• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Tänään 02.7. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Oireet

Täällä kans pahoinvointi vaan pahentunut, ei auta enään syöminen. Hedelmäpastilli ehkä vähän sen aikaa kun on suussa. Vedenkin juonti ällöttää. Ei tiedä mitä tekisi mieli, se koko ajan vaihtelee.. ja kun ei oikein tee mieli juuri mitään. Sitten keksii jonkun tietyn jutun mitä voisi syödä ja pitäisi taas mennä kauppaan. 😅 Väsymys myös kasvanut, ja tämä lämpö ei kyllä auta oloa. Toivottavasti helpottaa ennen kuin menen muutaman viikon päästä töihin siksi aikaa kun mies pitää isyysvapaata 🥴

Miulla on nyt parina päivänä ollu ällöttävä olo syömisen jälkeen. Varsinaisesti ei edelleenkään oo huonovointisuutta tms., mutta syömisen jälkeen ällöttää välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja röyhtäyttää. Sinänsä ärsyttävää kun nälkä kyllä olis, mutta ei tee oikein mieli syödä mitään. Ja hengästyttää helposti, jopa ihan vaan puhuessa. Kiva tehdä asiakaspalvelutyötä puhelimitse 😆

Edelleen kyllä tää pääosin normaali olo herättää huolta, mutta onneks sentään edes jotain pientä oirehdintaa välillä 😊

Pahoinvointi on niin kovin yksilöllistä! Esikoisen kohdalla oksensin vikan kerran rakenneultraviikolla, mutta itseäni oksentaminen ei haitannut. Itselleni se lisäsi vain luottoa raskauden etenemisestä ja minun kohdallani oksentaminen vei pahan olon aina täysin pois.

Nyt en ole oksentanut kertaakaan, mutta etovaa oloa on ollut senkin edestä. Koen jopa tämän raskaampana kuin oksentamisen, sillä tämä on paljon pitkäkestoisempaa eikä tiedä milloin minäkin päivänä loppuu😅

Tsemppiä hirmuisesti kaikille raskausoireiden kanssa painiville! Mulla on nyt viikot 7+5 ja tuntuu, että pahoinvointi on jopa alkanut hellittää. Ruokahalua ei hirveästi edelleenkään ole ja vain tietyt samat jutut maistuvat, mutta ei ole sellaista jatkuvaa kuvotusta. Ja sitten taas kääntöpuolena olen nyt alkanut stressata, että onkohan kaikki hyvin, kun pahoinvoinninhan pitäisi hellittää vasta toisella kolmanneksella. Seuraava ultra on vasta neljän viikon päästä ja nyt jo stressaan sitä mahdollisuutta, että sikiön kehitys todetaankin siellä loppuneen :Grimacing Face:
Mitä täältä olen lukenut niin vaikuttaa siltä että oli oireita tai ei, on silti voinut mennä kesken, eli siitä ei välttämättä voi paljon päätellä.

Mutta lohdutukseksi voin sanoa että minulla alkoi ekassa raskaudessa pahoinvointi viikolla 6 ja loppui viikolla 8. Menin paniikissa uuteen varhaisultraan oireiden loppumisen takia. Syke löytyi ja kaikki oli hyvin. Ultraaja siinä vähän ärsyyntyneesti sitten sanoi minulle että älä nyt joka viikko tule ultraan tarkistamaan onko se vauva siellä. 😅 Terveenä syntyi, vaikka ei tuon pidempään ollut pahoinvointia. Yhden kerran oksensin sinä aikana. Ja tyttö vielä tuli.

Mitä täältä olen lukenut niin vaikuttaa siltä että oli oireita tai ei, on silti voinut mennä kesken, eli siitä ei välttämättä voi paljon päätellä.

Mutta lohdutukseksi voin sanoa että minulla alkoi ekassa raskaudessa pahoinvointi viikolla 6 ja loppui viikolla 8. Menin paniikissa uuteen varhaisultraan oireiden loppumisen takia. Syke löytyi ja kaikki oli hyvin. Ultraaja siinä vähän ärsyyntyneesti sitten sanoi minulle että älä nyt joka viikko tule ultraan tarkistamaan onko se vauva siellä. 😅 Terveenä syntyi, vaikka ei tuon pidempään ollut pahoinvointia. Yhden kerran oksensin sinä aikana. Ja tyttö vielä tuli.
Joo tottahan tuo on. Mulla myös on tässä pikkasen houkutellut mennä vielä uudestaan varhaisultraan, mutta parempi varmasti, että työstän omia epävarmuuksiani ja opettelen niiden kanssa elämään. Tuskinpa huolenaiheet loppuu lapsen syntymäänkään 😅

