Oireet

Jenspaaa

Satasella mukana keskusteluissa
Helmikuiset 2027
Teen nyt tämmösen ketjun, mihin voi listata omia oireita/oireettomuuttaan, ettei muut ketjut täyty näistä ja on sitten yhdellä koolla kaikki, jos myöhemmin haluaa tarkastella, että mitäs niitä oireita oikein olikaan:smiling-eyes:

Mulla on tänään 4+2 ja oireita, mitä tähän saakka ollut:
- turvottaa
- tissit/nännit arat
- etovaa oloa
- herään jo aamuyöstä pari tuntia ennen kuin normaalisti
- suuta kuivaa/janottaa
- pissattaa normaalia enemmän
- vatsa löysällä
- menkkajomoja alamahassa, -selässä ja alakerrassa
- nälän tunne normaalia isompi, mutta sitten kuitenkaan ei oikein maistu kunnolla
- jatkuva aivastelu ja sitä seuraavat repäisykivut
- nenä tukossa ja nenän limakalvot kuivuneet

Nyt mäkin voin jo tulla tänne luettelemaan!

-Aamulla kahvi etoo
-Makuaisti muuttunut, hieman jopa ehkä metallinen maku suussa
-Jatkuva pissahätä
-Rinnat jokseenkin turvonneet, muttei kipeät
-Aivastuttaa usein
-Repäisykipuja kun nousee nopeasti

Saa nähä tuleeko enempää :D

Nyt aamulla vähän yököttää jo pelkän etomisen lisäksi, mutta lievästi vielä verrattuna mitä se pahimmillaan luultavasti tulee olemaan.
Silloin kun se on päällä, haluaa sen loppuvan, mutta kun loppuu, sitä huolestuu ja toivoo sen palaavan. Ihana kamala pahoinvointi 💔

Nyt aamulla vähän yököttää jo pelkän etomisen lisäksi, mutta lievästi vielä verrattuna mitä se pahimmillaan luultavasti tulee olemaan.
Silloin kun se on päällä, haluaa sen loppuvan, mutta kun loppuu, sitä huolestuu ja toivoo sen palaavan. Ihana kamala pahoinvointi 💔
Mulla on lähes kaikissa oireissa, etten haluais niitä ja sitte ku niitä ei ole niin alan jännittämään sitä ku laantu. Toki aina tullu nyt takasin oireet, että turhaa varmaan stressaan😅 toivotaan pahoinvointijakson loppuvan piakkoin❤️

Mulla on ollut toistaiseksi todella oireetonta, mutta tänään onkin vasta rv 4+0. Rinnat on turvoksissa, ja tänään aamulla herätessä tiedostin heti ensimmäiseksi, että ne oli selvästi kipeät 😅 Päivän mittaan kipu on kuitenkin helpottanut.

Edit: Siis rv 4+0 oviksen perusteella laskettuna eikä kuukautisten alusta laskettuna. Eli dpo 14.

Muokattu viimeksi:
Onkohan genitaalialueella oleva nipistely normaalia? Ja jos on niin kuinka voimakas semmonen on normaalia🤔

Onkohan genitaalialueella oleva nipistely normaalia? Ja jos on niin kuinka voimakas semmonen on normaalia🤔
Luin jostain että genitaalialueen verenkierto tehostuu, jolloin se on herkempi. Mutta en tiedä kuinka voimakasta nipistelyä se voi aiheuttaa. Ilmeisesti myös hiivatulehduksen riski kasvaa. Voisiko seurata päivän pari ja olla tarvittaessa yhteydessä terveydenhuoltoon?

