• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Tänään 02.7. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Oireet

Ootteko muuten huomannut että kuuloaisti olisi herkistynyt? Ei sillä että kuulisi yhtään paremmin, vaan että jotkin hiljaisetkin äänet tuntuu sattuvan korviin. Mies tykkää aina jotain rummutella pöydän reunaan ja se on aikaisemmin ollut ihan ok, enkä välttämättä ole kiinnittänyt edes huomiota asiaan, mutta nyt tuntuu ihan sietämättömältä🙈 lisäksi musiikki saa olla paljon hiljaisemmalla kuin aikaisemin. Töissä lautasten kolina on ihan pahinta kaikista. Mulla on kyllä muutenkin jokseenkin herkät aistit mutta tuntuu että tuo kuulo on nyt vaan herkistynyt entisestään.

@Hyytti Kyllä!! Pelastaneet monta tilannetta :D Itseasiassa nyt kun sanoit tosta kuulon herkistymisestä, niin en oo ennen ollut herkkä lainkaan miehen aiemmasta suhteesta olevien lasten äänille, mutta nyt kun he välillä meuhkaavat leikkejä kovaäänisesti, on pakko mennä toiseen huoneeseen. Tullut olo että pitäis olla korvatulpat pehmentämässä kilinää ja kolinaa vaikka ihania ovatkin :D

Hetkellinen huimaus taitaa olla ihan normaalia ja liittyy muistaakseni verenpaineen laskuun. Ite en voi samasta syystä saunoa nyt ollenkaan. Mutta kannattaa toki tarkistaa neuvolasta tms ☺️
Joo saunassa istun nyt suosiolla alalauteilla ja lyhyitä pätkiä kerrallaan. Pitääpä muistaa kysyä huomenna neuvolassa vielä tästä :thumbs-up:

Mä olin lukevinani että rv9 tuo tullessaan huimausta liittyen siihen että veren määrä kehossa kasvaa mitta hemoglobiini ei välttämättä ihan pysy perässä. Mulla on 8+5 menossa ja olen miettinyt että missähän se huimaus viipyy, kunnes eilen saikin siitäkin kärsiä just noustessa😅
Mielenkiintoista, kuulostaa järkeen käyvältä. Valitettavasti mulla on anemiaan taipumusta ja ennen raskautta rauta-arvot eivät olleet ideaalilla tasolla, vaikka olen rautalisää syönyt jo pidemmän aikaa. Toivottavasti saisin raudat pidettyä ok tasolla nyt raskaudessa. Onneksi tuota hemoglobiinia ilmeisesti seurataan kuitenkin melko tiiviisti.

Minulla on tuo ääniongelma jo ilman raskauttakin, niin en oo huomannut muutoksia sen suhteen 😂 mut tulispa energiapiikkejä itellekin! Tuntuu, ettei saa oikeen mitään aikaiseksi ja voisin vaan nukkua kaiken ajan... harmi, että vielä hetken töitä ennen lomaa.

Tänään on taas ollut yksi niistä päivistä kun olen ollut hereillä ehkä korkeintaan neljä tuntia tähän mennessä, melkein jo naurattaa itseänikin tämä väsymyksen määrä😅 joku saattaisi ajatella että no oma vika kun vain makoilet mutta jos ei vaan pysty mihinkään muuhun, eikä auta mitkään ulkoilut, aikaisemmin tänä päivänä olin pakotettu nousemaan ja kävelemään muutama sata metriä ja vaikka ihan hiljalleen menin niin sekin vaan väsyttää🙄 äskön kyllä päikkäreiltä herätessäni jaksoin tiskata ainakin puolet astioista! Sekin on kai jo jotain🙈

Ootteko muuten huomannut että kuuloaisti olisi herkistynyt? Ei sillä että kuulisi yhtään paremmin, vaan että jotkin hiljaisetkin äänet tuntuu sattuvan korviin. Mies tykkää aina jotain rummutella pöydän reunaan ja se on aikaisemmin ollut ihan ok, enkä välttämättä ole kiinnittänyt edes huomiota asiaan, mutta nyt tuntuu ihan sietämättömältä🙈 lisäksi musiikki saa olla paljon hiljaisemmalla kuin aikaisemin. Töissä lautasten kolina on ihan pahinta kaikista. Mulla on kyllä muutenkin jokseenkin herkät aistit mutta tuntuu että tuo kuulo on nyt vaan herkistynyt entisestään.
En ole aiemmin ajatellut sen enempää mutta jotenkin korvat ovat olleet todella herkillä ja pienetkin olettomat äänet häirinneet.