Mä tulin kanssa tuohon lopputulokseen. Olin kanssa jo varaamassa toista varhaisultra-aikaa, koska oli huoli noista vähäisistä ja vaihtelevista oireista, mutta tuntuu tosiaan olevan niin yksilöllistä ja täällä joku fiksu sanoikin, että sille ultralla pitäisi olla aina se lääketieteellinen peruste. Et pitää vaan nyt ite koittaa siedättäytyä epävarmuuden kanssa ja koittaa rauhoittua.😅

Nämä oireet kyllä vaihtelee tosi paljon, eka oli ihan selkeitä useita oireita plussan aikoihin ja sitten myöhemmin ei juuri ollenkaan, hyvä jos muisti edes olevan raskaana ja sitten taas oireet lisääntyi 😄 itse ajattelin malttaa odottaa tuonne 11+ ultraan 😊

Mulla koko ajan mieli vaihtelee, menenkö varhaisultraan vai vasta nt ultraan, joka tulis elokuun puolen välin paikkeilla riippuen kummalle rasksusviikolle on aikoja. Väsymys on kyllä melkoinen, aina ku en oo vauvan kans tai urheilemassa nukahtelen 😅 mukaan lukien työ. Mutta kannustan kyllä väsymyksen läpi liikkumaan. Itelle ainaki tulee kiva olo, ja se lievittää oireita.

Täällä oireina mielialavaihtelut(itkin kaupassa juustoa valitessa en tiedä miksi😅), edelleen rinnat kipeenä, mutta jtn outoa eli joo välillä on huono olo ja yököttää, mutta ei yhtään sellasta oksentamista kun aikasemmissa. Tää vähän huolettaa, mutta toisaalta oon kuullu muutamista tapuksissa jossa on voinu olla tosi pahat pahoinvoinnit aiemmissa raskauksissa, mu si kolmannessa tai neljännessä ei. Ja väsymys on edelleen läsnä.

Täällä oireina mielialavaihtelut(itkin kaupassa juustoa valitessa en tiedä miksi😅), edelleen rinnat kipeenä, mutta jtn outoa eli joo välillä on huono olo ja yököttää, mutta ei yhtään sellasta oksentamista kun aikasemmissa. Tää vähän huolettaa, mutta toisaalta oon kuullu muutamista tapuksissa jossa on voinu olla tosi pahat pahoinvoinnit aiemmissa raskauksissa, mu si kolmannessa tai neljännessä ei. Ja väsymys on edelleen läsnä.
Mulla on ainakin vaihdellut eri raskauksissa pahoinvointi. Mitään ihan hirveää ei ole ollut missään, mutta esikoisen raskaudessa oli kuitenkin selkeät pahoinvoinnit. Sitten taas kuopuksesta muistan olleen pahoinvointia tasan yhtenä päivänä ja silloin oli oltu pitkään auringossa ja yksi henkilö poltti tupakkaa vähän turhan lähellä. Nyt vähän etoo ja väsyttää, mutta ei oikein mitään isompaa, joka tottakai mietityttää, vaikka edellinenkin oli niin oireeton.

Täällä on väsymys ottanut itselleen ihan uuden ulottuvuuden, tuntuu nimittäin kroppa aivan uupuneelta🙈 päikkärit on pakko ottaa jos vaan kerkää, eikä unilta jaksaisi millään nousta ylös. Tänään kun laitoin ruuan uuniin niin ihan väkisin meinasin vaan sammua suoraan kun istuin alas, mutta just ja just hereillä piti se että ei voi nukkua ettei koko talo pala😂 toki välillä tulee hetkeksi sellaisia energiapiikkejä, mutta se aina vaatii sen että väkisin pakottaa itsensä tekemään jotain, mutta kauaa ei jaksa ennenkä se väsymys taas iskee. Huomenna kun ei ole mitään ihmeellistä koko päivänä niin varmaan nukun aamusta iltaan😴

Hyvin tutulle kuulostaa, kestoväsymys ja energiapiikit. En kyllä nyt jaksa ottaa liikaa stressiä tekemättömistä kotihommista, jos ei vaan jaksa tehdä.. Saatteko te muut kuitenkin unta? Mulla jää väistämättä unet johonkin 6-6,5h. Mun on hirveän vaikea nukahtaa uudestaan aamuyöstä, jos käy vessassa. Tuntuu, että muu maailma herää kun itse on täällä jo ollut pitkään ylhäällä 😅

Mulla on nyt tän väsymyksen, unioireilun lisäksi kans vähän turvonnut olo joka puolelta. 😅 En kyllä valita ettei ole just nyt niin hehkeä olo, kun tätä on kuitenkin halunnut vuosia.

