BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Malttamatonq varovaiset onnittelut plussasta 😍❤️ noi (one stepin?) testit antaa aika hailuria verrattuna muihin testeihin, vaikka mainostavat olevansa herkkiä ja mun kokemuksella myös tummuu hitaammin kuin muut. Eli ei kannata pelästyä jos et noilla saa nopeasti vahvoja plussia 😊 toivotaan, että pieni pysyy matkassa 🌈

Minäkin olen näistä samaa mieltä, joka kerta antaneet hailumpaa oli sitten kaikki ok tai ei.

Kyllä toi punertaa @Malttamatonq 😍😍♥️ Toivotaan että vahvistuu eikä kuukautiset ala. Onnea! Ihanaa.

Pitääkö omaankin nimimerkkiin laittaa malttamaton, niin varmasti plussaan myös? 🤣

Minäkin olen näistä samaa mieltä, joka kerta antaneet hailumpaa oli sitten kaikki ok tai ei.

Kyllä toi punertaa @Malttamatonq 😍😍♥️ Toivotaan että vahvistuu eikä kuukautiset ala. Onnea! Ihanaa.

Pitääkö omaankin nimimerkkiin laittaa malttamaton, niin varmasti plussaan myös? 🤣

Oon kans sitä mieltä et One Stepit on tosi epäherkkiä! Ihmekös ovat niin edullisia.

Jos vaan vaihdetaan kaikki: malttamaton1, malttamaton2 jne.😅

@Malttamatonq näkyy punertava haamu kyllä 😍😍😍😍 Mahtavaa! Miten me täällä jaksetaan odottaa seuraavaa testiä 🤭

@Metsäkaiku Pahoittelut lämpöjen putoamisesta, mutta toivotaan nopeaa seuraavan kierron alkamista 👍

Täällä pohdin aloitanko huomenna jo dpo2 progesteronin, eilen tuntui ovulaatiokipuja oikealla.
Vai odotanko tiistaille ja sitten aloitan, monilla näkyy aloitus dpo3 🧐
Piti talletella vielä eilen mutta ei vaan jaksanut kun iski molemmille väsy. Toivotaan että riittää meidän tallettelut.

IMG_8473.jpeg

Ootko @Ness vielä mittaillut/testaillut 🥰?

@Malttamatonq Mä nään myös haalean viivan, pidetään peukkuja 😍👍🏼

Sain tänään kp13 ovisplussan 🤩 Testaan pc:n liuskoilla ja jos näyttää epävarmalta et onko tummempi vai ei niin varmistan Clearbluella 😄 Hymynaama tuli 🙂

Sain Ourankin kunnolla yhdistettyä ff:n kanssa niin nyt on piirtynyt selkeetä käyrää lämmöistä. Viimevkl kova treeni nosti tuon yhden päivän lämpöjä.
Pian pääseekin piinaileen et saadaanko jouluyllätystä.

Liitteet

• IMG_0776.jpeg
    IMG_0776.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 34
  • IMG_0778.jpeg
    IMG_0778.jpeg
    632.3 KB · Katsottu: 32
@Mamiksx5 Kiitos kysymästä ❤️ Joo, olen mä testaillut sekä mittaillut 😅 Jouduin tällä viikolla vähän stressaamaan hcg mittausta, kun eka arvo oli alle viitteiden. Onneksi kuitenkin seuraavassa mittauksessa arvo oli tuplaantunut, eli kehittyy normaalisti. Tämä taitaa olla myöhäinen kiinnittyjä, ehkä dpo10/11, joka selittäisi miksi testitkin vahvistuneet vähän hitaammin 😅 Melkein jo tasavahvat viivat nyt dpo22, mut varmaan joudun vielä pari päivää odottelemaan. Hirmu raastavaa aikaa tämäkin 😅 Ja tosta progetuesta, mun piti ainakin aloittaa ne dpo1, mut toki tää oli PAS-kierto ja lääkkeenä cyclot+ terot, niin voi olla eri ohjeistus kuin normaalikierrossa.

