Yleinen keskustelu

Paljonkos meillä on viestejä kasassa? Pitää tässä vielä itsekin näpytellä jonkun verran 😅

Varmaan ma ostan vielä sellaisen viikkonäytöllisen. Koskahan sen pitäisi näyttää sit sitä 3+? Kun eilen oli se 2-3 ja tänään pitäis olla 5+0
Musta sen pitäisi näyttää tuota 3+ viikkoa just suunnilleen tosta 5+ viikosta eteenpäin. Mulla edellisessä raskaudessa oon saanut 5+2 päivänä digiin 3+

Mua houkuttaisi kanssa tehdä yksi tollanen viikko digi mut en oikein tiedä milloin ite voisi sen luotettavasti tehdä kun en tosiaan tiedä laskettua aikaa vielä tarkalleen että mikä päivä tänään esim menossa.

Muokattu viimeksi:
Mä haluaisin, että syntyisi vasta tammikuun puolella. Mutta kuopus käynnistettiin 38+0 kun mulla raskausdiabetes ja vauva kasvoi isona syntyikin sitten käynnistyspäivänä ja painoi yli 4,8kg. Mietin vain tyhmästi koulun aloitusta yms jos syntyy jo tämän vuoden puolella.
Mä haluisin kanssa et tää syntys tammikuun alussa. Mul on yksi lapsi joka syntynyt ihan joulukuun lopussa ja on ihan eri tasolla verrattuna vuoden alussa syntyneisiin ikäryhmässään. Mutta sehän siinä onkin, kun on lähes vuoden ikäero. Kyllähän se jossain kohti tasaantuu kun ikää tulee lisää mut koulumaailman alussa erot voi olla huimia.

Mul kanssa käynnistettiin edellinen viikko ennen la mut vaik tässä tehtäisiin sama, viikko ennen niin silti pitäisi sattua vielä tammikuun puolelle syntymäpäivä

Mä haluisin kanssa et tää syntys tammikuun alussa. Mul on yksi lapsi joka syntynyt ihan joulukuun lopussa ja on ihan eri tasolla verrattuna vuoden alussa syntyneisiin ikäryhmässään. Mutta sehän siinä onkin, kun on lähes vuoden ikäero. Kyllähän se jossain kohti tasaantuu kun ikää tulee lisää mut koulumaailman alussa erot voi olla huimia.

Mul kanssa käynnistettiin edellinen viikko ennen la mut vaik tässä tehtäisiin sama, viikko ennen niin silti pitäisi sattua vielä tammikuun puolelle syntymäpäivä
Tämä on mietityttänyt minuakin, koska LA on 31.12. Mun mies on syntynyt loppuvuodesta itse ja hän toivoo juuri koulun takia että tämä syntyisi tammikuun puolella.

@Tipu. Ehkä se selvii sit matkan varrella et kumman vuoden puolelle menee. 👍 Ois inhottavaa olla epätietoisuudessa loppuun asti. Toivotaan et saat neuvolasta lisätietoo 👍❤️🌈

Tämä on mietityttänyt minuakin, koska LA on 31.12. Mun mies on syntynyt loppuvuodesta itse ja hän toivoo juuri koulun takia että tämä syntyisi tammikuun puolella.
Meilläkin mies syntynyt loppuvuodesta ja esim. just urheilujoukkueiden yms kannalta olisi hyvä jos syntyisi alkuvuodesta ja just tärkeimpänä se koulu.

Eiköhän me tänään näpytellä tää salaiseksi tää ryhmä. Pääsee sit itsekin tarkemmin kertomaan 😍

@Tipu. Ehkä se selvii sit matkan varrella et kumman vuoden puolelle menee. 👍 Ois inhottavaa olla epätietoisuudessa loppuun asti. Toivotaan et saat neuvolasta lisätietoo 👍❤️🌈
Joo, esikoinen tuli aikaisin (käynnistetty) ja kuopus myöhässä, niin nyt saa jännittää että miten menee tällä kertaa 😆

Mullakin kahdessa ollut se radi ni on seurattu tarkemmin ja siks just käynnistetty toinen 40+0 ja toinen 38+0

Mulla on yks käynnistetty kun eka oli nii iso ja se oli ihan turha käynnistys kun toinen oli niin pikkanen 3550g ja 50cm

Nykyään kyllä aika tarkasti näkevät ja pystyvät arvioimaan kokoa.
Nii... Elleivät vähennä käyntejä, niin että missaavat jotain oleellista. Synnytystapa-arviossa meni koon arvaus ihan pieleen ja eka synty 2vko yli ja oli iso. Sen jälkee eivät halunneet samaa virhettä

Ja sit myytiin just pari viikkoa sitten meidän bugaboot pois kun oli muutto edessä niin nyt sitten vaunujakin pitää ajatella ja turvakaukaloa ja sitä, että bebe syntyy tammikuun pakkasiin et miten sellaisen talvivauvan kanssa pääsee ulkoilemaan yms.

Takaisin