BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä hankin viime kesänä jonkun BT mittarin mikä on yhdistettynä premomiin. Kopioin tuosta sen lukeman FF:ään vaikka kyllä premomkin käyrät piirtää mutta saattaa heittää päivällä se mihin oviksen merkkaa.

Tänään se ovistesti muuttui positiiviseksi nyt illemmalla eli huomenna tai viimeistään ylihuomenna pitäis lämpöjen olla noussut. Mulla on aina nousut tapahtunut tosi nopeasti plussan jälkeen.

Laskin että meidän kihlajaispäivänä ois ehkä dpo 9 tai 10 eli siihen asti vähintään pitäis odottaa. Toki parempi pidempään mutta nähtäväksi jää miten pitkään maltan. Ei onneksi ole tekstejään kotona millä testaus enkä jaksaisi hankkia turhaan.

@Elliania mä mittaan ouralla ja tiedot saa siirrettyä suoraan Fertility Friendiin. Oon nyt muutaman kk käyttökokemuksella kans tykänny sen selkeydestä. Helppo myös merkitä muita oireita ja sit verrata päällekkäin aiempiin. 😊

@Pogo löytyikö ovisplussaa? Ikävää et joudutte vielä odotteleen vaikka toive olisi jo yrittää. ❤️

@Mamiksx5 miten siellä menee? 😊

Mulla tänään dpo 8 ja lämpökäyrä näyttää tosi nätiltä, aika tasaista nousua. Voi kun toissapäivän nipistelyt alavatsalla ois ollu kiinnittymisestä. 🥹 Aion malttaa vielä testaamista ainakin maanantaihin.
Rinnat on myös hieman arkana ja turvoksissa, mutta se on kyllä yleinen oire myös peruskierroissa.. oon myös nukkunu päiväunet kahtena edellisenä päivänä mikä ei oo kovin tavallista 😴

Liitteet

• IMG_1272.jpeg
    IMG_1272.jpeg
    349.1 KB · Katsottu: 38
Tän kierron käyrästä en ota mitään selvää. 🙄 Parit krapulapäivän lämmöt laitettu laskuista pois alkukierrossa, koska tuli otettua alkoa tapaninpäivänä ja vuoden vaihtuessa 🥂😅 mutta sitten tuli tuo outo lämpöpomppu ennen kuin droppasi kunnolla. Ehkä ovis saattoi olla jossain kp11-12 akselilla? Nippailuja oli useempana päivänä, mutta tavanomaisia oviskipuja en oikeastaan tuntenut kuin vasta kp13 aamuna joka ei taas käyrän mukaan ehkä enää sovi ovispäiväksi.

1000034011.jpg

@Karkki12 sulla on kyllä tosi nätti käyrä. Mulla lämmöt kyllä oudon alhaiset kun kuitenkin progesteroni käytössä. Viime yönä palelinkin. Nostin asteella makkarin lämpöä. Mut voihan se nää pakkaset olla ja tietty rikkinäiset yöt kun taapero heräilee taas useasti. Tiedä sit.
Mutta testit negaa ja tänään dpo11.

Aamulla jäi joku roska just siihen viivan kohdalle ja sydän pomppas onnesta. Olin kyl niin surullinen kun tajusin ettei se ole viiva. Haluan sen tunteen, kun se toinen viiva siinä on 🥺🥺🥺🥺

Mulla on biologisen pistosta nyt 5 päivää ja ranne on jo parempi 🥳 Josko mä nyt saisin sitä motivaatiota liikkumiseen kun ei kipua ole ja kävis onnellisesti et kun pääsen treeneissä vauhtiin niin saa plussan testiin.

Mä katsoin et meidän talletukset sai nyt ff vaan Good arvosanan. -3 ja 0 oli mitä jos ovispäivänä oli jo myöhäistä ja mun sisus on tappanu jo noi -3 matkaan laitetut uimarit 🥴 Äh. Ens kierrossa pitää kyllä sitten kupilla tehdä enemmän et saadaan varmasti paremmat talletukset.
Harmillisesti osuu keskelle viikkoa ne ja miehellä duuniviikolla tietty raskasta.

IMG_9228.jpeg

@hiiru on kyllä kivat heitot lämmössä. Milloin sulla yleensä on ovis?

@Mamiksx5 mikä biologinen lääke sulla on? Mä olen käyttänyt eri syistä johtuen biologisia lääkkeitä ja tälläkin hetkellä mulla on migreenin estoon biologinen kerran kuussa pistettävä. Tää ei enää auta niin hyvin niin varmaan palaan takaisin tavallisiin lääkkeisiin kun en jaksa pistettäviä. Pistot ei ole mulle ongelma enää mutta niiden kaikki mahdolliset haittavaikutukset on.

Nyt juilii taas oikealta puolelta muniksen seudusta eli varmaan irtoava munis tai keltarauhanen on syyllinen.