@Mamiksx5 Kiitos kysymästä ❤️ Joo, olen mä testaillut sekä mittaillut 😅 Jouduin tällä viikolla vähän stressaamaan hcg mittausta, kun eka arvo oli alle viitteiden. Onneksi kuitenkin seuraavassa mittauksessa arvo oli tuplaantunut, eli kehittyy normaalisti. Tämä taitaa olla myöhäinen kiinnittyjä, ehkä dpo10/11, joka selittäisi miksi testitkin vahvistuneet vähän hitaammin 😅 Melkein jo tasavahvat viivat nyt dpo22, mut varmaan joudun vielä pari päivää odottelemaan. Hirmu raastavaa aikaa tämäkin 😅 Ja tosta progetuesta, mun piti ainakin aloittaa ne dpo1, mut toki tää oli PAS-kierto ja lääkkeenä cyclot+ terot, niin voi olla eri ohjeistus kuin normaalikierrossa.
Käytkö vielä mittaa hcg ta vai riittääkö ne kaksi ? Joo toi on kyl tosi raastavaa aikaa , muistan hyvin vielä 🙃
Mä taidan huomenna sit aloittaa ni ei voi niin pieleen mennä 🙂

Ihanaa kun melkein tasavahvat jo. Se on ihan parasta kun se testiviiva siinä jo näkyy vaikka väri vasta leviää 😍😍😍

Innostuin itse ekaa kertaa lataamaan fertility friendin kun siihen saa apple watchin mittausdatan suoraan. En vielä osaa arvioida kuinka luotettava se lämmönmittaus apple watchilla on kun se on ranteesta, mutta ainakin saa jotain pähkäiltävää ja viime kierrossa apple watch osasi varoittaa päivää ennen että menkat alkaa. Nyt vaan tuli kummastus kun ff siirsikin arvioitua ovulaatiota eteenpäin parilla päivällä, oireet kyllä vastaa sitä mitä ff veikkasi. Nyt sitten ootellaan. Mutta tältä näyttää pcos kierto mulla kun viimeisen vuoden kiertojen keskiarvo on 40 päivää.
IMG_2944.jpeg

@Malttamatonq viiva näkyy hyvin 😍 Toivottavasti vahvistuu hyvin!! 💞

@Ness ihania kuulumisia, nopeita päiviä varhaisultraa odottavalle 🤞🥰

Olen taas lukenut kaikkien viestit, aina laiskottaa alkukierrosta liittyä keskusteluun.. 🙈
Kp7 menossa ja 5pv päästä ovisplussa jos normaalikierto joten nyt pitäisi kaivella into talletteluun, kisäväsymys ehkä hieman tässä kierrossa vaikka vasta yk6 käynnissä 😁

Tervetuloa @Noora992! 😊 Ainakin mun silmään näyttää ihan fiksulle datalle.

Täällä startattiin viikko odotetusti pyörähtämällä uuteen kiertoon, yk9 siis alkoi. Yllättävän vähän harmittaa. Perjantaina tulossa firman pikkujoulut ja lauantaina fine dining miehen ystävien kanssa, niin saapahan nauttia eikä tarvi keksiä selityksiä. Ovis kerkee (toivottavasti) tulla just ennen joulua🤌🏻

Menkkaoireet ei kyllä varotellu, yleensä selkäkipu ja päänsärky alkaa päivää tai paria ennen😅 Jännityksellä odotan et onko runsaampaa vuoto nyt ekoissa menkoissa km jälkeen.

Vähän mietin et missä vaiheessa alkaisi olla yhteydesssä lääkäriin. Nyt jäi luteaali vaan 11 päivän mittaiseksi, voi toki olla km takiakin vielä, mutta ei ole ainoa lyhyt luteaali mulla. Tiputtelua ei ollut nyt, eilen ihan tosi hailakkaa pyyhintävuotoa. Ei siis sinällään syytä, mutta alkaa kärsivällisyys loppua🫠 Mekin ollaan jo kolmenkymmenen paremmalla puolella. Ehkä tän kierron viel kattelen ja sit mietin josko menis Mehiläiselle tutkimuksiin.