Onko muilla kotona eläimiä?
Minusta tuntuu et omat koirani jotenki ovat vaistonneet masuasukin sillä tulevat vuorotellen jos makaan jossain vatsani viereen tai päälle makaamaan. Ovat myös jotenkin enemmän minun perääni ja tarkkailevat liikkeitäni.

Minusta tuntuu et omat koirani jotenki ovat vaistonneet masuasukin sillä tulevat vuorotellen jos makaan jossain vatsani viereen tai päälle makaamaan. Ovat myös jotenkin enemmän minun perääni ja tarkkailevat liikkeitäni.
Mulla ei ole eläimiä mutta olen kuullut tästä, kyllähän eläimillä on niin tarkat vaistot että ihan mahdollista🥰 mua "pelottaa" kun yhdellä naapurilla on koira ketä pitää tietenkin aina rapsutella ja silitellä, niin arvaako tämä kyseinen naapuri sen koiran käyttäytymisestä🙈 en siis missään nimessä haluaisi hänen vielä tietävän, onneksi ei olla oltu ulkona yhtä aikaa hetkeen

Mun koirat käyttäytyvät juuri näin. Tosin vastaavaa käytöstä on kyllä esiintynyt ennen raskauttakin, että vaikea sanoa, aistivatko jotain.

Ei oo enää💔 Mutta esikoisen ja kuopuksen kohalla, mulla meinas jossain vaiheessa palaa hermot, kun koirani seurasi mua kaikkialle siis selvästi vahti. No si kun vauva tuli kotiin niin tää vahtiminen onneksi vaihtui vauvaan😅 ja siis esim. Päikkäreillä tää koira istu pinniksen vieressä ja jos olin vaikka keittiössä ja vauva tuhahti niin tää koira tuli aina tökkii mua kuonolla. Ja huolehti muksuista vauva ajan jälkeenkin(saattoi vaikuttaa että esikoiseni ruokki ahkerasti toveriaan🙈)

Mulla ei ole eläimiä mutta olen kuullut tästä, kyllähän eläimillä on niin tarkat vaistot että ihan mahdollista🥰 mua "pelottaa" kun yhdellä naapurilla on koira ketä pitää tietenkin aina rapsutella ja silitellä, niin arvaako tämä kyseinen naapuri sen koiran käyttäytymisestä🙈 en siis missään nimessä haluaisi hänen vielä tietävän, onneksi ei olla oltu ulkona yhtä aikaa hetkeen
Mielenkiintoista kuulla sitten jos noin vähän etäisempi koira alkaa reagoimaan sinuun 😊

Ei oo enää💔 Mutta esikoisen ja kuopuksen kohalla, mulla meinas jossain vaiheessa palaa hermot, kun koirani seurasi mua kaikkialle siis selvästi vahti. No si kun vauva tuli kotiin niin tää vahtiminen onneksi vaihtui vauvaan😅 ja siis esim. Päikkäreillä tää koira istu pinniksen vieressä ja jos olin vaikka keittiössä ja vauva tuhahti niin tää koira tuli aina tökkii mua kuonolla. Ja huolehti muksuista vauva ajan jälkeenkin(saattoi vaikuttaa että esikoiseni ruokki ahkerasti toveriaan🙈)
Toisaalta ihanaa mut saattaa käydä raskaasti jos tää jatkuu ja tästä vaan pahenee 😅 monesti just kuullut kuinka koirat sitten vahtii lapsia! Vähän jännittää jo etukäteen miten toinen koira tulee reagoimaan vauvaan itkuun ja tuhinoihin. 🙈

Takaisin