@Mamiksx5 mikä biologinen lääke sulla on? Mä olen käyttänyt eri syistä johtuen biologisia lääkkeitä ja tälläkin hetkellä mulla on migreenin estoon biologinen kerran kuussa pistettävä. Tää ei enää auta niin hyvin niin varmaan palaan takaisin tavallisiin lääkkeisiin kun en jaksa pistettäviä. Pistot ei ole mulle ongelma enää mutta niiden kaikki mahdolliset haittavaikutukset on.

Nyt juilii taas oikealta puolelta muniksen seudusta eli varmaan irtoava munis tai keltarauhanen on syyllinen.
Mull cimzia nyt.

Mikähän megaovis mulla nyt on kun pieni juilinta alkoi oikealla puolella mutta se saattoi olla avanteestakin johtuvaa. Nyt myöhemmin alkoi huomattavasti kovempi ihan kunnon kipu vasemmalla puolella ja joudun suunnilleen kippurassa kävelemään kun sattuu niin paljon. On mulla ennenkin kipeitä oviksia ollut eli ei sen puoleen uus asia mutta harvemmin näin kipeää on tehnyt.

Lämmöt nyt toista päivää koholla. Eilen iltapäivästä alkoi kova vasemmanpuoleinen kipu ja se jatkui vielä tänä aamuna. Nyt oon ottanut rauhallisesti ja ainakin tällä hetkellä tuntuu helpottaneen.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-11-13-04-02-40_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-11-13-04-02-40_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    161.9 KB · Katsottu: 15
Eka hoitokierto häämöttää, mutta menkat ei tahdo alkaa.. kramppeja ollut aamusta asti ja kauhea nälkä koko ajan. Että vois jo tulla. Ihan varmasti vaan stressistä ja jännityksestä nyt odotuttaa. Tänään neljäs päivä terojen lopusta.

@Nukkelapsi mulla meni muistaakseni 4-5 päivää lugejen lopusta että menkat alkoi. Yllättävän pitkään piti odottaa ja se aika oli tuskaa kun tiesi ettei ole raskaana. Terot toki vaikuttaa vähän eri tavalla kun ei ole paikallisesti annosteltava.

Mulla on vuoden verran ollut nyt terot ja kellontarkasti 72h viimeisestä pilleristä alkanut joka kerta menkat. 😬 jos ei huomiseen mennessä ala niin kai se on pakko testata vaikka todennäköiayys raskauteen on häviävän pieni.

Onnea @Misheliini plussasta 🥰

Tsemppiä oviksen metsästykseen @Kumpare

No niin @Mamiii eiku uutta sitten koukkuun. Ootteko käynyt esim simppatestissä? Ei sillä että olis tarvetta mutta ihan vaan tsekkaa tilanne? Ja siihen prolaktiiniin oliko joku lääke tarjolla? Hyvä luteaali kyllä.
Mistä arvelet munasolujen laatua huonoksi?

@Syssymyssy tsempit uuteen kiertoon🙏

Täällä ei oireita, muuta kuin tää ns rauhallisuus. Toki tiktokkia tulee taas vahdattua kun ne uittelee testejään. En tiiä, itse yritän nyt olla ostamatta vielä, vaikka nyt olisikin jo mahis. En oo koskaan selvinnyt näin pitkälle testaamatta. Helpottaa kyllä tää ettei ole testejä kotona.

View attachment 151836

Tänään pitää mennä kauppaan ja apteekkii , kun sais unohdettua ne testit sinne vielä😅

Niin, en tiedä onnistuuko tallettelut tässä kierrossa etäsuhteen vuoksi 😔 Aiemmin ovikset oli kp15 tai 16, joten oli helppoa yrittää kun pysyi tilanne vakaana.

Niin viimeksi ovis tuli kp12 enkä siirtänyt kuukautisia eteenpäin.. Tänään sitten kp6. Jos ovulaatio ei tule aikaisin, eli ensi viikolla, niin sit menee kyllä vaikeaksi.

Muutenkin koko kierto alkanut taas pahaenteisesti siten, että koko ajan tekee makeaa mieli. Näitä on ollut ennenkin. Yleensä tämä tulee kierron lopussa tai silloin kun estrogreeni on alhaalla. Jos estrogeeni on nyt alhaalla, ei ovulaatio varmasti tule ensi viikolla.. Viimeksi oli jo kp8 limakalvo 8mm ja johtofolli 14-15mm.

Edellinen kierto oli niin poikkeuksellinen, että varmaan kroppa jatkoi pms-oireilua menkkojen ollessa jo melkein ohi. Veikkaan, että tämä on taas sellainen huono kierto 🙄 Aivolisäke sekosi vahvan kierron jälkeen eikä tiedä mitä tehdä? Sit vaan oon syönyt makeaa joka päivä.

Prolaktiiniin en saanut kuitenkaan lääkettä, vaikka aktiivista prolaktiinia oli aika paljon, viitearvojen yläpäässä ihan oli.. Mulla jo kaksi keskenmenoa.. viimeisin uuden kumppanin kanssa.. Olen varma, että munasoluni ovat jo huonolaatuisia, kun olen 36 iältäni.. Varmaan 50/50 mitä sieltä tulee ja ovulaatio- ja kiertohäiriöt eivät myöskään ole hyvä merkki. Sit mahdollisuudet vähenee entisestään.