Jos on vippaskonsteja mitä voisi kokeilla tässä kierrossa niin otan mielellään testiin😎

Liitteet

• IMG_4236.jpeg
    IMG_4236.jpeg
    186.4 KB · Katsottu: 28
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille onnitteluista! Nimimerkin mukaisesti en malttanut odottaa huomiseen uutta testausta vaan piti tänään jo testata uudelleen. Eilen testasin tosiaan one stepin "herkällä" testillä, mutta ostin eilen raadin suosituksesta preg check testejä.
Pää nyt sen verran pyörällä, etten pysty nyt kommentoinaan muiden viestejä, mutta tsemppiä kaikille piinailuihin tai ovulaation bongailuun!
Sen verran vielä, että tosiaan eka kerta kun plussa pärähti testiin, en ole edes haamuja aikaisemmin nähnyt ja yritystä takana tosiaan vuoden 2024 heinäkuusta. Tämä oli kolmas letrokierto!
1000023671.jpg
1000023673.jpg

Kiitos kaikille onnitteluista! Nimimerkin mukaisesti en malttanut odottaa huomiseen uutta testausta vaan piti tänään jo testata uudelleen. Eilen testasin tosiaan one stepin "herkällä" testillä, mutta ostin eilen raadin suosituksesta preg check testejä.
Pää nyt sen verran pyörällä, etten pysty nyt kommentoinaan muiden viestejä, mutta tsemppiä kaikille piinailuihin tai ovulaation bongailuun!
Sen verran vielä, että tosiaan eka kerta kun plussa pärähti testiin, en ole edes haamuja aikaisemmin nähnyt ja yritystä takana tosiaan vuoden 2024 heinäkuusta. Tämä oli kolmas letrokierto!
View attachment 150831View attachment 150832

Niin ihanaa! Hyvältä näyttää 🥰😍 Hurjasti vielä onnea. Onneksi nyt tärppäsi ja näytää viivakin hyvän vahvuiselta.

Ihanaa @Malttamatonq , varovaiset onnittelut 🥰

Täällä ollut vähän raskaita päiviä yrittämisen suhteen, tunteet pinnassa ja raskauden kaipuu jotain hurjaa. Käyrältä erottuu ehkä secondary estrogen surge, turvotusta ja usein mulla hormonivaihteluihin liittyvää suolistoperäistä vatsakipua/etovuutta ollut viime päivinä. Toivon ettei arvio ovispäivästä muuttuisi, koska silloin ei loppuviikon kisaväsymys ehtisi niin paljoa vaikuttamaan...

Liitteet

• IMG_20251208_080540.jpg
    IMG_20251208_080540.jpg
    128.6 KB · Katsottu: 35
@Malttamatonq tosi hyvä viiva, ihana kun saadaan plussia tänne :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Puoliso oli sitä mieltä et mennään Mehiläiseen ens viikolla kun menkat on ohi ja alotetaan yksityisellä tsekkailee et onhan kaikki ok:Eyes: Kaippa siitä jonkunlaista mielenrauhaa voi sit saada suuntaan tai toiseen.

Vai mitä mieltä on kokeneemmat (onko tämä edes oikea ketju kysellä)? Onko järkeä vielä tässä vaiheessa (yk9 starttasi) mennä tutkimuksiin, vai odotella vielä? Lähinnä siis mielenrauhan, mielenkiinnon ja iän takia. Nauraako ne pihalle et yrittäkää nyt se vuosi edes?

@Malttamatonq tosi hyvä viiva, ihana kun saadaan plussia tänne :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Puoliso oli sitä mieltä et mennään Mehiläiseen ens viikolla kun menkat on ohi ja alotetaan yksityisellä tsekkailee et onhan kaikki ok:Eyes: Kaippa siitä jonkunlaista mielenrauhaa voi sit saada suuntaan tai toiseen.

