40+kuumeilevat-ketjusta plussanneet

Mulla on huomenna nt-ultra, mies on vapaalla niin mennään yhdessä. Hän kyllä sanoi että olisi järjestänyt vapaata joka tapauksessa. On tätä ootettukin ja nyt se päivä sitten onkin jo edessä! Alkuraskaudessa päivät ja viikot meni todella madellen, nyt tuntuu että päivät menee viuhuen ohi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: (taisin tuon kirjottaa jo jossain aiemmassa viestissä, ehkä täällä tai toisessa ketjussa)
Neuloin nyt joululomalla pienen bodyn ja neuletakin, ja muutenkin ottanut tosi rennosti ja levon kannalta. Työt alkaa huomenna (tosin aamupäivästä on se ultra). Ajattelin pitää raskauden töissäkin vielä omana tietona ainakin hetken aikaa, mut esihenkilölle olen kertonut. Onneksi raskauden saa vielä ihan hyvin piiloon neuletakkien, löysien paitojen ja huivien avulla.

@Pikkutytöt mä pääsin neuvolaan tarkistukselle rv 5+5 ja syke näkyi! Mutta se oli varmasti tosi hyvä sattumus, noin varhaisessa vaiheessa ei kyllä oo itsestäänselvyys. Olin alunperin varannut yksityiselle ultran rv 6+5, mutta sen sitten peruin. Sieltä vastaanotolta vakuuteltiin että 6+5 ei ole liian varhainen.

Tänään rv 12+5 :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Hei mahtavaa @Evea että pääset jo NT-ultraan! Tuu sit kertoo mitä selvisi, toivotaan kovasti että kaikki siellä hyvin 🧡

Olipa kans hyvä että pääsit neuvolan kautta varhaisultraan. Mistä syystä saitte sen ultran?

Täällä kaikki hyvin. Varhaisultraa odottelen, puolentoista viikon päässä se. Töissä ihan jees varsinkin kun tietää että kohta saa taas jäädä pois.

Onko teillä muilla kaikki tarvikkeet valmiina vauvalle?

Meillä on aika lailla kaikki valmiina tuplavaunuista vaatteisiin. Vain vauvan autokoppa pitää ostaa kun edellisestä käyttöaika umpeutui viime vuonna syntyneen siirryttyä turvaistuimeen.

// Unohdin lisätä viikot eli nyt rv 5+3 😊

Muokattu viimeksi:
Me oltiin laitettu lähes kaikki pois jo, mutta vaunut ja kantoliinat löytyy vielä. Muutamia pieniä vaatteita oli myös jäänyt myymättä.

Täällä kans on hankittava kaikki, eli (ihanaa) rahanmenoa tiedossa 😁 Lähdetään aivan kohta nt-ultraan! Jännittää🥰

Mitä kuuluu muille odottajille? :smiling-eyes:

Nyt alkaa kohta olla ajankohtaista meillä se Nipt-testin miettiminen, niin oliko kellään kokemusta siitä Tallinnassa tehtynä? Oon löytänyt nyt pari paikkaa, joista Valvekliniik'llä oli ainakin selkein nettiajanvaraus. Hinta oli siellä 310e, samoin yhessä toisessa, kolmannessa oli 340e. Suunnitellaan kaverin kanssa minikylpylälomaa Tallinnaan ja sen yhteydessä kävisin testissä.

Mulla raskauden suhteen kaikki oletettavasti hyvin. Olen lähes oireeton lukuun ottamatta eilen iltapäivällä tullutta pahoinvointikohtausta mutta näyttää että se ainakin toistaiseksi jäi ainoaksi ja sekin meni ohi kun makasin pimeässä peiton alla kolmisen varttia.

Rv6+3

Meidän hyvinvointialueella pääsee julkisella yli 40-vuotiaat niptiin (perus, jossa tutkitaan 3 yleisintä trisomiaa), niin ei yksityiseltä kokemusta. Ootko @Pikkutytöt joka tapauksessa haluamassa niptin? Perus vai laajemman? Jos teillä sinne ei julkisella pääse, niin menisin ensin verikokeeseen ja nt-ultraan, ja kuulisen sen tulokset. Jos siellä tulisi jotain hätyyttävää, niin sittenhän tarjoavat kai niptin joka tapauksessa.

Täällä on vähän jo homma karannut käsistä hankintojen suhteen 🤭 Ajattelin, ettei nyt vielä tarvitse, ja odottelen kevään puolelle, mutta niin vain alesta jo pieniä vaatteita hommasin, laitoin turvakaukalon tilaukseen ja ostettiin vaunut. Päädyttiin vaunuissa käytettyihin hinta-laatusuhteen vuoksi, kun uudet näyttivät niin muovisilta. Ei oteta äitiyspakkausta, kun meillä vielä tallessa isompien lasten pakkauksista tavaraa ja mielyttää kuoseiltaankin enemmän.