Nyt on päätetty tutkia sperma ja minulta otetaan AMH ja FSH. Olen täysin varma, että ne ovat mulla tosi huonoja. Tällä voimme ehkä kuitenkin nopeuttaa hoitoonpääsyä julkisella. Tosi huonoja arvoja ei ehket voi sivuuttaa?? Eikä sitten ehkä menisi aikaa hukkaan kevyemmillä hoidoilla. Pelkäänpä, että tulee jotain viitteitä ennenaikaisesta hiipumisesta, vaikka AFC vielä ok.

Oon ihan varma, että jos jotenkin ihmeellisesti tärppäisi tässä kierrossa, tulisi keskenmeno 😂😅 Ihan sama olo oli silloin heinäkuussa viime vuonna.

Liitteet

• Screenshot_20260111_185610_FF App.jpg
    Screenshot_20260111_185610_FF App.jpg
    136.3 KB · Katsottu: 19
Muokattu viimeksi:
Tämä ei nyt kovin jännittävä käyrä ole kun alkukierrosta käyrä. Meinasin muuten kirjoittaa lakukäyrä enkä alkukäyrä. Pakko mainita kumminkin kun niin huvittava kirjoitusvirhe omasta mielestä. 😂 Joka tapauksessa lämmöt pysyneet aika korkealla ja nyt meni tänään jo yli 37. Vähän veikkaan että pientä flunssaa on kun noin korkealla ja vasta kp8. Eilen tuli jo korkea lukema siihen clearbluen monitoriin. Tänään sama, onneksi ei vielä ovulaatio näin aikaisin sentään ollut. 😳

Liitteet

• Screenshot_20260112_110822_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_479193150542045.jpg
    Screenshot_20260112_110822_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_479193150542045.jpg
    65.9 KB · Katsottu: 21
Vähän omanapailua tähän väliin. ✨

IMG_6970.png

Eilen ja tänä aamuna ovistestit näytti plussaa. Valkovuoto alkoi jo muuttua voidemaiseksi. Jännityksellä odotan miten lämmöt kehittyy ensi yönä!

Kävi näin eli leikittiin miehen kans ja ovis tuli heti sen jälkeen. Nyt jännätään miten käy.

Liitteet

• Screenshot_2026-01-12-15-57-02-19_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2026-01-12-15-57-02-19_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    178.9 KB · Katsottu: 21
Toivotaan taas plussatuulia tänne, hyvännäköisiä käyriä 😅❤️

Itse en usko omaan plussaan enää yhtään varsinkaan tässä kierrossa, joten plussatkoon muut. Jään sit tänne ketjuun ja yritän turhaan vielä 10 vuoden päästä yksin tai yhdessä miehen kanssa.

Ootko testaillut tai onko tapahtumia
@Mamiksx5 ? 😊

Entäs @Karkki12 ? Käyräsi näyttää siltä kuin olisi tärpännyt 😊

@Mamiii pikainen päivitys vaan että dpo13 aamulla nega ja jätän progen illalla nyt ottamatta. Menkat soisi alkavan heti huonenna ja pääsis kohti yk12 😥
Josko se olis meidän kierto 🤞
Mikä Dpo sulla menossa??

@Karkki12 mitä kuuluu? Täällä jännätään 🥰

Nyt ei kerkee kommentoida enempää muutaku jee @Pogo 😍 hyvät leikit 🤞

Liitteet

• IMG_1935.jpeg
    IMG_1935.jpeg
    598.5 KB · Katsottu: 13
@Mamiii pikainen päivitys vaan että dpo13 aamulla nega ja jätän progen illalla nyt ottamatta. Menkat soisi alkavan heti huonenna ja pääsis kohti yk12 😥
Josko se olis meidän kierto 🤞
Mikä Dpo sulla menossa??

@Karkki12 mitä kuuluu? Täällä jännätään 🥰

Nyt ei kerkee kommentoida enempää muutaku jee @Pogo 😍 hyvät leikit 🤞

No höh.. Ehkä sit seuraavassa kierrossa on kaikki kohdillaan ja onnistutte. Hyvä jos jaksat pysyä positiivisena.. Onpas teillä yritystä sit tovin jo ollut.. Ei kai se auta muu kuin yrittää.

Mulla tökkii pahasti nyt kun yrityskerrat vaan lisääntyvät ja saattaa mennä tämä kierto kokonaan ohi.. Mulla siis vasta kp7.. Mutta tarkoitin, että en usko tähän kiertoon vaikkei mitään ole vielä tapahtunut 😅

Tänään sentään loppui makeanhimo ja vaihtui päänsärkyyn, liekö sokerin vieroitusoire 😄 Paino ihan normaali kyllä, bmi vähän alle 22. Mutta tyhmäähän se silti on makeaa vaan mussuttaa viikko putkeen.

Liitteet

• Screenshot_20260112_212428_FF App.jpg
    Screenshot_20260112_212428_FF App.jpg
    145.4 KB · Katsottu: 11
Takaisin