Vai mitä mieltä on kokeneemmat (onko tämä edes oikea ketju kysellä)? Onko järkeä vielä tässä vaiheessa (yk9 starttasi) mennä tutkimuksiin, vai odotella vielä? Lähinnä siis mielenrauhan, mielenkiinnon ja iän takia. Nauraako ne pihalle et yrittäkää nyt se vuosi edes?
Mun käsittääkseni yksityiselle voi mennä milloin vaan koska siitä itse maksaa, ei ne sieltä ainakaan ketään pois käännytä tai naura pihalle joten ei huolta! 😄

Mä kävin yksityisellä puolen vuoden jälkeen kun oli ihan kummalliset kierrot. Ei nauranut kukaan! 😊 Ja löytyi rakkuloita munasarjoista niin olen tosi tyytyväinen että kävin niin sai vähän selvyyttä. Gyne tosin silloin vaan totesi että jatka yrittämistä kun oli vasta pari ovulaatiota takana, lääkkeet sain vasta puolen vuoden päästä kun ovulointiongelmia oli useampi kuukausi takana.

Mä melkein suosittelisin kaikille jotka alkaa yrittämään että tarkistaisi rauta-arvot (ferritiinin pitäisi olla minimissään 50-70) ja kilpirauhasarvot (TSH pitäisi raskautta yrittävällä olla alle 2,5) ja toki voi käydä ultrassa katsomassa ettei ole mitään ihmeellistä. Esim Synlab tarjoaa verikoepaketteja, sellaisessa itse kävin. Mutta varmasti se gyne myös sellaisia määrää sitten jos on tarve, voihan ne Mehiläiselläkin ottaa! Ja jos miehen siemennesteanalyysi on tekemättä niin heti vaan ottamaan, ainakin Jyväskylässä se piti joka tapauksessa käydä ottamassa yksityisellä omakustanteisesti. Jos siinä on kaikki ok sitä ei tarvitse tehdä uudestaan ensikäynnille julkiselle jos sinne päädytte.

@Metsäkaiku ei varmasti naura pihalle! Jos mahdollista, niin kannattaa ottaa joku lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri vs. perusgyne. About samaa käytitaksaa kuitenkin ottavat. Osaa ohjata sitten oikeisiin tutkimuksiin paremmin, etenkin jos sulla on lyhyttä luteaalia + tiputtelua. Plussia kuitenkin on tullut, niin ei varmaan siemennesteessä vikaa (toki voi olla jonkun perinnöllisen geenivirheen kantaja, mutta se alkaa olla jo harvinaisempaa) Mua itseäni tällä lapsettomuuspolulla harmitti eniten se, ettei hakeuduttu hoitoihin aikaisemmin - joten mä kyllä sinuna menisin jos yhtään huolettaa :) Paras aika ultralle on alkukierrossa, mielellään kp5 mennessä niin näkee AFC-tilanteen (jos sitä sulta ei aikaisemmin laskettu)

Pikainen omanapailu, päätin sittenkin aloittaa progen dpo3, eli oletan huomenna olevan. Tosin ff saattaa olla eri mieltä Dpo sta, mut näkee sit. Tänään eka korkeampi lämpö.
IMG_8490.jpeg

Tuossa nyt virheellisesti näkyy P jo tälle päivälle mutta aloitan huomenna siis . Menin vaihtaa mieltä kuvanoton jälkeen. Että jos ovis oliskin vähän myöhemmin niin ei sit aloita liian aikaisin .

Kiitos @Kali @Feronia ja @Ness :) Hyvä huomio tuo, että ultrata kannattaisi alkukierrosta, ei olisi itsellä tullut mieleen. Varataan varmaan vielä tälle viikolle tuo Mehiläisen lapsettomuushoitajan maksuton aika ja kysäistään sieltä. Mies itse asiassa kävi syksyllä simppatesteissä, normaalimuotoisia oli vähän, mutta toisaalta siittiöiden määrä oli muistaakseni lähemmäs 40milj. Silloin lääkäri oli sitä mieltä, että tässä tilanteessa määrä korvaa laadun.

Takaisin