Onko suosituksia itkuhälyttimestä? Plussaa olisi, että molemmat päät toimisivat sekä paristolla/akulla että verkkovirralla.

@Amand4 mä haluun mennä sinne Niptiin heti rv11+jotain, jotta saan tuloksen rv12 jotta jos pahin tapahtuisi ja hälyttäisi trisomiaa niin saisin tiedon paljon aikaisemmin kuin tuon julkisen reitin kautta. Meillä kokemus että täälläpäin yleensä saanut NT-ultran vasta rv12 tai 13, jolloin verikokeen+NT tulokset tulee aikaisintaan rv14 tai 15, ja tän jälkeen menis vielä varmasti 1-4 viikkoa eli rv15-19 asti että olisi varma tieto onko joku trisomia. Niin ajattelen että haluan tiedon tuon 1-2 kuukautta aikaisemmin kuin mitä saisin sen julkisen kautta, koska pikkasen eri asia joutua miettimään raskauden jatkamista rv12 vs. rv19. 😳

Viroon jos menee Niptiin niin siellä on se laaja kaikissa paikoissa, kulkee siellä nimellä NIPTIFY. Suomessa jos kävisin eli jos oiskin kaksoset ni ottaisin suppean kun se on ainoa jonka voi kaksosraskaudessa tehdä. Mutta jos on yksi sikiö niin meen sinne Viroon. Mietin vaan just että mihin siellä! 😄

Kaikkeni toivon että Niptissä ja muissa testeissä kaikki olisi hyvin 🧡

Meillä on itkuhälytin jota ladataan verkkovirrasta, mutta sitä ei voi pitää verkkovirrassa käytön aikana, joten nyt en osaa tuohon vinkata mitään. Me ei myöskään oteta äitiyspakkausta kun kaikki haalarit jne on vielä vuoden 2022 pakkauksesta tallella. Se oli kiva että nyt se sen laskennallinen arvo oli noussut eli saa sitten rahata muutaman kympin enemmän!

@Pikkutytöt Juu, tuo on totta, että pidempään menee julkisella. Mulla nt-ultra oli rv 12+3 ja niptin vastauksen sain rv 13+5. Taisin siellä käydä muutama päivä ultran jälkeen. Ja tutkimuksen laajuuskin on suppeampi. Muistelenko oikein, että rv 10 täytyttyä voisi niptiin mennä aikaisintaan.

Täällä vielä odotellaan niptin tuloksia (nyt 13+6) ja tuloksissahan voi mennä vielä viikko ennen kuin kirjaavat ne Omakantaan. Näin viime viikolla painajaista että sieltä tuli huonoja uutisia ja että kyseessä oli poika. Siinä unessa tuli käytyä monenlaisia tunteita läpi! Olin helpotus herätä mutta kyllähän ne tulokset jännittää. Poikkeavasta tuloksesta soitetaan käsittääkseni noin viikon kuluessa verikokeen ottamisesta ja ei ole kuulunut mitään. Eilen säikähdin tuntematonta numeroa mutta se olikin onneksi puhelu pankista😅

@Amand4 joo rv10 voi mennä aikaisintaan, mut aattelin mennä 11+jotain että sikiön DNA:ta on varmasti tarpeeksi veressä kun meen sinne Viroon ni en pääse helposti uusintatestiin jos sellaselle tulis tarve. Ainaki Suomessa jossain luki et jos ei oo tarpeeks DNA:ta niin sit otetaan uus verikoe. Teillä siis ilmeisesti tuli niptistä hyviä tuloksia, onnittelut 😊

@Evea uskon että jännittää! Muakin jännittää vaik pääsen koko testiin vasta reilun kuukauden päästä. Uskotaan ja toivotaan että molemmille tulee hyvät tulokset. Oisko teillä muuten poika toiveissa? 💫

@Amand4 joo rv10 voi mennä aikaisintaan, mut aattelin mennä 11+jotain että sikiön DNA:ta on varmasti tarpeeksi veressä kun meen sinne Viroon ni en pääse helposti uusintatestiin jos sellaselle tulis tarve. Ainaki Suomessa jossain luki et jos ei oo tarpeeks DNA:ta niin sit otetaan uus verikoe. Teillä siis ilmeisesti tuli niptistä hyviä tuloksia, onnittelut 😊

@Evea uskon että jännittää! Muakin jännittää vaik pääsen koko testiin vasta reilun kuukauden päästä. Uskotaan ja toivotaan että molemmille tulee hyvät tulokset. Oisko teillä muuten poika toiveissa? 💫

Ei meillä oo sukupuolen suhteen toiveita☺ Jännä että tää mietityttää näinkin paljon, aiemmissa raskausissa ei oo ollut huolia siinä määrin kuin nyt ☺

Takaisin