 😅

Taas pitäis avata keskustelu miehen kanssa tästä asiasta… Jotenkin oon myös miettinyt koko suhdetta taas yleensäkin ja ihan hillitön ristiriita tän kaiken takia. Rakastan mun puolisoa, ja olisin valmis vielä työstämään asioita jos päästään tästä toisesta lapsesta takaisin yhteisymmärrykseen, mutta jos ei, niin se saa kyllä miettimään haluanko työstää muita vaikeita asioita. Meillä on kuitenkin vaan yksi elämä.

Onnea plussanneille 🥰❤️

ON: Kp1, uusi kierto alkoi ja v-käyrä on huipussaan. Laitoin ovistestit tilaukseen, joten ens viikolla saa alottaa tikutuksen. Ensimmäinen lomapäivä huomenna, sentään jotain positiivista.

Tsemppiä kaikille! 💖

Täällä myös harmitus, sillä aamuinen rtesti oli taas nega, joten ei muuta kuin uuteen kiertoon. Menkkoja tosin odottelen vasta keskiviikoksi, mutta tän kääntyminen plussaksi on kyllä häviävän pieni mahdollisuus enää, ei ole sellaisia oireitakaan ollut. Ei muuta kuin kolmanteen yrityskiertoon siis!

Meillä oli kp8 suojaamatonta seksiä ihan loppuun asti, vaikka NaturalCycles antoi jo punaista päivää (mulla se on vielä ehkäisyasetuksella). Sit vähän salaa toivoin että ovis olis ajoissa, ja tulis ”vahingossa” raskaaksi, mutta tänään kp11 ja ovulaatiotestit edelleen negaa. Että ehkä turha toivo 😅

Taas pitäis avata keskustelu miehen kanssa tästä asiasta… Jotenkin oon myös miettinyt koko suhdetta taas yleensäkin ja ihan hillitön ristiriita tän kaiken takia. Rakastan mun puolisoa, ja olisin valmis vielä työstämään asioita jos päästään tästä toisesta lapsesta takaisin yhteisymmärrykseen, mutta jos ei, niin se saa kyllä miettimään haluanko työstää muita vaikeita asioita. Meillä on kuitenkin vaan yksi elämä.

Ovistesti tänään positiivinen.

Mutta… Tässä nyt illalla kävi sellaisia asioita ilmi, jotka saa (taas) kyseenalaistamaan koko suhdetta. Ehkä siis parempi jättää vauva-asiat taka-alalle 😭

Onko täällä kellään kokemusta hormonilääkityksen lopetuksessa ja raskautumisesta kun lääkityksen syy on endometrioosioireiden hoito? Itsellä on nyt tupla-annos minipillereitä päivittäin ja mietin että mikä on hyvä tapa lopettaa ja miten maksimoi mahdollisuudet kun pelottaa että endo räjähtää taas jos on pitkään ilman lääkkeitä.

Onko täällä kellään kokemusta hormonilääkityksen lopetuksessa ja raskautumisesta kun lääkityksen syy on endometrioosioireiden hoito? Itsellä on nyt tupla-annos minipillereitä päivittäin ja mietin että mikä on hyvä tapa lopettaa ja miten maksimoi mahdollisuudet kun pelottaa että endo räjähtää taas jos on pitkään ilman lääkkeitä.
Mulla oli sekä Mirena että Dienogest endon hoitoon ennen kuin alettiin yrittää. Kierukka veks, ja keltsut olin jo lopettanut paria päivää aikaisemmin, kun liuska loppui. Käsittääkseni heti lopetuksen jälkeen on hyvä mahdollisuus raskautua, kun oma hormonitoiminta käynnistyy.

Pelkäsin kanssa ihan todella, että endon oireet räjähtää käsiin, kun 3 kk ennen yrityksen alkua oli tosi kovia kipukohtauksia viikottain, ja tuolloin vaihdettiinkin Slinda Dienogestiin. Suureksi yllätykseksi kivut eivät ole olleet niin pahoja kuin pelkäsin, eivätkä ne reilun vuoden aikana ole räjähtäneet käsiin. Toki mulla on kovia kipuja menkkojen ja oviksen aikaan, ja satunnaisesti muulloinkin, mutta onneksi sain tujut lääkkeet niihin, ja vain kerran yritysaikana on kivut olleet niin kovat, ettei lääkekombon maksimiannokset riittäneet. Olen tästä ihmeissäni, mutta helpottunut.

Varmistaisin, et olis valmiiksi riittävä kipulääkitys (ja muut lääkkettömät kivunhallintakeinot, lämpö, tens jne.) ja sit ottaisin heti käyttöön ovistestit ja ehkä viel siittiöystävällisen liukkarin.

Miten sulla viimeksi meni yritysaika? Kuinka nopeasti endo villiintyi? Kauanko sulla kesti raskautua?

Takaisin