Luin jostain että genitaalialueen verenkierto tehostuu, jolloin se on herkempi. Mutta en tiedä kuinka voimakasta nipistelyä se voi aiheuttaa. Ilmeisesti myös hiivatulehduksen riski kasvaa. Voisiko seurata päivän pari ja olla tarvittaessa yhteydessä terveydenhuoltoon?
Luin ite kans tuosta ja nyt se onneks kesti vaan sen yhen iltapäivän:Relieved Face: Nyt on alkanu muutkin "menkkajomotukset" helpottamaan. Mulla oli yllättävänki voimakkaat ne viime viikolla, mutta tänään ei ole vatsan puolella tuntunut enää juuri mitään. Kipu siirtynyt alaselän puolelle ja etova olo voimistunut. Mutta tosi helpot oireet tällä hetkellä ainakin!

Luin ite kans tuosta ja nyt se onneks kesti vaan sen yhen iltapäivän:Relieved Face: Nyt on alkanu muutkin "menkkajomotukset" helpottamaan. Mulla oli yllättävänki voimakkaat ne viime viikolla, mutta tänään ei ole vatsan puolella tuntunut enää juuri mitään. Kipu siirtynyt alaselän puolelle ja etova olo voimistunut. Mutta tosi helpot oireet tällä hetkellä ainakin!
Hyvä että se hävisi! Sun oireet kuulostaa muuten tosi lupaaville ✨🤩 Täällä vasta rinnat kipeät ja turvonneet, ja odottelen jopa muita oireita, että tietäisi asioiden etenevän 🤭

Tänään dpo 16 eli rv 4+2. Tähän mennessä selkeämmät oireet ovat olleet rinnoissa: ne ovat selvästi turvoksissa ja aristavat. Aamulla herätessä kipeät rinnat on eka asia, josta olen tietoinen. Oon jopa ottanut käyttöön yhdet vanhat rintsikat, joita käytin joskus vuosia sitten, kun oli vähän enemmän painoa.

Eilen tunsin välillä sellaista paineen tunnetta alavatsalla, ei kuitenkaan kipua. Vähän kuumottelin sitä, koska pelkään edelleen että jotkut vatsakrampit ja vuoto alkaa. 😅 Ravaan myös aika usein vessassa...

Eilen oli myös tolkuton väsymys keskellä päivää, piti ihan mennä päikkäreille, joita en normaalisti harrasta koskaan! Olin tosin nukkunut huonosti edellisenä yönä, joten saattoi johtua siitäkin.

Tänään dpo 16 eli rv 4+2. Tähän mennessä selkeämmät oireet ovat olleet rinnoissa: ne ovat selvästi turvoksissa ja aristavat. Aamulla herätessä kipeät rinnat on eka asia, josta olen tietoinen. Oon jopa ottanut käyttöön yhdet vanhat rintsikat, joita käytin joskus vuosia sitten, kun oli vähän enemmän painoa.

Eilen tunsin välillä sellaista paineen tunnetta alavatsalla, ei kuitenkaan kipua. Vähän kuumottelin sitä, koska pelkään edelleen että jotkut vatsakrampit ja vuoto alkaa. 😅 Ravaan myös aika usein vessassa...

Eilen oli myös tolkuton väsymys keskellä päivää, piti ihan mennä päikkäreille, joita en normaalisti harrasta koskaan! Olin tosin nukkunut huonosti edellisenä yönä, joten saattoi johtua siitäkin.
Täällä aika samat oireet @Syyskukka sun kanssa ja melki sama aikakin 4+1! 😁 Rinnat olleet noin viikon kipeät ja turvonneet.

Täällä kans eilen illalla kuitenkin alkoi vähän meikkaaminen jomotus ja vähän pelästyin. 😩 Tietysti kans googlettelin että voi kuuluakin asiaan. Mutta jaan tuon tunteen. Nyt toivon vain kovasti että pieni pysyisi kyydissä 🤞🏼