Sama täällä, oikein mielellään nyt otan nämä oireet vastaan kun tätä on pitkään odotettu☺️ oon joo saanut nukuttua toistaiseksi hyvin, eikä tässä muutenkaan vielä kovin suuria oireita ole ollut. Helppo siis sanoa että ilolla vaan😅

Mulla ei ole vielä energiapiikkejä näkynyt (lukuunottamatta paria päivää, jolloin löytyi hyvin myös ruokahalua ja olo oli melko normaali) :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olo on tasaisesti koko päivän väsynyt ja epämotivoitunut. Tykkään listoista ja suunnitelmallisuudesta, niin yleensä mulla on ollut lomalla joka päivälle oma to do-lista tai suunnitelma siitä, mitä teen, jottei vaan mene yhtäkään tuntia lomasta hukkaan :No Evil Monkey: Joo ei tälllä kertaa. Kotoa poistuminen esimerkiksi salille, kauppaan tai kirjastoon on työn ja tuskan takana ja sit vielä parkkipaikalla autossa käyn kamppailua, että menenkö nyt oikeasti tuonne. Asutaan maalla ja palveluiden ääreen on 15km, siksikin aina iso kynnys lähteä. Toisaalta en ole kyllä kertaakaan katunut kotoa poistumista ja liikunnasta varsinkin tulee aina hyvä fiilis.

Yksi oire, jonka olen nyt erityisesti pistänyt merkille, on huimaus ylösnoustessa. Jos olen ollut makoilemassa ja siitä nousen rauhallisesti, hetken aikaa meinaa silmissä sumeta ja täytyy ottaa seinästä tukea. Onkohan normaalia? :Grimacing Face:

Itsellä myös noita energiapiikkejä kun jaksaa tehdä vaikka ja mitä. Väsymystä on sillä herään aamuyöstä 3-4 aikaan johonki enkä meinaa sen jälkeen saada nukahdettua. Onneksi itsellä tällä hetkellä kesäloma, toivottavasti helpottaisi ennen töihin paluuta.

Mulla ei ole vielä energiapiikkejä näkynyt (lukuunottamatta paria päivää, jolloin löytyi hyvin myös ruokahalua ja olo oli melko normaali) :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Olo on tasaisesti koko päivän väsynyt ja epämotivoitunut. Tykkään listoista ja suunnitelmallisuudesta, niin yleensä mulla on ollut lomalla joka päivälle oma to do-lista tai suunnitelma siitä, mitä teen, jottei vaan mene yhtäkään tuntia lomasta hukkaan :No Evil Monkey: Joo ei tälllä kertaa. Kotoa poistuminen esimerkiksi salille, kauppaan tai kirjastoon on työn ja tuskan takana ja sit vielä parkkipaikalla autossa käyn kamppailua, että menenkö nyt oikeasti tuonne. Asutaan maalla ja palveluiden ääreen on 15km, siksikin aina iso kynnys lähteä. Toisaalta en ole kyllä kertaakaan katunut kotoa poistumista ja liikunnasta varsinkin tulee aina hyvä fiilis.

Yksi oire, jonka olen nyt erityisesti pistänyt merkille, on huimaus ylösnoustessa. Jos olen ollut makoilemassa ja siitä nousen rauhallisesti, hetken aikaa meinaa silmissä sumeta ja täytyy ottaa seinästä tukea. Onkohan normaalia? :Grimacing Face:
Hetkellinen huimaus taitaa olla ihan normaalia ja liittyy muistaakseni verenpaineen laskuun. Ite en voi samasta syystä saunoa nyt ollenkaan. Mutta kannattaa toki tarkistaa neuvolasta tms ☺️

Mä olin lukevinani että rv9 tuo tullessaan huimausta liittyen siihen että veren määrä kehossa kasvaa mitta hemoglobiini ei välttämättä ihan pysy perässä. Mulla on 8+5 menossa ja olen miettinyt että missähän se huimaus viipyy, kunnes eilen saikin siitäkin kärsiä just noustessa😅

Täällä 7+5 tällä hetkellä. Pahoinvoinnilta säästynyt, mutta etova olo on jos ruokailuvälit pitenevät. Välipalaa saa siis kanniskella mukana :) Rinnat kipeät ja väsymys on kyllä hurjaa, illalla ei jaksa kyllä yleensä tehdä yhtään mitään vaikka aamulla on enemmän virtaa. Vatsan turvotus aivan jäätävää ja mielialat heittelee. Vuoristoradassa mennään 🎢 :D

Takaisin