5+0 päivänä rinnat edelleen vähän kipeät, mutta helpottamaan päin selvästi!! Nyt kärsii jo koskeakki niihin eikä tarvii koko ajan olla kärvistelemässä😆 lisäksi myös masutuntemukset ja selkätuntemukset hellittäny (tulee aina välillä lyhyinä aaltoina, mutta harvakseltaan). Mutta ai jestas mikä paha olo. Heräsin joskus kuuden jälkeen ja meni 3h, että sain kerättyä itteni sängyn pohjalta ylös ku oli niin karmea olo😅 ja siinä sängyssä ku selasin puhelinta niin en edes muista kuinka monet itkut kerkesin päästää ihan hölmöistä ja arkipäivisistä asioista😂

4+2 Rinnat kipee, possu ruoka etoo on muuten ollu aiemmissa raskauksissa samaa😅 menkkamaista kipua, tukkonen olo, jatkuva pissahätä ja aivan jäätävä väsymys, nääkin tuttuja oireita.

Kauhulla odotan, että rupeen oksentaa katoin edellisten tietoja nii mulla on reilu viikko vielä armon aikaa ja viimeksi meni 20rv asti ennen ku loppu🙈

Mulla on Lugesteron käytössä, vaikea sanoa liittyykö oireet siihen vai alkuraskauteen 😅
Väsymys, turvotus, vilkkaat unet jne ☺️

Kirjotin muutama päivä sitte siitä ku oireet helpottanu😅 noh, rinnat kipeyty ihan next levelille ja nännit tuntuu ku neuloja pisteltäis niihin🙄

Täällä 4+6, ja oireina on lähinnä ollut tosi arat rinnat, alkuun nippailua ja nyt kovemmat menkkamaiset kivut. Oireet oli aika vahvat jo ennen testin tekoa 😄
Mitään suurta väsymystä, nälkää tai pahoinvointia ei ole vielä tullut.

Nyt aiheuttaa lähinnä huolta, että alavatsakivut on vaihtelevasti tosi kovia, yöllä esimerkiksi herään niihin. Neuvolaan kun soitin ensikäynnin aikaa, niin eivät sieltä olleet huolissaan kun ei ole vuotoa. Mutta kyllä tuo mietityttää... 😬

Täällä oireena on jär-kyt-tä-vä mahan turvotus, tissit kipeät ja mahaa pistelee ja nippailee. Iho myös huonona.

Tuntuu kun lukee näitä että monilla on aika paljon oireita jo. Itsellä ei oo ollut mitään ja jopa vähän huolettaa vaikka ikäviähän ne oireet ois jos niitä ois, mut kun kai se kertoo siitä et kaikki on hyvin jos on oireita. Ja kai se myös vaihtelee ihmisestä riippuen aika paljon🤔

@Anneli29 oon kuullu paljon, että on myös oireettomia hyvin meneviä raskauksia!! Eli en sinänsä huolestuis liiaksi. Toki tiiän, että ne oireet voi kertoa siitä, että siellä oikeasti on joku, mutta samaan aikaan ne on tosi ikäviä😅 mulla pahimpana ehottomasti rintojen arkuus ja se oikeesti vie multa kaiken jaksamisen ku pelkkä käveleminenki tuntuu pahalta.

Aamulla säikähin heti yövuoron jälkeen ku olin menossa nukkumaan hellun kainaloon. Yhtäkkiä ku käännyin kyljeltä toiselle niin oikealle alamasuun tuli ihan järkyttävä kipu. Ei onneks kestäny kauaa, mutta ku menin hölmönä lukemaan netistä, että yötyötä ei suositella raskauden aikana ku voi lisätä keskenmenon riskiä, niin alko tuntumaan tosi pahalta ja pelkäsin, että no nyt se meni kesken. Ei ole veristä vuotoa näkyny, joten olen nyt siinä uskossa, että se oli vain semmonen samanlainenrepäsykipu mitä aiemminki ollu, mutta potenssiin 2😅 kiva jos nuo lisääntyy enemmänki, niin vähän väliä kärvistellä sitä kipua🙄 mieluummin olisin ilman tätä oiretta!!

Takaisin